Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KOLMOSEN haaveilijat**

09.04.2011 |

Kerta täällä on tuo juttu kuivunut täysin kasaan, ei ole mitään järkeä aloittaa kuukausipinoja, joten tässä vain tällainen yleispino.

Jos täällä yhtäkään enää on jäljellä niin tulin vain kertomaan, että meillä on homma jäähyllä siihen asti kunnes vaaka näyttää -5kg. sitten aloitetaan clomit.

Kommentit (224)

Vierailija
161/224 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti TaigaQ löydät oviksen:)

Me ei olla harrasteltu mitään lisäkeinoja peiton heiluttelun lisäksi, mutta eipä niistä haittaa varmasti olisi. Pitääkin käydä jossain katsomassa vinkkejä. Olisihan se plussa ihan tervetullut:)

Tää on taas niin pöhköä, kp 74 menossa ja tietysti sitä kuvittelee olevan milloin mitäkin raskausoiretta...Päätin, että perjantai- tai lauantaiaamuna teen testin. Tulen sitten raportoimaan kuinka kävi.

kp 74 / 30-??, yk 2

Vierailija
162/224 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pidetään peukkuja LilleLobsterin testaukselle! Sulla on kyllä aika hurja lukema tuossa kp:ssa.

OMAN NAVAN FIILIKSET: kp 3, joten menkat tuli ajallaan... Löysin vanhan raskauspäiväkirjani, johon olen näitä kuumeilufiiliksiänikin kirjoitellut. Sieltä vasta tajusin lukiessani, että meillä on nyt KOLME VUOTTA yritystä täynnä. Aika on mennyt älyttömän nopeasti ja tuon ajan tajuttuani tuli aika epätoivoinen olo. Onhan tuossa kolmessa vuodessa ollut toki aikoja, jolloin olemme joutuneet käyttämään ehkäisyä väliaikaisen lääkitykseni vuoksi, mutta silti... tilastollisesti ajatellen huonolta näyttää.

Lähipiirissä on nyt paljon odottavia äitejä tai ihan pieniä vauvoja. Se ei helpota asiaa yhtään. Jotenkin aiemmin olen pystynyt tsemppaamaan itseäni ajattelemalla kahta ihanaa olemassa olevaa lastani, mutta nyt ei enää sekään auta. Tuntuu, että pää halkeaa halusta saada lapsi.

Onko teillä kenelläkään tietoa tuosta luteaalivaiheesta ja sen pituuden merkityksestä? Mulla kun se on ollut nyt näköjään 10-11 päivää. Mitään tiputteluvuotoa ennen menkkoja ei ole, jonka ymmärtäisin olevan merkkinä keltarauhashormonin vajauksesta.

Nyt en kestä enää märehtiä enempää tätä aihetta. Tsemppiä teille kaikille hirmuisesti!!!

Bakteeri kp3/27-30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/224 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain omaa napaa:

Nyt on menossa DPO 11. Lauantaiaamuna on pakko testata, sillä illalla on hyvin kosteat mökkibileet tiedossa (jos testi näyttääkin plussaa, en tiedä miten ihmeessa selviän niistä, mutta sehän on vaan positiivinen ongelma.) Lauantaina siis DPO 13, oviksesta siis melkein kaksi viikkoa, joten eiköhän se testi jo tuossa vaiheessa kerro totuuden.

Oireita en osaa yhtään tarkkailla, sillä sen verran noviisi olen tällä saralla ja pakkaa sekottaa vielä koko alkuviikon kestänyt ulkomaan työmatka - eli väsymystä ja muuta riittää.

Mitäköhän muuta? Muutama illanviettokutsu odottelee vastausta, tuntuu että sosiaalinen elämä on hyvin vilkasta näin syksyisin ja noihin juttuihin ei kukaan ikinä mene autolla. Kauhulla odottelen työpaikan syksyn menoja, ne kun tuppaavat olemaan hyvin kosteita ja sanotaan, että en nyt varsinaisesti ole niissä ikinä sylkenyt lasiin :). Ja muutenkin tiedän, että raskausuutista ei oteta mitenkään hyvin täällä vastaan, varsinkaan kun olen tehnyt melko selväksi että lapsilukumme on täynnä, mutta mielihän voi aina muuttua. Joka tapauksessa aion pitää mahdollisen uutisen salassa niin pitkään kuin mahdollista, ihan oman työviihtyvyyden takia.

Että tällaisia mietteitä kiireisen työpäivän lomassa!

Onerva kp 25/28-30 yk 2 (vasta...)

Vierailija
164/224 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taasen. Katsopas, 2poj@näiti, meillä taitaa olla kierto lähes samassa tahdissa. Mulla on nyt kp19/26 ja vissiin dpo 4. Tikuttamalla ei tullut kuin melko tumma testiviiva yhtenä päivänä ja se oli kp15, vaikka mulla oli silloin ovistuntemukset jo lieventymään päin. Anyway piinaviikko on juuri aluillaan.

Kävin tänään, siis eilen (huom. yökukkujan kirjoitusajat) lääkärissä. Kaikki näytti päällisin puolin ok:lta. Ulkoisesti ei esim. merkkejä liiallisesta tyroksiini(kilpirauhashormoni)tasosta. Sain kuitenkin lähetteen pieneen verenkuvaan ja mm. kilpirauhashormoni- ja prolaktiinitasot analysoidaan. Papakoekin tehdään, vaikka labrassa eivät suostuneet samana päivänä tekemään sitä, kun on ollut alapäätutkimus. Kuulemma liukasteena käytetty geeli vääristää tulosta. Sain puhelinajan 13.9., jolloin lääkäri soittaa tuloksia. Jos täti on taas ehtinyt siihen mennessä kylään, niin tulokset erityisesti kiinnostavat.

TaigaQ kp19/26, dpo 4?

Vierailija
165/224 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Bakteeri. Kopioin seuraavat pari kappaletta Perhesuunnittelusivujen keskenmeno-otsikon alta. url on http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php

"Yleinen syy toistuviin keskenmenoihin on keltarauhashormonin (progesteronin) alhainen määrä. Keltarauhashormonia syntyy keltarauhasen tuottamana ovulaation jälkeen ja sen tarkoitus on valmistaa kohdun limakalvo vastaanottamaan mahdollisesti hedelmöittyneen munasolun ja myöhemmin tukea alkuajan raskautta. Kohdun limakalvon surkastumista ja valmiutta vastaanottamaan hedelmöittynyt munasolu voidaan tutkia 7-10 päivää ovulaation jälkeen otettavalla veritestillä ja kohdun limakalvon koepalalla.

Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta."

Vierailija
166/224 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen alkoi sitten vuoto, ja olen todella ihmeissäni tästä koko kierrosta. Eli ensinnäkin ovis bongattu kp 14, sen jälkeen muutamana päivänä veristä niukkaa vuotoa (mitä ei ole ikinä aikaisemmin tapahtunut). Nyt sitten piti olla 'vasta' kp 26/28-30, eli tämä kierto jäi siis 25 päivään, mitä ei myöskään ole ikinä ennen tapahtunut. Mistään kiinnittymisvuodosta tuskin on kyse, sillä niin runsasta se on. Että tällaista täällä, todella kummallista.

Itseasiassa sen kummemmin ei edes harmita, kun edelleen koko projekti on vähän vaakalaudalla omien pohdintojen vuoksi.

Oikein paljon tsemppiä kaikille pian testaaville ja ehkä palailen taas kun on jotain uutta päivitettävää.

Onerva kp 2/25-30

Vierailija
167/224 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi menkat. Ilmeisesti tulkitsin niiden oireet armollisesti raskausoireiksi:) Mutta mulla olikin menkat viimeksi kesäkuussa (!!!) joten ei kai sitä voi muistaa miltä nekään tuntuu.

Ihan hyvillä fiiliksillä kuitenkin mennään. Ehkä koitetaan yrittää enemmän kun saan lopetettua imetyksen, mutta nyt mennään näin. Ja me onneksi voidaan vielä ajatella niinkin, että meillä on vielä hyvät 10 vuotta aikaa tehdä lapsia, joten turha ottaa stressiä.

kp 2 / 30-74, yk 3

Vierailija
168/224 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällaista tuli tänä aamuna. Kiitän ja kumarran seurastanne. Eihän vielä voi tietää, mutta toivotaan raskauden jatkumista loppuun saakka.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!

Vierailija
169/224 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Healthsys!! :)

Syksyn eka flunssa iski minuun ja pienempi poikakin on kipeä. :(

Tuli vähän takapakkia... Sain miehen vihdoin suostumaan antamaan näytteensä, mutta nyt hänkin on flunssainen. :/ Soitin eilen labraan ja sanoivat, että kannattaa odottaa kunnes tervehtyy. Mitä tuuria.. ! :( Mutta ei voi mitään vaikka harmittaakin.

Hyvää syksyä kaikille! :) Ja tsemppiä! =)

Kp 22/27

Vierailija
170/224 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea HealthSys! Pidetään peukut ja varpaat pystyssä!

Omaa napaa: Hieman alakuloiset fiilikset. Alavatsassa on taas hitusen jomotusta ja tulkitsen sen kohdun vähitellen alkavaksi supisteluksi. Eli veikkaan että täti tulee kylään 2-3 päivän sisään. Olin jo hitusen ehtinyt toivoa, sillä vatsa on tuntunut hieman turvonneelta, pisulla on tarvinnut käydä ehkä tavallista enemmän ja etenkin mua on väsyttänyt epätavallisen paljon. Nyt on kp23/26 ja dpo 9.

Papassa kävin nyt maanantaina, joten saanpahan sitten ensviikolla monenlaisia tuloksia.

Kyllä tämä raskautumisen lykkäytyminen yli kesän on sotkenut suunnitelmiamme. Mun ei pitänyt mennä töihin ennen seuraavan syntymää. Nuorempi herra täyttää kuitenkin jo kaksi tässä kuussa ja mua on alkanut poltella "tarpeettomuus" eli tuntuu että musta olisi enemmän hyötyä töissä tienaamassa. Hainkin nyt sitten päivähoitopaikkaa pikkuherralle vuoden 2012 alusta. Vanhempi poika on jo tarhassa. Töiden haku stressaa jo nyt, kun ei ole vanhaa duunia mihin palata.

Sori hieman alakuloisissa mietteissä, kun sitä osaisi olla kuvittelematta niitä raskausoireita. Piinaviikkoilija TaigaQ kp23/26, yk6, pojat 06 ja 09

Vierailija
171/224 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis jonkin aikaa tuolla Maaliskuiset 2012-ryhmässä, mutta suureksi surukseni sain keskenmenon. :´( Nyt on sitten tyhjentynyt kohtu ja jälkivuotovaihe meneillään. Vasta seuraavien luonnollisten kuukautisten jälkeen saisi aloittaa uuden yrityksen, mutta kuumeilisin teidän toisten kanssa täällä silti jos sopii? :)

muumi 24v, tytöt 08 ja 10

Vierailija
172/224 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi, tule toki tänne meidän joukkoomme. Kuumeillaan vaan kuten ennenkin. Mulla oli rv9 km ennen ekan pojan syntymää, kurjalta tuntui, haleja ja tsemppiä sulle.

2poj@näiti, kenkku juttu tuo flunssa. Toivottavasti paranette ja saatte testit tehtyä piakkoin. Ja teidän pikkuiselle myös paranemisia. Meillä ovat poitsut olleet terveenä *koputtaa puuta*, mutta syysflunssia odotellessa..

Omaa napaa: Vielä en sitten ole täysin varma, mutta täti taitaa olla jo ovella kolkuttelemassa, huoh.

TaigaQ kp25/26, 39/39, yk6, pojat 06ja09

Vierailija
173/224 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaigaQ: harmi, että raskautumisen lykkääntyminen on sotkenut teillä suunnitelmia:/ Toivottavasti kuitenkin pian tärppää!

Muumi: voi ei:( Todella ikävää, että sait keskenmenon. Onneksi teillä on tuo raskautuminen onnistunut suht helposti, toivottavasti kohta joku tarraa taas kiinni ja jaksaa pysyä loppuun asti!

Tänne ei mitään uutta, kierto ihan alussa eikä nyt mitään jättiläismäisiä toiveita ole tälle kierrolle. Vaikkakin imetys on vähentynyt ja yösyötöt jääneet kokonaan pois. Mutta katsotaan nyt:)

Vierailija
174/224 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa juu tuo keskenmeno, mutta onneksi tyhjenin suht helposti. Eilen tosiaan olin sairaalan osastolla lääkkellisen tyhjennyksen takia, mutta eihän sillä tavalla mitään tullut. Kaikki oli tyhjentynyt jo tiistai-iltana kotona, onneksi. Tuntuu jotenkin että pitäisi sitä surra kauemminkin (maanantaina uutisen kuullessa itkin lähes koko sen päivän), mutta ei vaan itketä. Nyt vaan jälkivuotojen valuessa tuntuu vähän samalta kun olis menkat. Toivotaan että loppuu nopeeta. Lääkärin mukaan yhdet luomumenkat pitäis odottaa ja sitten saa taas lähteä yrittämään. :)

Pidetään peukut pystyssä että kaikilla sujuu asiat hyvin ja ollaan kohta kaikki odotus-ketjussa kirjoittelemassa! :)

Vierailija
175/224 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli niin se täti taas pölähti kylään (kp oli vaan 25). Juuri nyt on kurja fiilis, mutta onneksi tiedän olevani sellainen tyyppi, jolla mielialat heilahtelee. Kun olen saanut univelkojani vähän pois ja hormonikierto on lähempänä ovulaatiota, niin maailma taas hymyilee :).

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!

TaigaQ kp1/26 39/39 yk7 pojat06ja09

Vierailija
176/224 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi: Pahoittelut keskenmenosta! :( Jaksamista ja tsemppiä eteenpäin!

TaigaQ: Harmi että täti saapui. :(

En jaksanut sitten nää odotella, vaan pistettiin "homma" purkkiin aamulla ja vein miehen näyteen labraan. Miehellä oli kyllä vielä vähän nuha, mutta kun hän oli suostuvainen, niin ajattelin hyödyntää sen. Tosin en ehtinyt viemään näytettä sen vaaditun tunnin sisälllä, mutta labrassa sanottiin, että kyllä ne vintiöt yleensä elää sen tunnin jälkeenkin, toivotaan. N. viikko pitäisi sitten odotella tulosta. Kyllä jännittää... Omia tuloksia odotellessa ei jännittänyt, mutta nyt kyllä. Toivottavasti aika menee nopesti. Tulosten jälkeen katsotaan miten edetään.

Hyvää viikonloppua!! :)

Kp 25/n. 27 (vielä vähän flunssassa ja menkkakipuisena)

Vierailija
177/224 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla ensimmäinen syysmyrsky nousemassa, aikamoisia puuskia.

Kertokaapa ihmiset missä mennään. Tuulikello, oletko vielä listoilla? Eleanora, Asteri, aanna, ja muutkin, olisi kiva kuulla tilannettanne.

Omaa napaa. Lääkäri sitten soitti. Kuulemma kaikki arvot normaalit (prolaktiini, tyroksiini, hb 123 (mulle normaali, kun aina hb ollut alhainen)). Onneksi tulin sanoneeni hänelle, että toisesta rinnasta vielä hieman tihkuu maitoa (lopetin siis imetyksen helmikuun lopussa) ja lääkäri laittaa nyt sitten mulle "maidontulonpysäytys"reseptin. Saatteeksi tulee kommentti, että saako lääkettä ottaa samaan aikaan kun yrittää raskautua.

Toivon, että tuo troppi auttaisi, sillä kenties normaalin rajoissa olevat prolaktiiniarvot eivät vain ole riittävän alhaiset kohdallani. Tänään luin hesarin netistä, että toisilla naisilla imetyksen aikana estrogeenitasot ovat poikkeuksellisen alhaiset, eikä syytä tiedetä, vaikka itse vahvasti epäilen juuri prolaktiinia. Kuulun aivan selvästi tähän ryhmään.

Lisäksi pyysin lääkäriltä tuloksistä kopiot itselleni, saan hakea ne huomenna terkkarilta, laitan sitten lukuja tiedoksenne. Ja kuulemma turha toivoa julkiselta puolelta apua raskautumisongelmiin, kun on jo lapsia. Eli jos näyttää että homma ei nyt syksyllä etene, niin harkitaan vielä sitä yksityistä puolta.

Suorastaan myrskyisiä plussatuulia ;)

TaigaQ kp5/26 39/39 yk7 pojat06ja09

Vierailija
178/224 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kirjotellut tuolla toisessa ketjussa kun täällä kolmosissa on niin kovin hiljaista, harmi:/ Ois kiva kun tää ketju ois vähän aktiivisempi. Mulla tilanne tällä hetkellä on mitä omituisin. Menkat aina olleet kellontarkasti säännölliset, 28 päivää. Nyt on jo kp33 eikä menkkoja näy eikä kuulu! Testin oon tehnyt kahdesti lauantaina ja tänään ja negaa näyttää:( Menkkatuntemuksia ei ole mailla eikä halmeilla. Alavatsaa vähän nippailee mutta ei mitenkään menkkamaisesi. Lisäksi rinnat on samalla tavalla kipeet kun raskausaikoina olleet. En todellakaan tiedä missä tää mun kroppani menee! Alkaa jo epätoivo iskemään ja sitä miettii että jos onkin joku vika kun kierto näin sekaisin, ilman ehkäisyäkin oltu pian jo vuosi:/ Tässä kierrossa otin greippimehun lisäksi käyttöön omenaviinietikan, vehnänalkioöljyn sekä sinkin. Oviksen aikoihin (jos sitä nyt ees oli) mulle määrättiin antihistamiineja ja siitä viikon päästä sitkeään flunssaan antibioottia ja kun ei tehonnut sekään, sain toisen kuurin joka loppuu huomenna. Voisiko näillä olla jotakin yhteyttä kierron sekaisuuteen? Ennenkin oon antihistamiineja popsinut muttei ole mitenkään kiertoon vaikuttanut. Se tässä niin outoa onkin kun teinitytöstä asti menkat olleet aina täysin säännölliset ikä tälläistä oo ikinä ennen tapahtunut. Osaisko joku neuvoa mistä vois olla kyse? Gynelle ei ilmeisesti kannata soitella vielä, mone käskevät odotella parikin kuukautta jos se täti kuitenkin tulisi...:O Myöhäiseen plussaan en jaksa uskoa, kyllä siinä jo jotain ois pitänyt tänään näkyä jos ois näkyäkseen! Mulla on aiemmat raskaudet kaiken lisäksi tärpänneet helposti ja nyt alkaa jo näitä kuukausi olemaan (yk11). En käsitä missä kiikastaa kun ei mieskään ole vaihtunut. Alkaa olemaan aika epätoivoinen fiilis, etenkin kun tää kiertokin mitään varoittamatta alkoi temppuilemaan:(

Myrskyisiä plussatuulia kaikille joka tapauksessa täältäkin toivottelee hämmentynyt Ele kp33/28 yk11

P.S Ois tosi mukavaa saada tästä ketjusta aktiivisempi niin tulisi tännekin useammin kirjoteltua.

Vierailija
179/224 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eleanora: Voisiko menkkojen myöhästyminen johtua stressistä? Jos toivot kovasti olevasi raskaana ja kyttäät menkkojen alkamispäivää/raskaustestin tekomahdollisuutta niin menkat voi hyvinkin myöhästyä... Pitää vaan koittaa elää normaalisti ja olla asiaa miettimättä, kyllä se siitä selviää. Tiedän että se on hankalaa, mutta ei tuossa tilanteessa kai oikein muutakaan voi..?

Itselläni jatkuu edelleen tämä jälkivuoto, saa nähdä kuinka kauan kestää. Lääkärin mukaan ei saa kestää yli kolmea viikkoa (nyt viikon verran kestänyt). Nyt alkaa jo pikkuhiljaa puuduttaa. Määrä ei onneksi ole kovinkaan runsasta.

Miehen kanssa puhuttiin että saatetaan odotella tuonne vuodenvaihteen tietämille ennen uutta yritystä. Molempia kun pienen menetys surettaa niin koitetaan keskittyä nyt vaan lapsiin ja jatkaa elämää tavalliseen tapaan. Uutta yritystä sitten kun alkaa siltä tuntua. Etenkin kun ei nyt saatu lapsille ikäeroksi alle sitä kahta vuotta joka oli tavoitteena... Toisin sanottuna pidän peukut pystyssä teille toisille ja taustailen tällä palstalla. Kirjoittelen sitten aktiivisemmin kun varsinainen yritys taas alkaa. :)

muumi

Vierailija
180/224 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee vaan omaa napaa.

Kävin hakemassa ne pienen verenkuvan tulokset terkkarilta. Mielenkiintoista, että mulla taitaa olla "ohut veri" eli punasolujen määrä ja osuus veressä ovat normaalin rajoissa, mutta alhaisia (B-leuk 4.8, B-Eryt 3.99, B-HKR 37). Siten kai selittyy jatkuvasti alarajoilla oleva hemoglobiini, nyt oli mulle aivan normaali Hb 123. Itse punasolut olivat normaaleja, en nyt laita tähän niitä mittoja.

Mutta kuten kerroin epäileväni korkeaa prolaktiinipitoisuutta, niin se on normaalin rajoissa kyllä, mutta korkeahko 447. Olen varma, että se sotkee, vaikka lääkäri ei ottanut kantaa. Ja sitten mulla on ollut stressiä, mikä nostaa prolaktiinia (kun vissiin dopamiinitasot laskee).

Edellä oli ihan omaa jossittelua, jos joku tietää paremmin, niin kommentoikaa toki.

Niin, ja edellisen viestin laitettuani lääkäri vielä soitti uudelleen ja sanoi, ettei hän voikaan määrätä maidoneritystä pysäyttävää lääkitystä, koska eritystä ei ole enempää. Hitsi kun olisin osannut vaatia heti, kun lopetin imetyksen. Meinaan maitoa tuli ihan kunnolla melkein pari kuukautta lopetuksen jälkeen, niin että pakkautuneita rintoja oli n. viikon välein pakko lypsää.

Kävin sitten tänään ilmoittamassa hoitovapaan katkolle. Huomenna työkkäriin. Ja tämä töiden haku ei tietenkään yhtään stressaa..prkl

Tsemppiä muut, täällä yksi on manailumoodissa.

TaigaQ kp7/26 39/39 yk7 pojat06ja09