**KOLMOSEN haaveilijat**
Kerta täällä on tuo juttu kuivunut täysin kasaan, ei ole mitään järkeä aloittaa kuukausipinoja, joten tässä vain tällainen yleispino.
Jos täällä yhtäkään enää on jäljellä niin tulin vain kertomaan, että meillä on homma jäähyllä siihen asti kunnes vaaka näyttää -5kg. sitten aloitetaan clomit.
Kommentit (224)
Peppiliinalle onnea plussasta!:)
Ja mymoosalle oviksesta!
Tänne ei mitään uutta, kiertopäivä 59 menossa. Ovista en ole löytänyt, eikä enää olisi testejäkään. Nyt olisi menossa "parhaat päivät" jos kierto ois edelleen 70 päivän tienoilla. Saas nyt nähdä kuinka käy. Raskaustestejäkään ei enää ole, vaikka niitä ihan valtavan paketin muutama kuukausi sitten tilasin:D Se on tää epäsäännöllinen kierto, aina sitä vaan jotenkin kuvittelee olevansa raskaana..
kp 59 / 30-70, yk 2
Ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa!:) Limakalvon paksuus on hyvä, ei endometrioosia tai mitään siihen viittaavaa. Papa-kokeen tulokset saan ensi viikolla. Mitään estettä ei raskautumiseen pitäisi olla (eika kai olekaan kun niitä haaleita plussia jo tullut). Terkkari sanoi stressin vaikeuttavan raskautumista (mulla työstressiä. Oma työ loppuu parin kuukauden päästä ja jatkosta ei ole mitään tietoa. Uutta paikkaa olen haeskellut mut mitään ei tunnu löytyvän ja se kiristää hermoja) sekä myös allergialääkkeet vaikeuttavat raskaaksituloa joten ne pitäisi nyt sitten lopettaa pikku hiljaa. En ole ennen moisesta kuullutkaan! Buranasta joskus kuulin että saattaisi estää ovulaation mutta että allergialääkkeetkin!
Hailakoista plussista sanoi että saattaa johtua kiinnittymisestä tai sitten soluissa vain ollut jotain häikkää ja tälläiset pvat hyvin yleisiä, monilla naisilla tapahtuu ns. varhaisiakeskenmenoja eivätkä edes ehdi huomata niitä kun menkat jo alkaa.
Tuli ihan hyvämieli raskautumisen suhteen kun nyt tietää että ei ole missään "vikaa", vaikka eihän kaikki niin yksiselitteistä ole ja tässä jo lokakuusta asti oltu ilman ehkäisyä. Joka kuukausi ei rosin kovin ahkerasti olla pupuiltukaan kun miehellä reissutyötä ja itsellä epäsäännölliset työajat. No, jospa yrittäisi siirtää sen työstressin pois ajatuksista kuten raskautumisenkin niin toivottvasti se vauva saataisiin syliin asti:)
Paljon plussapuhureita toivottelen ja iloista syksyä!
Joo, siirsivät ta:lla gynen aikaa, kun mainitsin kuukautisista. Olimpas hupsu kun edes pohdin. Oikeastaan menen yleislääkärille, mutta tsto:sta sanoivat, että lähetteen voi saada kättärille jatkotutkimuksiin. Toivottavasti lekuri on suopea vauvahaaveilijalle. :)
Aion pyytää, että selvittäisivät prolaktiinin lisäksi mun kilpirauhashormonitason. Nimittäin epäilen senkin olevan korkea. En tiedä haittaako raskautumista näin päin, mutta jos prolaktiinitasoni eivät ole ylhäällä, eivätkä vaihdevuodet aluillaan, niin saisi satunnaiset kuumat aallot siinä selityksen. Olen käsittänyt, että korkea taso ei ole terveydelle hyväksi (laihtumista, sydämentykytyksiä, yms.) ja siihenkin on omat troppinsa.
