Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mulla lähtee hiukset päästä :(

Vierailija
06.04.2011 |

Lääkärille mainitsin asiasta. Katsoi päänahkaan ja totesi vain, ettei ole kaljuja kohtia. Kilpirauhasen häiriöihin viittaavia muita oireita ei oikeastaan ole. Mulla lähti noin 5 vuotta sitten myös paljon hiuksia, ja kun kerroin sen lääkärille, niin oli sitä mieltä, että karvatupet ovat vaan lepovaiheessa. Aiemmin ei kuitenkaan lähtenyt näin paljoa. Nyt hiuksista on jäljellä enää vain kolmasosa. Onko mitää ideoita mitä mä teen? Oonko mä kohta kalju? :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti muutama vuotta sitten ihan älyttömästi hiuksia, luulen että syynä oli etupäässä kova stressi.

Onko sulla stressiä? Joku vitamiininpuutos, syötkö monipuolisesti? Kutiseeko päänahkasi? Mulla kutisi ja siihen auttoi se, että vaihdoin kaikki hiustenhoitotuotteet silikonittomiin. Eli, käytännössä mulle sopii kaupassa myytävistä vain Herbina, Linnashampoo ja Erittäin hieno suomalainen.

Kokeilin tuolloin Viviscaliakin, mutta siitä ei ollut apua vaikka käytin melkein puoli vuotta.

Vierailija
2/28 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee vähentää.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön monipuolisesti, eikä päänahka kutise. Mä vaihdoin jo silloin 5 vuotta sitten shampoot ja hoitoaineet silikonittomiin, kun silloin oli aika huonossa kunnossa päänahka. Nyt ei ole sitä ongelmaa, mut hieman huolestuttaa, et lähteekö lopulta kaikki hiukset? Nyt tietysti olen alkanut stressaamaan myös tuota hiusten lähtöä.. ap

Vierailija
4/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahva biotiini ja E-EPA-kalaöljyvalmiste luontaistuotekaupasta. Minulla ne auttoivat muutamassa kuukaudessa samaan ongelmaan.

Vierailija
5/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ehkä tilaisin ajan joltakin hyvältä hiusterapeutilta ja kysyisin neuvoja. Se pitäisi varmaan selvittää seuraavaksi, onko hiuspohjassa talipunkkeja. Toi että hiukset vaan lähtevät ja vähenevät, tasaisesti kaikkialta, voisi viitata siihen.

Vierailija
6/28 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tautina aika salakavala, voipi alkaa tuolla hiustenlähdöllä. Pyydä tulokset paperille ja älä hyväksy alle 2,5 olevaa TSH arvoa hyvänä ja normaalina, vaikka se viiterajoissa onkin. Kokeisiin syömättä ja juomatta ja tupakatta aamulla aikaisin, hyvin nukutun yön jälkeen.

Vierailija
7/28 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpisrauhaskokeisiin siis.

Vierailija
8/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä käytin joskus aiemmin ja oli ihan hyvä. Kyllä toi päänahka voisi ollakin hieman kireä. Täytyy ruveta hieromaan sitä ja kokeilla josko siitä olisi jotain apua. ap

Vierailija
9/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kampaaja suositteli hiusten ohenemiseen sinkki- ja seleenilisää. En oo vielä kokeillut, mutta voisihan sitä testata. Eivät taida olla kovin kalliitakaan.

Vierailija
10/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin rasvoittuvan päänahan systemiä ja sillähän lähti hiukset oikein hienosti :(

Oletko synnyttänyt 6kk sisällä? Se selittää ainakin hiusten lähtöä.

Mäkin suosittelen kalaöljykapseleita (parhaita on apteekin Lysit) ja muistaakseni sinkki auttaisi myös. Ehkä myös e-vitamiinia.

Shampoona käytän itse nykyään vain Erisanin shampoota+ saman sarjan hoitoainetta.

Sitä käytin joskus aiemmin ja oli ihan hyvä. Kyllä toi päänahka voisi ollakin hieman kireä. Täytyy ruveta hieromaan sitä ja kokeilla josko siitä olisi jotain apua. ap

Vierailija
11/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla hormonikierukka? Voi olla sen harvinainen sivuvaikutus eli kierukka veks!

Vierailija
12/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisestä synnytyksestäkin on jo yli 3 vuotta, joten ei sekään varmaan ole syynä. Kiitos kun niin moni on yrittänyt mua auttaa! ap

Vierailija
13/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja suositteli syömään sinkkiä ja kromia ja ongelma loppui lyhyeen. Puutostautia oli. ;)

Vierailija
14/28 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö syödä jotain tiettyä valmistetta, vai käykö ihan mitkä vaan löytää. Löytyykö ihan marketista vai pitääkö ostaa apteekista? ap

Vierailija
15/28 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kampaaja sanoi että tietokoneella istumisesta kiristyy hartiat ja päänahka, mikä aiheuttaa hiusten lähtöä. Mulla on siis hiukset lähteneet ihan hirveästi, mutta istun koneella joka päivä paljon. En ole kuullutkaan tuosta sinkistä, pitää kokeilla.

Vierailija
16/28 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen tuosta edellisestä, joka alkoi puhua talipunkeista. Ennen kuin hakeudut millekään "hiusterapeutille", lue verkosta muutama tusina kertomusta siitä, miten kaikille ladellaan samat talipunkkidiagnoosit eikä yhdellekään ole ollut mitään hyötyä.

Vierailija
17/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eivät ole tarpeeksi vahvoja? Hiukset ovat myös muuttuneet kovin kuiviksi ja karheiksi. Inhottava harakanpesä :( ap

Vierailija
18/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävältäni karisi kaunis, pitkä tukka, kun aloitti laihduttaa. Ruokavaliosta puuttui rasva. Tilanne onneksi korjaantui, kun alkoi syödä tavallisesti.

Vierailija
19/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syön ihan perusruokaa kuohukermalla ja voilla. Painokaan ei ole pudonnut vuoden alusta kuin 4 kg, eli ei ainakaan liian nopeasti. Olen menossa lähiaikoina uudelleen lääkärille muista syistä, jolloin ajattelin ottaa asian uudelleen esille. Kyseessä on eri lääkäri, kuin viimeksi, joten toivottavasti tutkisi edes veriarvoja.. ap

Vierailija
20/28 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin yhdistelmäpillereitä ja lääkäri käski lopettaa ne. Mulla oli alkanut hiustenlähtö jo raskausaikana ja nyt se sitten loppui. Eli hormonit aiheutti mulla sen.