Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä koulukiusaamisesta - alempaan viitaten

Vierailija
06.04.2011 |

Siellä yhdessä ketjussa puhutaan siitä, pitäiskö ruveta opettamaan lapselle, että paukkaa vaan kiusaajien turpaan.

Tässä oma kokemukseni alakouluajoilta. Kävin koulua joka oli koulukiusauksen mekka ja jouduin tietysti itse kiusatuksi, kuinkas muutenkaan.

Kaks vuotta kestin sitä helvettiä, koska ei muuta vaihtoehtoa ollut. Kiusaajia rangaistiin kyllä ajoittain, mutta ei siitä mulle apua ollut, koska mä ja muut kiusatut saatiin kyllä tuta sitten se että kiusaajia oli rangaistu.

Yksi kaunis päivä päätin, että mähän tappelen takaisin ja pistän kunnolla turpiin kiusaajien johtajatyttöä. Niin siinä kävikin. Se oli kunnon kissatappelu: multa lähti tukkaa, tuli pari mustelmaa, vaatteet repes, koulukirjat levis kurakkoon ja piti ostaa uudet. Lopputulos oli se, että kiusaaja parkui äitiä apuun. Sain käytöksen alennuksen ja jouduin kahdeksi tunniksi jälki-istuntoon ja lisäks tuli tietysti rangaistukset kotona. Kuukausi kotiarestia mm.

Mutta voi perkele, että se oli sen arvosta! Koskaan sen jälkeen mua ei koulussa kiusattu eikä kiusattu mun kavereitakaan. Kiusaajajengi jätti meidät tyystin rauhaan.

Joskus ei vaan voi toimia muuten kuin samoilla aseilla.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on rikkonut lakia ja laiminlyönyt tarkotuksella lapsen oikeuden turvalliseen koulunkäyntiin. Mikäli koulussa tiedetään kiusaamisesta eikä siihen puututa riittävän tehokkaasti eli estetä niin vastuu on koulun

ettei vaan kaadu ja satuta itseään ja typerää päätään. Vaastaako kiusaajan vanhemmat? eivät todellakaan ota mitään vastuuta eikä kukaan sitä heiltä vaadikkaan "kas kun lapset nyt vaan on semmosii ja vahinkoja sattuu ku ei ne mitään pahaa tarkota" Tietysti se on aikuisten velvollisuus ratkoa asiat, mutta kun näin ei usein tapahdu vaan kiusaaminen saa jatkua jopa vuosia kenenkään puuttumatta siihen. Yksikin päivä kiusattuna on pienelle lapselle liikaa. Kiusaaminen pitää saada loppumaan heti.

olisi itsekin kiusattu. Mieti nyt aikuinen ihminen VÄHÄN mitä tänne suollat! Sinähän itse oikein pursuat sitä asennetta, jota kiusaajissa paheksut, etkä edes tajua sitä itse! Sitä paitsi: kyllä useimmat kiusaajien vanhemmat puuttuvat asiaan, jos saavat tietää. Ensireaktio saattaa olla puolustautuva, koska on aika kova pala myöntää itselleen, että oma rakas lapsi voi olla kiusaaja. Mutta useimmat aikuiset kyllä silti yrittävät puuttua asiaan. On siten ihan turha demonisoida kiusaajia ja heidän kotejaan. Totta kai osa on kusipäitä, mutta minä en ainakaan halua edes silloin ottaa moraalista vastuuta pienen lapsen vammautumisesta loppuelämäkseen. Eikä edes poliisi muuten kyllä ajattele, että "siitä sai, kun oli ollut ilkeä toiselle", kyllä siinä on ihan rikosoikeudellisiakin vastuita, hätävarjelun liioittelusta, jos nyt tuo moraalinen puoli sinulla valuu kuin vesi hanhen selästä.

Vierailija
22/23 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan kaadu ja satuta itseään ja typerää päätään. Vaastaako kiusaajan vanhemmat? eivät todellakaan ota mitään vastuuta eikä kukaan sitä heiltä vaadikkaan "kas kun lapset nyt vaan on semmosii ja vahinkoja sattuu ku ei ne mitään pahaa tarkota" Tietysti se on aikuisten velvollisuus ratkoa asiat, mutta kun näin ei usein tapahdu vaan kiusaaminen saa jatkua jopa vuosia kenenkään puuttumatta siihen. Yksikin päivä kiusattuna on pienelle lapselle liikaa. Kiusaaminen pitää saada loppumaan heti.

olisi itsekin kiusattu. Mieti nyt aikuinen ihminen VÄHÄN mitä tänne suollat! Sinähän itse oikein pursuat sitä asennetta, jota kiusaajissa paheksut, etkä edes tajua sitä itse! Sitä paitsi: kyllä useimmat kiusaajien vanhemmat puuttuvat asiaan, jos saavat tietää. Ensireaktio saattaa olla puolustautuva, koska on aika kova pala myöntää itselleen, että oma rakas lapsi voi olla kiusaaja. Mutta useimmat aikuiset kyllä silti yrittävät puuttua asiaan. On siten ihan turha demonisoida kiusaajia ja heidän kotejaan. Totta kai osa on kusipäitä, mutta minä en ainakaan halua edes silloin ottaa moraalista vastuuta pienen lapsen vammautumisesta loppuelämäkseen. Eikä edes poliisi muuten kyllä ajattele, että "siitä sai, kun oli ollut ilkeä toiselle", kyllä siinä on ihan rikosoikeudellisiakin vastuita, hätävarjelun liioittelusta, jos nyt tuo moraalinen puoli sinulla valuu kuin vesi hanhen selästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa kiusaajalleen lääkärinhoitoa vaativia vammoja tahallaan, niin vastuu ei kyllä ole VAIN koululla. Voin vakuuttaa että siitä on seuraamuksia myös teille - ja jos sen kiusaajan vanhemmat on sellaisia ääliöitä kuin haluat uskoa, voi edessä olla tosiaan rikosjuttu.

T. Välillä kiusatun 9-vuotiaan äiti, joka ei kuuna päivänä neuvoisi lastaan ottamaan oikeuden omiin käsiinsä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan