**KOLMOSEN haaveilijat**
Kerta täällä on tuo juttu kuivunut täysin kasaan, ei ole mitään järkeä aloittaa kuukausipinoja, joten tässä vain tällainen yleispino.
Jos täällä yhtäkään enää on jäljellä niin tulin vain kertomaan, että meillä on homma jäähyllä siihen asti kunnes vaaka näyttää -5kg. sitten aloitetaan clomit.
Kommentit (224)
Näin kaksosten äitinä voin todeta, että on niissä kaksosissa paljon hyviä puolia.
Meillä lapset ovat luonteeltaan kuin yö ja päivä, mutta toistensa parhaat kaverukset, ikuinen tuki ja turva. Paljon työtä kahdessa pienessä on ollut, mutta erittäin palkitsevaa tämä on ollut. Kait se on paljon asennoitumisestakin kiinni.. ;)
Täällä kp 16 menossa, taas on peittoja heiluteltu. Saas nähdä miten käy. Ja kuinka pitkä kierto on tällä kertaa....
Kati: oletteko saaneet kaksoset ihan luomusti?
Uskon kyllä että kaksoset ovat toisilleen ikuinen tuki ja turva. Sisarukset muutenkin ovat mielestäni niin tärkeitä; jos on isompi ikäero niin eivät lapsena ehkä niin läheisiä mutta aikuisena viimeistään tärkeä asia.
Itse olisin varmasti jonkin verran kauhuissani jos kaksoset tulisivat. Mieskin asiaa kauhisteli, vaikka toivoisikin neljää lasta. Toisaalta sitten olisi heille seuraa toisistaan, kun muuten kolmannestamme tulee iltatähti ja sitä jo murehdimme miten hän tulee jaksamaan esim. mökillä ilman ikätovereita. No, mieluiten toivoisin tulevalle lapselle samanikäisiä serkkuja :-)
Ja tosiaankin auto ja asuntoasiat menisivät uusiksi, ja rahaa palaisi. Eniten pelkäisin kuitenkin omaa jaksamista. Jos vauvat nukkuisivat vuorotellen...
Juuh, ihan luomusti nää meidän kaksoset on tulleet. Tosin ultrassa oli aikoinaan aikamoinen yllätys kun kuultiin että lapsia tuleekin kaksi. Meidän kummankaan suvussa ei siis ole ennestään monikkoja.
Meillä lapset ovat olleet hyviä nukkujia, tai siis yöt nukuttu heräämättä jo pari kuukautisesta. Päiväunet sen sijaan ovat jo hiljalleen jättämässä pois, vaikka ikää alle 1,5 vuotta.
Muutenkin meillä kaksoset olleet ns helppoja tapauksia. Eli sanoisin ettei monikkoja kannata pelätä, ei niistä kuitenkaan kaksinkertaista työmäärää tule. Toki tuntuu välillä että olisi hyvä jos olisi silmät selässäkin.. ;)
Saa nyt sitten nähdä tärppääkö tästä kierrosta(kaan). Toisia kaksosia en ehkä enää kuitenkaan toivoisi, vaikkei nekään täysin poissuljettuja ole...
Itse olen miettiny just tätä että jos tulee yksi niin miten yksinäinen hän on. Nyt kun edellisillä on kaksi vuotta ikäeroa niin ovat kuin paita ja peppu. Jos nyt tärppäisi niin nuorimman ja tulevan välille tulisi 4.5v ikäeroa ja vanhempaan 6.5v. Ite olen nuorin (ja kolmas) sisarruksista ja minulla on samat ikäerot isosiskoihini mitä näille tulisi (jos tärppäisi). Ite olen ollu vähä kolmas pyörä. Varsinki pienenä. Mut kyl isosiskoista on ollu paljo hyötyäki :)
Omaan napaan :) eli oletettu ovis oli viime viikonloppuna/tämän viikon alussa. Touhuiltiin perjantaina ja maanantaina. Eli sinänsä hyvät saumat olisi :) Nyt on kyllä muutamana päivänä alavatsaa vihlonu ja juiminu melkosesti. Toivotaan parasta.
Hellettä piisaa!
Ilmoittelenpä välillä täälläkin suunnalla kuulumisia.
Minultahan poistettiin se kierukka 9.5. ja siitä meni 36. päivää ja alkoi ekat menkat. Sen jälkeen tikuttelin ovista, vahvin viiva oli tiistaina, tosin ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Samana iltana peittoja heiluteltiin :) Ton viivan älkeen hävisivätkin ovis-tikuista testiviivat. Eli jos ovista on tapahtunut niin se on ollu tuolloin.
Aika epäuskoinen olo koko oviksen suhteen. Mutta kaikki ollaan tehty ja nyt sitten vaan parin viikon odottelu :) Toiv. menkat ei ainakaan olisi sitten myöhässä... Tosin on noita raskaustestejäkin tuolla jo valmiina odottamassa :)
Kp 15 menossa, ja ovista olen yrittänyt löytää kp 11 lähtien. Joka toinen päivä olen testannut, ja negoja kaikki ovat olleet. Yhtenä päivänä tuli hieman tummempi viiva (mutta ei yhtä tumma kuin kontrolliviiva) joten todennäköisesti sekään ei sitten ollut mitään merkittävää.
Peittoa on heiluteltu jos nyt ei joka päivä, niin joka toinen päivä ainakin;) Onneksi miehelläkin on nyt loma, niin voidaan vähän enemmän paneutua tähän kuumeiluun:D
Laskeskelin ovislaskurilla, että jos kierto kestäisi tälläkin kertaa 70 päivää, niin ovis olisi vasta elokuussa, mutta noh...ainahan sitä kannattaa yrittää. Eikä sitä koskaan tiedä millainen kierto on tulossa.
Taas pitää mennä, tuolta jo huudellaan perään:) Plussatuulia edelleen kaikille:)
Kopsaan nyt tähän saman tekstin kun tuonen pitkään tuhdanneiden puolelle.:
Ihan nopeasti tässä kirjoittelen. Pitäisi vielä pakata kun ollaan lähdössä reissuun.
Kävin tänään siis siellä erityisgynellä joka on erikoistunut näihin endometrioosi leikkauksiin. Hän tutki ja ultrasi ja sanoi että endo on nyt paremmassa kunnossa. Itse asiassa sanoi että on hyvässä kunnossa (minä 100e köyhempänä). Mitä ihmettä on tapahtunut..?? :0
Olen kyllä noita homeopaattisia lääkkeitä ottanut ja koittanut ottaa rauhallisemmin, mutta, mutta... Olen kyllä ihan sanaton..! :) Hän ei muuta sitten tehnyt tai määrännyt jotain hormooneja tms. Kokeiden ottaminen täytyy tehdä sitten kun elokuussa lapsettomuuslääkäri (Kari Ratsula) palaa töihin. Mutta täytyy yrittää nyt tämä heinäkuu vielä. Sanoi myös ultratessa että ovulaatio on lähellä. On tässä kyllä jo ahkerasti puuhailtukin.. ;-) Jaksaakohan sitä enää oviksen aikaan..? Heh. Ja lääkäri sanoi ettei Burana haittaisi loppukierrossa jos sitä on pakko ottaa. Selvisi sekin asia. Mutta yritän toki pärjätä Panadolilla. Mutta tosi hyviä uutisia siis tänään. :) Tippui kyllä painolasti harteilta..!! :)) Ai niin, sain vielä jotain mietoja keltarauhashormonitabletteja kuiviin limakalvoihin joiden pitäisi myös auttaa kohdun limakalvoa (Vagifem 10 mikrog).
Pahoittelen että tuli nyt omanapaista tekstiä, mutta en ehdi nyt muuta, mutta paljon tsemppiä kaikille!! =)
Kp 12/n. 26 (kierto on jäänyt pysyvästi lyhyeksi).
ilman päivitystä. :P Eli peittoa on silloin tällöin heiluteltu, mutta kovinkaan optimistinen en ole raskautumisen suhteen. Selvää ovista en tässä kierrossa bongannut ja ainoastaan kerran tuli jotain puuhailtua n. kierron puolivälissä.
Lääkäriaikaa edelleen odottelen ja sokerit pysyy korkeella. En ymmärrä miksi insuliini ei nyt taas tykkää kunnolla vaikuttaa. Täytyy varmaan ruveta pistään vaan suurempia annoksia että saadaan hoitotasapaino kuntoon.
Nyt meneillään kp 26/35 jos menkat tulee ajallaan. Ne kun olis vasta ekat luonnolliset pillereiden lopettamisen jälkeen.
Pahoittelen jos tuli jotenkin myrtsiä tekstiä, mutta ehkä ens kerralla paremmilla fiiliksillä... Plussatuulia kaikille! :)
Hei kaikille kuumeilijoille, joukkoonne liittyy yksi mukaan :)
Kolmostahan tässä kuumeillaan juu, ja sellaisia mietteitä minullakin, ettei tässä vaan kävis niin että nelosta myös (jos ei kahta kerrallaan tule, hih). Olen itse vm -77, mies -68 ja lapset, kaksoset, -02 syntyneet.
Ollaan juuri siinä tilanteessa, että mitäs ihmettä, lapset on isoja ja tuntuu, että jotain vielä puuttuu. No se kolmonen ;))
Mies on innoissaan, minä vähän enemmän mietteliäämmällä kannalla, kun mies on sellainen hetkeen tarttuja ja minä taas pohtiva ja tarkka neitsytluonne, joten onhan tässä kaikkea mietittävää.
Pillerit on heitetty narikkaan, mutta nyt on ollut jo pitkään muutenkin vähän vanhenemisen merkkejä havaittavissa kierrossa jo pillereidenkin kanssa, että saapi nähdä sadaanko mitään enää aikaan..on ollut aina ilman pillereitäkin epäsäännöllinen kierto, joten nyt sitten odotellaan ja katsellaan miten sen oviksen nyt sitten bongais. Kai sitä pitää alkaa tikuttaan meikäläisenkin.
Kiva tällainen rymä, jossa jokainen voi purkaa jännitystään :)
Eli kohta taas menkkoja odotellaan, saas nähdä miten käy. Ovulaatio oli juhannuksen aikoihin (ainakin laskureiden mukaan, testejä en nyt käyttänyt, eli tarkkaa ajankohtaa en tiedä). Niihin aikoihin kyllä pari kertaa touhuiltiin, kuitenkin vähän epäuskoinen oon tän kierron suhteen. Pitäkää peukkuja ;)
Mein lapset on vielä suht pieniä (1v4kk), mutta pienellä ikäerolla me lapset haluttaisiin. Ja hyvin ollaan meidän kaksosten kanssa pärjätty, miksei sitten kolmannenkin kanssa.
Mies tuntuu kovasti haluavan kolmatta lasta meille, kuten minäkin. Itse vaan mietin ja laskeskelen enemmän että milloin pitäisi mitkäkin tapahtua, mies on sellainen rauhallinen tapaus. No onneksi se välillä rauhottaa meikäläisen häsellystäkin.. ;)
Tervetuloa uusille mukaan :)
kp 26/28-37, yk 3
Kahdenpojanäidille onnea hyvistä uutisista!:)
Kati_82:lle peukut täällä pystyssä, toivottavasti on joku tarttunut matkaan mukaan;)
Täällä ei mitään erikoista, kp 18 menossa, ja ollaan edelleen melkein joka päivä puuhailtu. Hieman masentaa se, etten ovulaatiota ole ainakaan testillä löytänyt, mutta en halua silti, että tulisi liian pitkä väli..Jännääminen alkaa sitten noin kymmenen päivän päästä:D
kp 18 / 30-70, yk 2
2pojanäidille onnea hyvistä uutisista! Jospa ne muuttuis vielä paremmiksi uutisiksi :)
Itellä on nyt kierron 30pv ja suunnilleen tätä mittaa kierto yleensä on +n7pv. Tein malttamattomana toissapäivänä testin ja se oli nega mut mun mielestä se ei ollu kunnossa oleva testi. Viivat oli suttusia ja levinneitä. Saas nähä! Loma odotellessa :)
Tänään tein loman jälkeen testin kun lomalla masussa viilteli oudosti ja rinnatkin oli aika aran oloiset.
Heti tuli selvästi liuskatestiin kaksi viivaa. Oltiin miehen kanssa ihan mykistyneitä ja tehtiin uusi testi ja niin vaan taas vahvat viivat tuli. :)
Oho, en ois uskonu et näin helposti tulee masuasukki kyytiin. Ollaan vielä pää pyörällä mutta eiköhän ajatus selkene jonkun ajan kuluttua..
Onnea Moona!!! :) Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin :)
Miulla kp 30/28-37 menossa, malttamattona tein sitten aamulla raskaustestin ja negaahan si näytti.. Saa sitten nähdä milloin alkaa menkat..
kumpa mahdollisimman moni seuraa teitä nyt kiltisiti toiselle puolelle :D
Olen tässä kierrossa aloittanut terolutit tuohon tiputteluvuotoon huonolla menestyksellä... eli samoina aikoina sitä tiputtelua on tullut kuin ilman terojakin...Turhauttavaa. Lisäksi eilen tuli verta kun oltiin hommissa, joka nyt on sit jotain uutta mulle. Pöh. Illalla otan viimeisen tabun ja alan odottelemaan vuodon alkua. Oireita ei ole, joten ne menkat tulevat sitten kun tulevat. Ahdistaa, jos näistä napeista ei tule mitään apua tähän vaivaan.
Nila
Itsekin jo kovasti toivon samaa vastausta, saa nähdä kuinka käy...
Osaatteko arvon mammat auttaa? Menossa kp 31/35 ja eilen tuli tuhruvuotoa. Ajattelin olevan menkkojen alkua, mutta tänään ei ole ollut mitään. Onkohan kyseessä jonkinsorttinen vuotohäiriö kun tulevat/alkavat menkat olisivat ensimmäiset luonnolliset pillereiden jälkeen? Eilen tuhruista huolimatta heiluteltiin peittoa ja ajattelin sen viimeistään laukaisevan kunnon vuodon (näin on siis käynyt ennenkin), mutta mitään ei tapahtunut. Osaako kukaan kokemuksesta auttaa tai edes epäillä mitään? Häiritsee...
No, tuhruista huolimatta yritän pysyä positiivisella asenteella liikkeellä. Itsekseni jo kuvittelen olevani tavallista väsyneempi ja huonovointisempi. Lisäksi vatsassa tuntuu outoa vellomista. Ehkä olenkin vain saamassa saman mahataudin, joka vaivasi miestä ja kuopusta loppuviikosta... :P
Mutta pidetään mieli korkealla ja peukut pystyssä, jotta saataisiin lisää ihania plussauutisia tänne palstalle! :D
Onnea Moonalle plussasta!
Mä oon taustaillut täällä, kirjottelin aiemmin aktiivisen epäaktiivisesti mutta kun yhden maaliskuussa sain plussan ja sitä iloa ei kestänyt kuin viikon verran ja sen jälkeen tullut muutamia haamuplussia ja menkat kuitenkin parin päivän päästä alkaneet niin olen yrittänyt siirtää vauva-ajatuksia muualle mikä ei kuitenkaan ole niin helppoa.
Nyt on menkat pari päivää myöhässä, ainakin viime kierron, 26 päivää, mukaan. Normaalisti kierto on 28 päivää ja tänään ois sitten normaalin kierron mukaan menkat päivän myöhässä. Mitään oireita ei ole suuntaan eikä toiseen. Testata en uskalla siinä pelossa että taas tulee kontrolliviivaa haaleampi viiva testiin josta voi jo iloita ja samaan aikaan stressata miten käy. Aiemmista raskauksista olen tehnyt testin vasta rv5+ joten en tiedä voiko nuo hcg:t sitten olla vielä alhaiset jos nyt raskaana olisin.
Aurinkoista kesää ja plussatuulia!
Eleanora kp29/26-28
Moonalle onnea kahdesta viivasta!!! Jospa meille muillekkin kun yksi saa alotettua plussailun :)
Nilalla oli tiputtelua. Mulla on ollu samanlaista ja sillon odotin. Ite luulin niitä menkoiksi kun tuli hetki touhuilun jälkeen. Sillon kesti vain pari päivää. Samalla kierrolla taas touhuiltiin ja taas vuoto. Sillon heräs mun epäilyt raskaudesta. Tein testin ja oli plussa. Nuorimmaista odottaessa oli tuollaista mutta loppuraskaudessa. Kyseinen odotus meni kuitenkin kesken.
Toivottavasti eleonooralla tärppäis!
Omaa napaa: nyt menossa 34/30 eikä ole menkkija näkyny. Odotellaan. Mieski sano et sitte ku ne on 2vkt myöhässä ni voi alkaa testaan. Ne saattaa olla viikosta-kahteen myöhässä. Raivostuttavaa. Kohta alkaa loma!!
Täällä oli parikin ihmistä, joilla on menkat jo vähän myöhässä. Itselläni on nyt kp 35/35 ja hermoja alkaa raastamaan tää jännitys. Huomennahan sen pitäis selvitä onko raskaana vai ei, mutta en millään meinaa pysyä pöksyissäni kun vastaus jännittää ihan kauheesti! Hirmu vahvasti en usko olevani raskaana, mutta jotenkin se pieni toivonkipinä on muuttunut aika isoksi liekiksi, melkeinpä roihuksi. :P Mitenkäs muuten muilla? Kuinka te kestätte kierron loppuvaiheen kun kaikki kuitenkin sitä plussaa toivoo? Ihan varmasti omalla säkällä menkat myöhästyy stressin takia viikon verran ja sitten ihmetellään miks ne ei ala kun ei raskaanakaan oo... Pahoittelen jos tuli kauheesti omaan napaan tuijottelua, mutta jännittää. Ilmottelen sitten myöhemmin että kuinka kävi...
Peukut pystyyn plussia varten! :)
Itse juuri ajattelin, että voi kun olis ihana saada kaksoset! :) Ja vieläpä pojat, koska tyttöjä on jo kaksi. ;P Mutta eipä meilläkään kaksosia suvussa ole, joten on aikas epätodennäköistä...
Me ollaan vaivihkaa aloiteltu vauvan yrittämistä vaikkakin siihen lääkäriaikaani on vielä melkein 1kk aikaa. Ei vaan millään jaksaisi odottaa. Raskautta odotan yhtä aikaa innolla ja kauhulla, saa nähdä kuinka käy... :D
YK 1 kp 18/35.