Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitseeko yh vapaaviikonloppuja ja miksi?

Vierailija
08.04.2011 |

Tuttava joka on leski & yh huokaili töissä että kun hänellä oli vapaaviikonloppu lapsista viimeksi kolme vuotta sitten. So? Eihän meillä

perheellisilläkään ole mitään vapaaviikonloppuja!

Vaikka tässä onkin kaksi aikuista lasten kans niin silti, missä se oma aika on? Ei missään. Miehellä voi olla, mulla ainakaan ei koskaan. Eikö se ole luonnollista et kun on äiti niin ei ole omaa aikaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vaikka olla aikuisessa seurassa ilman lapsia hetken. Kai sinäkin ap joskus tapaat ystäviäsi ja miehesi hoitaa sillä aikaa lapsia.

Tuttavasi kanssa olen samassa tilanteessa ja pienen lapsen äitinä en pääse jumppaan, elokuviin tai minnekään ilman, että sovin tukiverkoston kanssa jotain järjestelyjä.

Jos olen unohtanut maidon (kun kiireessä käyn kaupassa töistä tullessa matkalla päiväkotiin), on lapsi aina otettava mukaan ja käveltävä kauppaan (meillä ei ole autoa) jne.

Yritän tällä sanoa, että se arki täysin yhden vanhemman perheessä (missä lapset eivät ole isällään edes vaikka kerran kuussa viikonloppuna) on erilaista ja jonkinlaista (vaikkei välttämättä koko viikonlopun) vapaata lapsistakin kaipaa!

Vierailija
2/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tiedät miksi se oma aika on tärkeätä. Ja kai 2 vanhemman perheessä on ihan tavallista että toinen käy välillä jossain (lenkillä, leffassa, kaupassa..) ja toinen on lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tässä onkin kaksi aikuista lasten kans niin silti, missä se oma aika on? Ei missään. Miehellä voi olla, mulla ainakaan ei koskaan. Eikö se ole luonnollista et kun on äiti niin ei ole omaa aikaa.

pitää vapaata viikonloppua, mutta sinä et. Ei ole mikään äitiyden mittari olla AINA perheen kanssa.

Vierailija
4/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tarvitsee. Vaikka meillä perheellisillä ei kokonaisia viikonloppuja vapaata yleensä ole niin miksi sä ap olet niin kovasti vastaan yh:n hengähdystaukoa? Oletko ehkä katkera? Miksi vain miehelläsi saisi olla omaa aikaa?

Vierailija
5/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin on niitä vapaita. Ehkä hän kokee tarvitsevansa sellaista myös?

Ehkä kukaan ei kirjaimellisesti auta lainkaan? Ehkä lapset valvottavat joka yö?

Eikö sulla tosiaan ole ikinä omaa aikaa, vaikka sulla on mieskin?

Mä olen myöskin leski ja yh ja lisäksi kotiäiti ja todellakin olen lasten kanssa 24/7. Joskus todella kaipaa sitä vapaata, esim. kun on kipeä (no, sairastelua ei kyllä voi ajoittaa vapaaviikonloppuun) tai on joku meno, minne ei voisi ottaa lapsia mukaan tai jotain muuta. Tai on vaan niin stressaantunut ja väsynyt vuosien huonoista yöunista tms. Joskus olisi myös kiva tavata ihmisiä ilman lapsia, istua vaikka alas ja jutella rauhassa, joskus ehkä käydä juhlissa, joihin lapsia ei voi alkoholin takia ottaa mukaan jne.

Mut ikinä ei saa ees vessassa käydä rauhassa. Paitsi yöllä. :)

Vierailija
6/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luulet olevan yhtä helppoa pyörittää perhe-elämää yksin kuin kaksin? Kai tämä on provo?

Vierailija
7/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tarvitsee. Vaikka meillä perheellisillä ei kokonaisia viikonloppuja vapaata yleensä ole niin miksi sä ap olet niin kovasti vastaan yh:n hengähdystaukoa? Oletko ehkä katkera? Miksi vain miehelläsi saisi olla omaa aikaa?

Ei meillä perheellisillä, siis kahden vanhemman perheillä, ole 24/7 vastuuta lapsista yksin, vaan se jaetaan joten mielestäni yh:n lapsivapaat viikonloput on enemmän kuin perusteltuja!

Vierailija
8/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos OIKEASTI on noinkin väsynyt jne niin tosiaan pk auttaa tässä asiassa.Mutta jos on mieluiten marttyyri,ei siihen auta mikään.

Vierailija
9/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on _kokoajan_ yksin. Jotkut ei sitä tajua. Miettivät vaan, että: "no voi voi onpa varmaan rankaa" ja perään valittaa ku oma mies joutuu yli töihin.

Kokeile vaikka itse: seuraavaksi kun tarvitset itsellesi vaatetta niin ota lapset mukaan kauppakierrokselle.

Vierailija
10/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on _kokoajan_ yksin. Jotkut ei sitä tajua. Miettivät vaan, että: "no voi voi onpa varmaan rankaa" ja perään valittaa ku oma mies joutuu yli-töihin.

Kokeile vaikka itse: seuraavaksi kun tarvitset itsellesi vaatetta niin ota lapset mukaan kauppakierrokselle.

Vierailija
11/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan sama, mitä joku ydinperheellinen miettii siitä jos pari kertaa vuodessa lapseni on yökylässä:D Jos näkee tarpeelliseksi sellaista pohtia, kannattaa ehkä miettiä miksi:D

Vierailija
12/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika rankkaa raahata yksin lapsia väsyneenä joka aamu päiväkotiin, että voi kiirehtiä töihin. Ja iltaisin ja viikonloppuisin lapset ovat kuitenkin kotona, eli omaa aikaa ei edelleenkään ole minuuttiakaan.

Vierailija
13/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava joka on leski & yh huokaili töissä että kun hänellä oli vapaaviikonloppu lapsista viimeksi kolme vuotta sitten. So? Eihän meillä perheellisilläkään ole mitään vapaaviikonloppuja! Vaikka tässä onkin kaksi aikuista lasten kans niin silti, missä se oma aika on? Ei missään. Miehellä voi olla, mulla ainakaan ei koskaan. Eikö se ole luonnollista et kun on äiti niin ei ole omaa aikaa.

Jos talossa on kaksi aikuista se toinen on hetken lasten kanssa, vie ne ulos, käy kaupassa, heittää roskiksen. Koko ajan pientä jelppiä- vaikka ei mikään ihanneaviomies oliskaan. Kun on yh- on aina katsottava lasten perään, samalla kun tekee ruuat,siivoaa, suunnittelee ostokset- kauppaan lähtiessä pukee lapset mukaan, kantaa kassit kotiin lasten kanssa. Päikkärit, lenkki, oma hetki? Ei mikään ongelma kahden vanhemman perheissä- mutta ei kuulu yh;lle jolla pienet lapset- jos ei vie lapsia hoitoon.

Rajansa on kuule ap kateudellakin. On luonnollista haluta olla lastensa kanssa ja ihan yhtä luonnollista saada hetken levätä, keräåtä ajatuksiaan, vaikkapa siivota rauhassa. Kahden vanhemman perheessä itsestäänselvyyksiä, yh:lle ei.

Vierailija
14/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat itse ja yksin KAIKEN mutta se ukko roikkuu siinä sivussa koko ajan,exälläni oli aina "mahtavia bisnesideoita" joilla sai aina sössittyä raha-asiat ja kaiken muunkin siinä sivussa.

Vierailija
15/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi nyt vaan keksiä provon perjantain kunniaksi. Ei kukaan ole niin oikeasti noin yksinkertainen. :)

Vierailija
16/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joidenkin mielestä yh on jotain mistä pitäisi kärsiä mahdollisimman paljon. Jos tää yhteiskunta olis inhimillisempi, yh:lle kuuluis luonnostaan esim. siivooja ja säännöllinen lastenhoitoapu ja joku tykytoiminta. tekeehän hän yksin vastuullista ja tärkeää työtä. Ja usein vielä tosi huonossa asemassa. Kahden vanhemman perheessä on paljon etuja siihen verrattuna et on yh. Mä en käsitä miten leski-ystävän ilo uhkaa ap;ta. Mietipä ap itseäsi tilanteessa et miehes kuolee.

Vierailija
17/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ap:n tuttava käy aloitusviestin mukaan töissä. Missä luulette niiden lasten sillä aikaa olevan?

Vierailija
18/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% ajasta ja mies loput kun ehtii töiltä harrastukselta joka liittyy työhönsä. Mä asennoidun tähän äitiyteen niin, et lapset on pieniä vain vähän aikaa ja sit kun ne kasvaa niin mäkin saan sitä omaa aikaa. Ennen se oli luonnollista, vaan ei nykyaikana. Ennen melkein kaikki äidit oli käytännössä yksinhuoltajia ilman vapaaviikonloppuja ja se oli luonnollista. Vaan mä en voi loukata työkaveria sanomalla mitä asiasta ajattelen. ap

Vierailija
19/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen kesälomat ne vasta "hauskoja" onkin yh:lle. Varsinkin jos työpaikalla on idiottisääntö, että kesällä saa olla poissa enintään 5 viikkoa.

Se ap:n tuttava käy aloitusviestin mukaan töissä. Missä luulette niiden lasten sillä aikaa olevan?

Vierailija
20/32 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö muuten töissä vai oletko kotona lasten kanssa? Käytkö ikinä missään ilman lapsia? Lääkärissä? Kampaajalla? Yh:n pitää miettiä nämäkin tarkkaan.

Jos olisit mun työkaveri ap ja tulisit ns aukomaan päätäsi että tuo on normaalia, niin lähellä olisin etten livauttausi sinua. Kaikilla ei ole mahdollisuutta valita. Tuskin ap:n kaveri valitsi leskeyden. Toivon mukaan hänellä on leskiystäviä jotka ymmärätävät.

90% ajasta ja mies loput kun ehtii töiltä harrastukselta joka liittyy työhönsä. Mä asennoidun tähän äitiyteen niin, et lapset on pieniä vain vähän aikaa ja sit kun ne kasvaa niin mäkin saan sitä omaa aikaa. Ennen se oli luonnollista, vaan ei nykyaikana. Ennen melkein kaikki äidit oli käytännössä yksinhuoltajia ilman vapaaviikonloppuja ja se oli luonnollista. Vaan mä en voi loukata työkaveria sanomalla mitä asiasta ajattelen. ap