Oletteko todellakin valmiita siihen, että kohta kaikkein tyhmin ja kouluttamattomin kansanosa,
joka ei osaa muuta kuin baareissa huudella, hallitsee tätä maata? Akat vain takaisin hellan ääreen, ja paluu 50-luvun onnelaan. Silläkö tämä maa sitten pelastetaan, vai?
Kommentit (56)
ja olla nopeita oppimaan.
Ei siellä vaan oikein pärjää jos ei ole hyviä hoksottomia ja päättelykykyä.
Jo kuntapolitiikassa ovat ongelmana henkilöt joilla ei ole esim. kunnon lukurutiinia ja opiskelutaitoja. Heillä saa olla koko ajan vääntämässä rautalangasta asioita, toistaa ja toistaa jotta edes menisi perille se MITÄ ollaan päättämässä. Asioita on niin paljon ja luettavana kymmeniä sivuja ennen kokouksia. Kyllä ne jotkut pelkän peruskoulun ja ehkä jonka käytännön alan oppineet ovat melkoisia kivirekiä päätöksenteossa.
Mekin maksetaan niin paljon veroja, että ollaan jo ihan pohdittu muita maita. ap
Kyllä perhe on eka, sitten ehkä vasta isänmaa. Aatelkaa, jos kaikki yli 3000€/kk tienaavat muuttaisivat Suomesta, niin mitenkähän täällä köyhät ja syrjäytynet pyörittää yhteiskuntaa? Perustele, jos meno on mielestäsi silloin parempi?
Samaan syssyy voisi ajatella, että maailmaan tulisi tasa-arvo, sodat loppuisivat, väkivaltaa ei enää olisi jne yhtä utopistista...
http://www.taloussanomat.fi/raha/2011/04/01/yllatys-tulosi-ovat-suuremm…
Mekin maksetaan niin paljon veroja, että ollaan jo ihan pohdittu muita maita.
ap
ylimitoitetut säästöt ja leikkaukset näkyy ihan omassa arkielämässä jo nyt.
että pitää ihan siihen äänestystulokseen tyytyä. Vaan kun se niin menee, vaikka jollain siitä itku tulisikin. Sehän sen äänestämisen tarkoitus juuri on, että sillä voi vaikuttaa.
Ja muakin ihmetyttää tuo näkemys, että kansalaiset olisivat tyhmiä. No se on jonkun näkemys, mutta mun näkemys on juuri päinvastainen: Kansalaiset ovat oikeasti fiksuja. Ongelma on vain siinä, että heitä ei kuunnella niissä asioissa, mistä heillä sitä tietoa on.
Ja mitäkö tässä maassa on pielessä? Jos joku ei näe mitään vikoja, niin hyvä niin. Meiltä monelta muulta on kuitenkin viety lähikoulut, kirjastot, synnytyssairaalt ja ties mitkä lähipalvelut. Ei ole mikään ihme, että kun kaikki viedään, niin se aiheuttaa jonkinlaista reagointia.
jää vain murto-osaan siitä mitä on ennakkoon hehkutettu kun ihmisille valkenee että kaikki eivät voi äänestää Soinia. Vaalipäiväkin kun on sunnuntai, niin suurin osa persujen kannattajista ei krapulaltaan jaksa vaivautua äänestyspaikoille.
Kyllä sulla on omituisen vääristynyt maailmankuva. Kuitenkin me perussuomalaisten kannattajatkin ollaan ihan täysjärkisiä ihmisiä, jotka tietää miten suomalainen vaalijärjestelmä toimii ja jotka käyvät lauantaisin ihan vain nukkumaan ilman baareja.
Mutta tuo asiahan selviää sullekin sitten vaali-iltana.
Etten tule tekemään lopun elämääni sellaista "duunari" hommaa mihin olen itseni lukenut. Elämä ja omakohtainen kokemus on opettanut minulle miten yrityselämä toimii ja mitä se ihmiseltä vaatii. Vielä en ole valmis, mutta pian :)
Se ei liittynyt tuohon avautumiseen ja mielestäni itsekkin sanoin etten väitä olevani mikään älykkö.
Todella hienosti otit kyllä lauseen pois asianyhteydestä.
Olet varmasti korkeasti koulutettu ja tuolla taidolla sinusta tulisi todella hyvä poliitikko. Tai sitten LOISTAVA roskalehtien reportteri.
-30
Tää ei liittynyt nyt MITENKÄÄN siihen mun avautumiseeni saati aloitukseen.
Taisi osua arkaan paikkaan? Oletko kenties juuri tälläinen korkeasti koulutettu akateeminen älykkö?
Ja ei, enhän minä sinne roskalehteen halunnutkaan, mutta teidän taidoillanne varmasti sinä olisit juuri tehty siihen hommaan :)
Kiitos :)
ei tyhmiä tai kouluttamattomia, ihan tohtoreja isoissa kansainvälisissä firmoissa joihin Soini puree. Itse en äänestäisi persuja mutta esimerkkituttuuni hän vetoaa kokoomuksen sijaan. Osaa ilmeisesti suodattaa persujen politiikasta tietyt asiat pois ja tukee toisia asioita. Ihan niinkuin muidenkin puoluiden kannattajat. Jos tukee kokoomusta tukeeko kaikki samalla poikien ympärileikkausta tai pakkoruotsia?
Etten tule tekemään lopun elämääni sellaista "duunari" hommaa mihin olen itseni lukenut. Elämä ja omakohtainen kokemus on opettanut minulle miten yrityselämä toimii ja mitä se ihmiseltä vaatii. Vielä en ole valmis, mutta pian :)
Se ei liittynyt tuohon avautumiseen ja mielestäni itsekkin sanoin etten väitä olevani mikään älykkö.
