Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KOLMOSEN haaveilijat**

09.04.2011 |

Kerta täällä on tuo juttu kuivunut täysin kasaan, ei ole mitään järkeä aloittaa kuukausipinoja, joten tässä vain tällainen yleispino.

Jos täällä yhtäkään enää on jäljellä niin tulin vain kertomaan, että meillä on homma jäähyllä siihen asti kunnes vaaka näyttää -5kg. sitten aloitetaan clomit.

Kommentit (224)

Vierailija
121/224 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 27 menossa, hieman taas jännittää, mutta toisaalta..ei tunnu yhtään raskaana olevalta. Puuhailut on vähän vähentyneet, kun mies meni taas töihin..saas nähdä tuleeko tässä kierrossa tulosta.

kp 27 / 30-70

yk 2

Vierailija
122/224 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taashan ne menkat sit tänään alkoivat.

Eli nyt kp 1/28-37, yk 4...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/224 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina aamusta tein testin, jossa oli havaittavissa haalea testiviiva. Testin ohjeissa käskettiin testata 48h kuluttua uudestaan ja äsken sain sitten vahvat kaksi viivaa! Mahtava fiilis! Hiukan vaan rupesi arveluttamaan että kuinka sitä selviää sitten kolmen alle 4v. kanssa, mutta kai se kolmas menee sitten siinä sivussa. :P

Toivotaan että muutkin saavat pian positiivisen tuloksen ja pääsevät mukaan odottajien puolelle. Peukut pystyssä! :) Hyvää kesänjatkoa kaikille!

Vierailija
124/224 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp 31, viikonloppuna tein testin, mutta negaahan se näytti...Pitää vaikka ens viikonloppuna tehdä uusi testi, jos ei nuo menkatkaan meinaa alkaa. Hieman harmittaa, olisihan sitä tietysti toivonut, että tämä olisi sujunut hieman nopeammin kuin viime kerralla.

kp 31 / 30-70

yk 2

Vierailija
125/224 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 pv alko vuoto. Uutta yritystä vain. En jaksa ressata. Ressiä muutenki tarpeeksi.

Vierailija
126/224 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapäivitystä: kävin eilen lapsettomuuslääkärillä ja katsotaan nyt tämä kierto ennen kun mitään lääkkeitä voi antaa Tai verikokeita ottaa (luulin ymmärtäväni näin). Maanantaina käyn vielä ovisultrassa (oletettu ovis). Rahaahan tässä palaa, mutta ei voi mitään; haluan nyt selvittää ettei jää epäselväksi vaikkei lasta sitten loppujen lopuksi tulisikaan. Ja sitten pitäisi saada mies vielä antamaan siemennestenäytte... Tähän asti on ollut sitä vastaan, mutta katsotaan nyt miten käy.

Onnea Muumi!! :)

En ehdi nyt muuta kirjoittamaan. Tsemppiä kaikille!!! :) Ja aurinkoisia päiviä! =)

Kp 9/n.26

Vierailija
127/224 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kp 21/28 ja yk2. Ovulaatiotestillä sain vahvan ovisplussan viikko sitten ja hommittiin "oikeisiin" aikoihin kun oli mahdollisuus :)

Nyt eilen aamusta alkaen vihlovaa, ihan samanlaista kuin raskauden aikaiset liitoskivut, kipua häpyluussa ja "kohtu" tai sen kohdalla jotain tuntuu kovalta. Ehkä hieman kk-kivun tapaisia. Panadolilla vähän helpottaa. Tänä aamuna rinnat alkaneet tulemaan aroiksi lähinnä nänneistä.

Paljon ihmiset puhuvat kiinnityskivuista, voisiko nämä olla sitä? Mihinkään hormoonitasapainon rajuun vaihteluun tai kk alkamiseen aikaisemmin koska mikään muu ei viittaa siihen ja tasainen tosiaan kierto ollut....

Vierailija
128/224 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Healthsys: itse en ole koskaan tuntenut minkäänlaisia "kiinnityskipuja", joten en tuohon osaa mitään sanoa:) Toivotaan kuitenkin, että niitä ovat!

