Kukaan ei tarvitse kaksia silmälaseja.
Kuitenkin monet kuvittelevat tehneensä hyvät kaupat. Koska sinä tajusit, että sinua jymäytettin?
Kommentit (87)
<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Bates_method" alt="http://en.wikipedia.org/wiki/Bates_method">http://en.wikipedia.org/wiki/Bates_method</a>
<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Darst_Corbett" alt="http://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Darst_Corbett">http://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Darst_Corbett</a>
Mitä mieltä?
Eräs mainio todiste luonnonmukaisten menetelmien tehosta on laaja oikeudenkäynti Yhdysvalloissa, jossa silmälääkärit haastoivat luonnollisen näön opettajan Margaret Corbettin oikeuteen syyttäen tätä "vaarallisen ja valheellisen" tiedon levittämisestä. Todistusaitiossa kävi päivien mittaan lähes 300 henkilöä, jotka kertoivat miten Corbett oli opettanut heitä parantamaan näkönsä. Lopulta oikeus hylkäsi kaikki silmälääkäreiden esittämät syytteet. Kuuluisin todistajista oli kirjailija Aldous Huxley, jonka Corbett oli onnistunut parantamaan sokeuden rajamailta niin, että lopulta Huxley kykeni lukemaan ilman silmälaseja ja kirjoittamaan kiitollisena kirjan The Art of Seeing, Näkemisen taito.
Moni silmälääkäri - esimerkiksi William Bates ja Roberto Kaplan - on kirjoittanut aiheesta kirjan parannettuaan ensin oman näkönsä ja päästyään silmälaseista eroon.Tällä hetkellä USA:ssa onkin jo yli 3000 silmälääkäriä ja optikkoa, jotka opastavat ihmisiä luonnollisen näkemisen pariin.
Jäi vähän hämäräksi että tarkoittiko ap näitä tarjouksia kahdet yhden hinnalla?
Moni kertoi että tarvitsee lähi- ja kaukolasit eli kahdet.Näistä tarjouksista ei voi kuitenkaan hankkia kauko- ja lukulaseja koska molemmat tulevat samalla reseptillä. Nämä eivät myöskään koske yleensä ohennuksia tai kovapinnoitteita joten lopullinen hinta voi olla jotain aivan muuta kuin tarjouksessa.
Hyvin olen pärjännyt yksillä kaukolaseilla. Koska vahvuutta on noin -5 niin vanhat lasit säilytän varalaseina rikkoutumisen varalta, en siis tarvitse senkään takia kaksia uusia. Samat lasit ovat pysyneet päässä ja olen nähnyt hyvin niin kotona, työpaikalla kuin lenkkeillessäkin.
Viimeksikin investointi ohennuksineen ja pinnoitteineen oli satoja euroja joten mieluummin olisin ottanut 50 % alennusta kuin kahdet samaan hintaan mutta eipä tällaista tarjousta ole koskaan ollut.
onneksi viimeksi oli tarjous: ota kolmet, maksa yhdet
hinnaksi tuli 160€
väitän tarvitsevani useammat kuin yhdet lasit.
Miksi ihmeessä menisin esim. Instruun ja maksaisin niistä yksistä monta sataa, kun muutamalla kympillä saan kahdet edullisemmasta paikasta.
Ja kyllä: laseja tarvitsee useammat. Ihan jo pukeutumisen takia. Eihän kukaan siisti ja fiksu ihminen samoissa vaatteissa kulje koko aikaa.
Mitäs siihen sanot? Jos yrittää korjata yksillä laseilla kumpaakin silmää se ei toimi, eli pitää olla yhdet lasit joissa keskitutään oikean silmän näön korjaukseen ja toiset joissa keskitytään vasemman silmän näön korjaukseen.
Kirjoititko minusta? Tuskin, sillä kyllä oikealla ja vasemmalla puolella voi olla erilainen linssi samoissa laseissa - kuten minulla, eikä suinkaan sen vuoksi kaksia eri laseja.
Lisäharmina on vielä haja-taitteisuus, joka nostaa linssin hintaa kovasti.
Eri asia sitten voi olla sellainen tilanne, jossa on todellakin toinen +5 ja toinen -5, jolloin ei kunnollista yhteisnäköä ole helppo saada.
Aloittajalla itsellään ei selvästi ole vielä laseja lainkaan tai sitten hän on vielä niin nuori, että tulee toimeen yksillä, eikä ainakaan tee sellaista työtä, jossa tarvitsisi erikseen tarkkuutta lähelle tai kauas.
Mutta mulla on kahdeksat, joita käytän vaihtelevasti. Myös kolmet aurinkolasit vahvuuksilla.
Ja ihan oma valinta:) Ei jymäytetty.
Ihana osa asustusta!
Silmälasit on vähän eri asia kuin vaatteet. Entä tarkkanäköiset jotka eivät tarvitse laseja? Pitäisikö heidänkin ihan vain fiksuuden takia käyttää muutamia silmälaseja jotta ulkonäköön saisi vaihtelua? Eihän kukaan jatkuvasti ilman paitaakaan kulje:-) Ja edelleenkään ohennuksia ja pinnoitteita ei kuulu noihin paketteihin, ei peruslasit Insrussakaan satoja euroja maksa.
Silmälasit on vähän eri asia kuin vaatteet. Entä tarkkanäköiset jotka eivät tarvitse laseja? Pitäisikö heidänkin ihan vain fiksuuden takia käyttää muutamia silmälaseja jotta ulkonäköön saisi vaihtelua?
Lasien käyttäminen ei ole mitään hääviä puuhaa, joten on ihan kiva että siitä voi tehdä itselleen mukavampaa käyttämällä eri laseja eri tarkoituksiin. Meillä on varmaan monilla lapsuudesta muistot kun malleja oli ihan muutamat ja ne otettiin (etenkin pojilla oli tasan se yksi malli).
Nykyään laseissa on paljon vaihtoehtoja ja hinnatkin on edullisia (jos ei ole kaksitehoja tai ohennuksia tms, kuten minulla :( )
Minä käytän niitä huonoimpia laseja kun lillun lapsen kanssa kylpylässä. Laskettelulasien alle menee taas yhden toiset, mahtuu parhaiten. Yksillä on hyvä pelata lentopalloa ja sitten on kahdet "paremmat" lasit. Aurinkolasit voimakkuuksilla tietty.
Vääntäkää rillini rullalle jos ärsyttää.
lasejani mistään tarjouksista ostele? Miten niin jymäytettiin?
Minä käytän niitä huonoimpia laseja kun lillun lapsen kanssa kylpylässä.
että minulla on myös uimalasit vahvuuksilla mutta niitä tuntuu vähän hölmöltä pitää lastenaltaassa kun ei varsinaisesti "ui" :)
arkilasien käyttäji juhlatilanteissa. Kampaus ja puku on hankittu juhlaa varten, mutta kokonaisuuden lässäyttää sitten ne arkiset pokat. Ei juhlissa silmälaseissa tarvitse mitään krumeluureja olla, mutta luulisi vaihtelun niissäkin tilanteissa virkistävän.
Mulla on töissä pakko olla näyttöpäätelasit, lisäksi on omat käyttölasit erikseen. Joten pakko on olla =)
lasejani mistään tarjouksista ostele? Miten niin jymäytettiin?
toiset aurinkolasit ja toiset tavalliset. Ap varmaan on sitä sakkia joka ei käytä aurinkolaseja, ihan sama mulle.
Kyllä minä tiedostan että tarkoitus on vaan saada myytyä paljon tavaraa (ei siis -50% yhdet lasit) mutta koska halusin kahdet niin sain kahdet!
arkilasien käyttäji juhlatilanteissa. Kampaus ja puku on hankittu juhlaa varten, mutta kokonaisuuden lässäyttää sitten ne arkiset pokat. Ei juhlissa silmälaseissa tarvitse mitään krumeluureja olla, mutta luulisi vaihtelun niissäkin tilanteissa virkistävän.
niissä tulee silmämeikki paremmin esiin ja näyttää minusta juhlavammalta. Muutenkin tuntuisi hassulta laittaa keltaisen puvun kanssa violetit lasit tms!
Piilareita en voi enää käyttää.
ja arskat voimakkuuksilla. mietin just tässä et taidan hommata vielä yhdet rillit lisää
vaikkapa 10 vuotta sitten?
Ostin jo 90-luvun alussa toisiksi laseiksi vahvuuksilla aurinkolasit. Siksi ihmettelin väitettä, että joku luulee saaneensa ilmaiseksi sellaiset. Kyllä minä olen ihan rahalla maksanut aurinkolasini aina.
Lisäksi minulla on sen verran huono näkö, että on ollut aina pakko olla ainakin kahdet lasit siksi, että lasien hajotessa on toiset. Mutta muutenkin olen käyttänyt aina usempia laseja juuri siksi, että oli eri lasit juhliin ja töihin, mihin tarvitsi tukevammat kehykset.
Plus piilareita on käytetty jonkin verran.
Nyt lisänä myös lukulasit, koska kakstehoja en ole hankkinyt. Eli käytössä tällä hetkellä neljät lasit.
lasit eri vahvuuksilla. Toiset yksitehot ja toiset kaksitehot ja samaan tarjoukseen meni. Toki ohennukset yms.
Mutta kävin kysymässä monesta liikkeestä kaksien lasien pakettitarjousta ja pyörivät 1000-1500 euron paikkeilla. Specsaversilla sain kahdet lasit kaikkine herkkuineen 550 euroa.
Jäi vähän hämäräksi että tarkoittiko ap näitä tarjouksia kahdet yhden hinnalla?
Moni kertoi että tarvitsee lähi- ja kaukolasit eli kahdet.Näistä tarjouksista ei voi kuitenkaan hankkia kauko- ja lukulaseja koska molemmat tulevat samalla reseptillä. Nämä eivät myöskään koske yleensä ohennuksia tai kovapinnoitteita joten lopullinen hinta voi olla jotain aivan muuta kuin tarjouksessa.
Hyvin olen pärjännyt yksillä kaukolaseilla. Koska vahvuutta on noin -5 niin vanhat lasit säilytän varalaseina rikkoutumisen varalta, en siis tarvitse senkään takia kaksia uusia. Samat lasit ovat pysyneet päässä ja olen nähnyt hyvin niin kotona, työpaikalla kuin lenkkeillessäkin.
Viimeksikin investointi ohennuksineen ja pinnoitteineen oli satoja euroja joten mieluummin olisin ottanut 50 % alennusta kuin kahdet samaan hintaan mutta eipä tällaista tarjousta ole koskaan ollut.
Muutamia vuosia sitten ostettiin vain yhdet lasit. Mutta sitten keksittiin että myyntiä voidaan valtavasti kasvattaa jos jokaisella olisikin kahdet lasit. Ja turhamaiset menivät retkuun. Huvittavinta on ne jotka luulevat saaneensa aurinkolasit ilmaiseksi. Haha haa.
Itse olen sen verran tohelo että unohtelen laseja kaikkialle, siksi mulla on yhdet laukussa ja yhdet kotona. Ja tuota, jos kahdet yksitehot, kuten minulla, maksaa 55euroa niin käytännössä niistä laseista maksaa vain 27,5 euroa.
Nuo tarjouksethan on varastontyhjennysmyyntejä, tokihan niissä se "kusetuksenmaku" aina on, samoin kuin seppälän "osta kolme maksa kaksi" tarjouksissa. Mutta lasit maksaa yleensä kokonaisuudessaan sen verran paljon että mielelläni ostan sillä 55 eurolla kahdet lasit, joita tulee käytettyä kuitenkin.
Esimerkiksi nyt tarvitsen toisia laseja kun lapsi on iloisesti piilottanut ne mitä yleensä käytän kotona.
Ja voin myöntää että osittain se on sitäkin että käytän laseja asusteena, jos en esim meikkaa niin käytän noita jotka ovat koristeellisemmat ja paksusankaisemmat.
Kun taas olen meikannut käytän tuollaisia hengettömiä. =)
Mutta ap pieni, ei sun ole pakko ymmärtää, hienoa että voit luulla olevasi meitä "turhamaisia idiootteja" ylempänä.
Mutta kävin kysymässä monesta liikkeestä kaksien lasien pakettitarjousta ja pyörivät 1000-1500 euron paikkeilla. Specsaversilla sain kahdet lasit kaikkine herkkuineen 550 euroa.
ostin talvella sieltä tuollaisen pakettitarjouksen, olikohan tammikuussa. Nyt kun olen aktiivisemmin käyttänyt niitä aurinkolaseja niin huomaan niiden olevan ihan surkeaa laatua! Kun lukee kirjaa ulkona, niin selvästi linsseissä on kohtia jotka vääristää ja sotkee kirjaimia. Kun vähän kääntää päätään niin tuo häviää. missään muissa laseissa ei ole tuota vikaa, joten ei voi olla kyse minun silmien roskistakaan tms. Linssit on yksinkertaisesti surkeat.
onneksi viimeksi oli tarjous: ota kolmet, maksa yhdet
hinnaksi tuli 160€