LilleLobster, minkäs ikäinen se sinun nuorempi lapsesi olikaan? Mahdatko imettää edelleen, jopa täysimetys vielä? Tai säännöllisiä yöimetyksiä? Itselläni imetys tuntui toimivan 110% ehkäisynä, jo siksikin että seksihalut olivat nollassa. Se taas johtui osittain miehen muuttumisesta "joksikin kotona pyöriväksi tyypiksi, joka oli yhtä kiinnostava kuin vanha kenkä" ja osittain limakalvojeni ohenemisesta olemattomiin. Syytän kaikesta prolaktiinia. Kuukautiseni alkoivat ja jokseenkin säännöllisinä poikien ollessa 7 ja 9 kk, mutta em. oireet eivät muuttuneet. Joten toivotan sulle onnea raskautumisessa, mutta älä pety jos mitään ei tunnu kuuluvan ainakaan niin kauan kuin ylipäätään imetät. Siinä on toisaalta se hyvä puoli, ettei äidin voimavarat ja "rakennusaineet" aivan lopu, kun ei tarvii ruokkia yhtä aikaa kahta, vauvaa ja sikiötä.
TaigaQ kp1/26, 39/39, aito yk6, pojat 06 ja 09
TaigaQ: Juu, meidän pikkuinen on vasta 7kk, ja täysimetyksellä + syö yölläkin vielä kerran tai pari. Tämä varmasti lisää haastetta entisestään, mutta mulla on todettu hormonitoiminnan häiriöitä jo kun yritettiin kakkosta. Silloin yritettiin saada kierto normalisoitumaan hormoneilla, mutta eivät kovin kummoisesti auttaneet. Yhtä epäsäännöllinen kierto oli siis silloinkin, ei voi puhua kuukautisista, on pikemminkin neljännesvuotiset. Ja tämä taas on kurjaa, koska tälläkään menolla ei ole vuodessa kuin 4 mahdollisuutta raskautua...
Mutta joo, ehkä mahdollisuudet vielä "paranee" kun tuon imetyksen saa lopetettua joskus:) Tai sitten luonto saa yllättää;)
ja jännää tämä yrittäminen taas :) Nyt kp 7, ja mun kierrot ovat pitkähköjä, jotain keskimäärin 32-35pv mutta heittoja on molempiin suuntiin. Olen myös odottanut kuukautisia puoli vuotta edellisen kerran pillerien lopettamisen jälkeen, ja mulla on ovuloinnissa lääkärien mukaan ongelmia (pco), mutta niinpä vain kaksi edellistä lasta ovat saaneet alkunsa toisesta kierrosta. Tuntuisi ihmeeltä, jos kolmas tärppäisi nopsaan. LilleLobster: mä en tullut imetysaikana raskaaksi, mutta kuukautiset alkoivat heti imetyksen loputtua ja sitten olinkin seuraavasta kierrosta raskaana.
Kiitos nimpparionnitteluista :D
Täällä menossa kp 12/28-30, eli h-hetki lähenee :). Ovistestailut aloitin tiistaina, ja vielä en ole saanut mitään muuta kuin kontrolliviivan, mutta sehän on ihan normaalia (?). Kysymys konkareille: oviksen lähestyessä, tuleeko teille vähitellen se toinen viiva siihen kunnes oviksen tapahtuessa se on yhtä vahva/vahvempi? Mulla siis käytössä Davidin liuskat. Kuopukselta ehdin testailla vain yhden kierron (en muista testimerkkiä), mutta muistaakseni siinä näkyi sitä toista viivaa ensin himmeänä.
Onerva yk 2, kp 12/28-30
Moi. Täällä ne päivät ovat taas lopuillaan ja meikäläinenkin aikoo tikuttaa ovista tässä kierrossa. Viime kierto oli muuten juuri 26 päivää (ei 27 kuten toivoin), menin sekaisin laskuissa. Aloitan tikuttamisen kp9. Nuorempaa poitsua yrittäessä tikutin kolmen kierron ajan. En missään vaiheessa havainnut ovulaatiota (toista viivaa ei näkynyt), mutta niin vain raskaaksi tulin.
Aiemmin jo mainitsin, että käytän vehnänalkioöljyä, taisin aloittaa 3 vkoa sitten. Tuntuu, että siitä on ollut se apu, että kynnet ovat paremmassa kunnossa. Syön myös kalaöljykapseleita (omega-3) ja raskausmultivitaa, niitä tosin jo pitkään. Kolme päivää sitten aloitin myös greippimehun juomisen. En tiedä tehosta (sen pitäisi tehdä limakalvoista paksumpia/limasta venyvämpää), mutta on ainakin paljon halvempaa kuin lapsettomuushoidot. ;) Olen kaikkiaan tuntenut itseni viime aikoina energisemmäksi. Viime kierrossa oli jo ovulaatiotuntemuksia, kenties vain luuloja. :) Mutta hyvillä mielin katson kohti syksyä, yritystä jatketaan.
TaigaQ kp6/26, 39/39, aito yk6, pojat 06 ja 09
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa. Olen nyt tietoisesti pitänyt palstailutaukoa oikeastaan koko heinäkuun, jonka vietin lomaillen ja nauttien ihanista ilmoista :) Aloitin terolutit keskuussa ja tämä toinen Tero-kuuri näytti tuovan tulosta sillä tuhrut jäi tulematta ja PLUSSA pärähti testiin viime perjantaina :) Olen kyllä erittäin vrovaisin mielin, sillä takaraivossa kummittelee tuo joulukuinen km. Pitää nyt vain toivoa, että kaikki menee hyvin.
nila rv 5+5
eli näyttää siltä että kierto on normaali ja testitkin toimii. Tässä vastaus kysymykseeni, eli testissä näkyi lauantaina melko haalea, mutta selvä viiva. Eilen sitten oli ihan kunnon viiva, en nyt ole 100% oliko ihan täysin yhtä vahva kuin se kontrolliviiva mutta hyvin lähellä ainakin. Ja tänä aamuna näkyi hyvin, hyvin haalea viivan paikka.
Nyt sitten odotellaan kaksi viikkoa, tosin testailen varmaan jo vähän etukäteen kun olisi hyvin kosteat bileet päivän-pari ennen varsinaista testipäivää. Kuopuksellakin sain 'samana' päivänä jo haalean plussan, toivotaan että nyt käy samoin :D.
Onerva yk 2, kp 15/28.
Tosi paljon onnea sinulle pienestä tytöstä! :) Ja kiitos tsempeistäsi. :)) Ehkä tässä on vielä toivoa kun minun verikokeiden tulokset olivat ok ja vielä pitäisi saada miehen näyte (mies näytti jo eilen "vihreää valoa", joten ehkä jo tällä viikolla). Mieheltäkin pitäisi tutkia testeroniarvot, kun ne olivat vuosi sitten alakantissa. Mutta päivä kerrallaan. Hyvää jatkoa sinulle ja ihania vauvan tuoksuisia päiviä! :)
ON: Sain tänään verikokeiden tulokset ja kaikki olivat normaaleja, huh..! :) Jos nyt tähän laitan vielä ne tulokset: Ths (kilpirauhanen) 1,31, Prolaktiini 132 (pari vuotta sitten se oli 538..), FSH 7,2 ja LH 6,5 (kiertopäivä 3) ja Progesteroni oli viime kierron 20. päivä 33 eli ovis olisi pitänyt olla tapahtunut. Ja viime kierrossa tutkittiin muniksen koko (16mm) ja kohdun limakalvon paksuus (8,8) päivää ennen ovisplussaa. Eli kaiken pitäisi olla suht kunnossa minun osaltani, paitsi että tämä endometrioosi kai häiritsee jonkin verran loppukiertoa ja vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Niin, ja putket on auki, se katsottiin lapan yhteydessä n.1,5 vuotta sitten. Eli nyt vaan sitten miehen näytteen tuloksia odottamaan (kunhan ensin sen saisin) ja sitten katsotaan mitä sen jälkeen aletaan tekemään lapsettomuuspuolella (en vaan tiedä miten kauan rahat riittää..).
Onerva: hyvä kun ovis löytyi. :) Tsemppiä!
Kaikille tosi paljon plussatuulia!! =)
Lisäys: Asteri: Ensimmäistä yritettiin 2 vuotta ( 2 km:a) ja toinen tuli heti. Ja tätä kolmatta on yritetty jo neljättä vuotta. Ehkä alkaa ikäkin jo vaikuttamaan. No, katsotaan nyt vielä jonkin aikaa onnistuisiko.
kp 7/n. 27 (yritystä 4 vuotta)
Täällä menossa kp 12, haalea viiva ovistikussa mutta tosi haalea vielä. Toivon, että mun kierrot oikeasti käynnistyisivät nyt kunnolla! Vielä ei siis ole siitä varmaa merkkiä.
2poj@anäiti: hyvä, että sulla veriarvot kunnossa.
Onerva: aika jännä, että ovis näkyi tikussa vain niin vähän aikaa vahvana! PItäisiköhän testata illallakin ;) Olen kyllä toivottoman malttamaton.
Tätä jo googlailinkin, mutta onko muilla kokemusta? Eilen siis ap tuli ovistestiin plussa ja nyt tänään huomattavissa sellaista todella niukkaa veristä vuotoa ja muutenkin jomottelee oikeaa puolta mahasta. En tiedä onko näitä oireita ollut aiemmin kun en ole seurannut ja tänäänkin sattui olemaan valkoiset pikkarit, niin siitä sitten tuon vuodon huomasin.
Hieman tässä mietityttää onko nyt tullut peittoja heiluteltua tarpeeksi... viimeksi siis sunnuntaina aamupäivällä... katsotaan jos sitä vielä tänään illalla jaksaisi ihan varmuuden vuoksi :D.
ja poistuu.. toivoo, ettei palaa häntä koipien välissä..
Tsemppiä hirveesti kaikille..
mymoosa 4+0 (takana yk18, eka clomikierto)
On ollut vähän kiireitä.. Mutta korjaa yhden jutun tekstissäni: Korallille oli tuo ensimmäinen juttu tarkoitettu kun viimeksi kirjoitin, jostain syystä se unohtui. On taas opettelemista kun arki taas alkoi.
Onneksi olkoon Nila ja Mymoosa!!! :) Tarraliima mukaan. =)
On: Ovisjotomutkset on olleet aika masssiviiset jo nyt kp 10 (27)... aagh. Luulisin oviksen tulevan ja että myös tapahtuu. Laskin että ovis osuisi sunnuntaille tai ensi maanantaille. Ajttelin että touhutaan nyt mitä jaksetaan enkä ota stressiä vaikkei ihan oviksen osuisikaan. Katsotaan sitten mitä lääkäri sanoo kun mies on antanut näytteensä ja tulokset on saatu (joo ei vieläkään...). Joten näillä "eväillä" mennään.
Tsemppiä kaikille!! =)
Kp 10/27
Ihanaa ja paljon tarrasukkia sinne:)
Toivottavasti me muutkin päästään pian plussailemaan:)
Mä joudun nyt syömään antihistamiinia ja jostain kuulin että se saattaa vaikeuttaa raskaaksitulemista, pläääääääääääh
Ele
Toivottavasti saataisiin lisää plussia pian ketjuun!
Täällä menossa kp 70, eikä merkkiäkään menkoista. Testasin taas keskiviikkona, oli nega. Mutta hyvin vahva roskisplussa:P Vaikka olen kuinka monta roskisplussaakin saanut, niin aina sitä yrittää siitäkin jotain päätellä:D Mutta noh, testaillaan vaikka ens keskiviikkona, jos ei menkkoja ala kuulua.
kp 70 / 30-??, yk 2
Onnittelut Peppiliinalle ja Mymoosalle! Teidän pidempään yrittäneiden plussat ovat aina niin ihanaa ja rohkaisevaa kuultavaa. Jospa me muut tahkoajat vielä perästä tulisimme. =)
Ja onnittelut Korallille pikkuprinsessasta! Muistan sinutkin vielä kuumeiluajoilta.