Täällä menossa kp 45, eikä mitään mainittavaa ole tapahtunut..Ovistestit oli yhtä tyhjän kanssa. Mutta tietysti, jos kierto on taas 70 päivää, niin ovistakaan ei ole vielä ollut. Siinä toivossa nyt lähinnä elellään!

Ja niin sitä on taas 4kk kestänyt tätä yrittämistä. En tiedä millä tavalla yritin huijata itseäni, että tällä kertaa raskautuminen olisi jotenkin nopeampaa..

kp 45 / 30-70

yk 2

Vierailija
129/224 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä vaan pitää asennoitua niiden kuukautisten alkamiseen. Voi itku! Noiden oireiden taustalla hyvin suurella todennäköisyydellä vielä hormonitasapainomuutokset sen kierukan poiston jälkeen (toukokuussa). Kyllä jo itkettää. Ekan oviksenkin bongasin ja kaikk osu kohdilleen niin ois voinu sitten toimia.

No, nyt vaan koitetaan viivästyttää ajatuksen voimalla kuukautisten alkua tonne loppu viikolle. Muutoin ensi kierron ovisaika osuu vaelluksen kanssa yksiin ja mies ei ole mukana joten pari kuukautta suoraan siirtyisi vauvahaaveet. Nyt ei naurata eikä suuremmin innosta muu kuin mökötys. Tänään pitää vielä kuitenkin labrassa tulehdusnäyte antamassa niin saa sen sulkea pois.

Vierailija
130/224 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tässä ilmoittautuu uusi yrittäjä, kahden pojan 39v äiti. Pojat ovat syntyneet luomuna, mutta yrityksestä huolimatta melkein 3v ikäerolla. Imetin tosin vanhempaa 1v9kk asti. Menkat kyllä alkoivat pojan ollessa 7kk. Epäilen kuuluvani niihin, joiden prolaktiinitasot pysyvät ylhäällä imettäessä ja vielä kuukausia sen lopettamisen jälkeen. Vieläkin rinnoista tihkuu vähän maitoa. Tod. näk. ovista ei ole toistaiseksi tapahtunut. Aiemmin ajattelin että jos menee vaikeaksi kolmannen kanssa, niin sitten saa olla. Mutta mieli on nyt muuttunut ja viimein esim. tilasin ovistikkuja. Katsellaan vielä pari kuukautta (lopetin nuoremman imetyksen maaliskuussa ja sen jälkeen ollaan yritetty enemmän tosissaan), mutta sitten yritän päästä testeihin, ensin kokeilen julkiselle puolelle. Sen verran vaivattomasti kaikki on edellisten kanssa mennyt, että olen "tosiyrittämisen" kanssa aivan noviisi. :)

Kp n.14/n.26, 39/39, aito yk5, pojat 06 ja 09

Vierailija
131/224 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille uusille ja vanhoille pitkästä aikaa!

Kirjoittelin tänne viimeksi viime syksynä, mutta välillä olen käynyt lukemassa pikaisesti teidän kuulumisia. Päätimme tuolloin syksyllä 2010, että vauvakuumeilu saa jäädä.. mutta toisin kävi.

Päätimme antaa asialle aikaa ja jäimme pohtimaan onko päätös lopullinen. Asiasta keskusteltiin ja päätimme, että vauvaa tulee jos on tullakseen ilman turhaa hössötystä.

Viime viikolla sain positiivisen tuloksen raskaustestiin n. 1,5 vuoden yrittämisen ja toivomisen jälkeen :)

Tunne on ihan uskomaton ja epätodellinen. Plussatuulia

kovasti kaikille!

Peppiliina

Vierailija
132/224 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja ennenkaikkea onnea kaikille plussanneille!

Täällä on menossa piinapäivät; huomenna pitäisi menkkojen alkaa. En ollenkaan usko raskauteen tällä kertaa, ei vaan ole sellainen olo, eikä mitään oireita. Päähänpistosta jo testasinkin eilen illalla vaikka tarkoitus oli rauhassa odotella menkkoja...ja selvä negahan se oli.

