Meillä meni pyykkikone rikki eilen. Pitää soittaa vuokranantajalle
että mitä tehdään koska kone on hänen. Haluaako hän korjata vaiko ostaa uuden?
Itselle on ihan sama, kunhan saamme sen pian käyttöön. Perheessä viisi henk. ja kone on lähes jokapäivä päällä.
Ei kiva roudata kaverille pesemään pyykkiä joka asuu 8km päässä.
Kommentit (13)
Jos vuokrasopimuksessa ei lue, että se kuuluu siellä olla, voi käydä niin, että ostatte sen itse.
Mutta mä en ainakaan vuokraisätänä ostaisi uutta konetta, vaan sehän on vuokralaisen oma asia miten pyykkinsä pesee.
Joten hän päättää mitä tehdään. Soitan hälle huomenna ja kysyn.
ap
ap
Onpa ollu tyhmä vuokranantaja LOL
ap
kait se on huomioitu vuokrassa
niin teidän tulee hankkia uusi / korjauttaa se itse
rumpu ei vain pyöri enää. En mielestäni ole sitä itse aiheuttanut.
ap
kai huomioit sen, että jos vika on itseaiheutettu (ei luonnollinen kuluma) niin teidän tulee hankkia uusi / korjauttaa se itse
eli voitte varautua 2-4 vko pesukoneettomaan aikaan. Uutta tai ehjää ei ole pakko tuoda tilalle ennen kuin vanha korjattu tai todettu korjauskelvottomaksi.
Meillä kun hajosi vuokranantajan kone ja oli niin vanha ettei kannattanut korjauttaa, antoi luvan käydä hakemassa xxx e hintainen kone ja vähentää summa vuokrasta. Mutta riippuu ihan tyystin vuokranantajasta, että miten helposti homma sujuu.
joten ehkä sitten saatte uuden koneen. Eipä noita rakkineita juuri itse voi rikkoa, jos ei sitten ole pääsyt joku hiuspinni tai vastaava rummun läpi rikkomaan moottorin.
Jos on kunnon kone eikä ikäloppu, kyllä se vielä ihan helposti vuosia kestää jos sen korjauttaa.
Korjaaminen on yleensä kallista/mahdotonta joten ehkä sitten saatte uuden koneen. Eipä noita rakkineita juuri itse voi rikkoa, jos ei sitten ole pääsyt joku hiuspinni tai vastaava rummun läpi rikkomaan moottorin.
noi on aika yleisiä syitä koneiden rikkoutumiseen.
tosin, jos kone on yli 5v vanha, niin todennäköisin syy on luonnollinen kuluma.
Jos teidän vuokrasopimuksessa ei ole mainintaa siitä, että kone kuuluu varustukseen niin eihän vuokranantajan tarvitse sitä korjauttaa/hankkia uutta. Eli se on vuokranantajan päätettävissä, kantsii ehkä varautua hommaamaan oma kone.