Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAYSsissa synnyttäneitä??

Vierailija
13.04.2011 |

Oon kuullu todella paljon huonoja kokemuksia ja ne harvat hyvätkin on sellaisten äitien kertomia, jotka on olleet hyvävointisia ja on ollu ongelmattomat synnytykset. Ite tamperelaisena mua pelottaa ihan hirveesti mennä sinne synnyttään esikoista kohtapuoleen :( siis se ite synnytys ei niinkään pelota, vaan se tayssin toiminta. Oon miettiny ihan tosissaan, että sit kun huomaa synnytyksen alkaneen, nii äkkiä vaikka helsinkiin kätilöopistolle tai jotai... Tuskin ne sieltä takas tampereelle käskee ajaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat miehen pitämään puoliasi ja vaatimaan hoitoa ja palvelua! Jos mies ei tule synnytykseen, ota ystävä mukaan, yksin en menisi.

Juuri tänään tuli Terve Pirkanmaa Sairaanhoitopiirin lehti Pirkanmaalaisille. Siinä Vammalan ja Taysin synnytysosastojen uudistuksista.

Vierailija
22/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiseni ja käynnistyksen kautta kolmantena päivänä syntyi. Synnyttämättömien osastolla oltiin todella töykeitä, lääkärit käsittämättömiä kuspäitä, laitoshoitaja tuli täyttelemään tarvike hyllyjä vähän ennen punnistusvaihetta (häädettiin itse pihalle).

Kätilö sähläs tietokoneella lähes tunnin (oli unohtanut salasanansa ja kun pääsi koneelle, huomas, että jaahas, sunhan olisi pitänyt aloittaa punnistaminen jo aikaa sitten...) ja sitten kun ihanuus syntyi, hyvä kun hänet sai nähdä. Kiirettä oli niin kovasti, että piti siirtyä pikana osastolle. Ottaen huomioon, että samaan aikaan ei ollut kuin 1 äiti synnyttämässä. Tilaa oli osastoilla ja mitään varsinaista kiirettä ei ollut, mutta kun vuoro vaihtui..

Siis sellainen helvetti koko paikka käydä synnyttämässä, että ei kiitos enää koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia ko. sairaalasta. Mulla synnytys ei mennyt aivan ongelmitta, mutta hyvin tilanne hoidettiin ja olen tyytyväinen taysin toimintaan. Mä en ole keneltäkään kuullut mitään huonoa taysista.

Ainoa, mitä Taysissa olisin kaivannut oli suihku. Siellä on yksi suihku/kaksi synnytyssalia, joten avautumisvaiheessa ei päässyt suihkuun seisoskelemaan. Ja mun ainokainen syntyi siis 2010.

Vierailija
24/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiseni ja käynnistyksen kautta kolmantena päivänä syntyi. Synnyttämättömien osastolla oltiin todella töykeitä, lääkärit käsittämättömiä kuspäitä, laitoshoitaja tuli täyttelemään tarvike hyllyjä vähän ennen punnistusvaihetta (häädettiin itse pihalle). Kätilö sähläs tietokoneella lähes tunnin (oli unohtanut salasanansa ja kun pääsi koneelle, huomas, että jaahas, sunhan olisi pitänyt aloittaa punnistaminen jo aikaa sitten...) ja sitten kun ihanuus syntyi, hyvä kun hänet sai nähdä. Kiirettä oli niin kovasti, että piti siirtyä pikana osastolle. Ottaen huomioon, että samaan aikaan ei ollut kuin 1 äiti synnyttämässä. Tilaa oli osastoilla ja mitään varsinaista kiirettä ei ollut, mutta kun vuoro vaihtui.. Siis sellainen helvetti koko paikka käydä synnyttämässä, että ei kiitos enää koskaan.

ja kokemukseni on täysin päinvastainen kuin sinun. Käsittämätöntä, että puhumme samasta sairaalasta. Hyvillä mielin olen menossa nyt kesäkuussa uudestaan. Minulle oltiin ystävällisiä niin svo:lla, synnytyssalissa kuin osastollakin synnytyksen jälkeen. Kivunlievitystä tarjottiin heti svo:lla ja toiveitani kuunneltiin. AP:lle: Kannattaa mennä avoimin mielin eikä jo valmiiksi sellaisella asenteella, että kaikki menee kumminkin pieleen. Nettikirjoittelun perusteella TAYS on helvetin esikartano, koska muutama ikävän kokemuksen omaava tuntuu huutelevan kokemuksiaan suureen ääneen vähän joka palstalla. Hyvin se menee, tsemppiä. :)

Vierailija
25/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menisit muualle synnyttämään koska se synnytys voi mennä huonosti myös muussa sairaalassa. Että voi siellä Hesassakin olla tympeä kätilö, ja tuosta Vammalasta taas sen verran, että mun vauvani olisi kuollut jos olisin siellä synnyttänyt. Taysissa on Suomen nopein hätäsektiovalmius.

