Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ihmiset voi elää sotkuisessa kodissa?

Vierailija
11.04.2011 |

Kävin viikonloppuna huushollissa, jossa asuu kaksi leikki-ikäistä lasta ja vanhemmat. Kaikki pinnat (lattiat, pöydät, tuolit, sohvat) oli täynnä vaatteita ja roinaa. Lasten leluja joka huuonneesa sikinsokin ja keittiön pöydät täynnä likaisia astioita). Jokaisen oma asia tietty miten elää, mutta eikö teitä oikeasti häiritse sekainen ja sotkuinen ympäristö? Luulisi ainakin naisihmistä inhottavan. Itse taidan olla ääripää, jota häiritsee esim. jos lehti jää keittön pöydälle. Taittelen sen heti ja laitan lehtikoriin.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta puhdasta!

En vain jaksa koko ajan olla leluja kantamassa paikoilleen, koska het kohta ne on taas leikeissä. Kyllä sit kun muksut kasvaa

Vierailija
2/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi paljon helpompaa, kun ei tarvitsisi koko aikaa laitella tavaroita paikalleen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän kyllä niitäkin jotka ei ole kuten minä.

Vierailija
4/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hujan hajan missä sattuu?

Vierailija
5/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hujan hajan missä sattuu?

tavarat silti ovat ihan löydettävissä. Itse asiassa ihan helposti, kun jo yhdellä silmäyksellä näkee missä on mitäkin.

Vierailija
6/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkuissakin on usein "systeemi" eli tiedän, mihin olen tavaran laskenut.

Ja lelut kumminkin raivataan aina iltaisin paikoilleen. Pitkin päivää en ala niitä konttailla talteen, se on sekopäisen hukkaan heitettyä energiaa!

Vierailija
7/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa ihan sikana päähän, että tuli hankittua koira, josta lähteekin paljon enemmän karvaa kuin kuvittelin. En osaa olla rennosti, kun karvoja on aina joka paikassa, vaikka joka päivä imuroi:(

Vierailija
8/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyy helposti.

Ei siihen tarvita kuin että eletään läpi yksi flunssa-aalto ja mieluiten niin, että samaan aikaan on vanhemmilla työruuhka.

Meillä näyttää just nyt tuolta... Vaikka on siivottu perusteellisesti viikko sitten.

Vierailija
9/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, jos joskus oikein siivoa kunnolla, sen jälkeen on ongelma löytää tavaroita. Sekasotukussa on siis järjestys.

Orjallinen tavaroiden paikoilla pitäminen on sekin tavallaan sairaus.

Miten te yleensä löydätte mitään, kun mikään ei ole paikallaan vaan hujan hajan missä sattuu?

Vierailija
10/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ainakaan pitäisi. Vain karvanlähtöaikaa pari kertaa vuodessa.

Vierailija
11/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ainakaan pitäisi. Vain karvanlähtöaikaa pari kertaa vuodessa.

kultainen noutaja on.

Vierailija
12/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän huusholli on useimmiten ihan kaaoksessa ja minua kyllä häiritsee sotkut, mutta haluan tehdä vapaa-ajallani muutakin kuin jatkuvasti järjestellä ja siivota. Ihan toivotonta yrittää pitää kotia jäjestyksessä yksin, kun muut (mies + 2 leikki-ikäistä) vaan sotkee.

Vierailija
13/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen elää tyylillään. Itse en pidä sotkuisesta kodista, olen aina järjestelemässä tavaroita oikeille paikoille miehen ja lasten (3kpl) jäljiltä. Minua häiritsee, jos tasot ovat täynnä tavaraa, silloin en pääse edes pyyhkimään pölyjä. Viihdyn kotona kun kaikki tavarat ovat paikoillaan ja koti näyttää puhtaalta, valoisalta ja avaralta. Kaikille tavaroille on kyllä omat paikat ja palauttelen niitä sinne jos muut eivät tee sitä, yritän kyllä opettaa että auttaisivat minua.

En ole siivousfanatiikko, imuroin 2 kertaa viikossa ja pesen lattiat ehkä 2 kertaa kuussa. Ei ole lemmikkejä. Pölyjä pyyhin ehkä joka toinen päivä. Pyykkiä pesen joka toinen päivä. Viikkaan myös kuivat vaatteet pian kaappeihin etteivät jää lojumaan.

siivoan ruokapöydän heti ruokailun päätyttyä, likaiset astiat koneeseen, mitä ei mahdu, tiskaan. Ja pyyhin pöydän ja lakaisen lattian pöydän alta tarvittaessa.

Aamuisin petaan sängyt. Vessanpönttöä pesen harva se päivä, en siedä että siinä näkyy jotain jätöksiä. Samoin käsienpesulavuaari.

Ei tuohon kauaa mene mielestäni ja asunto näyttää aina suht koht siistiltä, ei nolota jos tulee yllätysvieraita.

Vierailija
14/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, jos joskus oikein siivoa kunnolla, sen jälkeen on ongelma löytää tavaroita. Sekasotukussa on siis järjestys. Orjallinen tavaroiden paikoilla pitäminen on sekin tavallaan sairaus.

Miten te yleensä löydätte mitään, kun mikään ei ole paikallaan vaan hujan hajan missä sattuu?

Meillä ainakin astiat ovat astiakaapissa, laastarit ja teippirulla ja sakset siellä missä pitääkin, pyykit pyykkikorissa, kirjat hyllyssä yleensä, matot lattialla, saappaat eteisessä, takit naulakossa. Eikä ahdista yhtään se että tavaran löytää kun sitä tarvitsee.

Vierailija
15/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei niin paljon, että viitsisin siivota koko ajan. Putsaan kyllä pöydät la lieden päivittäin, mutta ne on 5min siivouksen jälkeen ovat saman näköiset, joten varmasti ulkopuolinen ajattelee, ettei niitä pestä ikinä. Lasten leluja on ihan joka paikassa + vaatteita. Ne keräilen ylös ja joskus jopa paikoilleen, kun imuroin, mutta sama juttu, 5min myöhemmin on sen näköistä kuin ei olisi koskaan siivottu. Mielummin leikin lasten kanssa/teen ruokaa/istun koneella kuin vien tavaroita paikoilleen kaiken aikaa.

Vierailija
16/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oppinut siihen, että illalla kerää lelut omat huoneeseen ja muutenkin pistää tavarat ja vaatteet paikoilleen.

Vierailija
17/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia tietty miten elää, mutta eikö teitä oikeasti häiritse sekainen ja sotkuinen ympäristö? Luulisi ainakin naisihmistä inhottavan.

Kuinka vanha ap on? Äitini (63 v) puhuu tuolla tavalla. Hänen mielestään myös on naisen asia huolehtia talon/asunnon siisteydestä. Eläköön tasa-arvo!

Vierailija
18/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on yksi lapsi,joka on oppinut siihen, että illalla kerää lelut omat huoneeseen ja muutenkin pistää tavarat ja vaatteet paikoilleen.

eli HYI - teilläkin on sotkua...

;-DD

Vierailija
19/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta ja koira. Lasten koulu ei ole lähikoulu, toisella lapsella on astma.

Tällä yhtälöllä meillä lapset hoidetaan superhyvin, koira hyvin, firmat hyvin, mutta siivousta ei aina hyvin.

Vuorokaudessamme on vain 24 tuntia.

Vierailija
20/57 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet nyt vaan yleensä ovat suurpiirteisempiä kun naiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi