Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat laihdutusvinkit kehiin oikeasti läskille, mutta muutosta haluavalle!

Vierailija
08.04.2011 |

Nyt syön terveellisesti (paljon kasviksia, vähän ja hyviä hiilareita, kohtuudella mutta riittävästi hyviä rasvoja jne) ja olen lisännyt liikuntaa. Ylipainosta johtuen lajinani on lähinnä tunnin kävely 5X viikossa + arkiliikunta (rappuset hissin sijasta jne) mutta laihtuminen on tuskaisen hidasta.

Kysymys kuuluukin mitä voisin tehdä, että saisin laihtumiseen potkua ja vauhtia? Nyt olen tahkonut kolme kuukautta ja lisämotivaatio olisi junnaamisen jälkeen tarpeen! El parhaat laihdutusinkit kehiin läskin riemuksi! =)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustaidoton läski ap

Vierailija
2/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten on taas mukava jatkaa, kun mahtuu taas vähän pienemmät vaatteet päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoitat sinne kuukaudet 1kk ja niin eteen päin... eli laihdtutetut kuukaudet tai oikeastaan elämänmuutos kuukaudet. Sitten ruksailet joka päivä ruksin kalenteriin ja kohta huomaat että olet syönyt 10kk tavalla jolla olet laihtunut vaikka 5-7kg. Ei ne kilot mitään mutta se elämän tapa. Sulla on loppu elämä aikaa laihduttaa ja syödä terveellisesti ja elää terveellisesti. Vai haluatko loppu elämäsi syödä epäterveellisesti. Jos olet kuukauden syömättä karkkia tai sipisiä niin silti sinulle jää satoja kuukausia syödä niitä... ymmärrätkös? Mistään et jää paitsi vaikka et söisi "herkkuja".

Vierailija
4/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoitat sinne kuukaudet 1kk ja niin eteen päin... eli laihdtutetut kuukaudet tai oikeastaan elämänmuutos kuukaudet. Sitten ruksailet joka päivä ruksin kalenteriin ja kohta huomaat että olet syönyt 10kk tavalla jolla olet laihtunut vaikka 5-7kg. Ei ne kilot mitään mutta se elämän tapa. Sulla on loppu elämä aikaa laihduttaa ja syödä terveellisesti ja elää terveellisesti. Vai haluatko loppu elämäsi syödä epäterveellisesti. Jos olet kuukauden syömättä karkkia tai sipisiä niin silti sinulle jää satoja kuukausia syödä niitä... ymmärrätkös? Mistään et jää paitsi vaikka et söisi "herkkuja".

Haluan vain tuloksia. En laihtua pikkuhiljaa koko elämäni ajan niin, että kuollessani olen enää vain pikkuisen ylipainoinen. Ei vain jaksa motivoida. Siis jatkan toki tätä, mutta tarvitsen nyt tuuppausta.

ap

Vierailija
5/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat laihtua, kuinka paljon ja millaisella aikataululla ovat asioita, joita olet varmaan jo miettinytkin.

Millä keinoilla pyrit tavoitteisiisi? Tähänkin olet jo paneutunut ruokaremontilla ja liikunnan lisäämisellä.

Jos tehdyillä muutoksilla ei ole toivottua vaikutusta, niin missä meni vikaan? Onko tavoitteet realistisia? Onko kyse vain siitä, että mielestäsi paino putoaa liian hitaasti, mutta putoaako kuitenkin?

Jos paino on jäänyt junnaamaan, niin mistä ylimääräiset/väärät kalorit tulevat? Saatko tarpeeksi protskuja ja rasvaa?

Onko sinulla mahdollisuutta esim. nutrata viikkoa-paria, jotta paino putoaa ripeämmin ja tuo onnistumisentunteita, jotka ajavat jatkamaan projektiasi?

Vierailija
6/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista et annoskoot ovatkin liian suuria tai syötkö sittenkin liian usein?Aikuiselle laihduttavalle kolmesti päivässä maksimissaan 1200 kaloria laihduttavat jo aika tehokkaasti tuolla perusliikunta määrällä.

Vierailija
7/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit saada lisätehoa kävelyyn ottamalla välil sauvat matkaan ja välillä käyttää nilkka ja rannepainoja. Peruskulutus nousee, mitä enemmän on lihasmassaa, eli kannattaa tehdä joitakin lihaskunto harjoituksiakin pienillä painoilla tai alkuun vaik ilman painoja. Tsemppiä elämänmuutosprojektiisi :)

Vierailija
8/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kroppa tekee parin viikonki jumeja,keho totuttelee uuteen painoonja tilaan. Siitä se humpsahtaa taas.

Vierailija
9/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit laihtua jopa 8kg kuukaudessa ;). efedriini myös tehokasta.

Vierailija
10/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestemäistä päivää sillin tällöin, esim. kerran kuussa. Eli sinä päivänä nautit vain nesteitä(vähäkalorisia), jolloin aineenvaihdunta saa sokkiherätyksen ja alkaa toimimaan paremmin. en ole itse kokeillut, mutta kuulostaa ihan hyvältä idealta.

Vierailija
11/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista et annoskoot ovatkin liian suuria tai syötkö sittenkin liian usein?Aikuiselle laihduttavalle kolmesti päivässä maksimissaan 1200 kaloria laihduttavat jo aika tehokkaasti tuolla perusliikunta määrällä.

sellainen 1500-1600kcal/pvä. Aluksi tippui kilo/viikko, sitten 500g, sitten parisataa ja nyt pariin viikkoon kiloakaan... olen nyt laihtunut yhteensä 5 kiloa, mutta se ei näissä kiloissa tunnu missään. Ja jos tahti on tästä lähtien alle 100g/ viikko, niin en jaksa! Pitänee siis ainakin tiputtaa annoskokoa vielä...

Vierailija
12/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois niin että myös pysyvät poissa. Sitkeästi vaan pysyt tuolla linjalla. Oletko muuten varma, että syöt tarpeeksi? Jos syöt liian vähän niin elimistösi on säästöliekillä ja se hidastaa laihtumista. Tarkista syömisesi vaikka jollain netin kalorilaskimella.

Vierailija
13/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen 1500-1600kcal/pvä. Aluksi tippui kilo/viikko, sitten 500g, sitten parisataa ja nyt pariin viikkoon kiloakaan... olen nyt laihtunut yhteensä 5 kiloa, mutta se ei näissä kiloissa tunnu missään. Ja jos tahti on tästä lähtien alle 100g/ viikko, niin en jaksa! Pitänee siis ainakin tiputtaa annoskokoa vielä...

säästöliekille. Annosten pienentäminen vetää säästöliekkiä vaan pahemmaksi.

Vierailija
14/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hullussa nuoruudessani laihdutin 20kg kolmessa kuukaudessa (70 -> 50) ihan vaan syömällä olemattoman vähän ja lenkkeilemällä hulluna. Jos syö tarpeeksi vähän niin laihtuu. Säästöliekki on ihan huuhaata.

Ja ei tosiaan millään 1600ckal voi laihtua, sehän on likimain aikuisen naisen päivän energiantarve.

Vierailija
15/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöthän tasaisesti, ja että et napostele kuitenkaan mitään herkkuja, joita et laske.. Ole rehellinen itsellesi (tiedän itse vain sen, että helposti jätän laskematta syömisiini pari keksiä tms.). Tehostaisin liikuntaa, voisitko kokeilla jotain muuta lajia? Myös lihaskuntoa parantava liikunta tekee hyvää, sillä kun lihakset kasvaa, kulutus lisääntyy. Eli salille, kahvakuulailemaan, body pumppiin...

Vierailija
16/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöthän tasaisesti, ja että et napostele kuitenkaan mitään herkkuja, joita et laske.. Ole rehellinen itsellesi (tiedän itse vain sen, että helposti jätän laskematta syömisiini pari keksiä tms.). Tehostaisin liikuntaa, voisitko kokeilla jotain muuta lajia? Myös lihaskuntoa parantava liikunta tekee hyvää, sillä kun lihakset kasvaa, kulutus lisääntyy. Eli salille, kahvakuulailemaan, body pumppiin...

En ole idiootti, tajuan, että jokaisessa suupalassa on kaloreita. Syön tasaisesti neljä kertaa päivässä, välillä vain vettä, vissyä ja lightcolaa (se on mun karkinkorvike).

ap

Vierailija
17/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin pari viikkoa kirjata syömisiäni Kiloklubiin (?? muistanko oikein, se ilmainen kuitenkin). Sitten taas into lopahti.

Olen ihan tuskastunut. Välillä aika menee niin paljon kaikkeen, ettei ehdi syömisiään vahtia.

En syö hampurilaisia, herkkuja, limuja..

Yritän välttää lisäaineita..

Syön ruisleipää ja muutenkin terveellisesti mutta kaikkea aivan liikaa!

Vierailija
18/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippuu n. 4-7kg parissa viikossa, siitä saat taas motivaatiota

Vierailija
19/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa mennään äärimmäisen vähällä energiamäärällä. Se säästöliekki on aivan totta. Elimistö odottaa päiviä, jolloin tulee taas energiaa ja vaatii sitä sitte kaksin verroin lisää.

Itse laihduin nutraamalla ja sain kilot hiljalleen takaisin, kun aloitin sen normaalin elämän. Ainoa pysyvä tapa laihtua on hyvä ruokavalio ja liikunta. Välillä keho tekee jumiutumisen eli paino ei tipu mutta toisaalta silloin kannattaisi ottaa se mittanauha käyttöön. Senttejä saattaa lähteä silti. :) Suosittelen sinulle nyt, että tarkistat ruokavaliotasi ja tiputat pois 200 Kcal eli syöt noin 1300 Kcal/päivä. Voisit myös lisätä jotain muuta liikuntaa esim. pyöräilyä tai ostat jonkin helpon jumppavideon. Pelkkä kävely ei nyt riitä.

Sitten kun saat taas painon putoamaan, muista, että pian tulee taas vaihe, jolloin se ei putoa. Vaihtoehtoinasi on odottaa, että se hiljalleen alkaa taas pudota mutta ei kovin lujaa vauhtia tai sitten lisätä vielä jotain liikuntaa. Ruokaa ei kannata loputtomasti vähentää vaan tarkistaa siltä osin, että syöt oikeanlaisesti ja saat tarpeeksi esim. proteiinia ja kuitua. Missään nimessä ei kannata mennä alle tuon 1200 Kcal:n, koska sillä et tule saamaan aikaan mitään pysyviä muutoksia. Muista se mittanauha. Vaikka kilot eivät tippuisikaan, niin läski lähtee silti. Tilalle tulee vain lihaksia.

Vierailija
20/22 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin, että kerran viikossa tai kahdessa pidän paastopäivän, jonka aikana nautin vain vettä. Ruokailut päivän ympärille piti tietty katsoa etukätten niin, ettei tule ahmijaisia.

Ja sitten ne ihan perusjutut: salia, proteiinia ja aerobista liikuntaa. Mitä enemmän sulla on lihaksia, sitä enemmän kulutat jopa levossa - esimerkiksi mun peruskulutus on pitkän urheilutaustan ansiosta 2400 kcal päivässä.

Kannattaa kokeilla myös vesijuoksua aerobiliikunnaksi. Se kuluttaa enemmän kaloreita kuin juoksu tai kävely, on ystävällisempää nivelille ja vahvistaa kehoa kokonaisvaltaisesti.

Ppastopäivä, karkkilakko ja vesijuoksu+sali-kombo ovat olleen ne kolme laihdutuskuuria, jotka olen eläissäni pitänyt ja ne ovat kaikki toimineet.