Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavia nuo ensimmäistä lasta odottavat

Vierailija
06.04.2011 |

jotka leipovat pakkasen täyteen ruokaa ja muutenkin valmistautuvat kuin elämä loppuisi vauvan syntymään ja mitään ei voisi enää tehdä

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta odottaessani tuollaiset odottajat naurattivat, mutta lapsen synnyttyä olisin ollut tosi onnellinen, jos pakkasessa olisi ollut ruokaa valmiina...

Vierailija
2/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa lastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mæ kyllæ muutenkin teen pakkaseen ruokaa ettei tarvi joka pv kokata.

Vierailija
4/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo sitä ensimmäistään odottava joka on vasta alkanut pitämään leipomisesta. Tosin ei ne siellä kauaa säily, en tee mitään jättiannoksia. Kunhan kulutan päiviä.

Vierailija
5/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä se vähän siltä tuntui kuin elämä olisi hetkeksi loppunut.

Vierailija
6/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äitiyslomalla ollessa leivoin kyllä pakkaseen ja tein ruokaa ja olin siitä tosi iloinen jälkeen päin. Sai keskittyä ensimmäiset viikot toipumiseen ja vauvan ihailuun ja tarjota vieraille pakkasesta itsetehtyjä herkkuja.

Eiköhän se ole myös sellaista henkistä valmistautumista ja 'pesänrakennusta' uuteen elämäntilanteeseen. Kakkosen kanssa tottakai osasi olla rennommin ja vielä hoitaa sen esikoisenkin siinä samalla, mutta hyvin on silti mielessä se esikoisen syntymän ihanuus ja jännittävyys.

Vierailija
7/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä koskaan tiedä jos vaikka sattuukin syntymään koliikkivauva, joka vie perheen voimat täysin.

Tai jotain muuta sairastava.

Vierailija
8/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joku neuvoi että kannattaa tehdä ruoka-annoksia pakkaseen, ja se oli mielestäni paras neuvo jota odotusaikana sain. Ei tosiaankaan huvittanut lapsen synnyttyä hukata hyvää vauvanihailuaikaa kokkaamiseen. Jos nyt joskus toisen lapsen saan, niin teen tasan samalla tavalla.

Vierailija
9/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä se vähän siltä tuntui kuin elämä olisi hetkeksi loppunut.

ja kykeneväinen tekemään kaiken minkä minäkin. Joo, ei imettänyt, kyllä yritettiin muttei sieltä mitään tullut.

Antaa kaikkien odottajien olla ihan rauhassa, odottakoon ekaansa taikka kymmenettä.

Vierailija
10/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin fiksua valmistautua ja kuluttaa aikaa tekemällä ruokia valmiiksi. Jos kolmannen saan joskus, niin varmasti teen samoin.

Vierailija
11/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarinaa siitä miten kukakin on "valmistautunut" vauvan syntymään.

"Mä en tunne ketään joka käyttäytyisi noin odottaessaan

ekaa lastaan. "

Vierailija
12/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto oli itse asiassa ihan kiva ajanviete ja ohjelmanumero lapsen synnyttyä. Teinkin ruokaa aina jääkaappiin 2-3 päivän tarpeiksi esikoisen vauva-aikana. Eihän silloin ollut muita syöjiäkään kuin minä ja mies, ja mies söi yleensä lounaansa töissä.

Vierailija
13/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta odottaessani tuollaiset odottajat naurattivat, mutta lapsen synnyttyä olisin ollut tosi onnellinen, jos pakkasessa olisi ollut ruokaa valmiina...

Vierailija
14/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on jo useampia. Jos on vain yksi vauva niin miten ei ehdi muka ruokaa laittaa? Siis olettaen että perheessä on kaksi aikuista. Ehkä meillä on ollut vaan tosi helppoja vauvoja, kun kotityöt hoituvat toisella kädellä ja toisella pidän vauvaa.

Vierailija
15/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Ehkä meillä on ollut vaan tosi helppoja vauvoja, kun kotityöt hoituvat toisella kädellä ja toisella pidän vauvaa.

[/quote]

Vierailija
16/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin elämä olisi ollut helpompaa.

Vierailija
17/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että vauva nukkuu päivässä 0-45 min ja muun ajan syö. No, kätevä emäntähän tietysti imettäisi vauvaa kantoliinassa samalla kun tekee ruokaa, mutta minä en tähän ekojen viikkojen/kuukausien aikana revennyt :).

Jos on vain yksi vauva niin miten ei ehdi muka ruokaa laittaa?

Vierailija
18/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerksiksi

siten, että vauva nukkuu päivässä 0-45 min ja muun ajan syö. No, kätevä emäntähän tietysti imettäisi vauvaa kantoliinassa samalla kun tekee ruokaa, mutta minä en tähän ekojen viikkojen/kuukausien aikana revennyt :).

En ole edes ajatellut että se olisi joku suurikin saavutus

Vierailija
19/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä ruokaa olisi ehtinyt varmaan laittaa, mutta toipuminen ja vauvan ihastelu tuntuivat paaaaljon tärkeämmiltä. Joten ruokavarastot pakkasessa olivat todella pop!

Vierailija
20/44 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. #3

Esimerksiksi

En ole edes ajatellut että se olisi joku suurikin saavutus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi