Löytyiskö täältä Porin juoksukouluporukkaa alkaen ensi maanantaista? (ov)
Tein tämän juoksukoulun vajaa pari vuotta sitten ja ihan täysin plösökunnosta pystyin lopulta juoksemaan 8km. Nyt ollaan taas plösökunnossa raskauden jäljiltä ja tekisi mieleni aloittaa uudestaan näin keväällä kun valoisat ajat lähestyy ja lämpö lisääntyy...
Lähdetkö mukaan?
Ja kysehän on siis tästä ohjelmasta, joka TODELLA toimii:
http://www.pori.fi/vapaa-aika/liikunnanohjaus/juoksukoulu.html
t. plösö
Kommentit (43)
Tavoitteena olisi myös kympin juoksu suunnilleen samassa ajassa (taitaa ohjelma olla itse asiassa 12 viikkoa) ja sen jälkeen mahdollisesti puolimaraton-ohjelma. Minä kuitenkin ajattelin aloittaa tuolla KuntoPlussan 10 km ohjelmalla mieluummin kuin Porin juoksukoululla (sopii kuntooni ja lenkkeilytyyliini paremmin) mutta lopputuloksen pitäisi siis olla sama. Ja tänne voisin kuitenkin raportoida... Aloitus tänään illalla lasten jumpan aikaan.
T: Piippa
En olis enempää jaksanutkaan :) Eka kaksiminuuttinen meni ihan ok, toisen kanssa teki jo vähän tiukkaa. Huono kunto, mutta tästä se lähtee. Hyvä fiilis! =)
Mirri
Mielipiteitä siitä, että perustetaanko ketju liikuntapuolelle vai kirjoitellaanko tässä ketjussa av:lla? Ensinmainittu vaatii sen, että osallistujat joutuu kirjautumaan sisälle nimimerkillä, jotta voivat kirjoittaa, av:lla sitä ei tarvi tehdä.
t: plösö-ap
niin on helpompi seurailla miten itse kukanenkin sitten harjoittelun kokee.
t: plösö-ap
Mutta eihän tarvii asua Porissa...? :D
Mä voisin olla vaikka Sibelius
Kivaa, että ollaan saatu lisäjoukkoja!
Itse kävin just ekan lenkin vetämässä ja ihan hyvältä tuntui, vaikka kyllähän sitä huomasi, ettei ole tullut mitään tehtyä piiiitkään aikaan.
plösö
Eka lenkki takana... hyvältä tuntui, enkä ollutkaan niin rapakunnossa kun olin pelännyt. Oon kumminkin kävelylenkkejä harrastanut aina kun vain oon pihalle päässyt. Mutta tekeepä keuhkoille hyvää, jostain syystä hengitys ihan vinkuu, mut eiköhän tää tästä :)
Sainpa minäkin äsken ensimmäisen lenkin tehtyä. Yllätyin kun siitä selvisin, koska en ole tehnyt oikeasti mitään koko talvena.
Latasin innoissani kännykkään Sports trackerin niin tulee ihan dataa suorituksista, jos se sitten motivoisi kun tekee mieli lintsata. Ensimmäiselle lenkille tuli mittaa 1620 metriä ja askelia laite sai laskettua 1550 :D
Minäkin olen mukana. Aloitin kyllä jo kuukausi sitten ja hieman nopeammalla tahdilla. Eilen meni 4 kilometriä, kun ekalla kerralla juokseminen teki tiukkaa. Minullakin on hidas vauhti, mutta ainakin jos oikeen tulkitsin ohjelmaa, nopeusharjottelua tulee myöhemmässä vaiheessa. Jos ensin saisi kestävyyden kohdilleen, niin jospa se vauhtikin vähitellen.
Tavoite minulla on Likkojen lenkillä juosta 7,5 km leppoisasti ilman verenmakua suussa.
Kompura
Kiitos tämän keskustelun, muuten en olisi viitsinyt edes mennä. laiskotti töiden jälkeen.
Olipas vaikea se toinen 2 minuuttinen, jätin siitä kyllä puoli sekkaa poies. Annoin periksi, mutta hyvä noinkin. :)
Huomenna sit puolen tunnin kävelylenkki!
NN, mikä tuo ohjelma on? Pitää vissiin olla joku määrätty kännykkä siihen?
Kiitos tämän keskustelun, muuten en olisi viitsinyt edes mennä. laiskotti töiden jälkeen.
Olipas vaikea se toinen 2 minuuttinen, jätin siitä kyllä puoli sekkaa poies. Annoin periksi, mutta hyvä noinkin. :)
Huomenna sit puolen tunnin kävelylenkki!
NN, mikä tuo ohjelma on? Pitää vissiin olla joku määrätty kännykkä siihen?
http://www.sports-tracker.com/ ja sen saa ilmaiseksi ja sopii ainakin useimpiin Nokian kännyköihin. Kännystä sitten riippuu mitkä kaikki ominaisuudet on käytössä, mutta esim. piirtää lenkkireitin kartalle (jos kännykässä on gps), laskee askelia, voi yhdistää tiettyihin sykemittareihin, laskee korkeuseroja, keskinopeuksia jne. ja kaikki harjoitukset voi lähettää myös web-palveluun josta lenkkireittiään voi ihailla satelliittikuvasta
NN
1. treeni takana, juoksin ekalla pätkällä 300m ja toisella 350m ja koville meinasi ottaa.
Sykkeen keskiarvo oli jotain 142 ja korkeimmillaan 181. 158kcal kului.
pari kertaa aiemmin olen ohjelmaa kokeillut ja ekalla kerralla pääsin melkein 5km mutta sitten sairastuin ja koulu jäi. Toisella kertaa talvi katkaisi juoksemiset.
Saa nähdä miten nyt käy, flunssaa koittaa pukata jo valmiiksi.
T: Annika
Aamulenkki vaunujen ja koiran kanssa tehty. Illaksi on luvattu tylsempää ilma joten käytiin nauttimassa puoli tuntia kevätaurinkoa.
NN
hämäävä. Tässä linkki uuteen ketjuun, muistakaa laittaa suosikkeihin niin löytyy helposti tarvittaessa:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1378291/juoksukoulu_1_vii…
Ketjun 2 taas linjoilla, intoa täällä puhkutaan. Pidän juoksusta tosissaan, ja harmittaa ihan sairaasti, että olen päästänyt itseni tällaiseen rapakuntoon.
Olen tällä viikolla ottanut vähän etustarttia ja käynyt muutaman kerran uimassa sekä kävelylenkillä, jotta kroppa ei täysin säikähdä ensi viikolla :D
Itse asiassa innostuin niin, että ilmoitin itseni syyskuun lopun Espoon rantamaratonille (puolikkaalle toki). Ajattelin tämän ohjelman jälkeen pitää yhden vapaaviikon ja sitten vetäistä Kuntoplussan puolimaraton-ohjelman perään. Nyt on ainakin sen verran kovat tavoitteet, ettei ole varaa lipsua :)
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti jo etukäteen!
Kakkonen
Tyhmänä en vain ymmärrä miten osaan juosta oikean määrän. Pitääkö pitää kännyä koko ajan kädess?
Haaveilin jo runsas vuosi sitten, mutta sitten tulinkin raskaaksi ja juoksut jäi :D
Mutta nyt pitäisi saada raskauskilot ja vähän ylimääräistä karistettua...
haaveissa kun olisi toinenkin muksu ;)
t. Vendi