Miten tarkkana olet lapsen iltapalan (tms) kanssa
Siis jos iltapalaksi kuuluu mielestäsi antaa vaikka puuroa niin annatko sen puuron vai annatko sen lisäksi jotain muutakin niin kauan kuin lapselle maistuu?
Meillä 1v2kk ikäinen, joka illalla syö aina ison annoksen puuroa. Sen jälkeen syö vielä "herkkuja"; kinkkua, juustoa, leipää, banaania, mandariinia, tomaattia, kurkkua, lihapullaa, raejuustoa, jogurttia.... yhtä-jopa viittä näistä niin kauan kuin maistuu.
Eräs ystäväni hämmästeli tätä taannoin. Hänellä samanikäinen lapsi ja hän sanoi, että hän ei koskaan anna muuta kuin joka ilta sen saman annoksen; 1½ dl puuroa. Ja sama juttu muilla aterioilla, vain se, minkä äiti on etukäteen ajatellut. Meillä taas saa ruoan syötyä noita "herkkuja" niin kauan kuin maistuu.
Kommentit (29)
joille monesti ruoka ei maistu ollenkaan, eli jos heille varsinaisen aterian jalkeen joskus joku viela maistuu niin toki annan. Olen vaan tyytyvainen, jos syovat joskus vahan enemman.
puuroa, maitoa ja sitte saa esim omenasosetta ta VOITA tai marjoja sen kanssa
ruuan syömme jo aiemmin illallalla
yleensä iltaopalalla kukaan ei enää ole oikein toisi nälkäineen
illalla alkaa omakin takki olla pikkusen tyhjä. se että iltapala on suht yksinkertainen lisää lasten ja vanhempien laatuaikaa ennen nukkumaan menoa. en näe pointtia että joka aterialla olisi oltava pöydässä kymmenen eri kipposta ja kupposta.
Vain siksi, että äiti on ennalta päättänyt annoksen koon.
Jos lapsi saa imemisestä alkaen aina päättää milloin lopettaa syömisen, niin lapsi oppii kontrolloimaan syömisten määrää ja säilyttää tämän taidon myös aikuisena.
Eikä kyllä ole tarkoituskaan laittaa joka ilta jotain buffettia tarjolle lapselle.
kun kerron et meillä lapset ei saa ilta-palaa ollenkaan.Mä en ymmärrä muutenkaan sellaista jatkuvaa syömistä ja juomista.Jotkut syö jopa 5 kertaa päivässä???Meillä syödään noin kuuden aikaan kunnon ruoka ja siitä sit pikkuhiljaa iltapuuhat ja lapset nukkuu kaheksalta.On toiminut meillä hyvin.
kun kerron et meillä lapset ei saa ilta-palaa ollenkaan.Mä en ymmärrä muutenkaan sellaista jatkuvaa syömistä ja juomista.Jotkut syö jopa 5 kertaa päivässä???Meillä syödään noin kuuden aikaan kunnon ruoka ja siitä sit pikkuhiljaa iltapuuhat ja lapset nukkuu kaheksalta.On toiminut meillä hyvin.
Meillä syödään neljä kertaa päivässä. Kevyt aamiainen, tukeva lounas, kevyt välipala, tukeva illallinen.
joskus puoli kahdeksaan ja kahdeksalta, viimeistään puoli ysiltä on iltapala-aika. Ei uskoisi, että nälkä on, mutta silti kumpikin jotain syö. Sillä on enemmän muuta arvoa, kuin nälän vieminen ja tuolloin iltapala on usein hyvin pieni eli jugurtti/viili tai karjalanpiirakka. Tuolloin vain hetkeksi rauhoitutaan ja luetaan samalla iltasatu.
Ja eikös tämänkin ketjun ap:n ystävä ollut hämmästelly ap:n tapaa? Kyllä itsellekin esikoisen äitinä tuli välillä mieleen, toiminko jotenkin hassusti tai väärin, jos joku toinen tuli hämmästelemään minun tapaani toimia. Tulee mieleen kysyä, onko muutkin kenties samaa mieltä kuin ap:n ystävä..