Otto-kerjäys keskeytettiin
Hyvä niin. Suurin vika oli se, että se nappula mitä pitää normaalisti painaa oli tahallaan laitettu kerjäysnappulaksi. Jos se olisi ollut se toinen niin ehkä ei olisi tullut niin paljon vahinkopainalluksia. Onneksi ihmiset saivat rahansa takaisin.
Kommentit (81)
"En toki väitä olevani pyhimys, mutta tuossa asiassa kyllä aika lailla sinua parempi." Niinkö! Ja minä olen todennäköisesti sinua parempi vaikkapa leipomisessa! Kyllä nyt ollaan "tasoissa"! ...en ymmärrä, miten suomalaisille kukkahatuille ei mene vieläkään päähän se tosiasia, ettei ole olemassakaan yleispätevää moraalia ja/tai tapaa kantaa huolta lähimmäisistään. Lahjoita sinä rahasi ulkomaille, minä menen tälläkin viikolla katsomaan ystäväni äitiä palvelutaloon ja vien Sisu-askin. Tätä en tee mistään velvollisuudesta vaan ihan aidosta auttamisen halusta, mutta se on vissiin mahdoton yhtälö maailmanparantajien mustavalkoisessa maailmassa? :) Varmaan tämänkin käännät minua vastaan, näet ehkäpä minussa "toivoa"- ja palaat tyylillesi uskollisena kertomaan röyhkeästi, kuinka helppo minunkin olisi tehdä "parannus"! Sitähän sinä et suostu uskomaan, että kaikki eivät uskoisikaan samoihin juttuihin? Että joku voi olla onnellinen diktaattorin alaisena ja toinen rahoittaa elämänsä varastelemalla muilta? t. Otto on neutraali Ps. Oletko kuullut mielipiteestä ja siitä, että niiden perusteella ei voi arvioida ihmisiä (= "makuasioista ei voi kiistellä", noin kansankielellä)? Jos olet, tiedät myös että mielipide on aina hyvä perustella ja siksi minäkin olen valoittanut sinulle + muille vihertäville ajatusprosessiani. En siksi, että tuntisin syyllisyyttä asioista.
Voit harrastaa arvonihilismiä ihan vapaasti, mutta et silti ole oikeassa.
Hätää kärsivän kannalta ei todellakaan ole muita tapoja olla Hyvä ja Moraalinen kuin antamalla apua. Ihan sama, miten nätisti hymyilet koiranpennuille tai lähetät serkullesi synttärikortit - jos et (kuten et) auta katastrofien uhreja, olet siinä suhteessa itsekäs ja huono ihminen.
Sitä paitsi, kun ihmiseltä puuttuu empatia vähäosaisia kohtaan, mitä suurimmalla todennäköisyydellä häneltä puuttuu muutenkin empatiaa.
PS: lahjoitan rahaa kotimaahankin, minkä lisäksi olemme tukiperhe kahdelle vammaiselle lapselle.
PS: mielipiteiden perusteella voi ilman muuta arvioida ihmisiä, varsinkin, kun ne mielipiteet koskevat sitä, miten ihminen arvioi rooliaan maailmankaikkeudessa.
Miksi se Planin toimisto ei ole Mellunmäessä?
Soita ja kysy.
Oletpa sinä törkeä, kun et jäänyt selibaattiin ja sinkuksi. Ihan törkeää se...
Eli myönnnät että avustustyöntekijät harrastaa kohteissa seksiä? Mielenkiintoista tämäkin. Onkohan mahdollisesti koko avustustoiminaan ydin tämä toiminto?
Lukutaidottomia tänne muuttavat ulkomaalaiset puolisot ovat erittäin harvoin. Suomalaisilla on tapana valita puoliso yleensä omasta yhteiskuntaluokastaan, on sitten kyse Suomessa asuvista suomalaisista miehistä ja naisista tai ulkomailla työskentelevistä miehistä ja naisista.Ja kyllä: monikulttuurisissa avioliitoissa on kaiken kaikkiaan suurempi avioeroriski, monestakin syystä. Mikä tietenkin on ihan eri asia kuin kulissiavioliitto.
Näytä mulle yksi moku-suhde jossa yhteiskuntaluokat kohtaavat. Ja lukutaidottomuudella tarkoitin vähän muuta, kykyä toimia modernissa yhteiskunnassa.
