Tapasin jokin aika sitten tavallaan työkuvioissa entisen "hoitoni". Nyt hän on ottanut
yhteyttä ja haluaa tavata virka-ajan ulkopuolella. Yhteiset muistot ovat huisin hyviä, mutta emme ole kumpikaan tilanteessa, että saisimme niitä verestää. Kuitenkin epäröin. Minun on vastattava hänelle, koska hän otti yhteyttä virallista reittiä, mutta viestin sävy antoi ymmärtää jotain epävirallista. Olisi kaikille parasta, että emme tapaisi, mutta mieli tekisi. Mitä tekisit minuna?
Kommentit (104)
Mieti nyt että mitä sitten tapahtuisi, jos jotain tapahtuisi ja homma kuitenkin kuivuisi kasaan. Sitten olisi entistäkin vaikeampaa miettiä vastauksia viesteihin yms. Olen samaa mieltä, että kirjeisiin vain asiallista tekstiä, sillä spostit voivat jäädä talteen tai pahimmassa tapauksessa alkavat elää omaa elämäänsä.. Ja jos homma tosiaan tuntuu jo kutkuttavalta, niin ihan varmasti homma "toimisi" vai miten asian sanoitkaan aiemmassa viestissäsi, jossa mietit että mahtaisiko kipinää löytyä vielä. Eli ihan varmasti kipinää löytyy, kun tilanne on tuo: salailu, kielletty hedelmä, ope yms yms kiihkeät katseet, pulpetit :D
Ensinnäkin minä elän parisuhteessa, tällä kertaa tietäisin, että miehellä on lapsi (oppilaani) ja lapsella äiti. Jos uskollisuus ei olisi hyve, lähtisin juttuun heti, sen voin tunnustaa. Oma suhteeni on sellainen elokuvasuhde. Ei valittamista, mutta... Tuon "isän" kanssa suhde oli ihanan tuhmaa seksiä, ei juuri muuta, mutta silloin se oli juuri sitä, mitä halusin. Olen pari kertaa sen vanhempainvartin jälkeen ajatellut tuota miestä harrastaessani seksiä ja siitä on tullut aika morkkis. Siksi oli hämmentävää, että mies otti yhteyttä, ikään kuin askelen kohti todellistumista. Hänen viestinsä oli selkeä mutta ei törkeä. Totta, että sposti on epävarma viestiväline. On ehkä parasta, että soitan hänelle työaikaan. Vaikeaa! No, menipä jaaritteluksi.
ap
jokainen vastaa omista teoistaan.
Mutta koska kuvioon liittyy voimakkaasti oma oppilaasi niin ihmettelen suuresti, että edes pohdit asiaa.
Tästä nimenomaisesta ap:n tilanteesta mulla ei ole muuta sanottavaa kuin että palsta nauttikoon draamasta (jonka todenperäisyyttä itse epäilen, mutta hyvin on vedätetty!). :-D
Mutta näitä tapauksia oli mun lapsuudessani kyllä jokunen, vähän eri konfiguraatioilla tosin. Esim. yhdessä tapauksessa ryhtyivät avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen tuntemani opettajat keskenään (joista toisen lapsiakin tosin koulussa oli). Muitakin meheviä juoruja liikkui. Ja ainahan näistä sana leviää tavalla tai toisella - on se ihme miten työyhteisöt onkin tarkkoja havaitsemaan pienimmätkin vipinät. Ei kyllä huvittaisi olla "syyllisten" kengissä, sillä se maineen meno on aika kiusallinen... Tosin mun tuntemassani tapauksessa ei olisi voinut sattua kahdelle epämiellyttävämmälle ihmiselle. Niin etten ihan kyynelehdi kuitenkaan. :-D
Eipä muuta, jatkakaaaa...
Jos otti yhteyttä sähköpostilla niin vastaat sähköpostilla ja tapaatte koululla. Eiks niitä ole jotain vanhempien vartteja tjtn. Siellä sitten selviää että mitä asiaa miehellä on.
että esim. sähköpostit voivat toimia raskauttavina todisteina ja niitä on todella helppo levittää eteenpäin, mikäli nyt kävisi niin, että lähdet flirttailemaan tms. sähköpostin välityksellä. Eli pidä täysin asialinja.
Mietin tässä, soitanko heti huomenna vai odottelenko vähän aikaa. On tämäkin tilanne.
ap
Mutta se niista. Mika on ongelmasi nykyisyydessa, kun menneissa viivyt?
Ei tulisi mieleenkaan pettaa puolisoa, jos sita kysymysta pyorittelet. Se on siis oma vastaukseni.
(no ehkä hiukan mielessäni), vaan sitä, miten torjun tyylikkäästi myönteisessä hengessä miehen ehdotuksen.
ap
Ja siitä, jos jäisitte kiinni. Jos minä nimittäin olisin miehen vaimo ja saisin tietää teistä, pitäisin huolen, että niin tietäisi kaikki muutkin!!! Omaa lastani pyrkisin tietenkin suojelemaan, mutta muita opettajia, vanhempia, rehtoria en. Ja puskaradio rocks!!
