Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulle 10 kilometrin työmatka liian pitkä polkupyörällä ajettavaksi?

Vierailija
09.04.2011 |

Mietin vaan kauankohan pitäisi varata aikaa ja onko sitten ihan hikinen ja piipussa kun aamulla ajaa töihin.

Bussille pitäis tehdä vaihto, ja aikaa menis busseissä köröttelyyn tohon matkaan tunnin verran.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole liian pitkä, mutta käytännössä tuskin kovin kätevä. Ei se väsytä, virkistää vaan, mutta hikinen sitä olisin. Ja aika monessa tilanteessa julkisilla olisi nopeammin.

Vierailija
2/33 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikaisemmin 7,5 km/suunta, mutta matka oli pelkkää ylä- ja alamäkeä, ja matka kesti melkein puoli tuntia, ja perille kun pääsi oli ihan hiessä.

Nykyään matka on 16km, mutta melkein pelkkää tasaista ja hyvää tietä, saa leppoisasti polkea, ei tule hiki ja matkaan menee se sama vajaa puoli tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä, jos kerran 2:lla bussilla matkaan menee nyt melkein tunti, olisiko tuo pyöräily nopeampi tapa?

Muista hyödyistä puhumattakaan...

Vierailija
4/33 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilee 16 km/ suunta töihin. Matkaan kuluu aikaa puolisen tuntia. Keväällä kun pyöräilykunto on talven jäljiltä ruosteessa kuluu aikaa enemmän.

Vierailija
5/33 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olis koska en ole urheilullinen ihminen ja vaikka olisin ni meillä ei valitettavasti ole töissä suihkua käytössä. Ja asiakaspalvelussa kun olen niin ei se kovin kiva ole koko päivää hieltä haista, etenkin kun tiedän että jos polkisin niin hikoilisin varmasti. Ei se 10 kilsaa pahalta kuullosta päinvastoin. Vapaapäivinä tollaisen voisikin pyöräillä, mutta töihin mennessä niin ei.

Vierailija
6/33 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajaa niin rauhallisesti, ettei tulisi hiki.

Vierailija
7/33 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei ole pyöräteitä, katuvaloja ja ennenkaikkea teitä ei ole aurattu. Sohjossa ja jäässä ei ole mukava ajella valtatiellä rekkojen ja muiden autojen seassa

Vierailija
8/33 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa kesäaikaan n. 8 km töihin pyörällä. Kohtuulliset pyörätiet, ei montaa valoristeystä yms, joten on oikein mukava matka kuulemma polkea töihin. Pääsee töissä suihkuun, ilman suihkumahdollisuutta ei oikein tulisi mitään.

Itse joskus teininä kesätöissä poljin töihin helteelläkin parikymmentä kilometriä ja pesin kainalot, kasvot yms. vessan lavuaarissa ja vaihdoin vaatteet. Meni se noinkin, mutta vähän hankalaa.

Vierailija
9/33 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut sen muutaman kerran vuodessa, ja aikaa menee noin 35 minuuttia yhteen suuntaan. Joudun pysähtymään muutaman kerran matkalla tienylityksissä ja liikennevaloissa. Aika olisi nopeampi, jos näitä pysähdyksiä ei olisi. Varmasti aika nopeutuisi myös silloin, jos pyöräilisin useammin.

Ainakin minä olen matkan jälkeen niin hikinen, että suihku on välttämätön. Minulle se ei ole kuitenkaan ongelma, koska meillä on työpaikalla suihku. Mutta siihen menee kuitenkin pukeutumisineen 10-15 min ylimääräistä aikaa.

Pyöräilisin tuon matkan muuten varmaan useamminkin, mutta harrastan juoksua, enkä jaksa lähteä enää juoksulenkille, jos olen samana päivänä jo ajanut työmatkan edestakaisin.

Vierailija
10/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikaisemmin 7,5 km/suunta, mutta matka oli pelkkää ylä- ja alamäkeä, ja matka kesti melkein puoli tuntia, ja perille kun pääsi oli ihan hiessä.

Nykyään matka on 16km, mutta melkein pelkkää tasaista ja hyvää tietä, saa leppoisasti polkea, ei tule hiki ja matkaan menee se sama vajaa puoli tuntia.

Heh, että oikein leppoisasti poljet 16km vajaaseen puoleen tuntiin? Puoli tuntia tuohon matkaan tarkottaisi keskinopeutta 32 km/h! Ei ihan niin leppoisaa... hmm...

Vierailija
11/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksen mielummin

Vierailija
12/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tuntua rankalta, mutta kunto nousee nopeasti. Aikaa tuohon menee puolesta tunnista kolmeen varttiin ihan siitä riippuen millaista reittiä ajat. Töissä sitten käyt suihkussa ja laitat työvaatteet päälle. Muista kypärä ja liikennesäännöt!

Vierailija
13/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa ongelma oli säässä! Kyllä v*tutti sotkea tuulessa ja tuiskussa, samoin paahtavassa helteessä.

Sitten vaihdoinkin työpaikkaa, ja nyt ei polkupyöräily enää onnistu, menen julkisilla.

Vierailija
14/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ja tykkään kuntoilla muuten, mutta aamulla ja työpäivän päätteeksi "pakotettuna" se ei kiinnosta.

Vierailija
15/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikaisemmin 7,5 km/suunta, mutta matka oli pelkkää ylä- ja alamäkeä, ja matka kesti melkein puoli tuntia, ja perille kun pääsi oli ihan hiessä. Nykyään matka on 16km, mutta melkein pelkkää tasaista ja hyvää tietä, saa leppoisasti polkea, ei tule hiki ja matkaan menee se sama vajaa puoli tuntia.

mulla menee 17 kilometriin 45min. Tosin ylämäkiä

Vierailija
16/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ylä- ja lamäkiä ja jokunen ison tien risteys, helsingin keskustaan kun poljen. mutta suihkuun on kyllä päästävä, onneksi meillä on hyvät suihkut, jopa sauna.

Vierailija
17/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa pitää toki käydä työpaikalla.

Vierailija
18/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikaisemmin 7,5 km/suunta, mutta matka oli pelkkää ylä- ja alamäkeä, ja matka kesti melkein puoli tuntia, ja perille kun pääsi oli ihan hiessä. Nykyään matka on 16km, mutta melkein pelkkää tasaista ja hyvää tietä, saa leppoisasti polkea, ei tule hiki ja matkaan menee se sama vajaa puoli tuntia.

Heh, että oikein leppoisasti poljet 16km vajaaseen puoleen tuntiin? Puoli tuntia tuohon matkaan tarkottaisi keskinopeutta 32 km/h! Ei ihan niin leppoisaa... hmm...

voi olla hyvinkin leppoisaa =)

Itse poljen köppösellä kaupunkipyörällä 10 km puoleen tuntiin. Se on minulle ko. pyörällä leppoisa vauhti, jossa ei tule hiki =)

Parempiakin pyöriä olen kokeillut, ja nehän kulkevat melkein itsestään.

Vierailija
19/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajan kesällä sitä silloin tällöin fillarilla. Musta sopiva pyöräilymatka, aikaa menee noin puoli tuntia, ja en ole mikään himopyöräilijä, eli ihan normaalia vauhtia, en aja sata lasissa.

Hikinen kyllä sen jälkeen ole, mutta meillä on hyvät sosiaalitilat töissä, joten mulla on pyyhe ja shampoot ja muut töissä, ja käyn töissä suihkussa.

Hyvä tapa kuntoilla, kun muuten ei oikein siihen jää aikaa! Ja kesäaamuina ihanaa polkea ja ihastella luontoa. Hetki omaa aikaa.

Vierailija
20/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä pyörä, ympärillä hyvät pyörätiet ja kuntokin kohdillaan. Puolessa tunnissa tuon ajaa.