Muutoin ei niin kiirettä olisi, mutta hermostuin eilen kun luin jostain että hedelmällisyys romahtaa 35-vuotiaana ja merkkinä siitä on esim. lyhentynyt kierto. Minulla ikää kohta 37 ja kierto on keväisen hormonikierukan poiston jälkeen ollut tasan 25. Edellisestä kunnollisesta kierrosta on vierähtänyt lähes 8 vuotta (kun esikoista yritettiin) ja muistaakseni kierron pituus on vaihdellut mutta ollut noin 28. Nyt siis pari-kolme päivää tipahtanut pois ja minä pelkään onnistuuko raskaus enää... Toisaalta uskon että hyvinkin mahdollista, ei vaan niin helppoa. Oma äitinikin sai kuopuksensa pari kuukautta ennen 40v. päivää. Mutta toisaalta hermostuttaa..

Onko muilla vastaavaa kokemusta kierron lyhenemisestä? Tai suurin osa porukkaa taitaa olla 10 vuotta nuorempia :-)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja tsemppiä yritykseen!

Asteri, kp 25/25, yk 2

Vierailija
133/224 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

toukokuussa viimeksi kirjoittelin esittelyn merkeissä (kopioin sen nyt tuohon alle). Silloin yhden kierron verran oli jotain yritystä, mutta ilmeisesti ko. kierrossa en ovuloinut kun ei sitä testit näyttäneet ja kierron pituus oli se normaali 28 - kierukka sekoitti varmaan vielä systeemejä.

Sitten olemmekin pitäneet yrittämistaukoa, kun rupesin sittenkin miettimään että haluammeko sittenkään vauvarumbaan uudestaan, mutta täällä ollaan taas. Nyt on menossa kp 5/28-30, ja ovistikut odottavat kaapissa ja niillä ajattelin aloittaa testailun alkuviikosta. Vieläkin olen vähän epävarma koko kolmannen lapsen kanssa, mutta ehkä ajatus tulee jos on tullakseen toimii (toki tikutan sitä ovista). Voi olla, että jos kuumeilu jatkuu kauankin niin mieli muuttuu, mutta koska aikaisemmin ei ole juuri tarvinnut yrittää, niin siksi asenne on tällainen huoleton :).

Olen ihan tuore tapaus, sillä meillä vasta yritystä aloitellaan. Ennestään meiltä löytyy 03 ja 05 syntyneet tyttö ja poika ja nyt olisi se kolmas haaveissa. Miehen mielestä ei tässä mitään vielä yritetä (ehkäisy kuitenkin jätetty pois...), itse ostin jo ovistestejä :D. Mutta siis kolmonen on kuitenkin toiveissa ja nyt taidetaan elellä kierron keskivaiheita. Kierukan poiston jälkeen ensimmäinen kierto oli 28 päivää, ja nyt siis menossa 2. kierto ja katsotaan millaiseksi se muodostuu. Ovista yritän nyt bongailla... Kaksi ensimäistä ovat saaneet alkunsa erittäin helposti, mutta nyt ikää on kuitenkin jo sen yli 30, niin saa nähdä kuinka nyt käy. Kyllä sitä kieltämättä vähän mietityttää, että onko järkeä lähteä vaipparumbaan uudestaan kun nyt lapset jo ovat niin itsenäisiä, mutta olen tullut siihen tulokseen että kerran sitä vain eletään ja tätä asiaa en halua katua. Kiva että tällainen pino on olemassa ja paljon tsemppiä kaikille!

Vierailija
134/224 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan Asteri ja Onerva (nimpparia!:))

Mulla on tänään kp 26 ja taas tuntuu alavatsassa silloin tällöin jomotusta. Olen siis lähes varma, että menkat alkaa lähipäivinä. Tein äsken raskaustestinkin, nega oli. Kiinnitin huomiota Asterin havaitsemaan kierron lyhentymiseen. Minulla on tosiaan käynyt näin, kierto on ollut viime aikoina pääsääntöisesti 24-26. Nuorempana heittelyä oli hurjasti, kierto yleensä 25-33 päivää, vaikka useimmin 28-31 päivää. Myös poikien välissä. Nyt olen syönyt kolmisen viikkoa vehnänalkioöljyä ja ainakin viime "ovis" (siis jos sitä olikaan), tuntui paremmalta kuin varmaan koko alkuvuonna. Koska huomenna (ihan pian) on kp 27, niin toivon kovasti kiertoni vakiintuvan hieman pidemmäksi. Turhautti esim. toukokuussa, kun ehti olla kahdet menkat. Mutta pointtini siis, että ehkä lyhentynyt kierto viittaa puuttuvaan ovulaatioon? Jos tuo mahd. puuttuva ovulointi alkaisi nyt itsestään. Alan seuraavalla yk:lla tikuttaa, niin olen sitten viisaampi.

Vierailija
135/224 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussasta Peppiliina!!! :)

Omaa napaa: Kävin nyt sitten gynellä päivää ennen ovista ultrassa ja munis oli 16mm, riittääköhän se? lääkäri ianakin sanoi ettei tarvita Clomeja ainakaan. Sitten kävin kierron 20. päivä uudestaan ultrassa ja katsoi että ovis oli tapahtunut. Ja lisäksi kävin kilpirauhas-, prolaktiini ja progesteronikokeissa. Ja jos nyt menkat alkaa parin päivän sisällä, niin sitten otetaan Lh-kokeet (2 kpl). Noita ensimmäisiä kokeiden tuloksia en ole vielä saanut. Tässä kierrossa tuntui toi ovis olevan aika ärhäkkä.

Sitten pitäisi vielä saada mieheltä spermanäyte... Sanoi jo että harkitsee, mutta luulen että kestää pidempää (jääräpää). Aika kallista lystiä tuo yskityisellä käyminen: nyt mennyt kaiken kaikkiaan jo 550e..! :0 Mutta pakko tutkia että saa jonkin varmuuden, etä onko kaikki kunnossa.

Pahoittelen omanapaisuuttani, mutta en ehdi nyt muuta (poika kipeänä ja pitää viedä lääkäriin).

Tulen kertomaan sitten noista tuloksista kun ne saan.

Tsemppiä kaikille!!! :)

Kp 27/27 (4 vuotta yritystä)

Vierailija
136/224 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennestään meillä on kaksi tyttöä, nyt 3 ja 5. Yritys alkaa, kunhan kierrot käynnistyvät! Jätin juuri pillerit pois, ja ennenkin on ollut ongelmia kierron käynnistymisessä sen jälkeen. Jospa nyt alkaisi elimistö toimia paremmin. Mulla on pco, mikä periaatteessa kyllä hankaloittaa raskaaksi tulemista, mutta aiemmat lapset olemme siihen nähden saaneet helposti ihan parin kuukauden yrittämisellä ilman mitään lääkkeitä. Tuntuisi ihmeeltä, jos kolmaskin saisi niin helposti alkunsa, kun ikääkin vaan tulee koko ajan lisää.

Vierailija
137/224 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin eilen Onervalle mutta ei tekstiä näy missään :o

Meilläkin siis lapset 04 ja 06 syntyneet, eli tuleva kolmonen on selkeästi nuorempi. Toisaalta olen iloinnut kun pari vuotta sitten kerättiin potat vessoista jne. että ihanaa, lisää tilaa. Ja jos sitten kohta saa miettiä samaan aikaan että mihin sulloo hoitopöydän ja haluaako ekaluokkalainen jo oman huoneen... No, järjestelykysymyksiä, eikö? :-)

2poj@näiti: Voi, kurjaa joutua odottamaan/yrittämään noin pitkään! Toivottavasti saatte selvyyden asiaan. Epätietoisuus on pahinta. Kysyn nyt kun en ehdi alkaa lukea viestejä alusta asti; miten teillä kaksi ensimmäistä saivat alkunsa, oliko yhtä vaikeaa?

TaiqaQ: luulen kanssa että lyhentynyt kierto saattaisi viitata joko puuttuvaan ovulaatioon tai lyhentyneeseen luteaalivaiheeseen. Nyt ei minulla kyllä ole lyhyt kun kiertopäivä 29/25..

Testasin taas ja sain haalean haamun. Kokeilen huomenna uudelleen heti aamusta, josko tulisi jotain selkeämpää.

Voimia ja kivaa viikkoa kaikille!

138/224 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä menossa eka clomikierto ja tuloksena kp14 ovisplussa :D:D:D jonka gyne vielä varmisti, siellä se oikealla puolelle follikkeli oli irtoamaisillaan.

Ja kovat oviskivut olikin, huhhuh, nippaili ja vihloi, rintoihin ei voinut kuvitellakaan koskevansa.

Nyt siis dpo6 ja viikon päästä toivottavasti ei ala menkat (mutta terokierron mukaan kylläkin), nyt ollut aivan kamala painon tunne alamahassa, ihankuin joku ois laittanut pallon sinne, nivusiin vihloo satunnaisesti ja nännit on arat, muuten rinnat ei oo enää kipeet.

En sitten tiiä mitä odottaa, positiivinen ja iloinen fiilis on kuitenkin. En malttais ootella että saa testata.

tuollasta painon tunnetta ei oo ennen ollut, joten en tiiä liittyykö clomeihin, ovikseen tms..

kp21/?? dpo 6 (cyk1, yk yli 1,5v)

Vierailija
139/224 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu mitään uutta. Menkat alkaa taas olemaan lopuillaan. Olen tässä miettinyt että mistä mahtaa johtua tämmöinen: Eli kierukka multa poistettii viime lokakuussa ja sen jälkeen tullutkin muutama haalea plussa mutta on sitten vuotanut muutaman päivän perästä pois? Kuukautiset on aika säännölliset 28-29päivää. Tuli mieleen että onko kiinnittymisessä jotain ongelmaa tai kohdun limakalvon paksuudessa tms?

Huomenna menen gynelle ja kyselen siellä toki samalla mutta ois kiva kuulla mielipiteitä mistä moinen voi johtua.

Kiireessä töistä kirjoittelen joten anteeksi omanapaisuus. Tulen illalla vilkuilemaan jos jollakin vaikka ois tietoa mistä tämä mun "vika" saattaisi johtua.

Elekp4/28-29 (Ai niin ja menkat on aika lyhyet, kestää nykyisin vain 3-4päivää!!)

Vierailija
140/224 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pitkästä aikaa kurkkimaan tänne, kun täällä näkyisi vielä tuttuja olevan (harmi, toivoin kaikkien tuttujen jo siirtyneen odotuspalstalle). Ilmoitan samalla, että meille syntyi kahden isoveljen iloksi elokuun 2. päivä pikkuinen prinsessa, 2150g/45cm. Koko raskausaika oli enemmän tai vähemmän murehtimista, vauvan pienen koon takia ja synnytys käynnistettiin sitten, kun oltiin täysiaikaisia. Pienestä koosta huolimatta tyttö on näillä tiedoilla täysin terve ja kivi vierähti lopullisesti sydämeltä. Neiti on meidän perheen kolmas ja viimeinen lapsi. Haikein mielin täytyy kuumeilusta nyt luopua. Raskaus oli kyllä henkisesti ja fyysisesti raskas, joten uskoisin, että tähän meidän lapsiluku jää.

Toivon kaikille täällä kovasti plussatuulta. Tällä palstalla olen kuumeillut aikanaan jo esikoista eli vuodesta 2002/2003 =)

2poj@näiti: Todella surullista, ettei teillä vieläkään ole tärpännyt. Mutta olen iloinen, että päädyit kumminkin tutkimuksiin, etkä antanut asian vain olla. Vaikka tutkimuksista ei aina selviä syytä, niin ainakaan ei tarvitse sitten jälkikäteen jossitella. Toivon todella, että sun miehes suostuu näytteenantoon, se on kumminki aika helppo juttu. Meilläki mies kakkosta yrittäessä anto näytteen, kotona ihan, ja sit kiikutti pullon paidan alla lämpimässä labraan :D Meillä mies totes, että tää on vähintä mitä hän voi tehdä, kun tiesi mimmosia tutkimuksia mä joutusin käymään. Meillähän ei silloin noissa perustutkimuksissa selvinnyt mitään vikaa. Mut mähän sain silloin clomit sillä perusteella, että ylilääkäri sanoi, että usein ne clomit vahvistaa ovulaatiota, jos se mulla tapahtuu vähä laiskasti tai jotain. Tämä kolmonenhan saatiin myös clomeilla. Toivon sulle erityisen paljon tärppiä.

Hyvää alkavaa syksyä kaikille!

Koralli