Akateeminen nainen ja kouluja käymätön mies?
Toimiiko yhtälö? Mies on tehnyt aina töitä, muttei ole kouluttautunut. Muutenkaan ei ole mitään erityislahjakkuuksia missään, ei puhu mitään kieliä. Mies on kuitenkin rehti, iloinen, fiksu ja kova tekemään töitä. Elämäntavat ja raha-asiat on kunnossa.
Itse kaipaan turvallista, tavallista miestä elämääni. Voiko tällainen suhde toimia, vai tuleeko jotain pahoja yhteentörmäyksiä?
Kommentit (90)
itse asiassa tunnen muutaman tällaisen parin, joista itsekin voisin nuo miehet ottaa, jos olisi tarvetta ja kyseinen mies olisi tarjolla. Paskat koulutuksesta! t. maisteri
Tunnen tosi paljon pareja, joissa nainen on käynyt yliopiston ja mies on perusduunari. Hyvin tuntuvat suhteet voivan.
miten "akateeminen" olet. Mä en henkilökohtaisesti voisi kuvitella jakavani elämääni semmoisen miehen kanssa, joka ei ajattele akateemisen kriittisesti. Pelkkä yliopistokoulutus ei kuitenkaan takaa sitä, että tuo olisi jotenkin hirveän tärkeä arvo elämässä.
Mulla on YO-koulutettua 2 ystävää, jotka on naimisissa ei-koulutettujen miesten kanssa. Toinen noista naisista onkin juuri semmoinen, ettei hänelle se sivistys, älyllisyys ja lähdekriittisyys ole niin tärkeitä asioita elämässä. Toinen taas on, ja veikkaankin, että heidän liittonsa päätyy valitettavasti lähivuosina eroon.
mulla on ylempi korkeakoulututkinto ja ukko on käynyt tyyliin amiksen.... Ollaan oltu yhdessä 25 vuotta ja edelleen siis naimisissa. Pari lastakin on.
Kylläpä niitä yhteentörmäysksiä tulee, jos ei tästä asiasta, niin jostain ihan muusta sitten.
Mutta kyllä koulutusasioistakin väliin kammetaan ja ollaan aivan eri mieltä.
Mutta näköjään ei ne erimielisyydet venettä kaada, jos osaa välillä soutaa yhteen suuntaan:)
Mistä näitä kouluttamattomia ukkoja palstalaisille oikein sikiää?
ovat siinneet ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Kun isi ja äiti tykkää oikein paljon toisistaan, isin pippeli muuttuu kovaksi ja isi laittaa sen äidin pimppiin.
Joskus isin pippeli ja äidin pimppi ovat sillä tavalla rikki, että lääkäri-setä joutuu laittamaan vauvansiemen koeputkesta äidin pimppiin. Molemmilla tavoilla siinneitä lapsia rakastetaan kuitenkin yhtä paljon!
ovat siinneet ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Kun isi ja äiti tykkää oikein paljon toisistaan, isin pippeli muuttuu kovaksi ja isi laittaa sen äidin pimppiin.Joskus isin pippeli ja äidin pimppi ovat sillä tavalla rikki, että lääkäri-setä joutuu laittamaan vauvansiemen koeputkesta äidin pimppiin. Molemmilla tavoilla siinneitä lapsia rakastetaan kuitenkin yhtä paljon!
Jos miehen itsetunto on kunnossa, tuossa ei ole mitään ongelmaa. Ainakin omasta tuttavapiiristäni löytyy vastaava hyvin onnellinen ja rakastava pariskunta. Nainen on huomattavasti lukeneempi ja tietää enemmän asioita kuin mies, kuten tohtorisnaiselta sopii odottaakin. Mies on siitä vaan ylpeä.
Musta tuo on ihan hyvä yhdistelmä, mutta edellyttää sitä, että mies on fiksu, vaikkei lukenut, ja että kummallekaan ei ole ongelma se, että nainen tietää enemmän kuin mies.
ovat siinneet ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Kun isi ja äiti tykkää oikein paljon toisistaan, isin pippeli muuttuu kovaksi ja isi laittaa sen äidin pimppiin.Joskus isin pippeli ja äidin pimppi ovat sillä tavalla rikki, että lääkäri-setä joutuu laittamaan vauvansiemen koeputkesta äidin pimppiin. Molemmilla tavoilla siinneitä lapsia rakastetaan kuitenkin yhtä paljon!
Roskaväki sikiää helpoiten.
kouluttamattomaan mieheen. Yhteentörmäyksiä tulee lopulta aina. Sori, mutta etsi itsesi tasoinen mies.
Roskaväki sikiää helpoiten
Autonasentaja Ranejen vaimot hermostuvat kohta, veikkaan....
Ihan asiallinen avaus, ja suurin osa vastauksistakin asiallisia.
Riippu vähän siitä, mitä arvostat eniten ihmisessä. Ja myös siitä, kestääkö miehen ego (ettei tule alemmuuden tunnetta) sinun korkeamman koulutustason.
Minulle henk. koht. on tärkeää miehen koulutustaso ainakin jossain määrin ja samaten älykkyys, kielitaito ja sosiaaliset taidot. En siis voisi kuvitella eläväni "itseäni tyhmemmän" miehen kanssa.
Minulle on tärkeää, että mies on kiinnostunut myös minun jutuistani ja että voin puhua hänen kanssaan melkeinpä aiheesta kuin aiheesta.
Minulle henk. koht. on tärkeää miehen koulutustaso ainakin jossain määrin ja samaten älykkyys, kielitaito ja sosiaaliset taidot. En siis voisi kuvitella eläväni "itseäni tyhmemmän" miehen kanssa.
on yhteydessä koulutustasoon. Mitä korkeampi koulutus, sitä korkeampi älykkyys ja yleensä kielitaitokin.
ja on kertonut ystävilleenkin, että on löytänyt fiksun naisen ;O) Itse en pidä itseäni sen kummempana. Päin vastoin olen monessa asiassa aivan tollo. Itse ihailen miehessä sen leveää selkää ja reipasta olemusta. Hän on tosi fyysinen, mutta aivan tosi kiltti ja herttainen.
ap
Jos miehen itsetunto on kunnossa, tuossa ei ole mitään ongelmaa. Ainakin omasta tuttavapiiristäni...
Meillä toimii.
Minä olen akateeminen, mies jätti peruskoulun kesken. Mies on monissa asioissa fiksumpi kuin minä ;)
näen asian kyllä vähän toisin.
Olemme hyväsydäminen mies ja tiukkkapipoinen akka.
t: se akka
Tunnen moniakin pareja, joista nainen on akateeminen ja mies perusduunari. Hyvin menee jos niin haluaa, mielestäni olisi aika säälittävää tehdä jostain oikeasti aika toisarvoisesta asiasta kuin koulutus, suhteeseen jokin peikko. Jos muuten molemmat fiksuja niin ok.
Monesti muuten perusduunarimies tienaa puolet paremmin kuin akateeminen naisensa.
Minun lapseni isä on muuten hyvin pitkälle kouluttautunut ja erittäin viisas, mutta fiksusta ei voi puhua samana päivänä hänen kanssaan.
Moukkamaisempaa ja käytöstavatonta ihmistä saa etsiä..
Mies masentui sen jälkeen kun aloin tienata reilusti enemmän kuin hän. Pian sen jälkeen alkoi pilkkaaminen huuhaahömppätieteilijäksi. Sitten alkoi naljailu akateemisista ystävistäni ja heidän miestensä neitimäisestä tavasta keskustella. Myöhemmin ystävät miehineen eivät edes olleet enää tervetulleita kotiimme. Erohan siitä lopulta seurasi, lapseton sellainen, onneksi. Perustin muutama vuosi myöhemmin perheen toisen samalla alalla olevan kollegan kanssa ja olemme onnellisia.
toiminut, mutta se onkin kiinni siitä, onko miehellä hyvä itsetunto (siis oikeasti hyvä, eikä macho-itsetunto, joka perustuu naisen alentamiseen). Kuuntele tarkalla korvalla tapaa, jolla mies kommentoi koulutustaustaasi. Jos hän esim. suhteen alussa laskee siitä helposti leikkiä porukassa, tämä muuttuu suhteen kehittyessä piikittelyksi, joka kumpuaa alemmuudentunnosta. Tiedän kuitenkin joitakin pareja, joilla yhtälö toimii.
kouluttamattomaan mieheen. Yhteentörmäyksiä tulee lopulta aina. Sori, mutta etsi itsesi tasoinen mies.