huomenna vaihtuu hiustenväri tummasta ihan vaaleaksi
eli omaksi väriksi. Kyllä jännittää miltä mahtaa näyttää kun n.10vuotta ollu tummanruskeat hiukset! Haluan vaan lopettaa värjäyskierteen ja tyytyä omaan väriin!=)
Kommentit (15)
että mustaksi värjätty tukka suomalaisnaisella on hirvee tyylimoka ja nyt kaikki kiireellä ottaa värinpoistoa ja vaaleaa kulta-kuparisävyä tukkaansa ollakseen tyylikkäitä ja häpeilee mustan tukan ja vahvan meikin kauttansa :)
Mullakin on turhan tummat hiukset nyt, laitoin ite kestovärin pari viikkoa sitten. Nyt harmittaa ja miten saan takaisin tavallisen ruskeat hiukseni ilman rankkoja käsittelyitä? Vaaleneeko kestovärit yhtään?
mun kaveri tehnyt värinpoistoja ja aika paljon joutunut pätkäsemään tukkaansa, kun meni niin huonoon kuntoon
Kasille:
Kylmä, tuhkainen sävy(esim tuhkanvaalea) taittaa sitä keltaisuutta. Kannatan kyllä tekemään värinpoiston ja sen jälkeisen värjäyksen kampaajalla. Ammattilainen tietää mitä sävyjä kannattaa sekoittaa ja mikä taittaa mitäkin. Yhdessä kampaajan kanssa katsotaan värikartalta minkälaista lopputulosta tavoitellaan.
"Mammat on lukeneet av:lta,
että mustaksi värjätty tukka suomalaisnaisella on hirvee tyylimoka ja nyt kaikki kiireellä ottaa värinpoistoa ja vaaleaa kulta-kuparisävyä tukkaansa ollakseen tyylikkäitä ja häpeilee mustan tukan ja vahvan meikin kauttansa :)"
Itsellä kyllä halu muutokseen lähti siitä, että juurikasvu oli niin karmaiseva ja jatkuvasti piti olla värjäämässä. Ja kyllähän tuo tiedossa oli jo ennen av-palstaa, että värjäämällä hankittu väri saisi heittää asteen pari luonnollisesta väristä. En ole muuten mammakaan.
Saa kyllä heittää voltit ja olla onnellinen jos suurin häpeän aihe on entinen hiusväri ;)
"Mullakin on turhan tummat hiukset nyt, laitoin ite kestovärin pari viikkoa sitten. Nyt harmittaa ja miten saan takaisin tavallisen ruskeat hiukseni ilman rankkoja käsittelyitä? Vaaleneeko kestovärit yhtään?"
Kyllä ne vähän haalistuu ja esim aurinko vaalentaa. Raidat vaalentaa myös yleisilmettä, mutta raidatkin on kyllä hiusta kuivattava käsittely.
t.3
Vaalea tukka tuli, tosi kivan värinen aika lähellä omaa väriäni joten nyt ei tarvii kun kasvatella hiuksia odottaa kun oma väri tulee koko päähän. Mikä parasta enää ei tarvii värjätä, raitoja ehkä joskus laitan. Hiukset ei kuivunu ja väri lähti tosi helposti, ei jäänyt oranssin kellertäväks yhtään! Oon tyytyväinen lopputulokseen, aluksi tietysti ku peiliin katto näytti oudolta kun niin monta vuotta ollut tummat hiukset mut nyt jo oon tottunu illan aikana vaaleempaan päähän ja mieskin tykkäs! =)
Mun sisko halus kans kasvattaa oman värisen tukkansa takas. Mut värjäs kumminkin kun oma väri teki ihosta samean ja kuolleen näkösen. Et ei se oma väri aina sit olekkaan niin "oma" :)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:27"]
Mun sisko halus kans kasvattaa oman värisen tukkansa takas. Mut värjäs kumminkin kun oma väri teki ihosta samean ja kuolleen näkösen. Et ei se oma väri aina sit olekkaan niin "oma" :)
[/quote]
Mulla kävi sama... Oma väri maantienruskea, ei blondi eikä tumma, siltä väliltä. Värjännyt yli 15 vuotta mustaksi ja tuntui että nelikymppisenä väri alkoi olla kova, kaipasin omaa pehmeämpää väriä. Raidoitutin vaaleammalla ja kasvatin pois väriä vuosia. Mutta sitten kun lopulta oli omanvärinen tukka, totesin ettei se vaan toimi. Minulla on lapsesta asti ollut sellainen ruma tuhkanharmaa hiirimäinen sävy siinä ruskeassa tukassa, eikä se kaunis ole. Lisäksi naamani näyttää sairaan kellertävältä omanvärisessä tukassa, kun tumman kanssa sellaiselta tasaisen vaalealta, lumikkimaiselta.
Värjäsin sitten takaisin tummaksi, tosin en enää mustaksi vaan tuhkaiseksi tummanruskeaksi. Ja nyt näyttää hyvältä taas. Parempi kieltämättä tässä iässä jo tämä ruskea kuin ihan sinertävänmusta.
Kiva kuulla miten käy. Itse ajattelin ruveta vaalentamaan vähitellen raidoittamalla, sillä tukka on pitkä ja pelkään värinpoiston vaurioittavan sitä liikaa. Kerro miten sulla vaikutti?
No kuinka kauan pitää laittaa vaaleita raitoja jotta saa aika blondit hiukset :)?
Jos sulla on tosi tummat hiukset, niin ei tule todennäköisesti kovin vaaleat hiukset. Moni asiakkaani joka on vaihtanut tummasta takaisin vaaleaan (omaan väriinsä), on palannut nopeasti takaisin tummaan, vaalea on kuulemma liian pliisu, kun on tummaan tottunut.
Toivottavasti saat kivan uudistuksen ja pidät uudesta väristä, muutos on ainakin iso noin pitkän ajan jälkeen :)
Ei se ihan omaksi väriksi voi tulla jos värinpoistoa meinaat. Värinpoisto poistaa kaikki väripigmentit hiuksista. Tukasta tulee kellertävä/oranssi, joten yleensä siihen laitetaan vielä väri päälle. Toki omaa väriä mahollisemman lähellä oleva jos sellaisen haluat.
En ole kampaaja, mutta on kokemus värinpoistosta.
Itelläni oli musta tukka kun siihen tehtiin värinpoisto. Hyvin lähti väri vaikka oli vuosikaudet värjätty kaupan kestoväreillä. Hiusväri tummuusasteilla noin 2sta 7aan. Värinpoiston jälkeen värjättiin ja laitettiin vähän raitaa, olin tyytyväinen.
Kerro miten kävi! :)
vaaleeks ja ihan hyvä tuli mutta tosiaan sillon en kovin montaa päivää sitä väriä katellu kun taas halusin tumman. Oon vaan niin kyllästyny värjäilee että nyt ois parempi tottua tähän vaaleeseen väriin, ku heti näkyy juurikasvu jo parin viikon päästä jos tummana haluaa pitää enkä voi sietää juurikasvua yhtään. Sais sitten olla koko ajan värjäämässä juurta. Toivottavasti hyvä tulee, ehkä kesällä vaalee on kiva ja jos siihen sitte tottuis pikkuhilja..=)
värinpoiston jälkeen, en halua ainakaan oranssin kellertävää päätä..se tästä vielä puuttuiskin!=)
Tuun huomenna sitte kertomaan miten käy!
Lisään vielä, että tuntu tosiaan hassulta aluksi vaalea tukka. Kyllä siihen ajan kanssa tottuu, eikä tunnu enää pliisulta. Nyt kun katselee vanhoja valokuvia niin kyllähän se musta värikypärä päässä oli aika karsea. Oma väri on vaalea, jolloin juurikasvu oli ihan hirveän näkönen tummaksi värjätyssä tukassa.
Värinpoisto kuivattaa hiusta paljon, joten kannattaa käyttää kosteuttavia naamioita yms. Itekin käytin, mutta silti tukka oli huonokuntoinen. Kyllästyin pesun jälkeen supertakkuiseen tukkaan ja leikkautin suosiolla polkan.
t.3