Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opin olemaan stressaamatta asuntolainasta?

Vierailija
11.04.2011 |

Olen n.30v sinkku ja asun yksin rivitaloasunnossa.

Velkaa on vielä 75 tonnia, vaikka olen sitä jo hyvin maksellut poiskin. Tälläkin hetkellä maksan ihan älyttömästi ja tuntuu ettei rahaa jää mihinkään muuhun elämiseen. Laina-aikaa on jäljellä vielä jotain 13 vuotta.

Pakko olisi laina-aikaa pidentää ettei tarvitsisi elää jatkuvasti kituutellen, mutta aina iskee se ahdistus, että sitten on vielä niiiiiin monta vuotta lisää maksettavaa ja olen niin ja niin vanha ennenkuin on maksettu jne.

Vaikka nyt näyttää siltä etten koskaan edes lapsia saa, niin mihimpä tätä asuntoa sitten säästäisikään... eli periaatteessa olisi ihan sama vaikka maksaisin 25 vuotta.

Kauhea stressi aina päällä mokomasta lainasta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että pidentäisit laina-aikaa ja vaikka matkustelisit välillä? Toisaalta 13 vuoden päästä voi olla jo kuollut etkä ole tehnyt muuta kuin maksanut pois asuntolainaa.

Vierailija
2/2 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laina, kun mietin että en saisi toimeentulotukea ja joutuisin maksamaan kalliimpaa vuokraa asunnostani. Maksan nyt vastikkeineen 930 euroa kuukaudessa neliöstä ja olen kahden lapsen yh. Ja laina-aikaa on jäljellä joo, kun erosta on vuosi...mutta se laina loppuu ennemmin kuin vuokranmaksu. Linnut kun lentää pesästä, vaihdan pienempään.

Maksat lopulta itsellesi, ja minä 42 v. voin vakuuttaa, että elämää on vielä 13 vuoden kuluttuakin! Pidennä aikaa, jos ahdistaa ja ota lainavakuutus, jos ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan