Otto-kerjäys keskeytettiin
Hyvä niin. Suurin vika oli se, että se nappula mitä pitää normaalisti painaa oli tahallaan laitettu kerjäysnappulaksi. Jos se olisi ollut se toinen niin ehkä ei olisi tullut niin paljon vahinkopainalluksia. Onneksi ihmiset saivat rahansa takaisin.
Kommentit (81)
vaikka tarkoitus on hyvä, keino oli väärä.
sais tyhjentää koko tilin parempaan käyttöön. Ja panna sen ihmisen holhouksen alle.
kun ovat nostamassa ITSELLEEN rahaa ja muka pitäisi jotain kehitysmaiden köyhiä siinä samalla lahjoa. Hyi hemmetti!
jotka olivat nostamassa Huutis-ostojaan varten rahaa ja tilillä juuri se 20 euroa ja nyt menikin se euro jonnekin kankkulan kaivoon eikä saanutkaan sitten Huutis-vaatteita lunastettua vaan nekin meni Lukkikselle :( :( :( :(
:( :(
:(
Onhan se ihan vittumaisuuden huippu, että ihmisille aiheutetaan huonoa omaatuntoa, kun ovat nostamassa ITSELLEEN rahaa ja muka pitäisi jotain kehitysmaiden köyhiä siinä samalla lahjoa. Hyi hemmetti!
Tosta keräyksestä elämöivät ihmiset, jotka eivät juurikaan osallistu hyväntekeväisyyteen.
Minusta se oli kiva keräys, oli helppo osallistua arkisen toiminnan lomassa. Harmi, jos se loppui.
jotka olivat nostamassa Huutis-ostojaan varten rahaa ja tilillä juuri se 20 euroa ja nyt menikin se euro jonnekin kankkulan kaivoon eikä saanutkaan sitten Huutis-vaatteita lunastettua vaan nekin meni Lukkikselle :( :( :( :(
:( :(
:(
Onko sen ketju muuten taas suljettu?
Automatia todettiin äsken velvolliseksi palauttaa tuo lahjoitus kun ilmoittaa siitä Automatialle. Eli laittakaa ihmeessä Atuomatia käsipelissä selvitteleen noita sotkujaan niin ei toistu enää ikinä
En tahdo lahjoitella euroja tai ottaa kantaa poliittisiin kysymyksiin samalla kun NOSTAN RAHAA. Kyllä noita kerjääjiä riittää muutenkin, milloin vaatekaupassa ja milloin koulussa ja..!
Onko kellään käynyt mielessä, että aika moni suomalainen on nykyään työkyvytön tai "vain" työtön? Ne tuet eivät ole kovinkaan suuria ja jos niistäkin vähistä rahoista aletaan syyllistämään ("ei mun budjetti ainakaan kaadu euroon"), eipä tee hyvää nykyiselle ilmapiirille...asenteet ovat koventuneet muutenkin. Ja Suomi ei tosiaankaan ole koko maailman sosiaalitoimisto; ikävää että afrikkalaiset tytöt kärsivät kun isänsä ja veljensä eivät tee töitä, mutta se ei ole suomalaisten vika. Eikä sitä sellaiseksi pitä yrittää muuttaakaan!
tv-lupamaksusta takaisin, kun siellä näkyy aina välillä ikäviä kerjuumainoksia, joissa kerätään rahaa kehitysmaiden köyhille ja katastrofien uhreille. Ihan kauheaa syyllistämistä nekin, ja pilaa tv:n katselunautinnon.
Mä VAADIN!
PS: eikö teitä narisijoita yhtään, siis YHTÄÄN hävetä?
En tahdo lahjoitella euroja tai ottaa kantaa poliittisiin kysymyksiin samalla kun NOSTAN RAHAA. Kyllä noita kerjääjiä riittää muutenkin, milloin vaatekaupassa ja milloin koulussa ja..! Onko kellään käynyt mielessä, että aika moni suomalainen on nykyään työkyvytön tai "vain" työtön? Ne tuet eivät ole kovinkaan suuria ja jos niistäkin vähistä rahoista aletaan syyllistämään ("ei mun budjetti ainakaan kaadu euroon"), eipä tee hyvää nykyiselle ilmapiirille...asenteet ovat koventuneet muutenkin. Ja Suomi ei tosiaankaan ole koko maailman sosiaalitoimisto; ikävää että afrikkalaiset tytöt kärsivät kun isänsä ja veljensä eivät tee töitä, mutta se ei ole suomalaisten vika. Eikä sitä sellaiseksi pitä yrittää muuttaakaan!
Suomi on rikas hyvinvointivaltio. Täällä ei kukaan kuole nälkään tai vainoon. Meidän velvollisuus on auttaa vähempiosaisia, kukin kykyjensä mukaan.
Siihen keräykseen ei ole pakko osallistua. Jos ei ole rahaa, ei pitäisi oikeasti tuntea edes huonoa omaatuntoa.
Mutta sinun kaltaisesi, joiden mielestä afrikkalaisten kohtalo on heidän oma vikansa, juuri sinun kaltaistesi ihmisten pitääkin hiukan tuntea huonoa omaatuntoa.
"Köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostaankaan."
En tahdo lahjoitella euroja tai ottaa kantaa poliittisiin kysymyksiin samalla kun NOSTAN RAHAA. Kyllä noita kerjääjiä riittää muutenkin, milloin vaatekaupassa ja milloin koulussa ja..! Onko kellään käynyt mielessä, että aika moni suomalainen on nykyään työkyvytön tai "vain" työtön? Ne tuet eivät ole kovinkaan suuria ja jos niistäkin vähistä rahoista aletaan syyllistämään ("ei mun budjetti ainakaan kaadu euroon"), eipä tee hyvää nykyiselle ilmapiirille...asenteet ovat koventuneet muutenkin. Ja Suomi ei tosiaankaan ole koko maailman sosiaalitoimisto; ikävää että afrikkalaiset tytöt kärsivät kun isänsä ja veljensä eivät tee töitä, mutta se ei ole suomalaisten vika. Eikä sitä sellaiseksi pitä yrittää muuttaakaan!
Mua hävettää sun puolestasikin. Miten itsekäs paska voi äiti-ihminen olla?
Ja toi kommentti, että hyväntekeväisyys on kerjäämistä, voi tsiisus sentään...
mitä pellejä te olette!! Hirveä itku ja kitinä yhdestä EUROSTA!!! Jota takuuvarmasti kukaan teistä ei edes lahjoittasnut! Kaljaan ja tupakkaan meni sekin lantti...
Automatia todettiin äsken velvolliseksi palauttaa tuo lahjoitus kun ilmoittaa siitä Automatialle. Eli laittakaa ihmeessä Atuomatia käsipelissä selvitteleen noita sotkujaan niin ei toistu enää ikinä
mitä pellejä te olette!! Hirveä itku ja kitinä yhdestä EUROSTA!!! Jota takuuvarmasti kukaan teistä ei edes lahjoittasnut! Kaljaan ja tupakkaan meni sekin lantti...
tv-lupamaksusta takaisin, kun siellä näkyy aina välillä ikäviä kerjuumainoksia, joissa kerätään rahaa kehitysmaiden köyhille ja katastrofien uhreille. Ihan kauheaa syyllistämistä nekin, ja pilaa tv:n katselunautinnon.
Mä VAADIN!
PS: eikö teitä narisijoita yhtään, siis YHTÄÄN hävetä?
ihmeessä minua hävettäisi?
Ensinnäkin: en ole narisija. On ihan oikein valittaa ärsyttävästä kerjäämisestä joka hidastaa toimintaa automaatilla. Siinä nostetaan rahaa ripeästi omaan käyttöön eikä paranneta mailmaa.
Jos haluaa parantaa maailmaa sen voi tehdä omalla ajallaan. Vai vietiinkö tämä mahdollisuus nyt pois, MITÄ?
Ja mitä tv-mainoksiin tulee en niistä piittaa paskan vertaa. Yleensä vaihdan kanavaa kun niitä tulee.
Hyvä että järki voitti. Jos tuon kerjuun olisi annettu jatkua se olisi ollut kuin syöpä: kohta kaupan kassallakin olisi ollut joku vastaava systeemi.
tv-lupamaksusta takaisin, kun siellä näkyy aina välillä ikäviä kerjuumainoksia, joissa kerätään rahaa kehitysmaiden köyhille ja katastrofien uhreille. Ihan kauheaa syyllistämistä nekin, ja pilaa tv:n katselunautinnon. Mä VAADIN! PS: eikö teitä narisijoita yhtään, siis YHTÄÄN hävetä?
ihmeessä minua hävettäisi? Ensinnäkin: en ole narisija. On ihan oikein valittaa ärsyttävästä kerjäämisestä joka hidastaa toimintaa automaatilla. Siinä nostetaan rahaa ripeästi omaan käyttöön eikä paranneta mailmaa. Jos haluaa parantaa maailmaa sen voi tehdä omalla ajallaan. Vai vietiinkö tämä mahdollisuus nyt pois, MITÄ? Ja mitä tv-mainoksiin tulee en niistä piittaa paskan vertaa. Yleensä vaihdan kanavaa kun niitä tulee. Hyvä että järki voitti. Jos tuon kerjuun olisi annettu jatkua se olisi ollut kuin syöpä: kohta kaupan kassallakin olisi ollut joku vastaava systeemi.
Oletko ikinä edes osallistunut mihinkään hyväntekeväisyyteen? Et takuulla, kun se sinusta on "kerjäystä".
Muista tuo kantasi, jos joskus itse tarvitset apua.
En ole uskovainen, mutta Raamatun lukeminen voisi olla jollekin nyt erittäin paikallaan.
Plan on maailmanlaajuinen yritys joka tekee isoa bisnestä kehitysmaissa. Auttamisen kanssa sillä ei ole kovin paljoa tekemistä.
tv-lupamaksusta takaisin, kun siellä näkyy aina välillä ikäviä kerjuumainoksia, joissa kerätään rahaa kehitysmaiden köyhille ja katastrofien uhreille. Ihan kauheaa syyllistämistä nekin, ja pilaa tv:n katselunautinnon. Mä VAADIN! PS: eikö teitä narisijoita yhtään, siis YHTÄÄN hävetä?
ihmeessä minua hävettäisi? Ensinnäkin: en ole narisija. On ihan oikein valittaa ärsyttävästä kerjäämisestä joka hidastaa toimintaa automaatilla. Siinä nostetaan rahaa ripeästi omaan käyttöön eikä paranneta mailmaa. Jos haluaa parantaa maailmaa sen voi tehdä omalla ajallaan. Vai vietiinkö tämä mahdollisuus nyt pois, MITÄ? Ja mitä tv-mainoksiin tulee en niistä piittaa paskan vertaa. Yleensä vaihdan kanavaa kun niitä tulee. Hyvä että järki voitti. Jos tuon kerjuun olisi annettu jatkua se olisi ollut kuin syöpä: kohta kaupan kassallakin olisi ollut joku vastaava systeemi.
Oletko ikinä edes osallistunut mihinkään hyväntekeväisyyteen? Et takuulla, kun se sinusta on "kerjäystä".Muista tuo kantasi, jos joskus itse tarvitset apua.
En ole uskovainen, mutta Raamatun lukeminen voisi olla jollekin nyt erittäin paikallaan.
En ole osallistunut enkä osallistu.
Mutta veroja olen maksanut senkin edestä, ei pitäisi olla valittamista.
Jos ninä haluat jakaa rahaa jonneksin, miksi helvetissä sen pitäisi haitata minua?
Ja mitä siihen mainitsemaasi satukirjaan tulee niin tässä esimerkki sen viisaudesta:
"Jeesuksen kolmet viimeiset sanat Raamatun mukaan:
Matt. 27:46,50 "Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä."
Luuk. 23:46 "Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä."
Joh. 19:30 "Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: Se on täytetty, ja kallisti päänsä ja antoi henkensä."
Plan on maailmanlaajuinen yritys joka tekee isoa bisnestä kehitysmaissa. Auttamisen kanssa sillä ei ole kovin paljoa tekemistä.
Plan ei ole yritys, vaan avustusjärjestö. Ei "tee bisnestä", vaan kerää rahaa avustustyöhön.
http://www.plan.fi/fi-FI/mita-plan-suomi-tekee/
Plan käyttää 80 prosenttia tuotoistaan kehitysyhteistyöohjelmien toteuttamiseen sekä kummi-lapsi-yhteydenpitoon. Prosenttiluku on erittäin korkea, siis vain viidesosa tuloista menee hallintoon ja keräyskuluihin.
http://www.plan.fi/File/c5627d34-3835-470f-92d1-108bde43bf52/Vuosikerto…
Edellä kirjoittanut levitti selvää misinformaatiota, jonka motivaatiota ei tarvinne kaukaa hakea.
Jos ei itse halua lahjoittaa, omaa alitajuista huonoa omaatuntoa voi joku ehkä haluta hälventää väittämällä, että "ei se apu edes menisi perille".
sais tyhjentää koko tilin parempaan käyttöön. Ja panna sen ihmisen holhouksen alle.
Mie ihmettelin että miksi niin kamala mekkala, kunnes mies kertoi, että se kampanja-nappula on sama mitä hän normaalisti painaa. Ja on sen verran rutiinia, että vaikka tuli erillinen ikkuna, meinasi silti painaa lahjoituksen. Siis ihan ymmärrettävää, että nousi meteli. En tajua mikseivät viitsineet ottaa jotain muuta nappia käyttöön, typerää tuollainen.