Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo pyyntökö?

Vierailija
11.04.2011 |

Tuttavani toi meille Tallinnasta 4 laatikkoa juotavia ja otti vielä hakupalkkiota per laatikko, kuten etukäteen sovimme. Nyt tuttavani haluaa tyhjät tölkit takaisin, että voi seuraavalla reissullaan palauttaa ne panttien toivossa. Ohjeeksi sain että tölkit pitää olla hyvin tyhjennettu, ettei ne sotke. Mitä itse tekisit? Meillä ne päätyisi muuten kierrätykseen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hakea pois. Ja viestittäisin että tämän paremmin en saanut niitä tyhjennettyä ;)

Saa itse pestä jos haluaa. No problem.

Vierailija
2/9 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laivalta, niin eihän niissä ole panttia. Jos Tallinnasta, niin onpa siinä viitseliäs kaveri! Virossa pantit on tosi pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamaan pantit ja veisin tölkit itse kierrätykseen haluamallani tahdilla. Tai sitten pyytäisin tuttavaani hakemaan tölkit meiltä yksi kerrallaan, siihen tahtiin kuin ne tyhjenevät. Enää en pyytäisi ko. tuttavalta juomia Virosta.

Tiesithän muuten, että hakupalkkiota ei saa Suomen lain mukaan ottaa?

Vierailija
4/9 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamaan pantit ja veisin tölkit itse kierrätykseen haluamallani tahdilla. Tai sitten pyytäisin tuttavaani hakemaan tölkit meiltä yksi kerrallaan, siihen tahtiin kuin ne tyhjenevät. Enää en pyytäisi ko. tuttavalta juomia Virosta.

Vierailija
5/9 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä rupeaisi pesemään tölkkejä ja säilyttelemään niitä ties kuinka kauan...

En myöskään tykkää siitä, ettei sopimukset pidä: jos kerran jo olisin suostunut maksamaan (laitonta) hakupalkkaa, niin miksi ihmeessä suostuisin vielä johonkin ihme lisäehtoihin.

taidat olla aika v:mäinen ihminen

Vierailija
6/9 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti siis #4.

Vierailija
7/9 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän muutaman euron hakupalkka ole kuitenkin pikkujuttu tässä maailmassa.

Vierailija
8/9 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en kehtaisi sitä pyytää enkä vastaanottaa.

Tuskin me täällä kukaan ilman laittomuuksia ollaan. Eiköhän muutaman euron hakupalkka ole kuitenkin pikkujuttu tässä maailmassa.

Vierailija
9/9 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sun päätöksen pitäisi olla mitenkään riippuvainen mahdollisista hakupalkkioista tms.

Itse joisin sitä tahtia kuin joisin ja keräisin tyhjät tölkit (tuskin sen kummemmin pesemään alkaisin, huuhtaista voisin) säkkiin ja soittaisin, että nyt on säkki täynnä, tule hakemaan.

Ei mulla ole mikään pakottava tarve saada mitään tölkkiä laitettua kierrätykseen millään tietyllä tavalla. Jos kelpaa jollekin, niin hyvä, onpa mun jaloista pois.

Rahaahan sinä et siinä menetä, jos kaveri vie tölkit. Kaverisi menettää (joskin pikkuhiluja), jos sinä heität tölkit kierrätykseen.