Pienessä maalaiskylässä asustelevat
- Sisäänpäin kääntyneitä
- Perhekeskeisyys, joka menee liiallisuuksiin
- ei voi sanoa suoraan mitään asiaa
- vieraat ihmiset on outoja
Kommentit (7)
Maalaískylässä asutamme, mutta ei osunu ;D
Itseni luokittelen sosiaaliseksi, perhekeskeinen kyllä, mutta uraa tekevä. Latelen asiat niin ku ne on ja mielelläni vieraille ihmisille hupattelen =D
Asutko ap itse pienessä maalaiskylässä?
Vierailija - 12.04.11 12:44 (ID 12468426)
Mutta, mutta yli puolet sukulaisista asuu
lisäisin tuohon vielä sen, että juorutaan koko ajan muista ihmisistä. Eikä haluta ystävystyä muiden kanssa ja auta armias, jos olet vaikka Helsingistä, niin sitten sun on oltava aivan kamala. Itselläni on mies samalta paikkakunnalta, joten saan suht normaalia kohtelua, mutta välillä oikein pahaa tekee katsoa, kun paikalliset panettelee muualta muuttaneita.
Sekin vielä, että jos ostat lapsille paljon uusia vaatteita tai vaihdat autoa usein, on näille ihmisille punainen vaate.
lisäisin tuohon vielä sen, että juorutaan koko ajan muista ihmisistä. Eikä haluta ystävystyä muiden kanssa ja auta armias, jos olet vaikka Helsingistä, niin sitten sun on oltava aivan kamala. Itselläni on mies samalta paikkakunnalta, joten saan suht normaalia kohtelua, mutta välillä oikein pahaa tekee katsoa, kun paikalliset panettelee muualta muuttaneita.
Sekin vielä, että jos ostat lapsille paljon uusia vaatteita tai vaihdat autoa usein, on näille ihmisille punainen vaate.
Meillä on kyllä täällä ihan erilaista! Joo, toki täällä on jokunen juoruaja ja sitten on semmoisia, jotka tietävät toisten asiat, mutta eivät puhu ihmisistä ilkeään sävyyn. Tällainen viimeksimainittu on meidän naapurintäti, ihana ja sydämellinen ihminen, jonka luo voi mennä aina kylään ja joka on kuin mummo naapurin lapsille.
Me ollaan muutettu tänne Helsingistä, mutta ei oo kyllä kukaan katsonut kieroon. Enkä ole koskaan kuullut, että ihmisiä jaksaisi kiinnostaa toisten lasten vaatteet tai uudet autot.
Asuu täälläkin varmaan kusipäitä, mutta ei mun tarvitse olla heidän kanssaan tekemisissä. Lisäksi mä ajattelen kaikista ihmisistä niin, että heidän ei ole pakko tykätä musta. Ne jotka tykkäävät, voivat olla sitten mun kanssa tekemisissä. Muiden ei tarvitse olla.
kuin kivoja ihmisiä. Jos mennään vaikka jonnekin vaatekutsuille ja joku jää tulematta sinne, niin heti juorutaan tästä ihmisestä kaikki mahdollinen negatiivinen asia, joista todennäköisesti puoletkaan eivät ole totta.
Ja jos teet omalla pihallas jotain, niin johan alkaa puhelin soimaan, että naapurin vilho soitti kallelle ja kalle joukolle ja jouko mulle kysyäkseen, että mitä te oikein olette alkaneet rakentamaan. Aaaaarrrggh!
Mä olen niin kyllästynyt tähän touhuun, että ollaan muuttamassa täältä pois.
Lisäksi täällä sanalla vaitiolovelvollisuus ei ole minkäänlaista painoarvoa, sinun postisi,alko-ostosi ja pankkiasiasi ovat täysin yleisiä keskustelunaiheita, tietty negatiiviseen sävyyn.
pienessä maalaiskylässä, enkä voi sanoa, että olisin kokenut tuollaisia asioita. Olen muuttanut tänne muutama vuosi sitten, sitä ennen asuin yli 10 v. Helsingissä.
Mä sanoisin, että täällä ollaan paljon vähemmän sulkeutuneita siihen omaan perheeseen kuin taajamissa. Musta perhekeskeisyys ei sinänsä ole huono asia, mutta liiallisuuksiin vietynä negatiivinen ilmiö. Pahimmassa muodossa sitä esiintyy täällä palstalla paljon.