Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synttärikutsujen jakamisesta pk:ssa

Vierailija
07.04.2011 |

Tänä aamuna sain todistaa tilannetta, jossa lähes kaikkien paitsi oman lapseni lokeroon oli jaettu kutsut erään ryhmän lapsen syntymäpäiville. Yksi äideistä vielä avasi kutsun ja luki sitä lapselleen suureen ääneen. Omani kuunteli vieressä nieleskellen, kävi vielä tarkistamassa lokeronsa uudestaan ja palasi hiljaa mitään sanomatta takaisin.

Tiedän, että elämässä tulee pettymyksiä, joita on opittava käsittelemään ja samoin olen sitä mieltä, että jokainen kutsuu synttäreilleen kenet haluaa. Mutta silti sydämeen sattuu pienen puolesta. Täytynee jutella asiasta illalla kotona.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lisäsit poikasi mielipahaa? Mistä tiedät ettei oikeasti oltu unohdettu? Meille on joskus oikeasti käynyt niin että unohdettiin kutsua eräs joka oli ehdottomasti tarkoitus kutsua...

Oli kuulemma unohdettu kutsua. Lapsi uskoi tuohon täysin. Sanoin lapselle, ettei se ole totta ja on pakko tottua siihen, ettei pääse aina kaikkien synttäreille.

Vierailija
22/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma avrsinkin keväisin on ollut herkkupäiviä harva se päivä. Synttärisankari saa viitan ja kruunun, laulavat onnittelutlaulun ja sytyttävät kynttilän.

Minusta tämä on hyvä systeemi. Ei tartte miettiä mitä vie kaikille allergisille jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärijuhlista. Koko touhu oli mennyt semmoiseksi kiristämiseksi, lällättelyksi ja uhkailuksi (jos et tee niin kuin sanon, niin en kutsu synttäreille yms). Mun mielestä hyvä juttu, että se touhu on lopetettu.

Onneksi lokeroon saa laittaa kutsut, helpottaa jakamista huomattavasti. Itse otan kutsun ja katson sen vasta kotona tai autossa.

Vierailija
24/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärijuhlista. Koko touhu oli mennyt semmoiseksi kiristämiseksi, lällättelyksi ja uhkailuksi (jos et tee niin kuin sanon, niin en kutsu synttäreille yms). Mun mielestä hyvä juttu, että se touhu on lopetettu. Onneksi lokeroon saa laittaa kutsut, helpottaa jakamista huomattavasti. Itse otan kutsun ja katson sen vasta kotona tai autossa.

Vierailija
25/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ymmärtää kyllä puhetta. Kun asia on kaikilta kielletty, niin ei ole vaikeuksia noudattaa sääntöä. Voi olla että joutuvat joskus puuttumaan, mutta ainakaan ei ole enää sellaista meininkiä kuin ennen. Silkkaa kiusaamistahan se oli, ja hienoa kun siihen puututtiin!

Vierailija
26/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Toi on kyllä kurjaa. Omalle lapselleni olen aina sanonut, että yhtä ei saa jättää kutsumatta. Mutta fakta on, että kaikille ei mahdu paljon lapsia kotiin. Jotain karsintaa on tehtävä.

Se yksi äiti ei varmaan tiennyt, että sinun lastasi ei ole kutsuttu?

Vierailija
27/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tilanpuutteesta ei ole kyse. Sen verran tarkasti kuulin kaikki detaljit kun tämä äiti kutsua lapselleen hehkutti ;( Ja ei hän sitä toki tahallaan tehnyt, ajattelemattomuuttaan vain. Lapseni on aika herkkä ja ottaa tällaisesta itseensä, murehtii pitkään, miksei häntä kutsuttu, joten on tosi paha mieli pienen miehen puolesta.

ap

Vierailija
28/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me kutsuttiin tänä vuonna vain kaksi tarhakaveria, mutta jos kutsuisin tyyliin yli puolet, kyllä sitten jo pitäisi kutsua mielestäni kaikki. Eipä tulisi itsellekään mieleen kutsua joihinkin aikuisten juhliin vaikka melkein koko työporukkaa ja jättää pari kutsumatta, vaikka en kaikkien kanssa niin läheinen olisikaan. Eri asia sitten, jos kutsuu vain pari lähintä.

