Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hoikkana olo kaiken sen vaatiman vaivan arvoista...?

Vierailija
12.04.2011 |

Jotta minä pysyisin hoikkana, mun pitää päivästä toiseen taistella mielitekoja vastaan.

Kieltäytymisiä monia päivässä.

Jos itsehillintä pettää, on koko päivä pilalla ja suhteeton ahdistus ja masennus asiasta koko päivän.

Liikkumaan on lähdettävä vähintään 5 päivänä viikossa, huvitti tai ei, oli aikaa tai ei, oli väsynyt tai ei.

Olen alkanut miettimään, onko tämä kaiken sen arvoista..

Jos liikun vain silloin, kun haluan ja ehdin ja oikeasti jaksan, tulee liikuttua noin kolmena-neljänä päivänä viikossa ja silloin se on mukavaa, ei pakkopullaa.

Jos syön miten haluan, syön vähän kaikenlaista (siis epäterveellisiäkin mutta myös terveellistä) mutta ei ole ahdistuksia, kieltäytymismielialaa eikä masennusta.

Ja painan 15 kg enemmän.

Ylipainoa on, muttei niiin paljon että terveydelle olisi merkittävää haittaa.

Kannattaako kaikki vaiva 15 kilon tähden?

Ja siis sellaiset ihmiset ovat asia erikseen, jotka jonkin ajan päästä elämäntaparemontin aloittamisen jälkeen alkavat kuin "itsestään" syömään vähemmän, ja liikuntakin vaan koukuttaa.

Itse en valitettavasti kuulu näihin. Jos yritän olla hoikka, ruoka pyörii mielessäni joka toinen hetki, aamusta iltaan (ja unissakin) sekä kuukaudesta toiseen. (ihan sama, vaikka ruokavaliossa ei olisi nopeita hiilihydraatteja tai ylipäätään niitä liikaa)

Luulenkin, että mulla on jonkinlainen lievä syömishäiriö, tai vähintäänkin kieroutunut suhde syömiseen.

Saisinko olla ihan rauhassa ylipainoinen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa vuosi sitten laihdutin tuon 15kg pois, enkä ole hetkeäkään katunut jälkeenpäin. Pudotusaika oli rankkaa ja samalla palkitsevaa. Lihon erittäin helposti, eli mulle ei käy hitaasti hyvä tulee -laihduttamien, vaan tiukka meininki, ja aikaa meni 2kk.

Ylläpito on ollut helppoa, sillä välillä voi herkutella ja eipä ole silti paino noussut.

Ihanaa, kun jaksan juosta, tehdä kotitöitä, olla lasten kanssa ja ihanaa, kun vaatteet näyttää hyviltä!!!

Vierailija
22/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa liikunnassa, 3-4 kertaa viikossa on yksi kerta vähemmän kuin 5 kertaa..

Keksi sellaisia lajeja joissa sulla on hauskaa eikä mitään pakkopullaa. Tai pakkopullaa vaikka vaan kerran viikossa (mulla esim. lihaskuntoharjoitukset kuuluu näihin, teen kuitenkin 2xviikko).

Mä oon sellainen nautiskelija myös ja mitä enemmän pääätän että herkut saa jäädä niin sitä enemmän niitä menee. Mulla on "onneksi" 1-tyypin diabetes, joten joudun aina rankaisemaan itseäni pistämisellä kun syön. Kuitenkaan en koskaan esim. osta kokonaista karkkipussia ja syö sitä, sipsejä pystyn syömään vain kourallisen jne. Vaihda ne herkut sellaisiin joita syödään hitaammin ja jotka on "vähemmän pahoja". Ja juo enemmän vetta. Vaihda sellaiset tuotteen kevyiksi joita et lisää samassa suhteessa kun rasvaisuus vähenee, esim. maito on usein tälläinen. Pieniä muutoksia pikkuhiljaa. Syö aina yhtä paljon kasviksia ruoalla kuin muuta ruokaa -> herkkuhimo vähenee huomaamatta.

VÄHINTÄÄN 5 kertaa viikossa (eli yleensä 6 tai jopa 7 kertaa) joten tuleehan sitä eroa jopa 4 liikuntakertaa per viikko. Ja se on aivan liikaa.

Ja siis mä juon paljon vettä, olen juonut aina, se mulla on ollut tapana pienestä saakka. Kasviksiakin syön paljon, vähintään vaadittavat määrät päivässä, mutta ei se mulla toimi niin, että vähentyisi muu syöminen. ei, ne menee vaan siinä ohella. Maitoa en juo, enkä kyllä muutenkaan aio vaihtaa esim. syömiäni jogurtteja vähärasvaisempiin, niissä kun yleensä on sitten kaikenlaisia makeutusaineita ja muita lisäaineita, joita karttelen allergioideni vuoksi.

ap

musta toi selittely kuulostaa nyt siltä että kyllä sua oikeasti häiritsee ne muutama ylimääräinen kilo, miksi sä muuten niitä selittelisit? Onhan se ihan selvää että ihminen on pyöreä jos herkuttelee koko ajan eikä vastaavasti liiku sen edestä. Se on ihan sama kylmä tosiasia monelle hoikallekin että joutuvat kieltäytymään herkuista ja liikkumaan pysyäkseen kunnossa. Jos susta tuntuu siltä että mielelläsi kannat ne pari ylimääräistä niin miksi sun pitää sille täältä hyväksyntää hakea?

Jugurteista sen verran että jätä kuule ne sokeriset jogurtit äkkiä pois, niillä ei oikeasti ole juurikaan ravintoarvoa, kun voit hyvin vaihtaa tilalle maustamattoman jogurtin + marjat. Jogurtissa on mielettömästi sokeria ja joissain rasvattomissa vielä enemmän. Tuo ehdotus tarkoitti tuossa esim. sellaisia jogurtteja jotka ovat rasvattomia ja lisäksi makeutettu makeutusaineilla, joten jos ne ei sovi niin luonnonjugurtti ehdottomasti.

En ollenkaan usko että liikut nyt melkein 7 kertaa viikossa.. :D Asia on nimittäin niin, että sellaiset jotka oikeasti liikkuvat paljon, tekevät sitä siksi että nauttivat siitä ja heillekin toki saattaa välillä tulla hetkiä jolloin ei huvita, mutta niitä tavoitteita tulee liikkuessa ihan toisenlaisia kun pelkkä laihtuminen, niin että siitä saa ihan kikcsejä muutenkin.

En suinkaan väittänyt liikkuvani normaalisti jopa 7 kertaa viikossa, vaan kirjoitin, että päästäkseni hoikaksi ja pysyäkseni hoikkana, mun PITÄISI liikkua se 7 kertaa/vko.

Ja mitä selittelyjä? Jos joku täällä ehdottaa/kysyy, että juonko paljon vettä ja että mun kannattais vaihtaa maito rasvattomaan, niin onko selittelyjä, jos vastaan näihin että juon jo paljon vettä, enkä käytä maitoa? Ja mähän olen kuitenkin jo sanonut ihan suoraan, että syön paljon ja siksi olen ylipainoinen. (Joten siis mitä se selittely nyt sitten olikaan?)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen jo 43v ja nyt ensimmäistä kertaa elämässäni joudun oikeasti tsemppaamaan, että pysyn hoikkana. Nuorempana pystyin syömään mitä vaan, ei tuntunut missään. Olin tuossa muutaman vuoden ajan vähän "pyöreämpi" (166/62-66kg), ja sitten kyllästyin ja aloin laihduttamaan joulun jälkeen. Nyt painan 58kg ja tavoite on 55kg. Mutta kyllä, kyllä se on sen kaiken vaivan arvoista, että on taas kuitenkin hoikempi, ihanaa päästä taas sinne 55 kiloon, se on mulle ehdottomasti ollut aina se ihannepaino. Siinä on vaan niin hyvä olla. Pyöreämpänä kärsin koko olosta, ei se syöminen ole sen arvoista. Mulle on helpompaa olla sitten vaan syömättä niitä herkkuja kuin liikkua kamalasti.

Vierailija
24/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ihmeestä sä päättelet että sun pitäis liikkua 7x viikossa?

Varmasti liikunnaksi riittää joka päivä kevyt hyötyliikunta + 3 kertaa viikossa vähintään tunnin raskaampi liikunta.

Ja yksi herkuttelupäivä ja muina päivinä max. 1 herkku päivässä. Ettei kuule todellakaan vaadi liikoja pysyä normaalipainossa.