Ei voi mitään mutta kyllä naurattaa nää pk-seudun asuntojen hintapyynnöt...
käytiin alle puoltoista vuotta sitten kesällä kattomassa yhtä asuntoa, meinattiin silloin tehdä siitä tarjouskin mutta ei vaan tuntunut ihan omalta. Asunnossa ei sinänsä mitään vikaa, erittäin hyvässä kunnossa ja 2000-luvulla rakennetussa yhtiössä. Nyt sama kämppä on myynnissä taas, ja sillä yritetään netota reilua 40 tuhatta euroa..... Huhhuijaa, ei voi muuta sanoa. Hinta oli kova jo silloin, mutta näin ne hinnat näemmä ovat nousseet yhä vaan. Ihmettelen että kuka tolla hinnalla lähtee ostamaan. Ja vähän kyllä nolottaa ton myyjänkin puolesta, ensin myi itse mutta kohde on välittäjällä. Hintapyyntö toki pysyi samana (ihme ettei vielä korotettu).
Kommentit (7)
Mitä halutumpi seutu, sitä kalliimpi asua, luonnollisesti. Itse en ikimaailmassa suostuisi asumaan Suomessa missään muualla kuin Helsingissä, joten maksan ilolla täkäläiset hinnat. Onneksi ostin asuntoni jo kauan sitten jo se on kyllä kohta jo maksettu:)
Yleensä ne asunnot kyllä menee sillä hinnalla mitä niistä pyydetään. Alkaa kohta olla omistusasuminen tavallisen tallaajan ulottumattomissa. Ainakin jos yrittää asua asunnossa missä on jokaiselle edes vähäsen omaa tilaa.
Ihan järjettömiä ne hinnat oli jo muutama vuos sitte, ja muualta Suomesta kuitenkin saa vielä kohtuuhintaisia koteja. En arvosta ilmeisesti tarpeeksi pk-seudun etuja kun en viitsinyt ottaa lainaa koko loppuelämäksi..:)
Mutta olen tyytyväinen ratkaisuuni, kukin tehköön omansa.
että jossain on vaan pakko asua. Epätoivoisena on sitten vain pakko ottaa se kämppä, jonka jostain löytää, vaikka ihan hyvin tietää, että ilmaa on hinnoissa ja paljon.
Ihan uskomattomia nää asumiskustannukset. Käsittämätöntä, että suurin osa normiperheen tuloista menee asumiseen ja ruokaa! Nämä on kuitenkin ihan välttämättömyyksiä ja niistä on paha lähteä karsimaan.
käytiin alle puoltoista vuotta sitten kesällä kattomassa yhtä asuntoa, meinattiin silloin tehdä siitä tarjouskin mutta ei vaan tuntunut ihan omalta. Asunnossa ei sinänsä mitään vikaa, erittäin hyvässä kunnossa ja 2000-luvulla rakennetussa yhtiössä. Nyt sama kämppä on myynnissä taas, ja sillä yritetään netota reilua 40 tuhatta euroa..... Huhhuijaa, ei voi muuta sanoa. Hinta oli kova jo silloin, mutta näin ne hinnat näemmä ovat nousseet yhä vaan. Ihmettelen että kuka tolla hinnalla lähtee ostamaan. Ja vähän kyllä nolottaa ton myyjänkin puolesta, ensin myi itse mutta kohde on välittäjällä. Hintapyyntö toki pysyi samana (ihme ettei vielä korotettu).
vielä. Itse olin 2 vuotta ja 2 kuukautta sitten (verovapaus huom!) näytöllä jossa myytiin perusrivaria 275.000 € hintaan. Nyt kohde tuli myyntiin 345.000 € hinnalla... :) Sievoinen voitto myyjällä kiikarissa.
No katsotaan, saako kaupaksi, eipä vielä ole mennyt.
Ennemmin itkettää kun kahden ihan ok tienaavan tulot ei meinaa riittää perheasuntoon.