Jos vaimo onkin saanut vihiä asiasta ja lähettänyt viestin miehensä osoitteesta?
Mun kaveripiirissäni on tapahtunut hurjempiakin juttuja. Yksikin kaverini petti miestään työpaikallaan työajalla kuukausia. Oma miehensä oli käynyt tapaamassa avovaimoaan, kun avovaimo oli panemassa työkaverinsa kanssa. Työkaverin vaimo oli samassa työpaikassa.
Muut opettajat ja rehtori eivät kyllä liity tähän mitenkään
ap
jos vaimo saa tietää, soittaa taatusti koulusi rehtorille ja sinä olet ns. kusessa kaulaa myöten. Mieti 3 kertaa haluatko elämääsi tuollaisia mutkia? Sana kiirii myös äkkiä oppilaidesi vanhempien keskuudessa.
jos olet päättänyt torjua miehen, minä pikemminkin suosittelen vastaamaan äärimmäisen asiallisesti sähköpostilla. Ohita miehen epäviralliset vihjailut kokonaan, Näin sulla on mustaa valkoisella mutta puhelinkeskustelusta voi jälkeenpäin väittää ihan mitä vain.
Muut opettajat ja rehtori eivät kyllä liity tähän mitenkään ap
jos vaimo saa tietää, soittaa taatusti koulusi rehtorille ja sinä olet ns. kusessa kaulaa myöten. Mieti 3 kertaa haluatko elämääsi tuollaisia mutkia? Sana kiirii myös äkkiä oppilaidesi vanhempien keskuudessa. jos olet päättänyt torjua miehen, minä pikemminkin suosittelen vastaamaan äärimmäisen asiallisesti sähköpostilla. Ohita miehen epäviralliset vihjailut kokonaan, Näin sulla on mustaa valkoisella mutta puhelinkeskustelusta voi jälkeenpäin väittää ihan mitä vain.
Suunnilleen varmaankin voit kertoa.
Rikkoisin kai jotain sääntöä, ainakin omassa mielessäni. Sen verran voin sanoa, että viestissä oli ilmaus, johon ulkopuolinen ei kiinnittäisi huomiota, mutta minulle/meille se on ns. sisäpiirijuttu.
Mutta: vastasin päivän aikana soittopyyntöön. Johdattelin keskustelun heti hänen lapsensa kouluasioihin, mikä sai miehen ilmoittamaan, että tulee koululle tuntieni päätteeksi. Meidän koulun vanhemmat ovat tavallista aktiivisempia ja joka päivä joku aikuinen siellä vierailee. Mun olisi pitänyt kieltää, mutta jotenkin lamaannuin, niin kuin kävi silloin aikaisemminkin ensimmäisellä kerralla. Tuon miehen edessä olen täysin vietävissä, mitä ei uskoisi minusta päällepäin, luulisin. Mitään ei tapahtunut (tietenkään, koulussa) enkä haluakaan päästää tilannetta käsistä. Eihän seksi enää edes välttämättä tuntuisi samalta ja siten vain pilaisin hauskan muiston. Mutta mä muistan nyt selkeästi, miltä hän tuntui...tuntuisi.
ap
Muut opettajat ja rehtori eivät kyllä liity tähän mitenkään ap
jos vaimo saa tietää, soittaa taatusti koulusi rehtorille ja sinä olet ns. kusessa kaulaa myöten. Mieti 3 kertaa haluatko elämääsi tuollaisia mutkia? Sana kiirii myös äkkiä oppilaidesi vanhempien keskuudessa. jos olet päättänyt torjua miehen, minä pikemminkin suosittelen vastaamaan äärimmäisen asiallisesti sähköpostilla. Ohita miehen epäviralliset vihjailut kokonaan, Näin sulla on mustaa valkoisella mutta puhelinkeskustelusta voi jälkeenpäin väittää ihan mitä vain.
ja jäävät kiinni. Vaimo varmaan piruuttaan soittaisi koululle, ei kukaan halua ns. toisen naisen opettavan lastaan. Ja melko pahasti tällaista opettajaa tämän jälkeen katsottaisiin. Pidettäisiin horatsuna ja saattaa olla, että lopulta joutuisi vaihtamaan työpaikkaa.
Mieti nyt että mitä sitten tapahtuisi, jos jotain tapahtuisi ja homma kuitenkin kuivuisi kasaan. Sitten olisi entistäkin vaikeampaa miettiä vastauksia viesteihin yms.
Olen samaa mieltä, että kirjeisiin vain asiallista tekstiä, sillä spostit voivat jäädä talteen tai pahimmassa tapauksessa alkavat elää omaa elämäänsä..
Ja jos homma tosiaan tuntuu jo kutkuttavalta, niin ihan varmasti homma "toimisi" vai miten asian sanoitkaan aiemmassa viestissäsi, jossa mietit että mahtaisiko kipinää löytyä vielä. Eli ihan varmasti kipinää löytyy, kun tilanne on tuo: salailu, kielletty hedelmä, ope yms yms kiihkeät katseet, pulpetit :D