mielisairas systeri ja hänen oikkunsa:(
Haluan purkaantua tänne, kun en enää jaksa hän oikujansa ja sitä mistä kaikesta aina katkeroituu:((
Hän sairastui noin 8 vuotta sitten kitsofreniaan, hoidin hänen lastaan ensinmäisen sairaala jakson ajan, pääsi kotiin ja sai lapsensa. Joutui taas takaisin, pidin jäleen lasta luonamme, kunnes lastenvaloja ilmoitti, että lapsi sijoitetaan. Kävin lapsen luona lähes päivittäin. Äiti kotutui ja sai lapsen kotiin, syytti minua kaikesta mitä olen hänelle aiheuttanut, mm. sen että hän joutui sairaalaan.
Hän kielsi minua tapaamasta lastaan. En ole käynyt laitoksissa enää siis tapaamassa lasta kolmeen vuoteen, nyt hän syyttää minua että olen vastuuton ihminen.
Lapsi määrää heillä, silloinkun on kotona lomilla, lapsi oli kuulemma sanonut ettei enää vieraile luonamme??? Ehkä näin on parempi, en mieti heitä enää pennin vertaa!
Kiitos, jos jaksoit lukea.
Kommentit (8)
Mitä siskollesi nyt kuuluu, onko töissä tai kotona 4 seinän sisällä, onko pari suhdetta
ja hän ei välttämättä tarkoita kaikkea mitä sanoo. Sinun pitäisi pystyä laittamaan osa jutuista toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tiedän, että se ei ole helppoa. Mutta jos sairas ihminen puhuu mitä puhuu, kaikkea ei voi ottaa itseensä. Terveenä hän ei sanoisi niitä asioita, joita sanoo sairaana.
En tiedä, mikä on lapsen tilanne, mutta äidin sairaus ei varmasti ole hänellekään helppoa. Voi olla, että et voi pitää häneen yhteyttä, jos äiti sen kieltää, mutta jos jotenkin voit, niin jatkaisin yhteydenpitoa, se voi olla erittäin tärkeää äitinsä sairaudesta kärsivälle lapselle.
Voimia ja tsemppiä sulle! Läheisen osa näissä asioissa ei ole helppo.
tämä lapsi :(: Mitenkähän hän pärjää nykyään tässä tilanteessa?
ota itseesi, tutulta kuulostaa. Mielisairaissa tai masentuneissa ei koskaan ole itsessään mitään syytä tai vikaa, vaan aina läheisissä.
"Mielisairaissa tai masentuneissa ei koskaan ole itsessään mitään syytä tai vikaa, vaan aina läheisissä."
Ei todellakaan pidä paikkaansa! On psyykkisesti sairaita, jotka syyttävät kaikesta itseään. Toki on myös niitä, joissa ei omasta mielestään ole mitään vikaa. Ja on myös niitä, jotka ymmärtävät oma osuutensa, mutta jättävät toisille oman osuutena.
Siunun olisi pitänyt tavata lasta ja unohtaa sisaresi mielisairas käytös. Nyt lapsi on todennäköisesti sinulle katkera siitä, että et ole vieraillut. Itse olisin keskittänyt voimani siihen terveeseen lapseen ja antanut siskoni sairastaa ihan rauhassa itsekseen.
Siunun olisi pitänyt tavata lasta ja unohtaa sisaresi mielisairas käytös. Nyt lapsi on todennäköisesti sinulle katkera siitä, että et ole vieraillut. Itse olisin keskittänyt voimani siihen terveeseen lapseen ja antanut siskoni sairastaa ihan rauhassa itsekseen.
olisi mennyt oman perheeni ja työni ohella vaan olisin myöskin luvuttanut. Antanut kiukuttelijan olla omissa oloissaan.
vastaneille. ap
ps. saa vielä kommentoida