Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut jättävät turvavälin ruuhkassa

Vierailija
22.12.2024 |

Tuossa vähän aikaa sitten katselin aamuruuhkan liikennettä ja suurin osa autoista ajoi kehätiellä sopuisasti jonossa 10-20 metrin turvaväleillä. Sitten välillä näkee kun joku jättää täysin ylipitkän sadan metrin turvavälin ja häiritsee näin liikennettä: tuollaiseen väliin mahtuisi monta autoa ja liikenne kulkisi sujuvammin. Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Jos on niin huono kuski, ettei uskalla ajaa lähellä muita autoja niin kannattaa pysyä poissa liikenteestä. Jos kaikki pitäisivät aamuruuhkassa 100 metrin väliä edelle ajavaan niin kukaan ei pääsisi perille ajoissa ja tiet tukkeutuisivat entistä pahemmin. Sitten ovat vielä ne ihmiset, jotka jättävät väliä liikennevaloissa odottaessa: tuokin on täysin turhaa kiusantekoa 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 metriä on juuri sopiva turvaväli talvella jos nopeusrajoitus on 80-100. Ketjukolarit syntyvät siitä, kun suurin osa ihmisistä ei ymmärrä jarrutusmatkan käsitettä ja roikkuu toisten perässä 

Vierailija
2/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä.  Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei todellakaan ole opiskellut autokoulussa..

APn kaltaisia tyhmiä oikeasti on tuhansittain.

Vierailija
4/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjukolarit syntyvät liian lyhyistä turvaväleistä, tollo.

Vierailija
5/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo olemattomat 10-20 metrin välit niitä ongelmia aiheuttavat. Etenkin niistä on harmia moottoritielle liittyjälle. Jos kaikki pitäisivät kunnon väliä niin mitään ongelmia ei tulisi liittymisen suhteen ja liikennekin sujuisi paremmin 

Vierailija
6/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sulla on kiire?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perässäroikkuminen ei tutkitusti nopeuta kenenkään matkaa, aiheuttaa vain turhaa harmia kaikilla osapuolille 

Vierailija
8/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtä hyvä kuski kuin minä eli ts. keskivertoa varmasti surkeampi kuski on todennäköisesti parempi jättää tai yrittää jättää nyt mieluummin lähemmäs satametriä turvaväliä verraten iukkailla teillä ja hämärässä ajaessaan 80 alullea kuin noin 10 metriin turvaväli oli ruuhkaa tai ei.... Onnekseni voin matkata myös muilla tavoin itse ajaen.

Sinkumies 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä.  Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa

Ja ylipäätään, jos tie on jäässä, siitä ei pääse kuin hauki rannasta..

Vierailija
10/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sulla on kiire?

Tää on paras. Mä tiedän vastauksen - liikenteessä kaikkein kiireisimmillä taitaa olla kiire kuolemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä.  Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa

Ei valu milliäkään taaksepäin jos kuski osaa ajaa. Jos valuu yhtään taaksepäin niin tämä ei osaa ajaa ja seurauksena pitäisi olla ikuinen ajokielto. Itse menen yleensä aivan kiinni (ehkä 10-20cm päähän) seuraavaan autoon liikennevaloissa niin valoihin mahtuu mahdollisimman paljon autoja odottamaan 

Vierailija
12/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku yrittää perässä roikkumalla painostaa minua ajamaan kovempaa niin alan yleensä hidastaa vauhtia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku yrittää perässä roikkumalla painostaa minua ajamaan kovempaa niin alan yleensä hidastaa vauhtia 

Jos joku roikkuu perässäsi niin ajat todennäköisesti alinopeutta. Pysy poissa liikenteestä, kiitos 

Vierailija
14/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä.  Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa

Ei valu milliäkään taaksepäin jos kuski osaa ajaa. Jos valuu yhtään taaksepäin niin tämä ei osaa ajaa ja seurauksena pitäisi olla ikuinen ajokielto. Itse menen yleensä aivan kiinni (ehkä 10-20cm päähän) seuraavaan autoon liikennevaloissa niin valoihin mahtuu mahdollisimman paljon autoja odottamaan 

Millä maagisella tavalla uudet kuskit opettelevat, jos teet sen mahdottomaksi? Kyllä tielle saavat mennä taitamattomatkin, ja aloittelijat, kunhan on ajokortti tai opetuslupa ja ope. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku yrittää perässä roikkumalla painostaa minua ajamaan kovempaa niin alan yleensä hidastaa vauhtia 

Jos joku roikkuu perässäsi niin ajat todennäköisesti alinopeutta. Pysy poissa liikenteestä, kiitos 

Kyllä audit roikkuvat puskurissa, vaikka ajaisi 80 km/h alueella 90 km/h.

Vierailija
16/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikennvaloissakin on ihan hyvä pitää pientä väliä.  Manuaaliauto saattaa valua aavistuksen verran taaksepäin mäkilähdössä kuljettajan etsiessä kytkintuntumaa

Ei valu milliäkään taaksepäin jos kuski osaa ajaa. Jos valuu yhtään taaksepäin niin tämä ei osaa ajaa ja seurauksena pitäisi olla ikuinen ajokielto. Itse menen yleensä aivan kiinni (ehkä 10-20cm päähän) seuraavaan autoon liikennevaloissa niin valoihin mahtuu mahdollisimman paljon autoja odottamaan 

Kerjäätkö ikävyyksiä vai uskotko oikeasti, että suurin osa on vähintään hyviä kuskeja ja sinun kannattaa sijoittaa oma auto 10-20 cm päähän edessä olevan taakse? - Kyllä sitä tietä pääsääntöisesti on niin paljon takana, että taaksesi mahtuu autoja "riittvän paljon", vaikka jättäsiti sinun ja edessä olevan väliin näillä keleillä yli 20cm turvavälin. - Onneksi kaikki eivät ole kuitenkaan yhtä osaamattomia kuskeja kuin, mitä minä olen.

Sinkkumies

Vierailija
17/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku yrittää perässä roikkumalla painostaa minua ajamaan kovempaa niin alan yleensä hidastaa vauhtia 

Jos joku roikkuu perässäsi niin ajat todennäköisesti alinopeutta. Pysy poissa liikenteestä, kiitos 

Kyllä audit roikkuvat puskurissa, vaikka ajaisi 80 km/h alueella 90 km/h.

Pahvit luulee, että näin kuuluu ajaa.

Vierailija
18/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajaa 80 km/h 10-20 metrin päässä toisesta tulee sakot, talvella pitää olla ero 4-5 sekuntia edellä menijään jos autossa on kitkarenkaat, eli noin 100 metriä.

Vierailija
19/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjukolarit syntyvät liian lyhyistä turvaväleistä, tollo.

Nimittelijä on itse tollo. Miksi ei voi vain sanoa mielipidettään normaalisti?

Vierailija
20/21 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieliikennelaki 20 .