Vierailija
26/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menisit muualle synnyttämään koska se synnytys voi mennä huonosti myös muussa sairaalassa. Että voi siellä Hesassakin olla tympeä kätilö, ja tuosta Vammalasta taas sen verran, että mun vauvani olisi kuollut jos olisin siellä synnyttänyt. Taysissa on Suomen nopein hätäsektiovalmius.

Vierailija
27/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt liikaa pelkää sitä Vammalan tilannetta sen anestesialääkärin osalta. Olen synnyttänyt kaikki kolme lastani ilman puudutuksia. Viimeisimmän kohdalla en saanut edes ilokaasua (ei tapahtunut TAYSissa). Jos ilmapiiri on hyvä ja luottamus henkilökuntaan ja itseen, niin usein kipulääkettä tarvitsee vähemmän.

Niin, ja kaksi ensimmäistä synnytin Taysissa tosi hyvin kokemuksin.

Vierailija
28/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa ja jännittää, millaista siellä on. Ensimmäisen lapseni synnytin toisessa sairaalassa. Olen kans kuullu paljon huonoa, mutta olen nyt vaan asennoitunut niin, että menen sinne vaan synnyttämään ja toivon saavani terveen lapsen ja että kaikki menisi hyvin. Ja näin uudelleensynnyttäjänä todennäköisesti pääsen aika pian poiskin.

Tsemppiä sinulle ap! Itsellä menossa nyt 39+0 joten synnytys on ihan lähellä.

Vierailija
29/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka suunniteltu sektio, yliaikainen, perätilassa. Isä mukana, äiti puudutettuna. Kokoajan koko henkilökunta jutteli, hymyili, porukalla naurettiin kohdusta ulos nostetulle, lääkärin takille pissaavalle esikoiselle. Sairaalassa jouduin olemaan viikon sektion jälkitarkkailun vuoksi, huonekaveri oli pöhlö. Hyvä, että asuimme Tays:n alueella.

Toka alatie, yliaikainen, joten käynnistys, nopea synnytys. Epiduraali asiallisesti ajallaan ja järjetön vuoto alkoi synnytyksen ja syönnin jälkeen suihkussa. Kohtuun oli jäänyt mikälie-kalvonrepale. Hyvin homma seliteltiin mukana olleelle kaverille siinäkin vaiheessa, kun mulla alkoi jo olla henki heikko ja suuri verenvaje. Narkkari ei halunnut nukuttaa heti, kun olin ehtinyt syömään. Jälkihoito ja -vointi hyvä. Jälleen kiittelin itseäni siitä, että asuimme Tays:n alueella.

Kolmas alatie, käynnistys, jälleen yliaikainen, nopea synnytys. Spinaalin sai lopussa heti pyydettäessä ja iso lapsi syntyi turvallisesti mukavan kätilön avustamana. Ei repeämiä, täydellinen synnytys. Taas tyytyväinen siihen, että asumme Tays:n alueella.

Jos ei mies pääse mukaan, ota kaveri, doula, joku joka ei pyörry pelästyksestä ja jolle kerrot etukäteen toiveesi, jos käy niin, ettet itse pysty/jaksa enää vaatia tarvittaessa. Myös kätilölle kannattaa kertoa toiveistaan ennen kuin kovin koitos alkaa.

Jos kohdalle osuu huonompi asiakaspalvelija, pidä puolesi.

Jos vielä synnyttäisin, synnyttäisin ehdottomasti Tays:ssa.

Tsemppiä! :)

Vierailija
30/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 2 vkoa sitten esikoiseni Taysissa synnyttäneenä voin sanoa että ei se niin paha paikka ole kuin mitä kirjoitellaan! Olin itsekin ihan kauhuissani kun olin netistä lukenut kaikkia kokemuksia. En usko että synnyttäminen mitään herkkua on missään eikä sen kulkua pysty etukäteen suunnittelemaan kovinkaan tarkkaan! Osastolla tosiaan olisivat voineet paremmin kertoa noista vaihtovaatteista ja mistä löytää kaikki vauvanhoitoon tarvittava mutta kysymällä selviää :)

Avoimin mielin vaan synnyttämään ja tosiaan kannattaa miehelle kertoa mitä haluaa jotta joku pitää puoliasi kun itse "nautit" ilokaasusta!

Vierailija
31/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia?

Vierailija
32/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ongelmia.

Vierailija
33/33 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en voi kuin kehua paikkaa. Synnytys kesti 17 tuntia ja lopulta päädyttiin kiireelliseen sektioon vauvan sydänäänien hidastumisen takia. Kätilö oli aivan ihana ja kävi meitä seuraavana päivänä osastollakin tervehtimässä. Hän oli myös paikalla koko synnytyksen ajan, joten yksin synnyttämässä olleena en todellisuudessa ollut kuin muutamia minuutteja yksin. Lääkärit olivat ammattitaitoisia ja kertoivat sektion aikana koko ajan, mitä tekivät. Osastolla kaikki hoitajat olivat mukavia ja hoitivat minua ja vauvaa loistavasti. Minulta siis vain kiitosta TAYS:ille.