Kouluruokailusta: IL:ssä asiantuntijat olivat sitä mieltä että
voi jopa vaarantaa lasten terveyden. Onko kukaa sitä mieltä, että olisi parempi lopetaa koko ruokailu kun periaatteena on vain mahdollisimman halvalla ateria. Tunnettuahan on, että esim. vankien aterioihin käytetään paljon enemmän rahaa. Itse mieluummin sitten laittaisin terveelliset eväät.
Kommentit (86)
kuin kouluissa tarjotaan? Melkein samoista raaka-aineksista väännetään vaikka mitä ihmeellisimpiä muotoja, keksitään uusia nimiä ruoille jne.
Itse olen koulunkeittiössä ollut aikoinaan töissä ja muistan kun henkilökuntakin pyöritteli päätään niille sapuskoille välillä.
Joistain safkoista tiesimme etteivät lapset tule sitä syömään ja siksi muuntelimme.
Jos peruslihakastike maistuu lapsille perunoiden kanssa, niin miksi ihmeessä sinne pitää sitten välillä upottaa mitä kummallisempia aineksia?
Joskus jopa suklaata, vesimeloonia???
Lihakastikkeeseen???
Huomasin että lapsille uppoaa parhaiten yksinkertaiset perusruuat, kotona tai ravintoloissa voi sitten kikkailla vanhemmat jos haluaa. Moni lapsi söi niin surkeasti noita ihmeruokia jotka ei edes opettajille uponneet.
Jos ruoka pidettäisiin mahd. yksinkertaisena, riittäisi rahaa ostaa sitä laadukasta lihaa ja kanaa sitten, eikä mitään halvinta teurasjätettä niinkuin se tuntui olevan, hyi!
Joskus tuntui että sehän siinä pointti olikin, että se ruuan menekki olisi niin vähäinen sellaisilla sotkuilla, että rahaa riittää sitten niihin oopperataloihin ja stadioineihin.
Riittäisi raha sitten laadukkaisiin lisukkeisiin (pehmeä leipä + juusto) SEKÄ oikeaan ruokaan muina päivinä! Nythän tilanne on se, että parhaiten syövät mm. muslimit, jotka saavat kallista nautaa makkaran/sianlihakastikkeen tilalla.
että vangit syö vankilassa vuorokauden kaikki ateriat, koululaiset vain lounaan.
vangit ostaa itse kaikki syömiset mitä haluaa syödä 15 jälkeen ja jos ei osta niin syövät seuraavan kerran aamupalan. Kerran viikossa saavat käydä ostelemassa viikon tarpeet.
No tasan saavat ihan eväät koko päiväksi :D! Älä viitsi valehdella. Ainakin vielä viime viikolla sai, kun puhuin yhden VHL:n kasvatin kanssa asiasta.
kammottava kouluruoka on ihan totta! Töiden puolesta olen joutunut syömää muutamissa kouluissa ja kaikki ruoka on mautonta vesi-jauhovelliä:(
onneksi oma lapsi on Norssilla, siellä on sekä ylä- että alakoulun puolella mahtavat ruoat. Amican paikkoja ja tosi hyvätasoisia.
Minäpä kerron, miksi minun lapseni on nälkäinen maanantaisin. Viikonloppuna meillä on paljon harrastuksia, käydään jossain reissussa, tähän aikaan vuodesta ulkoillaan, käydään pilkillä ym.
Liikunta ja ulkoilu lisäävät tunnetusti ruokahalua.
Viikonloppuisin meillä syödään yleensä hyvin, ja riittävästi. Mutta maanantaiaamu on usein hidas, kun viikonloppuna on valvottu myöhään - myös syöty - eikä maanantaiaamun aamiainen maistu yhtä hyvin kuin muina päivinä.
Siksi lapsella on nälkä.Sattumalta hänellä on myös maanantaina harrastukseen meno suoraan koulusta, siksi hän edes yrittää syödä koulussa kunnolla että jaksaisi.
Voin ottaa lapsesi lepolomalle meille. Ei varmasti tarvitse ryntäillä sinne tänne, eikä suorittaa. Laita meiliosoitteesi.
niin ei ole tuollaisia ongelmia! Miksi maanantaiaamun aamiainen ei maistu? Onko lapset jo pienenä opetettu että maanantai on paha päivä, sillon pitää ruikuttaa ja hidastella.