Saatteko mummoilta jne. hyötylahjoja / toivottuja?? KYsyvätkö teiltä?
Mulla tuttuja jotka saa jotain järkeviä lahjoja, antavat itsekin vinkkiä äidilleen tai anopilleen,että tarttis sitä ja tätä.
Tuntuu että saavat hyvinkin paljon isompia leluja ja tarvevaatteita myös isovanhemmilta.
Itsellä se tilanne, että oma äitini vähävarainen, eli häneltä en edes kehtaisi pyytää.
Mutta anoppi sitten ihan ok pärjäävä, harmittaa vaan kun hän jos jotain joskus antaa, niin ne on jotain ihan ihme tavaraa yleensä. Joskus jotain pientä vaatetta, sekin parempi kun niille on aina käyttöä.
Ois niin kiva kun joku joskus osallistusi vaikka kimppahankintana meidän kanssa että saisi lapsille jotain isompaa kivaa lelua ostettua.
Parempi ois tosiaan joku isompi hankinta (vaikka
kunnon iso lego-setti), kuin kasa jotain pikkuhärpäkeleluja (tai vaikka jotain kertyneitä muutamia pikkulegopaketteja, jotka ei edes aihemaailmaltaan liity toisiinsa, jos haluaisi jonkun leikin rakentaa).
Tai just että jos tietää, että meillä on jotain tiettyä sarjaa, niin tulisi lisäosia siihen.
Kaikkein ärsyttävintä on sellaiset ihan "irralliset" lelut ja vielä jotain huonoa laatua jostain markkinoilta.
Kirjoistakin aina sanotaan että on aina hyvä lahja - mutta kyllä niitä kökköjä huonosti käännettyjä kirjoja on nykyään paljon, ja kirjoja saa myös helposti kirjastosta lainattua. Eli ei se kirja mun mielestä ole sen parempi lahja kuin joku muukaan.
Mutta itse en tosiaan kehtaa ikinä kysäistä, haluaisko anoppi tai kummi ryhtyä kimppahankintaan esim. lapsen synttäreille isompaan lahjaan. Jotenkin se tuntuisi kerjäämiseltä, jos ei itse ole tarjouduttu sieltä päin.
Kommentit (25)
äitini ei yleensä anna mitään. viimeisin taitaa olla 10€, että voi kolmelle lapselle ostaa jotain tarpeellista. jep, jep.
niin luonnollisesti laitat sen miehesi, hänen poikansa juttelemaan asiasta, esim, kimppalahjasta. Miksi sun pitäisi siitä jutella, kyllä nyt mies voi omalle äidilleen vihjaista...
ja äiti haluaa, että ostat minulle haalarin, vaikka itse haluan nukketalon.
esim. pehmoleluja tuli paljon viime jouluna. Jossain keskustelussa tuli sitten puheeksi että niitä ei sitten enää tarvita...
Miehen sisko vaate- ja kenkäfriikkinä ostaa melko epäkäytännöllisiä, vaikkakin kivoja vaatteita.
olisi provoilua. Olen minäkin sanonut, ettei mitään turhaa krääsää lapsille ja molemmat isovanhemmat osaavatkin kysyä tarpeen.