Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Äänestätkö ihmistä vai puoluetta?

Vierailija
07.04.2011 |

Itse äänestän ihmistä

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään niin eläimistä!

Vierailija
2/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä eläintäkin äänestänyt, sitä eniten ääniä saavuttanutta eläintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolue mikä lähimpänä arvoja, ja sieltä henkilö mikä tuntuu ajattelevan monista asioista samoin kuin minä.

Uskon hänen myös menevän taas läpi.

Jos olisi mahdollisuus äänestää oman vaalipiirin ulkopuolelta, äänestäisin luultavasti toista henkilöä.

Itse en ole löytänyt sopiva ehdokasta naisista. Eikä se mitenkään tärkeintä, että ehdokkaan pitäisi olla nainen.

Vierailija
4/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valintani on 64, Pirkanmaa, mitä hehkutin jo tuolla jossakin.

Vierailija
5/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestän ihmistä

Lisäksi Suomen järjestelmässä ääni menee puolueelle.

Vierailija
6/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pätevimmän ehdokkaan, jonka koen ajavan niitä asioita, joita itse arvostan ja edustan. Mieluiten äänestän naista, mutta tällä kertaa äänestän miestä, koska hän on pätevin ehdokas vaalipiiristämme.

Vierailija
7/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkohan täällä on äänestää puoluetta. Totta kai mietin ketä ko. puolueesta äänestän, mutta puolueen yhteiseen äänimäärään se ääni kuitenkin menee, ei täällä mitään henkilövaaleja käydä.

Ikinä kuullut suhteellisesta vaalitavasta?

Vierailija
8/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valitsen puolueen, sitten pätevimmän ehdokkaan, jonka koen ajavan niitä asioita, joita itse arvostan ja edustan.

Pakkohan se suhteellinen vaalitapa on ottaa huomioon.

Vierailija
9/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meinas tulla pissi housuun kun vaalikoneen mukaan 6 ensimmäistä mulle sopivaa ehdokasta oli RKP:stä. Taidan olla tosi konservatiininen, mutta RKP:tä en silti ehkä kuitenkaan äänestä vaan sitä seuraavaa listalla

Vierailija
10/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdokas ei ole tärkeä. Ryhmäkuri pitää huolen, ettei sooloiluun ole mahdollisuutta.

Vierailija
11/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän "omaa" puoluetta ja sieltä elämäntilanteeseen sopivaa naista

Vierailija
12/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoluetta. Sellaista henkilöä jonka kanssa itse en välttämättä ole samoilla linjoilla mutta jota "tiedän" kaikkien muidenkin äänestävän kotikaupungissani. Näin tästä Suomen kolkasta saadaan edes yksi ihminen eduskuntaan joka yrittää saada jotain muutoksia tällekin suunnalle.

Vierailija
13/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempana äänestin puoluetta kun en ollut oikein perillä niistä ehdokkaista. Nykyinen nettiaika on helpottanut kyllä ehdokakan valintaa vaalikoneiden takia.

Vierailija
14/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta etenkin pressanvaaleissa on kyllä joutunut tekemään poikkeuksia. Eduskuntavaaleissa on helpompi mennä puolueen mukana.

Vierailija
15/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ihmistä

Tietyn puolueen ihmistä siis äänestän, perehdyn heidän ajatusmaailmaansa

Vierailija
16/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkän vaalikoneen antaman tuloksen mukaan äänestämään. Itse huvikseni tein Ylen vaalikoneen ja lopussa tietty antoi ehdokkaan jonka mielipiteet vastasivat eniten omiani. Vaalikoneessa oli kysymys jossa kysyttiin pitäisi omalla alueellamme jatkaa määrätietoisesti kuntaliitoksia vastustuksesta huolimatta. Minulle vastaukseksi tullut ehdokas oli vastannut "jokseenkin samaa mieltä" (kuten minäkin) mutta lisäksi todennut että kuntaliitokset täytyy perustua vapaaehtoisuuteen. Eli näin maalaisjärjellä ajatellen eikö siihen olisi pitänyt ehdokkaalla vastata "jokseenkin eri mieltä"...

Vierailija
17/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on kun ääni kuitenkin menee ensisijaisesti puolueelle. Eli siis ihmistä joka saattaisi viedä "oikeaa" puoluetta oikeaan suuntaan.

Vierailija
18/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoluetta tietenkin ja naista aina!

Vierailija
19/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan päätyä tällä kertaa "varmaan läpimenijään" vaikkei ole suoranainen suosikkini kuitenkaan.

Vierailija
20/21 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on vielä hakusessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä