Meidän talo on myynnissä ja hinta 420 000
Mitä luulette, onko ostajia? Talomme sijaitsee etelä-Suomessa pienessä kaupungissa, ei keskustassa. Ja hinta on välittäjän arvio.
Kommentit (29)
Nyt tuli melkein sellainen olo, että taidat itse olla kivitalokauppias ;)
Raksa-messuilla tehdyn kyselyn mukaan. Ihmiset haluavat rakentaa mieluiten kivitalon.
Kokemusta on myös puutalosta kuusi vuotta. Voi olla, että puutalojen rakentaminen johtuu siitä, että halpuus houkuttaa.
ja jos joku välttämättä just teidän talon haluaa, miksei
tosta lähdetään tarjoilemaan, ostaja tarjoaa ja myyjä hyväksyy tai tarjoaa vähän vähemmän
eiks se niin mee suomessakin nykyään?
sieltä se sitten se oikea hinta löytyy, jos myyjä on siihen valmis
Kokemusta on myös puutalosta kuusi vuotta. Voi olla, että puutalojen rakentaminen johtuu siitä, että halpuus houkuttaa.
jos ihmiset rakentavat itselleen KODIN. Ei silloin tyydytä halpaan vaihtoehtoon...
Itse pidän hyvin paljon kivitaloista, mutta siltikin puutalot ovat nimenomaan kodinomaisia ja puu luo lämpimän ilmapiirin.
Paitsi jos se on niistä pikkufirmoista jotka suurentelevat ensin ihan kohtuuttomasti asunnon arvoa saadakseen toimeksiannon ja sitten kahden viikon päästä pelottelevat että ellei pyyntihintaa lasketa aivan valtavasti niin kämppä jää käsiin... Näistäkin ikävä kyllä kokemusta.
Mutta jos on joku Huoneistokeskus, Kiinteistömaailma, OP tms. niin kyllä mä sitten olisin suht luottavainen.
Meillä 22 vuotias (täysin remontoitu 2005) puutalo Helsingissä omakotitaloalueella, asuinpinta-ala noin 150 neliötä kahdessa kerroksessa, tontti 740 neliötä ja helposti saataisiin tuo reilu 400 000 euroa. En kyllä itse tästä niin paljoa maksaisi ;)
Enkä kyllä maksaisi tuota summaa Porvoossa sijaitsevastakaan talosta, kuulostaa ylihintaiselta.
Mulle on tullut käsitys, että puutalo on kuitenkin se perinteinen, koko kansan suosikki. Jos lukee vaikka rakennus- tai sisustusaiheisia blogeja, suurin osa rakentaa perinteistä puutaloa. Nimenomaan maalaisromanttista tyyliä ihaillaan.
Iso osa totuutta on varmasti siinäkin, että puutalojen suosio perustuu myös halvempiin rakennuksutanuksiin. Ja tutkimuksissa on kivitalojen on tosiaan tutkittu olevan se mieluisin talotyyppi. Ei sitä käy kiistäminen, vaikka itse ei samaa mieltä olisi (eikä siitä puutalo-omistajien ole syytä suuttua).
Itse rakennamme kivitalon siksi, että kaava niin velvoittaa. Ja kyllä se tänne kaupunkiin hienosti sopiikin. Jos maalle rakentaisin, valitna olisi todennäköisesti ollut puutalo. Tai ehkä maalaistalo viime vuosisadan alkupuolelta, jonka saisi kunnostaa vanhaa kunnioittaen.
Vastauksena ap:n kysymykseen: ap:n antamien tietojen perusteella varmasti ihan paikkansa pitävä arvio. Porvoossa on pk-seudun hinnat, mutta silti halvempaa kuin esimerkiksi Helsingissä tai Espoossa.
Nyt tuli melkein sellainen olo, että taidat itse olla kivitalokauppias ;)