Kuinka jättää kutsumatta kaverin mies häihin?
Eli siis, hyvä ystäväni on naimisissa täydellisen idioottin kanssa. En pidä tästä miehestä lainkaan ja epäilen vahvasti ettei hänkään minusta. En siis missään nimessä halua häntä häihini, mutta ystäväni on minulle tärkeä ja rakas. Olimme ajatelleet lähettää muille, kuin tälle ystävälleni, avec-kutsut, sillä muiden puoliskot ovat hyvinkin tervetulleita. Harmi vain, että tällöin myös ystäväni tajuaa kaikkien muiden saaneen avec-kutsun........ Toisaalta olen itse ollut heidän häissään, joten mietin onkohan tämä nyt vallan törkeää :)
Mielipiteitä mahdollisesti?
Kommentit (42)
ja tuntuu aika suvaitsemattomalta.
jos ei, niin miksi sä olit heidän häissään?
... jo tuolla ylempänä, miksen hänestä pidä. (Ai niin, en siinä maininnutkaan, että hän on erittäin ilkeä) Miksen pitäisi häntä idioottina? Koska ystäväni on valinnut hänet? No siinä ystäväni tekikin mielestäni virheen. Totta, en tiedä onko pettämisjuttu totta. Valitettavasti uskon, että on. Se ei kuitenkaan kuulu minulle, eikä ole edes suurin perusteeni inhoon. Mielestäni reilusti yli 20-vuotiaan uusnatsius ja sen aatteet eivät ole "nuoruuden hölmöilyjä" vaan aitoa julmuutta ja tyhmyyttä.
Hieman muuten hymyilytti tuo missä suvaitsevaisuuden puutettani ihmeteltiin :)
Eri asia olisi jos meillä ei vain kemiat natsais tai ei juttu luistais tms. tavainomaista. Silloin ei olisi mitään ongelmaa.
Myös minä olen taipuvainen tuohon kutsuun ilman avecia. Ymmärrän toki jos ystäväni loukkaantuu, mutta ehkä se on sitten se pienempi paha :)
Niin ja miksi menin heidän häihinsä? He menivät nuorina naimisiin ja silloin olin itsekin hyvin nuori ja ajattelin varmaan yksinkertaisesti, että "jee juhlat." Olin hölmö kun menin. Enää en menisi.
-ap
Mä jätin myös kutsumatta miespuolisen kaverin ääliömäisen avovaimon, oli joskus huoritellu mua.
Miksi pitäis kutsua omiin häihin ihminen, jota inhoaa?
Siis kamoon, mitä kuvittelet hänen häissänne tekevän idiotiansa vallassa? Ei sinun tarvitse olla hänen kanssaan tekemisissä muuten kuin onnittelujen hetkellä.
Mielestäni tämä mies on ollut törkeä niin usein, niin monella elämänalueella ja niin monelle, että se on hänelle aivan oikein :)
Mitä kuvittelen hänen tekevän? Naureskelevan ylipainoiselle kaasolleni, haukkuvan ruuat,en myöskään voi olla varma, että ulkomaalaistaustaiset vieraani saisivat rauhassa nauttia juhlista, jos hän aikoo juoda reippaasti, kuten hänelle sopisi. En myöskään suvaitse hänen rasistisia aatteitaan, joten en myöskään tahdo tarjota hänelle bileitä.
Vaikkei minun tarvitsisi nähdä häntä kuin hetken, en voisi luottaa ettei hän pilaa tunnelmaa. Hän voisi hyvinkin onnistua siinä, jos ei sitten minun, niin jonkun muun osalta.
Olen itse asiassa yllättynyt, miten melkein kaikki ovat sitä mieltä, että olen supertörkeä kun en tahdo kutsua uusnatsi-kiusaajaa häihini. :D
-ap
Jos ei omiin juhliinsa saa kutsua vain niitä ketä haluaa, niin johan on kumma.
Ja jos idioottimies todella on pahemman sortin rasisti, taipuvainen ivailemaan ylipainoisia ja arvostelemaan kaikkea, niin jättäisin kutsumatta. Silläkin uhalla että ystävä loukkaantuu. En todellakaan tahtoisi omissa häissä hermoilla, että missä vaiheessa tyyppi ottaa yhen liikaa ja pahoittaa toisten mielen, tai mahdollisesti alkaa riidanhaluiseksi.
Hyvä kuulla, että osa ymmärtää kantani ja toimisi samoin! :) Taidan tosiaan jättää mulkun kutsumatta.
-ap
Mielestäni tämä mies on ollut törkeä niin usein, niin monella elämänalueella ja niin monelle, että se on hänelle aivan oikein :)
Mitä kuvittelen hänen tekevän? Naureskelevan ylipainoiselle kaasolleni, haukkuvan ruuat,en myöskään voi olla varma, että ulkomaalaistaustaiset vieraani saisivat rauhassa nauttia juhlista, jos hän aikoo juoda reippaasti, kuten hänelle sopisi. En myöskään suvaitse hänen rasistisia aatteitaan, joten en myöskään tahdo tarjota hänelle bileitä.
Vaikkei minun tarvitsisi nähdä häntä kuin hetken, en voisi luottaa ettei hän pilaa tunnelmaa. Hän voisi hyvinkin onnistua siinä, jos ei sitten minun, niin jonkun muun osalta.
Olen itse asiassa yllättynyt, miten melkein kaikki ovat sitä mieltä, että olen supertörkeä kun en tahdo kutsua uusnatsi-kiusaajaa häihini. :D
-ap
aikalailla provolta. Miksi ihmeessä KUKAAN NORMAALI ihminen olisi tuollaisen miehen kanssa, jos ei itse jaa samaa arvomaailmaa? Eli miten sitten voit olla naisen ystävä, jolla on tuollainen mies (ja varmaan joku SYY siihen, miksi ovat yhdessä)... En oikein jaksa uskoa, että rasisti ja suvaitsevainen olisivat niin onnellisesti yhdessä.
Sanoinko, että he jakavat saman arvomaailman? En. Tää mies on siis silmissäni täysääliö, oikeen sellanen pohjasakan alin. Tää ystäväni ei ole itsekään mikään maailmansyleilijä ja näen myös hänessä tiettyä ilkeyttä, mutta se ei ole millään tasolla yhtä järkyttävää kuin tällä miehellä. Ystäväni on vanha koulukaverini, ei mikään sielunystäväni. Hän on ehkä hieman ressukka ja tuon egoistisen "alfauroksen" pauloissa, eikä hänellä ole sen koomin mielipiteitä maailmanmenosta..... Heidän onnestaan en tiedä sen tarkemmin :)
Ja no, minulle on sinäällään samantekevää mitä uskot :D
-ap
Jännää muuten miten vastaukset tähän aloitukseen muuttu ku ap kertoi enemmän miehestä :D Taitaa kumma kyllä tollasia miehiä olla aika paljon ja vielä tyhmiä naisia jotka niihin lankeaa.
Vaikka laitat sen kutsun vaan ystäväsi nimellä niin hän tuskin tajuaa että miestä ei kutsuta. Naimisissa olevia voi kutsua yksinään lähinnä jos ovat työkavereita, joten se mies tulee paikalle ihan taatusti. Ellet sitten sano sille kaverille kun hän ilmoittaa heidän tulevan, että et muuten tuo sitä ukkoasi :D.
Kauhea tilanne sulle, mutta kieltämättä mua huvittaa tämä ajatuksena. Usko pois, siellä se mies könöttää oli se kutsuttu tai ei :D.
Älä missään nimessä kutsu moista ihmis-hirviötä pilaamaan omaa päivääsi.
Me jätimme kutsumatta juhliimme mieheni tädin, joka oli mm. mieheni ollessa vauva piirtänyt hänestä saamaansa kuvaan pirunsarvet ja sutannut vauvan silmät. Sitten laittanut kuvan takaisin avoimessa postissa veljensä (mieheni isän) työpaikalle. Ööö... miks olla tekemisissä tuollaisten kanssa??
Voi tulla aika tulenherkkä tilanne, jos kaverisi mies on kunnon rasisti ja kännissä alkaa huutelemaan. Miksi pilaisit päivääsi sillä, että jännittelet käykö niin.
Reippaasti vaan jätät kutsumatta miehen. Ja jos/kun kaverisi kysyy syytä (jos kutsut vain hänet) sano syyksi mm. tuo, että tilaisuudessa on ulkomaalaistaustaisia tärkeitä ihmisiä, joita "pera" ei voi sietää.
Aidosti onnea teidän juhliin!
on perinteisesti aina suomalaisissa häissä.
Jos olet ihan oikeasti miettimässä tätä etkä vain provoile, niin juttele suoraan kaverisi kanssa ja sano hänelle että et halua miestä häihisi, mutta että hän on kyllä tervetullut, jos haluaisit hänet kumminkin paikalle. Muussa tapauksessa jätä kutsumatta kumpikin.
Mukava kuulla, että muilla on samankaltaisia ajatuksia! Ja valitettavasti myös samankaltaisia ongelmia! :D
Pelottaa kyllä tuo, että jos ei TAJUA kutsun olevan vain ystävälleni ja siellä ne molemmat sitten pönöttäisivät, "pera" valmiina kuppia kallistamaan.... Se olisi jo jotain, en tiedä tulisiko nauru vai itku :D
Puhuminen tosiaan ei ehkä toimisi, hän ei voisi käsittää, että mikä "perassa" nyt voi olla vikana..... Ehkä tuo olisi hyvä, että kertoo juhliin tulevan ulkomaalaistaustaisia ja haluan välttyä kaikilta yhteenotoilta..... jos nyt sen edes ymmärtäisi...... :)
Niin ja tosiaan, toivoisin syvästi, että tämä olisi vain provo :)
-ap
tärkeisiin juhliisi. Me ei kutsuttu miehen alkoholistiveljeä lapsen ristiäisiin. Tyyppi kun ei voi olla missään tilaisuudessa selvin päin. Ikinä. En halunnut juopon huutelijan pilaavan itselleni tärkeää päivää. Olimme siis kutsuneet isovanhemmat, sisaruksemme ja kummit. Paitsi tätä yhtä. Anoppi meinasi vähän nikotella mutta päätöksmme piti. Oli kaunis ja stressitön juhla
Kerro että sinulla on ongelma, eli sinä haluaisit hänet häihin, mutta että et halua hänen miestään häihin, että miten sinun pitäisi toimia, kun et halua loukata ystävääsi. Pahastuisiko hän jos hänen puolisoaan ei kutsuttaisi laisinkaan?
Voihan se hyvinkin olla että ystäväsi tietää miehensä inhoavan sinua ja että jos mies tulisi mukaan häihin, niin ei olisi jäätävä tunnelma, ja vain helpottuu siitä ettei miestä tarvitse tuoda mukaan.
Että kaikki mitä kuulee, ei välttämättä ole totta. Eli jos olet kuullut miehen pettäneen, niin ... noh, onko hän todella? Nuo muut asiat on sitten tietty luku sinänsä, mutta kukapa ei olsi tehnyt tyhmyyksiä kouluaikana...