Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaiset eivät sano

Vierailija
06.04.2011 |

Lapsiselleen/lapsistaan;

"Rakas,kulta" tms sanoja.

Eivätkä myöskään "Rakastan sinua" millään muotoa.

Eivätkä näytä tunteitaan/sano niitä ainakaan julkisesti.

Eivät halaa miehinään jne.

Outoa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös mun rakastaja (lestadiolainen, naimissa oleva, 8 lapsen isä) sanoi viimeksi perjantaina, kun nähtiin, että hän rakastaa mua. Kutsuu yleensä mua muruksi.

Olen itse ateisti.

Ja tämä ei ole provo.

Vierailija
22/24 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mun vanhemmat ole koskaan käyttäneet sanoja rakas ja/tai kulta eivätkä koskaa ole ainakaan lasten kuulleen sanoneet toisilleen rakastan sinua, saati lapsilleen!! Joskus lapsena jopa mietin, että kuinka meitä lapsia (7) voi olla näin monta kun en oo koskaan nähnyt vanhempien edes halaavan toisiaan...

Mä käytän miehelleni ja pojalleni rakas ja kulta sanaa ja osaan kertoa rakastavani häntä ja poikaani. Ja tykkään halata ja pussata miestäni! Myös mies tykkää antaa ja saada hellyyttä!

Onneksi en ole samanlainen kuin vanhempani! :)

Olen nähnyt lestapariskuntien koskettelevan ja jopa pussaavan julkisesti! Ja käyttävät varsinkin lapsiinsa kulta ja rakas sanaa :D

Ehkä on hyväkin että näin tätä lapsuudessa ja nuoruudessa, koska se sai myös minun haluamaan sellaista parisuhdetta, jossa voi toiseen koskea :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitäpaitsi edes totta, mun kokemuksen mukaan.

t. lestadiolainen

Vierailija
24/24 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ex.

Oli sitten muuten pikkuisen ahdistavaa, kun otin poikaystävän joka sanoi rakastavansa minua, enkä tiennyt voinko vastata samoin. Se tuntui jotenkin ahdistavalta vaikka olin tietysti rakastunut myös. Yhdessä oltu pian 20v.

En kyllä osaa laajemmin sanoa johtuiko tämä kylmyys lestadiolaiskulttuurista vai mistä, mutta näin meillä meni.

En kuullut koskaan vanhempien sanovan toisilleen rakkaudesta mitään, heidän välinen hellyys oli tosi olematonta. Nyt mielellään sanon lapsilleni, että äidin rakas ja muuta sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan