Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei tarvitse kaksia silmälaseja.

Vierailija
10.04.2011 |

Kuitenkin monet kuvittelevat tehneensä hyvät kaupat. Koska sinä tajusit, että sinua jymäytettin?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että monitehoissa on aika iso osa näkökentästä epätarkkaa, vaikka olisi miten taitavasti hiottu. Juu, tiedän, että jotkut väittävät sinnikkäästi että kyllä he heidän laseillaan näkevät ihan täydellisesti, mutta näin se nyt vaan on. Ajaessa ei riitä, että päätään käännellen näkee kunnolla, vaan koko näkökentän pitäisi olla suht tarkka. Ajaessa pitäisi käyttää yksitehoja. Niillä ei toki välttämättä näe hyvin lähelle, mutta ei se liikenne olekaan 30-40 sentin päässä. Tästä syystä useimmat ikääntyneemmät ehdottomasti tarvitsisivat kahdet lasit.

Noin se nyt vaan EI ole. Tai no, jos lukualue on KOVIN eri voimakkuutta kuin kauas katselualue, niin ehkä, mutta ainakin minulla se ero on vasta 1,25 diopteria. Ei siis juuri mitään. Näen jopa tuolla lukualueella ihan hyvin.

Plus että se lukualue on tosi pieni alue aivan linssin alaosassa. Siis siellä auton mittarien tasolla, ja niitä onkin hyvä tiirailla juuri sillä lukualueella.

Minulla on kalleimmat mahdolliset erityisohuet kaksitehot, ja niissä ei kyllä ole mitään sumuista välialuetta.

Oletko itse ikuna edes pitänyt kaksitehoja...?

Vierailija
22/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä idiootti, ei voi muuta kommentoida.

Jos ilmoitetaan että lasit maksaa vaikkapa 500 eur ja toiset kaupan päälle niin mitä vaihtoehtoja kuluttajalle jää. Mietitäänpä.

Ottaa ne lasit ja toiset eli yhteensä kahdet lasit 500 eurolla.

Ottaa ne lasit 500 eurolla ja sanoa että ei kiitos, en tarvitse toisia laseja joten otan vain yhdet.

Tai kenties pitäisikö jättää lasit ostamatta ja haukkua liike huijariryöstöfirmaksi?

Ehdota ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvitse kaksia silmälaseja.

Kyllä mä ainakin tarvitsen, toiset perhonsidontaan ja toiset normielämään. Perhonsidontalaseissa on tarkennusalue niin lähellä, että muussa elämässä niillä ei ole juuri käyttöä ja normilaseilla taas en näe niin lähelle hyvin.

Vierailija
24/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilläkin pärjäisi, jos olisi pakko, mutta kun lasit laittaa päähän ennen sängystä nousemista ja riisuu juuri ennen nukahtamista, on ihan kiva välillä vaihtaa ilmettä laseillakin. Vaidanhan myös vaatteita, meikkiä ja kampausta.

Minulla on käytössä kahdet silmälasit, joista toiset ovat melko eleettömät ja toiset taas räväkämmät. Vaihtelen laseja fiilksen ja vaatetuksen mukaan. Lisäksi minulla on aurinkolasit vahvuuksilla. Olen myös säästänyt yhdet vanhat lasit "uimahallilaseiksi" - en tarvitse varsinaisia uimalaseja, mutta ilman laseja en löydä hallista lapsiani tai naisten pukuhuonetta.

Tiedän, että en tarvitse, mutta mieleni tekisi tänäkin kesänä langeta johonkin tarjoukseen, jotta saisin vielä yhdet silmälasit ja toiset aurinkolasit. Monilla "lasittomilla" kavereillani on useammat aurinkolasit eri tilanteisiin/tyyleihin. Miksi silmälaseja käyttävät eivät saisi käyttää laseja asusteina ihan yhtä lailla?

Vierailija
25/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusia ei tartte ostaa kuin vasta kaksinkertaisen ajan päästä. Säästöä siis!

Vierailija
26/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin on uudet laitettava, ei "kaksinkertaisen ajan päästä"

Vierailija
27/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin on uudet laitettava, ei "kaksinkertaisen ajan päästä"

Vierailija
28/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet sä, mutta minulla taas ei näkö ole heikentynyt enää 20 vuoteen.