Todella hienosti otit kyllä lauseen pois asianyhteydestä.
Olet varmasti korkeasti koulutettu ja tuolla taidolla sinusta tulisi todella hyvä poliitikko. Tai sitten LOISTAVA roskalehtien reportteri.
-30
Tää ei liittynyt nyt MITENKÄÄN siihen mun avautumiseeni saati aloitukseen.
Taisi osua arkaan paikkaan? Oletko kenties juuri tälläinen korkeasti koulutettu akateeminen älykkö?
Ja ei, enhän minä sinne roskalehteen halunnutkaan, mutta teidän taidoillanne varmasti sinä olisit juuri tehty siihen hommaan :)
Kiitos :)
"Tuolla kirjoitustaidolla et pääse reportteriksi edes roskalehteen."
itseäni häiritsee persujen muihin kohdistama sävy, ollaan parempia ja halutaan muut laittaa marginaaliin. Muut ovat viherpunakukkahattuja jos eivät samaa mieltä asioista. Tuo mustavalkoinen suhtautuminen estää keskustelun, sillä onhan niillä nyt hyviäkin ajatuksia ja ei kaikki saatanasta. En tiedä tuleeko se maanikko nettibloggaajan teksteistä vai kerääkö se samanhenkisiä mutta harmillista tämä asia minusta. Kuitenkin politiikka on yhteistyötä ja somaliareissunkin yhteydessä vasemmistoliiton kanssa persut olisi yhdessä saaneet enemmän tai näissä Kreikkalainoissa muiden kanssa yhdistymällä.
- yksinäiset naiset saa hedelmöityshoitoja
- parisuhteen voi rekisteröidä
- abortti on sallittu
- suomessa on demokratia
- saan olla kotona 3 vuotta lapsen kanssa
- asuntolainan koroista saa vähennystä
- ja ihan kivasti yhteiskunta toimii noin suurilta linjoilta
Puolueen puheenjohtaajalla on (valitettavasti) paljon enemmän valtaa kui rivikansanedustajilla, siksi hänen mielipiteensä merkkaa enemmän kuin muiden.
Monelle esim. pakkoruotsi ei kuitenkaan ole merkittävä kynnyskysymys jos vertaa sitä esim. miehen ja naisen väliseen tas-arvoon.
Jos tukee kokoomusta tukeeko kaikki samalla poikien ympärileikkausta tai pakkoruotsia?
poikien ympärileikkauslakia tehty vuodesta 2000. Kai siellä on taustavaikuttajia.
Olet oikeassa tasa-arvosta, kyllähän tuolla hommafoorumilla aika rajuakin juttua näkee.
Sosiaalietuuksien saajien nimet julkiseksi listaksi suunnitelmia jne samaan aikaan kun kokoomus taas saa osakkeenomistajien nimet piiloon niin, että poliitikkojen kytköksiä yyrityksiin ei saa edes taloustoimittajat tietoonsa.
Mekin maksetaan niin paljon veroja, että ollaan jo ihan pohdittu muita maita. ap
Kyllä perhe on eka, sitten ehkä vasta isänmaa. Aatelkaa, jos kaikki yli 3000€/kk tienaavat muuttaisivat Suomesta, niin mitenkähän täällä köyhät ja syrjäytynet pyörittää yhteiskuntaa? Perustele, jos meno on mielestäsi silloin parempi?
Samaan syssyy voisi ajatella, että maailmaan tulisi tasa-arvo, sodat loppuisivat, väkivaltaa ei enää olisi jne yhtä utopistista...
Mutta pakko nyt vaan sanoa että mikä helvetti siinä on, kun joidenkin mielestä akateemisesti kouluttamaton = tyhmä? Miksi se, ettei näe tarpeelliseksi lukea monta vuotta ja elää kädestä suuhun tuilla vaan haluaa ihan oikeasti tehdä töitä ja ansaita perheelleen rahaa? Miksi se tekee ihmisestä TYHMÄN? Tiedän monta korkealle koulutettua ihmistä, jotka ovat tyhmiä kuin saappaat, vain sellaista "kirjatietoa" ei mitään maalaisjärkeä asioissa. Tiedän myös monta todella älykästä "duunaria" jotka vain sattuvat nauttimaan siitä että saavat tehdä jotain omin käsin ja näkevät työnsä tuloksen heti ja konkreettisesti. Ja kyllä, itse olen vain ammattikoulun käynyt, mutta tulen perimään perheyrityksemme aikoinaan. En ole tyhmä, mutta en väitä olevani mitenkään erityisen korkean älykkyyden omaava. Sori, vähän OT, mutta puistuttaa tälläinen hemmetin YLEISTÄMINEN! Kiitos.
tyhmä, viisas, älykäs, maalaisjärki yms. En usko, että kukaan pystyy suorittamaan akateemista loppututkintoa jos on "tyhmä kuin saapas". Ei siihen välttämättä tavanomaista kummempaa älykkyyttäkään vaadita, mutta normaalijärkeä kuitenkin. Maalaisjärki taas on ihan eri asia kuin älykkyys ja joitain asioita nyt vaan ei voi oppia kuin kirjoista. Jos kuitenkin on kyky oppia, vaikkapa sitten kirjoista, niin eihän sellainen ihminen ole tyhmä eikä varsinkaan tyhmä kuin saapas. Sulla taitaa nyt olla vähän alemmuuskompleksia amistaustastasi.