Miksi jotkut jättävät turvavälin ruuhkassa
Tuossa vähän aikaa sitten katselin aamuruuhkan liikennettä ja suurin osa autoista ajoi kehätiellä sopuisasti jonossa 10-20 metrin turvaväleillä. Sitten välillä näkee kun joku jättää täysin ylipitkän sadan metrin turvavälin ja häiritsee näin liikennettä: tuollaiseen väliin mahtuisi monta autoa ja liikenne kulkisi sujuvammin. Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Jos on niin huono kuski, ettei uskalla ajaa lähellä muita autoja niin kannattaa pysyä poissa liikenteestä. Jos kaikki pitäisivät aamuruuhkassa 100 metrin väliä edelle ajavaan niin kukaan ei pääsisi perille ajoissa ja tiet tukkeutuisivat entistä pahemmin. Sitten ovat vielä ne ihmiset, jotka jättävät väliä liikennevaloissa odottaessa: tuokin on täysin turhaa kiusantekoa
Kommentit (21)
Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä. Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa
AP ei todellakaan ole opiskellut autokoulussa..
APn kaltaisia tyhmiä oikeasti on tuhansittain.
Ketjukolarit syntyvät liian lyhyistä turvaväleistä, tollo.
Nuo olemattomat 10-20 metrin välit niitä ongelmia aiheuttavat. Etenkin niistä on harmia moottoritielle liittyjälle. Jos kaikki pitäisivät kunnon väliä niin mitään ongelmia ei tulisi liittymisen suhteen ja liikennekin sujuisi paremmin
Se perässäroikkuminen ei tutkitusti nopeuta kenenkään matkaa, aiheuttaa vain turhaa harmia kaikilla osapuolille
Jos on yhtä hyvä kuski kuin minä eli ts. keskivertoa varmasti surkeampi kuski on todennäköisesti parempi jättää tai yrittää jättää nyt mieluummin lähemmäs satametriä turvaväliä verraten iukkailla teillä ja hämärässä ajaessaan 80 alullea kuin noin 10 metriin turvaväli oli ruuhkaa tai ei.... Onnekseni voin matkata myös muilla tavoin itse ajaen.
Sinkumies
Vierailija kirjoitti:
Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä. Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa
Ja ylipäätään, jos tie on jäässä, siitä ei pääse kuin hauki rannasta..
Vierailija kirjoitti:
Mihin sulla on kiire?
Tää on paras. Mä tiedän vastauksen - liikenteessä kaikkein kiireisimmillä taitaa olla kiire kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä. Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa
Ei valu milliäkään taaksepäin jos kuski osaa ajaa. Jos valuu yhtään taaksepäin niin tämä ei osaa ajaa ja seurauksena pitäisi olla ikuinen ajokielto. Itse menen yleensä aivan kiinni (ehkä 10-20cm päähän) seuraavaan autoon liikennevaloissa niin valoihin mahtuu mahdollisimman paljon autoja odottamaan
Jos joku yrittää perässä roikkumalla painostaa minua ajamaan kovempaa niin alan yleensä hidastaa vauhtia
Vierailija kirjoitti:
Jos joku yrittää perässä roikkumalla painostaa minua ajamaan kovempaa niin alan yleensä hidastaa vauhtia
Jos joku roikkuu perässäsi niin ajat todennäköisesti alinopeutta. Pysy poissa liikenteestä, kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä. Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa
Ei valu milliäkään taaksepäin jos kuski osaa ajaa. Jos valuu yhtään taaksepäin niin tämä ei osaa ajaa ja seurauksena pitäisi olla ikuinen ajokielto. Itse menen yleensä aivan kiinni (ehkä 10-20cm päähän) seuraavaan autoon liikennevaloissa niin valoihin mahtuu mahdollisimman paljon autoja odottamaan
Millä maagisella tavalla uudet kuskit opettelevat, jos teet sen mahdottomaksi? Kyllä tielle saavat mennä taitamattomatkin, ja aloittelijat, kunhan on ajokortti tai opetuslupa ja ope.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku yrittää perässä roikkumalla painostaa minua ajamaan kovempaa niin alan yleensä hidastaa vauhtia
Jos joku roikkuu perässäsi niin ajat todennäköisesti alinopeutta. Pysy poissa liikenteestä, kiitos
Kyllä audit roikkuvat puskurissa, vaikka ajaisi 80 km/h alueella 90 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä. Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa
Ei valu milliäkään taaksepäin jos kuski osaa ajaa. Jos valuu yhtään taaksepäin niin tämä ei osaa ajaa ja seurauksena pitäisi olla ikuinen ajokielto. Itse menen yleensä aivan kiinni (ehkä 10-20cm päähän) seuraavaan autoon liikennevaloissa niin valoihin mahtuu mahdollisimman paljon autoja odottamaan
Kerjäätkö ikävyyksiä vai uskotko oikeasti, että suurin osa on vähintään hyviä kuskeja ja sinun kannattaa sijoittaa oma auto 10-20 cm päähän edessä olevan taakse? - Kyllä sitä tietä pääsääntöisesti on niin paljon takana, että taaksesi mahtuu autoja "riittvän paljon", vaikka jättäsiti sinun ja edessä olevan väliin näillä keleillä yli 20cm turvavälin. - Onneksi kaikki eivät ole kuitenkaan yhtä osaamattomia kuskeja kuin, mitä minä olen.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku yrittää perässä roikkumalla painostaa minua ajamaan kovempaa niin alan yleensä hidastaa vauhtia
Jos joku roikkuu perässäsi niin ajat todennäköisesti alinopeutta. Pysy poissa liikenteestä, kiitos
Kyllä audit roikkuvat puskurissa, vaikka ajaisi 80 km/h alueella 90 km/h.
Pahvit luulee, että näin kuuluu ajaa.
Jos ajaa 80 km/h 10-20 metrin päässä toisesta tulee sakot, talvella pitää olla ero 4-5 sekuntia edellä menijään jos autossa on kitkarenkaat, eli noin 100 metriä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjukolarit syntyvät liian lyhyistä turvaväleistä, tollo.
Nimittelijä on itse tollo. Miksi ei voi vain sanoa mielipidettään normaalisti?
100 metriä on juuri sopiva turvaväli talvella jos nopeusrajoitus on 80-100. Ketjukolarit syntyvät siitä, kun suurin osa ihmisistä ei ymmärrä jarrutusmatkan käsitettä ja roikkuu toisten perässä