Avioeroriski monesta syystä suurempi. Eli mitkä ovat nämä syyt?
Ja joka tapauksessa, eihän kukaan avustusjärjestön työntekijä sinun mukaasi tee mitään epäitsekästä, miksi hän sitten näkisi sen vaivan ja riesan, että ryhtyisi kulissiavioliittoon, elättäisi puolisoa vuositolkulla jne. Oleskelulupa tänne irtoaa vain vuodeksi ja avosuhteessa sen saaminen edellyttää todistettavaa yhdessaasumista kahden vuoden ajan ennen luvan saantia.
Oleskelulupa paukahtaa pysyväksi, jos syntyy lapsi. Onko sinulla selitys miksi moku-liittoihin syntyy lapsia nopeammin kuin muihin?
Oletpa sinä törkeä, kun et jäänyt selibaattiin ja sinkuksi. Ihan törkeää se...
Eli myönnnät että avustustyöntekijät harrastaa kohteissa seksiä? Mielenkiintoista tämäkin. Onkohan mahdollisesti koko avustustoiminaan ydin tämä toiminto?
Lukutaidottomia tänne muuttavat ulkomaalaiset puolisot ovat erittäin harvoin. Suomalaisilla on tapana valita puoliso yleensä omasta yhteiskuntaluokastaan, on sitten kyse Suomessa asuvista suomalaisista miehistä ja naisista tai ulkomailla työskentelevistä miehistä ja naisista. Ja kyllä: monikulttuurisissa avioliitoissa on kaiken kaikkiaan suurempi avioeroriski, monestakin syystä. Mikä tietenkin on ihan eri asia kuin kulissiavioliitto.
Näytä mulle yksi moku-suhde jossa yhteiskuntaluokat kohtaavat. Ja lukutaidottomuudella tarkoitin vähän muuta, kykyä toimia modernissa yhteiskunnassa. Avioeroriski monesta syystä suurempi. Eli mitkä ovat nämä syyt?
Ja joka tapauksessa, eihän kukaan avustusjärjestön työntekijä sinun mukaasi tee mitään epäitsekästä, miksi hän sitten näkisi sen vaivan ja riesan, että ryhtyisi kulissiavioliittoon, elättäisi puolisoa vuositolkulla jne. Oleskelulupa tänne irtoaa vain vuodeksi ja avosuhteessa sen saaminen edellyttää todistettavaa yhdessaasumista kahden vuoden ajan ennen luvan saantia.
Oleskelulupa paukahtaa pysyväksi, jos syntyy lapsi. Onko sinulla selitys miksi moku-liittoihin syntyy lapsia nopeammin kuin muihin?
kieltämässä sen joltain muulta ammattiryhmältä. Miten ihmeessä se liittyy mitenkään avustusjärjestöjen työntekijöihin?
Minulla on tuttavapiirissä kyllä viisikin avioliittoa ulkomaalaisen kanssa. Yksi on britti-suomalainen perhe, toinen unkarilais-suomalainen, kolmas ghanalais-suomalainen, neljäs marokkolais-suomalainen, viides on malawilais-suomalainen. Kaikissa niistä ovat ne ulkomaalaiset puolisot joko samaa, tai YLEMPÄÄ sosiaalista luokkaa kuin suomalaiset puolisonsa.
Tuo muuten ei pidä paikkaansa, että oleskelulupa olisi pysyvä automaattisesti, jos pariskunnalla on Suomessa syntynyt lapsi. Pysyvän luvan voi saada, kun on oleskellut Suomessa yhtäjaksoisesti neljä vuotta jatkuvalla oleskeluluvalla. Lisäksi hakijan on täytettävä ne edellytykset, joilla jatkuva oleskelulupa voidaan myöntää.
Ns. A-lupa heltiää helpommin, mutta se ei ole pysyvä sekään.
Miksi eri kansalaisuuksien erot ovat yleisempiä? Sinun mukaasi siis siksi, että ne ovat alkaa päälle olleetkin kulissiavioliittoja. Minun mukaani siksi, että arjen paukatessa päälle ja suomalaisen yhteiskunnan rasistisuuden rassatessa työnhakua parisuhde joutuu lujille. Se ei tarkoita, että liitto ei olisi perustunut rakkaudelle, vaan sitä, että se joutuu lujemmalle koetukselle.
Olen ollut kahteen otteeseen kv-delegaattina. En tosin Planin hommissa, mutta vastaavissa.
Pienellä palkalla on tehty ympäripyöreää päivää. Koin sen hienoksi ajanjaksoksi elämässäni silti, koska työ oli tärkeää ja maailmalla tapasi mahtavia ihmisiä.
Plan kämmäsi tuossa keräyksessä, koska uskaltautui ensimmäisenä keksimään uuden keräystavan. Ihmisiä rassaa jo nyt aika lailla keräyksien määrä, joten tuo oli ikään kuin korsi, joka katkaisi kamelin selän monella. Tosiasia on silti, että tuollainen keräys, jossa ei ole keräyskuluja, on ilman muuta avustettavien kannalta paras vaihtoehto!
Olen samaa mieltä niiden kommentoijien kanssa, että eniten tuo rassaa ihmisiä, joiden mielestä kehitysmaat saisi ampua ulkoavaruuteen. Ihmisiä, jotka rasismin tai itsekkyyden tai pelkän huonon yleissivistyksen takia eivät halua ajatella avuntarvetta tai Suomen asemaa globaalissa järjestelmässä.
Olen samaa mieltä niiden kommentoijien kanssa, JOTKA EPÄILIVÄT, että eniten tuo rassaa ihmisiä, joiden mielestä kehitysmaat saisi ampua ulkoavaruuteen. Ihmisiä, jotka rasismin tai itsekkyyden tai pelkän huonon yleissivistyksen takia eivät halua ajatella avuntarvetta tai Suomen asemaa globaalissa järjestelmässä.
unohtui tuo sivulause.
kieltämässä sen joltain muulta ammattiryhmältä. Miten ihmeessä se liittyy mitenkään avustusjärjestöjen työntekijöihin?Minulla on tuttavapiirissä kyllä viisikin avioliittoa ulkomaalaisen kanssa. Yksi on britti-suomalainen perhe, toinen unkarilais-suomalainen, kolmas ghanalais-suomalainen, neljäs marokkolais-suomalainen, viides on malawilais-suomalainen. Kaikissa niistä ovat ne ulkomaalaiset puolisot joko samaa, tai YLEMPÄÄ sosiaalista luokkaa kuin suomalaiset puolisonsa.
Tuo muuten ei pidä paikkaansa, että oleskelulupa olisi pysyvä automaattisesti, jos pariskunnalla on Suomessa syntynyt lapsi. Pysyvän luvan voi saada, kun on oleskellut Suomessa yhtäjaksoisesti neljä vuotta jatkuvalla oleskeluluvalla. Lisäksi hakijan on täytettävä ne edellytykset, joilla jatkuva oleskelulupa voidaan myöntää.
Ns. A-lupa heltiää helpommin, mutta se ei ole pysyvä sekään.Miksi eri kansalaisuuksien erot ovat yleisempiä? Sinun mukaasi siis siksi, että ne ovat alkaa päälle olleetkin kulissiavioliittoja. Minun mukaani siksi, että arjen paukatessa päälle ja suomalaisen yhteiskunnan rasistisuuden rassatessa työnhakua parisuhde joutuu lujille. Se ei tarkoita, että liitto ei olisi perustunut rakkaudelle, vaan sitä, että se joutuu lujemmalle koetukselle.
Kysyin harrastavatko avustajat seksiä kohteissa, en sitä harrastavatko ylipäätään elämässään.
Kerropa millä tavalla nämä puolisot ovat ylempää luokkaa. Puolisoiden ammatit ja osaaminen.
Siis lapsen kautta saa oleskeluluvan, joka muuttuu neljän vuoden oleskelun jälkeen pysyväksi. Ei tässä ole mitään eroa siihen mitä sanoin.
Et kertonut miksi moku-suhteissa tulee lapsi niin nopeasti.
Mitä tarkoitat sillä että parisuhde joutuu koville suomalaisen yhteiskunnan rasissmin takia. Ei oikein avaudu tämä. Luulisi että rakkaudessa kävisi toisinäin.
heti jos vastustaa tämmöistä keräystapaa, oletetaan että ei anna ikinä mihinkään avustuksia? Itse koin ikäväksi tämän Otto-keräyksen vaikka tiliäni veloittaa kaksi eri avustusjärjestöä kerran kuukaudessa (suoraveloitus) ja minulla on kummilapsi kehitysmaassa. Nostaessani rahaa tililtäni en todellakaan ajattele muuta kun sitä nostoa, enkä periaatteestakaan halua lahjoittaa siinä kohtaa yhtään mitään mihinkään. En myöskään halua lahjoittaa mitään maksaessani pankkikortilla tai lähettäessäni tekstiviestiä. Haluan harkita mihin lahjoitan ja mitä, yhtä euroa en missään nimessä lahjoita yhtään mihinkään.
enkä lahjoittanut euroa koska maksan jo nyt kummilapsimaksua. nariskaa vaan sitten siitäkin miksi lapsilisä nousi vaan niin ja niin vähän ja kuinka ette saa sossusta sitä ettekä tätä.
Se olikin todella huonosti suunniteltu keräys. Ei pitäisi sotkea pankkiasioihin keräämistä sentään kuitenkaan.
Olen ollut kahteen otteeseen kv-delegaattina. En tosin Planin hommissa, mutta vastaavissa.
Pienellä palkalla on tehty ympäripyöreää päivää. Koin sen hienoksi ajanjaksoksi elämässäni silti, koska työ oli tärkeää ja maailmalla tapasi mahtavia ihmisiä.
Plan kämmäsi tuossa keräyksessä, koska uskaltautui ensimmäisenä keksimään uuden keräystavan. Ihmisiä rassaa jo nyt aika lailla keräyksien määrä, joten tuo oli ikään kuin korsi, joka katkaisi kamelin selän monella. Tosiasia on silti, että tuollainen keräys, jossa ei ole keräyskuluja, on ilman muuta avustettavien kannalta paras vaihtoehto!
Olen samaa mieltä niiden kommentoijien kanssa, että eniten tuo rassaa ihmisiä, joiden mielestä kehitysmaat saisi ampua ulkoavaruuteen. Ihmisiä, jotka rasismin tai itsekkyyden tai pelkän huonon yleissivistyksen takia eivät halua ajatella avuntarvetta tai Suomen asemaa globaalissa järjestelmässä.
Suomi OY:ssä on tarpeeksi ongelmia itsellämmekin. Omat asiat on hoidettava kuntoon ensin. Jos joku sitten haluaa lahjoittaa rahaa muualle niin hän voi sen tehdä -ei todellakaan ole kiellettyä moinen.
Mutta älkää moralisoiko ja häiritkö millään tavalla muita.
Missä olitte ja mitä teitte? Jotain faktaa pitäisi olla näiden omakehujen vastineeksi myös.
Onhan se ihan vittumaisuuden huippu, että ihmisille aiheutetaan huonoa omaatuntoa, kun ovat nostamassa ITSELLEEN rahaa ja muka pitäisi jotain kehitysmaiden köyhiä siinä samalla lahjoa. Hyi hemmetti!
Tosta keräyksestä elämöivät ihmiset, jotka eivät juurikaan osallistu hyväntekeväisyyteen. Minusta se oli kiva keräys, oli helppo osallistua arkisen toiminnan lomassa. Harmi, jos se loppui.
Olin ja olen edelleen sitä mieltä, että keräys oli aikamoinen rimanalitus. Keräyskohde hyvä, mutta keräystapa täysin väärä. Itse osaan kyllä pankkiautomaatilla toimia, mutta kuinka moni vanhus (jotka paljon nostavat rahaa automaateilta) maksoi tietämättään tai vahingossa myös keräyssumman?
Vaikka olen täysin tuota keräystapaa vastaan niin osallistun aktiivisesti hyväntekeväisyyteen: minulla on useampi planin kummilapsi, lahjoitan kaiken ylimääräisen (pieneksi jääneet vaatteet, kengät, turhat kirjat, huonekalut jne) pelastusarmeijalle, lisäksi osallistun rahakeräyksiin useilla sadoilla euroilla vuodessa.
Mielestäni mikään hyväntekeväisyyskeräys ei saa olla niin epäselvästi toteutettu, että vahinkolahjoituksen vaara on olemassa (=joka lahjoittaa vahingossa, huomaamattaan jne). Vaikka itselleni euro on pikkuraha, on se monelle iso raha.
Olin ja olen edelleen sitä mieltä, että keräys oli aikamoinen rimanalitus. Keräyskohde hyvä, mutta keräystapa täysin väärä. Itse osaan kyllä pankkiautomaatilla toimia, mutta kuinka moni vanhus (jotka paljon nostavat rahaa automaateilta) maksoi tietämättään tai vahingossa myös keräyssumman?
Itse käytän automaattia ehkä kerran vuodessa tai harvemmin, koska käytän mieluummin pankkikorttia kaupassa. Mutta vanhukset nostavat käteistä ja maksavat sillä.
Ei ollut oikea kohderyhmä tuossa keräystavassa.
vaikka asia onkin hyvä, niin aiheuttaa liikaa sekaannuksia. Ja eihän sellainen ole hyväntekeväisyyttä.
Mun isä on juuri silmäleikkauksista toipumassa ja kertoi, kuinka ahdistava tilanne oli, kun hän hädintuskin näkee muutoinkaan Ottopisteen näyttöä. Nyt kun hn suurin piirtein ulkomuistista paineli nappuloita, niin tulikin ihan eri tekstiä, mitä normaalisti. Isäni totesi, että oli kamala tilanne, kun sentään omasta tilistä kyse... Aivan avuttomaksi oli tuntenut itsensä. Ihan mielellään sitä antaa hyväntekeväisyyteen, mutta tietämättään ei halua sellaiseen kuitenkaan...
Komppaan sitä, että muutoinkin monille ihmisille tekniikka on jo sinällään hankalaa, ja heitäkin täytyy ajatella!
"Myönnnät että sieltä tuodaan puolisoita. Onko tiedossasi minkä verran siellä paikanpäällä paneskellaan köyhiä? Mielenkiintoista että avustajilla on aikaa tällaiseen."
Miten ketään voi kiinnostaa se, onko jollain aikaa harrastaa seksiä vai ei. Idioottimainen kommentti. Ammattimaisten avustusjärjestöjen työntekijöillä ainakin pitäisi olla aikaa huolehtia itsestään ja välillä myös levät, jotta voisivat tehokkaasti tehdä työtään. Ei katastrofikohteisiin mitään burn out tapauksia tarvita tilannetta entisestään sotkemaan. Se löytyykö aina seksikumppania lienee jokaisen oma asia.
Tosta keräyksestä elämöivät ihmiset, jotka eivät juurikaan osallistu hyväntekeväisyyteen. Minusta se oli kiva keräys, oli helppo osallistua arkisen toiminnan lomassa. Harmi, jos se loppui.
Kuten jo aiemmissakin ketjuissa minä olen ilmoittanut, tyrkytys ei ole mukavaa eikä ok tässäkään asiassa! Mautonta toimintaa ja kotimaassakin on ihan tarpeeksi autettavia lapsia.
t. mm. Säännöllinen verenluovuttaja.
Jokaisessa perheessä, suvussa, kylässä ja kaupungissa on köyhiä. Oli päällisinpuolin miten erinomaista tahansa monissa perheissä pitää kestää joka kuukausi parin viikon nälkäkuuria. Meillä ei näkyvästi kuolla nälkään eikä näkyvästi jäädä opiskelupaikkaa vaille eikä näkyvästi kykitä taivasalla koska on sään pakosta oltava sisätiloissa, eikä meillä tunnusteta omaa huonommuutta ja auta armias jos joku tlisi hyväntekeväisyysmielessä tarjoamaan rahaa tms. Eri kultuureissa eletään eri tavalla ja myös kärsitään eri tavalla. Avustustyöntekijät eivät koe nälkää, he ovat klooriansa ansainneet koska ovat siitä laipänsä ansainneet. Jokaisessa maassa on se oma eliitti ja rikas kaupunki. Miksi niitä ei koskaan näytetä? Jokaisen maan omana asiana on pitää omien kansalaistensa asiat oikealla malilla. Jokaisessa maassa on rahaa mutta se laitetaan eri asioihin ja valtaapitävät kuorivat kermat päältä. Yksittäisen ihmisen hätä laitetaan härskisti esille. Entä jos meillä olisi sairaan lapsen ja köyhän äidin kuva julkisesti esillä? On ihmisarvoa loukkaavaa että joutuu avustetuksi. Asiat tulisi aina hoitaa niin että peruselämisen eldellytyksen hoidetaan maakohtaisesti ja taataan se kaikille kansalisille.
Miksi se Planin toimisto ei ole Mellunmäessä?