Itse olen ollut aina enemmän kyttäilylinjalla ja harvemmin intoudun kirjoittamaan. Mutta välillä sitä tässä vuosien saatossa tulee kirjoitettua, varsinkin jos toiveet jostain syystä taas nousee. Edellisestä raskaudesta mulla onkin jo 8 vuotta. Ikäeroa lapsosille tulisikin sitten reippaasti.
Olen vasta viime kiertojen aikana alkanut käyttää ovistestejä ja huomasin, että luteaalivaihe on kolmessa kierrossa ollut 10 päivää. Onko tuo liian lyhyt? Tässä kuluvassa kierrossa ovis tulikin nyt pari päivää aikaisemmin ja touhuilutkin osui aika nappiin. Nyt on menossa dpo 9 ja jännittää kovasti alkaako ne menkat huomenna. Jostain syystä mulla olis nyt sellainen kumma olo, ettei ne menkat alakaan. Oireina: rinnat tosi kipeet, flunssa iski päälle, kummallista juilimista mahassa.
Mä olen kyllä supertaitava keksimään itselleni kaikkia oireita, joten todennäköisesti sitä taas tiputaan pilvilinnoista lähipäivinä.
Tsemppiä kovasti kaikille kolmatta kaipaaville! Tulkaapas nyt päivittämään tietojanne ja missä vaiheessa kiertoa menette!
Bakteeri kp 26/27-30 yk paljon ja vähän päälle
Onnea Mymoosa ja muut plussanneet!
HealthSys, pidän sulle peukkuja.
Täällä sitä etsitään ovisplussaa. Testailu on mennyt vähän niin ja näin, mutta suunnilleen olen onnistunut testaamaan alkaen kp9 päivittäin klo 16-18. Tähän asti testiviiva erottui juuri ja juuri, mutta eilen se oli lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Vieläkin on vähän ovisjomotusta, joten ovis voi olla vielä edessä. Toivon että kp olisi nyt yli tuon 26, jotta luteaalivaihe olisi riittävän pitkä, nyt jo kp16.
Olemme heilutelleet peittoa parin päivän välein, viimeksi eilen päivällä. Joten siltä osin kaiken pitäisi olla kunnossa. Olen jopa alkanut pohtia oikeaa tekniikkaa, jospa pikkuvilistäjät eivät ole löytäneet oikeaan osoitteeseen? Katselin perhesuunnittelusivuilta vinkkejä. Siellä oli ohjeita koti-inseminaatioon. Innostuin jopa ostamaan kuukupin, jos sitä käyttäisi k-kierron lisäksi siittiöiden "hautomiseen". Siihen en ole vielä mennyt. Mutta nyt olemme huolehtineet, että myös minä saan "piip" yhdynnän jälkeen, koska silloin kohdun pitäisi jotenkin imaista sisäänpäin ja pikkuisilla olisi tärkeä alkutaival kohdunsuun läpi selvitettynä.
TaigaQ kp16/26, 39/39, aito yk6, pojat 06 ja 09
Hei vaan.
Ja menkat sitten jälleen alkoivat, nyt sentään kp oli 27. Asteri, en olekaan perehtynyt tuohon luteaalivaiheeseen. Pitää tutustua kierron kulkuun tarkemmin. 2poj@näiti, viestisi oli informatiivinen. Olen miettinyt juuri noita alkuvaiheen tutkimuksia, jos niihin menisi myöhemmin syksyllä.
Mulla pitäisi olla gyne nyt 18.8., mutta taidan perua. Ei kai ole mieltä mennä, kun vuoto on vielä kesken. Vai onko kellään tietoa, että onko kyseessä vain oma epämukavuus vai onko se tutkimuksellisesti ihan sama, jos vuotoa tulee vielä vähän. Tuntuu vaan niin epäsiistiltä, ei se voi olla gynellekään kivaa.. Soitan kyllä aamulla terkkariin ja kysyn sieltä. Jos sais ensviikolle uuden ajan. Gyne on siis omalta ta:lta.
TaigaQ kp27/26, 39/39, aito yk5, pojat 06 ja 09