Vierailija
29/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäköä odotellessa :)

Sä olet sä, mutta minulla taas ei näkö ole heikentynyt enää 20 vuoteen.

eivät ole minulla muuttuneet juurikaan siitä, kun ne ekan kerran n. 7 vuotta sitten sain.

Vierailija
30/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vapaa-ajalla.

Vierailija
31/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin monet kuvittelevat tehneensä hyvät kaupat. Koska sinä tajusit, että sinua jymäytettin?

Mulla miinukset -11 ja -5 eli vahva puoliero silmissä, ja tarvitsen näyttöpäätteellä eri lasit (en varsinaisia näyttöpäätelaseja mutta samoilla en esim voi autoa ajaa); lisäksi vielä aurinkolasit voimakkuuksilla.

Enkä ole ikinä saanut ostettua näistä kolmet yhden hinnalla tarjouksista koska koskevat vain varastovoimakkuuksia. Lisäksi mulla hajataitto ja ikänäkö sekä linsseissä ohennukset, pinnoitteet jne. JA ihan normaalihinnalla olen ostanut, ja omasta tahdosta. Tosin, kivempi olis jos sais tarjouksesta halvat ja hyvät :)))

Vierailija
32/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun dioptereita on -6, niin silmälasien rikkoutuminen olisi

hankalaa, jopa vaarallista. Siksi minulla on kahdet lasit. Piilolaseja en käytä. En tiedä, miten optikkoliikkeessä onnistuivat jymäyttämään, kun ihan itse sellaiset halusin. Ehkä olen tyhmä.

Mun miehelläkin on huono näkö, toisessa just -6 ja toisessa taitaa olla yli -8. Kerran lapsi nappasi isänsä lasit ja piilotti johonkin. Mies istuskeli sohvalla eikä pystynyt tekemään yhtään mitään. Onneksi löytyi tunnin etsimisen seurauksena. Kävi muuten äkkiä tilaamassa varalasit.

Vierailija
33/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siihen sanot? Jos yrittää korjata yksillä laseilla kumpaakin silmää se ei toimi, eli pitää olla yhdet lasit joissa keskitutään oikean silmän näön korjaukseen ja toiset joissa keskitytään vasemman silmän näön korjaukseen.

WTF? Voisitko selittää?

Vierailija
34/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosia sitten ostettiin vain yhdet lasit. Mutta sitten keksittiin että myyntiä voidaan valtavasti kasvattaa jos jokaisella olisikin kahdet lasit. Ja turhamaiset menivät retkuun. Huvittavinta on ne jotka luulevat saaneensa aurinkolasit ilmaiseksi. Haha haa.

No hahhhaaahhhaaah vaan ittelles, mulla on ollut aina ihan omasta halustani vähintää kahdet lasit, erilaisilla/erivärisillä pokilla. Ja myös aurinkolasit vahvuuksilla ja _ei herramajesta_ myös parit tavalliset aurinkolasit piilareiden kanssa käytettäviksi. Ei paljo meikäläisellä järki päätä pakota!

Vierailija
35/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että monitehoissa on aika iso osa näkökentästä epätarkkaa, vaikka olisi miten taitavasti hiottu. Juu, tiedän, että jotkut väittävät sinnikkäästi että kyllä he heidän laseillaan näkevät ihan täydellisesti, mutta näin se nyt vaan on. Ajaessa ei riitä, että päätään käännellen näkee kunnolla, vaan koko näkökentän pitäisi olla suht tarkka. Ajaessa pitäisi käyttää yksitehoja. Niillä ei toki välttämättä näe hyvin lähelle, mutta ei se liikenne olekaan 30-40 sentin päässä. Tästä syystä useimmat ikääntyneemmät ehdottomasti tarvitsisivat kahdet lasit.

Noin se nyt vaan EI ole. Tai no, jos lukualue on KOVIN eri voimakkuutta kuin kauas katselualue, niin ehkä, mutta ainakin minulla se ero on vasta 1,25 diopteria. Ei siis juuri mitään. Näen jopa tuolla lukualueella ihan hyvin.

Plus että se lukualue on tosi pieni alue aivan linssin alaosassa. Siis siellä auton mittarien tasolla, ja niitä onkin hyvä tiirailla juuri sillä lukualueella.

Minulla on kalleimmat mahdolliset erityisohuet kaksitehot, ja niissä ei kyllä ole mitään sumuista välialuetta.

Oletko itse ikuna edes pitänyt kaksitehoja...?

Ja monitehoistahan tuossa viestissä puhuttiin. Minulla on moniteholasit, mutta ihan mahdoton niillä on autoa ajaa, koska linssin sivuilla on niin epätarkka alue, että todellakin joutuisin ihan alvariinsa päätä kääntämään. Mulla on kuitenkin parhaat mahdolliset monitehot. Sen tarkempia ei ainakaan optikon mukaan ole olemassakaan. Mutta ehkä kaksiteholasit olisi sellaiset, joilla näkisin hyvin lähelle, kauas ja vielä sivuillekin.

Vierailija
36/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulanreikälasit

En ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt silmälaseja - nehän vain auttavat silmiä näkemään paremmin näkökyvyn korjaamisen sijaan. Tilasin kahdelle ikuisuuksia lukulaseja käyttäneille testihenkilöille neulanreikälasit, joiden käyttö rentouttaa ja hoitaa silmiä sekä auttaa pääsemään eroon silmälaseista.

Huono näkö on hyvää bisnestä

Moni ei ole koskaan kuullutkaan reikiä täynnä olevista laseista eikä mikään ihme: Silmälääkärit ja optiikkateollisuus ovat jo olemassaolostaan lähtien painostaneet etenkin USA:n hallitusta tekemään aseellisia ratsioita neulanreikälasien toimittajille ja tuhonneet samalla heidän koko varastonsa.

Niin kutsuttu "silmäteollisuus" nimittäin näkee halvat neulanreikälasit uhkana omalle tuottoisalle bisnekselleen, joka taas vastaavasti perustuu usein törkeästi ylihinnoiteltuihin reseptilaseihin. Asiakkuuden jatkumo on myös lähes poikkeuksetta taattu, sillä kerran silmälasit ostanut yleensä palaa aina uudestaan tarkistamaan näkönsä ja päätyy siten ostamaan entistä vahvemmat linssit vanhojen tilalle.

Neulanreikälasien toimintatapa

Neulanreikälaseissa ei ole läpinäkyvää lasia vaan musta levy, johon on porattu runsaasti halkaisijaltaan millimetrin suuruisia reikiä. Kun silmä katsoo reikien läpi, se näkee kohteet huomattavasti suuremmalla terävyysalueella kuin tavallisilla laseilla katsoessaan. Terävyysalueen laajeneminen tekee reikälaseista hoitavat ja rentouttavat. Ne toimivat juuri päinvastoin kuin lasilasit, jotka supistavat terävyysalueen ja siksi synnyttävät silmiin kasvavaa kiristystä.

Eroon silmälaseista?

Usein ihmiset näön huonontuessa ajattelevat, että ainoa keino nähdä jälleen paremmin on joko käyttää laseja tai mennä nyt-niin-trendikkääseen laserleikkauseen (noin 2000€ per silmä). Tässä suhteessa Suomi on terveen näkemisen takapajula. Maailmalla on kehitetty sadan vuoden ajan tehokkaita harjoitteita ja menetelmiä näön parantamiseksi.

Eräs mainio todiste luonnonmukaisten menetelmien tehosta on laaja oikeudenkäynti Yhdysvalloissa, jossa silmälääkärit haastoivat luonnollisen näön opettajan Margaret Corbettin oikeuteen syyttäen tätä "vaarallisen ja valheellisen" tiedon levittämisestä. Todistusaitiossa kävi päivien mittaan lähes 300 henkilöä, jotka kertoivat miten Corbett oli opettanut heitä parantamaan näkönsä. Lopulta oikeus hylkäsi kaikki silmälääkäreiden esittämät syytteet. Kuuluisin todistajista oli kirjailija Aldous Huxley, jonka Corbett oli onnistunut parantamaan sokeuden rajamailta niin, että lopulta Huxley kykeni lukemaan ilman silmälaseja ja kirjoittamaan kiitollisena kirjan The Art of Seeing, Näkemisen taito.

Moni silmälääkäri - esimerkiksi William Bates ja Roberto Kaplan - on kirjoittanut aiheesta kirjan parannettuaan ensin oman näkönsä ja päästyään silmälaseista eroon.Tällä hetkellä USA:ssa onkin jo yli 3000 silmälääkäriä ja optikkoa, jotka opastavat ihmisiä luonnollisen näkemisen pariin.

Omat testihenkilöni ovat tähän mennessä käyttäneet neulanreikälaseja lähes kaksi kuukautta, ja molemmat kehuvat kovasti niiden toimivuutta ja kokevat näkönsä tarkentuneen tasaisen varmaan tahtiin. Molemmat ovat pitäneet laseja nokkansa päällä päivittäin 20-30 minuuttia eri pituisissa jaksoissa lukemisen ja telkkarin katselun lomassa.

Testaajien lasit tilasin pilkkahintaan alle 5€ eBaysta. Hintaan sisältyi siis yhteensä kolmet lasit ja postikulut, joten halvalla lähtee.

Täällä Suomessa Kalevi Karmitsa pitää Eroon silmälaseista- kursseja sekä myy kurssimateriaalia myös postitse, tarkemmat tiedot löydät alla olevista linkeistä.

Lähteet: Pinholeglasses.org, Kalevi Karmitsa 1, Kalevi Karmitsa 2.

Hyvää luettavaa: Strenghtening the eyes.

Juttu kopioitu http://www.iskuryhma.com/

Vierailija
37/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin tämän kesällä, kun silloin ainoat lasini hajosivat korjauskelvottomiksi kesken kesäloman. Mulla on kyllä piilolinssejä, mutta olipa aika kauhea jakso se reilu 1½ viikkoa ennen kuin sain uudet lasit. Ei ole juhlaa kulkea piilareissa aamusta iltamyöhään ja muuten olla kuin sokea rotta.

Ostin sitten kerralla kahdet.

Mutta, ei en pystynyt hyödyntämään kahdet lasit yksien hinnalla, koska mulle ei käy ns. varastolinssit jotka noihin tarjouksiin yleensä sisältyy. Sain kuitenkin molemmat pokat eurolla, joten se vähän lievensi konkurssia.

Ja mielellään en omistaisi edes yksiä laseja, vihaan olla likinäköinen, mutta ei voi mitään.

Vierailija
38/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on liian iso ero jotta yksillä laseilla saataisiin korjattua. Eli yhdet lasit on sellaiset joissa oikea linssi on "täydellinen" ja vasen korjaa vaan vähän ja toisissa päinvastoin.

Mitäs siihen sanot? Jos yrittää korjata yksillä laseilla kumpaakin silmää se ei toimi, eli pitää olla yhdet lasit joissa keskitutään oikean silmän näön korjaukseen ja toiset joissa keskitytään vasemman silmän näön korjaukseen.

WTF? Voisitko selittää?

Vierailija
39/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä?

Eräs mainio todiste luonnonmukaisten menetelmien tehosta on laaja oikeudenkäynti Yhdysvalloissa, jossa silmälääkärit haastoivat luonnollisen näön opettajan Margaret Corbettin oikeuteen syyttäen tätä "vaarallisen ja valheellisen" tiedon levittämisestä. Todistusaitiossa kävi päivien mittaan lähes 300 henkilöä, jotka kertoivat miten Corbett oli opettanut heitä parantamaan näkönsä. Lopulta oikeus hylkäsi kaikki silmälääkäreiden esittämät syytteet. Kuuluisin todistajista oli kirjailija Aldous Huxley, jonka Corbett oli onnistunut parantamaan sokeuden rajamailta niin, että lopulta Huxley kykeni lukemaan ilman silmälaseja ja kirjoittamaan kiitollisena kirjan The Art of Seeing, Näkemisen taito.

Moni silmälääkäri - esimerkiksi William Bates ja Roberto Kaplan - on kirjoittanut aiheesta kirjan parannettuaan ensin oman näkönsä ja päästyään silmälaseista eroon.Tällä hetkellä USA:ssa onkin jo yli 3000 silmälääkäriä ja optikkoa, jotka opastavat ihmisiä luonnollisen näkemisen pariin.

Vierailija
40/87 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://en.wikipedia.org/wiki/Bates_method

http://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Darst_Corbett

Mitä mieltä?