Vierailija
29/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani eivät ole enää päiväkodissa ja meillä ei ollut tuollaista tilannetta, mutta muistan kyllä että lapset kiristivät toisiaan synttärikutsuilla. Jos leikit eivät sujuneet mielen mukaan, tuli helposti uhkailtua, että mä en kutsu sua mun synttäreille jne. Varsinkin tytöt ovat tässä kavereiden paremmuusjärjestykseen laittamisessa aika päteviä. Kun kuulin omani kiristävän samalla tavalla muita lapsia, annoin viikon kotiarestia ja pidin tiukan puhuttelun. Synttäreille saa kutsua kenet haluaa, mutta ei ole mitään syytä pahoittaa toisten mieltä näillä asioilla. Totuus on vain se, että niitä kutsuja jaetaan lokeroihin ja kaikkia ei aina voi kutsua. Omilleni olen sanonut, että syyttävät mua, sanovat ettei äiti anna kutsua kuin vaikkapa viisi vieresta :) Nyt teitä ei kutsuttu, se on kurjaa ja elämä on.

Vierailija
30/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuna. Kanssa oli jaettu noita kutsuja lokeroihin. Ei kaikille, mutta kun tää sama tyttö tuli extrana meidän tytön synttäreille, itse ja äitinsä erikseen kysyi, kun tuli niin paha mieli kun ei pääse. Pääsi sitten ja mitä tekee itse?!?!

Kyllä asiasta sanon, mutta vaan äidille. Että voisi miettiä tekemisiään. (ja ei, meidän tyttöä ei tartte kutsua kaikki juhliin, mutta tuo että oma tungetaan ylimääräisenä mukaan ja sitten ei vastavuoroisesti kutsu parin viikon päästä meidän tyttöä).

Surku sun pienen puolesta. Keksi jotain kivaa menoa tuolle ajalle. Mä vien meidän tytön leffaan ja mäkkäriin. "onneksi se x ei kutsunut sua, kun äiti niin halusi sun kaa pitää tän leffapäivä.."

Vierailija
31/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseesi, ei ne moisista välitä

Vierailija
32/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille, etenkin pk-ikäisille voi sanoa että sellaista se on, kaikkia ei vaan voi kutsua ja nyt ei tullut sinulle kutsua. Luulen että pettymys on isompi äidillä kuin lapsella...

lapseesi, ei ne moisista välitä

Vierailija
33/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut eivät ole synttärisankarin kotona eli tilanpuutteesta ei ole kyse.

Kato elämä on! Musta tuntuu että sä vaan pahoitit mielesi ja nyt opetat myös lapsesi katkeraksi.

Vierailija
34/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla kuin kotona järjestettävät synttärit rajoittaa myös osallistujamäärää, siellähän maksetaan henkilöluvun mukaan, varmaan alkaen 10 e /lapsi. 15 e varmaan aika normaali hinta tarjoiluineen. Jos kutsuu vaikka 10 lasta, on sekin jo aika hintavaa. Saati sitten enemmän.

Ja useimmilla lapsilla on vielä muitakin kavereita kuin vain oman ryhmän lapsia. Ja tuskin kaikkien ryhmäläisten kanssa tapaavat tarhan ulkopuolella, eli eivät sillä tavalla kavereita olekaan.

Vierailija
35/35 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei niitä kotona vietettäisikään. Ja jos kutsumatta jäi enemmän kuin yksi, on ihan turha valittaa. Hankkikaa elämä! Ei kaikkia voi kutsua. Yhden kutsumatta jättäminen on ilkeää, mutta aloituksessa sanottiin, ettei kutsuja ollut kaikille.

eli tilanpuutteesta ei ole kyse. Sen verran tarkasti kuulin kaikki detaljit kun tämä äiti kutsua lapselleen hehkutti ;( Ja ei hän sitä toki tahallaan tehnyt, ajattelemattomuuttaan vain. Lapseni on aika herkkä ja ottaa tällaisesta itseensä, murehtii pitkään, miksei häntä kutsuttu, joten on tosi paha mieli pienen miehen puolesta.

ap