Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko passia eu maissa?

Vierailija
26.03.2011 |

Saksa, Espanja tmv

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muukin henkilötodistus, mutta ne maat eivät ole täysin samat kuin eu-maat.

Vierailija
2/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti ei riitä (tietenkään, mutta suomalaisilla on usein harhaluuloja tuosta ajokortista) ja henkilökortinkin kanssa kannattaa varautua siihen, ettei sitä joka paikassa kakistelematta hyväksytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passivapaus on ainoastaan pohjoismailla, muualla pitää olla passi tai henkilökortti, joka ei ole sama asia kuin ajokortti.

Paljonko passi nyt painaa ? Maksaa reilu 50 euroa, on voimassa 5 v ja saa viikossa.

Vierailija
4/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännösten mukaa ei passia tarte mutta käytännössä pitää olla

Vierailija
5/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schengen ei ole sama kuin passivapaus.

Schengen-säännöstön perusteella ei tehdä enää rajatarkastuksia, mutta tarvittaessa henkilöllisyys on kuitenkin pystyttävä todistamaan. Ajokortti ei ole henkilötodistus. Schengen-alueeseen ei kuulu mm. Irlanti, Bulgaria, Iso-Britannia.

Pohjoismaissa on voimassa pohjoismainen passivapaus.

Vierailija
6/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schengen-maihin riittää kuvallinen henkilöllisyyskortti. Mutta jotkut hjotellit haluavat/vaativat passin sisäänkirjautuessa. niin ja ajokortti ei käy henkilöllisyyden todentamiseen tässä tapauksessa.

Vierailija
7/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla; Bulgariaan/Romaniaankin vaikka eivät ole Schengen-maita.

Minulla ei ole ollut passia vuosiin ja olen Euroopassa matkustellut silti paljon.

Vierailija
8/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schengen-maihin riittää kuvallinen henkilöllisyyskortti. Mutta jotkut hjotellit haluavat/vaativat passin sisäänkirjautuessa. niin ja ajokortti ei käy henkilöllisyyden todentamiseen tässä tapauksessa.

Vierailija
9/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
10/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tajusin sen vähän myöhään. Ollaan lähdössä ruotsin risteilylle ja mulla ei tosiaankaan ole passia. Ainoastaan ajokortti. Mutta ei aki sitä siellä kukaan kysele?

Vierailija
11/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tajusin sen vähän myöhään. Ollaan lähdössä ruotsin risteilylle ja mulla ei tosiaankaan ole passia. Ainoastaan ajokortti. Mutta ei aki sitä siellä kukaan kysele?

Pohjoismaissa on keskenään passivapaus. Ruotsin risteilylle riittää esim ajokortti.

Vierailija
12/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla; Bulgariaan/Romaniaankin vaikka eivät ole Schengen-maita.

Minulla ei ole ollut passia vuosiin ja olen Euroopassa matkustellut silti paljon.

ei mullakaan ole ollut tv-lupaa ikinä, mutta silti on telkkari.

Vierailija
13/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökorttia voidaan käyttää matkustusasiakirjana passin sijasta seuraavissa maissa:

* Alankomaat

* Belgia

* Bulgaria

* Espanja

* Irlanti

* Iso-Britannia

* Italia

* Itävalta

* Kreikka

* Kypros

* Latvia

* Liettua

* Liechtenstein

* Luxemburg

* Malta

* Portugali

* Puola

* Ranska

* Romania

* Saksa

* San Marino

* Slovakia

* Slovenia

* Sveitsi

* Tsekki

* Unkari

* Viro

Pohjoismaissa (Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti) ei tarvita matkustusasiakirjaa, mutta henkilöllisyys on aina kyettävä osoittamaan luotettavasti sitä vaadittaessa.

Vierailija
14/14 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mullakaan ole ollut tv-lupaa ikinä, mutta silti on telkkari.

mutta et pääse lentokoneeseen ilman henkilökorttia tai passia, vaikka mitä selittelisit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi