Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulle 10 kilometrin työmatka liian pitkä polkupyörällä ajettavaksi?

Vierailija
09.04.2011 |

Mietin vaan kauankohan pitäisi varata aikaa ja onko sitten ihan hikinen ja piipussa kun aamulla ajaa töihin.

Bussille pitäis tehdä vaihto, ja aikaa menis busseissä köröttelyyn tohon matkaan tunnin verran.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilisin aivan varmasti, eikä töissä ole suihku mahdollisuutta. Jos voisin käydä suihkussa töissä, niin sitten varmasti pyöräilisin työmatkat (9km suunta).

Muutenhan tuo ei ole matka eikä mikään pyöräilyyn.

Vierailija
22/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 12 km. Menomatkalla aika paljon alamäkiä ja helppoa maastoa, paluumatkalla se hiki tulee ylämäissä.

12 km taitan 35-45 minuutissa, riippuu liikennevaloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, että oikein leppoisasti poljet 16km vajaaseen puoleen tuntiin? Puoli tuntia tuohon matkaan tarkottaisi keskinopeutta 32 km/h! Ei ihan niin leppoisaa... hmm...

voi olla hyvinkin leppoisaa =)

Itse poljen köppösellä kaupunkipyörällä 10 km puoleen tuntiin. Se on minulle ko. pyörällä leppoisa vauhti, jossa ei tule hiki =)

Parempiakin pyöriä olen kokeillut, ja nehän kulkevat melkein itsestään.

Siis siinä, ajaako 20km/h vai 32km/h. Tokikaan kolmekymppiä tunnissa ei ole mahdottomuus, mutta kyllä se jo vaatii ihan kunnon sulavalinjaisen ja kapearenkaisen maantiepyörän alleen. Nopeasti katsoin fillarilehden keskusteluja ja siellä maantiepyöräilijämiesten peruskuntolenkkien keskinopeus näytti olevan 25-30km/h. Ja kyseessä siis aktiiviharrastajamiehet, joilla kunnon pelit ja vehkeet. Mutta tottakai av-mamma vetää työmatkansa näitä nopeammin. Ihan samalla tavalla kuin hän kävelee reippaasti vähintään kahdeksan kilometriä tuntiin...

Vierailija
24/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on ihan hyvä matka, mä luulisin että multa menisi siihen noin 30-40 minuuttia enkä ole mikään huippukuntoinen.

Peseytyä toki pitää, mutta sama se peseekö kotona vai töissä.

Jos ajelee hissukseen, niin ei kyllä tarvitse edes suihkua, virkistäytyminen riittää.

Vierailija
25/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vapun jälkeen, ajan väliä Hiekkaharju-Helsingin Kruununhaka. Nyt menee tunti 15/suunta, syksyä kohti vauhti kasvaa ;)

Säästät tuolla matkalla fillaroimalla rahaa ja aikaa - ja luontoa.

Vierailija
26/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät tuolla matkalla fillaroimalla rahaa ja aikaa - ja luontoa.

Kunto kasvaa ja raittiin ilman jälkeen olo on varmasti pirteämpi töissä kuin bussimatkan jäljiltä.

Nyt on hyvä aika aloittaa. Ilmat ja tiet on hyvät. Voihan sitä kokeilla silloin tällöin eikä heti joka päivä, jatkaa säännöllisemmin jos innostuu. Alkuun pitää vaan varata reilusti aikaa, eikä yrittääkään painaa hiki hatussa.

Olen vain tyytyväinen siihen, että vanhempani aikoinaan pakottivat pyöräilemään koulumatkat ympäri vuoden. Mieluisaa se on edelleen.

Vierailija
27/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-menee aikaa (olen aamu-uninen)

-tulee hikiseksi (=töissä käytävä suihkussa + vaihdettava vaatteet)

Vierailija
28/33 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, että oikein leppoisasti poljet 16km vajaaseen puoleen tuntiin? Puoli tuntia tuohon matkaan tarkottaisi keskinopeutta 32 km/h! Ei ihan niin leppoisaa... hmm...

voi olla hyvinkin leppoisaa =) Itse poljen köppösellä kaupunkipyörällä 10 km puoleen tuntiin. Se on minulle ko. pyörällä leppoisa vauhti, jossa ei tule hiki =) Parempiakin pyöriä olen kokeillut, ja nehän kulkevat melkein itsestään.

Siis siinä, ajaako 20km/h vai 32km/h. Tokikaan kolmekymppiä tunnissa ei ole mahdottomuus, mutta kyllä se jo vaatii ihan kunnon sulavalinjaisen ja kapearenkaisen maantiepyörän alleen. Nopeasti katsoin fillarilehden keskusteluja ja siellä maantiepyöräilijämiesten peruskuntolenkkien keskinopeus näytti olevan 25-30km/h. Ja kyseessä siis aktiiviharrastajamiehet, joilla kunnon pelit ja vehkeet. Mutta tottakai av-mamma vetää työmatkansa näitä nopeammin. Ihan samalla tavalla kuin hän kävelee reippaasti vähintään kahdeksan kilometriä tuntiin...

että hyvällä maantiepyörällä 30 km/h tasaisessa maastossa ei ole paha. Sillä minun kaupunkipyörälläkin tuohon vauhtiin pääsee jos todella polkee hikipäässä verenmaku suussa.

Vierailija
29/33 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva.

Vierailija
30/33 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylämäkiä niin 2 km on liian pitkä. Pyörällä ajo on täyttä kuraa kun ei voi vain painattaa vaan hirveitä ylämäkiä pitää henkihieverissä puskea ylös

Vierailija
31/33 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Työpaikalleni on vain 9 km.

Vierailija
32/33 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei jos koko matka molempiin suuntiin on alamäkeä.

Vierailija
33/33 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva. Minulla on sähköpyörä. Nykyinen työmatka 14 km. Sillä suhailen.