Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erityislapsia on näin paljon??

Vierailija
06.04.2011 |

Esikoisen luokalla on yksi poika, joka ei pysty olemaan lainkaan paikallaan tunnilla, toinen joka lyö koko ajan kaikkea liikkuvaa, pari jotka eivät saa reppuaan pakattua, koska reppukin hukkuu koulupäivän mittaan, yksi joka nälvii, vinoilee ja kiusaa ihan jatkuvasti, yksi käy tunteiden hallintaterapiassa jne. jne.

Miten ihmeessä voi olla tällaisia lapsia nykyään näin paljon???

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei varmasti tunnisteta sinua. Itsellä huonoja kokemuksia tietyistä helsingin kouluista. Toisista taasen erinomaisia kokemuksia. Mietin vaan mikä koulu kyseessä

Vierailija
62/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu ei ole slummissa, emmekä me asu slummissa.

ap

Vaurailla ja arvostetuilla alueilla tuntuu asuvan kovin paljon käytöshäiriöisiä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun taas hyvämaineisilta alueilta tulee erityislapsi. Tehdään lapset liian vanhoina

Vierailija
64/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erisnimet kirjoitetaan isolla... Tämä asia opetetaan jo ekalla...

Vierailija
65/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kriteereillä?? Ihan normaaleja vilkkaita joskin hupsuja pikkupoikia.

t. Ihkaoikean erityislapsen äiti.

Vierailija
66/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tää uusavuttomuus naurattaa...tässä on TODELLAKIN tämän päivän kasvattamisen tulos ja hedelmät kun lapset ulkoistetaan kätevästi lastentarhaan, kouluun yms.

Itse kasvatan oman lapseni AIKAA käyttäen ja olen jatkuvasti TUKENA. En siis ole mikään ura-ihminen, joka myy, ja on myynyt oman kalliin aikansa kalliilla jollekin firmalle ja saa jotain palkaksi. Se kaikki on lapselta myös pois.

Kasvatanko lapseni muka sillä ylityö-palkalla ostamallani WII-matolla tai PS3:lla - heh heh ?

En. Vaan kasvatan lapseni ymmärtämään ja arvostamaan esimerkiksi koulun opettajia ja välttämään häiriköiviä lapsia, sekä käyttäytymään itsekin asiallisesti.

Lapsuus toki vietetään lapsena, ei lapsesta tarvitse opettaa konetta nuorena.

Mutta toisten kunnioitus ja käytöstavat kyllä kuuluvat mm. hyvään kasvatukseen.

Vierailija
67/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tää uusavuttomuus naurattaa...tässä on TODELLAKIN tämän päivän kasvattamisen tulos ja hedelmät kun lapset ulkoistetaan kätevästi lastentarhaan, kouluun yms. Itse kasvatan oman lapseni AIKAA käyttäen ja olen jatkuvasti TUKENA. En siis ole mikään ura-ihminen, joka myy, ja on myynyt oman kalliin aikansa kalliilla jollekin firmalle ja saa jotain palkaksi. Se kaikki on lapselta myös pois. Kasvatanko lapseni muka sillä ylityö-palkalla ostamallani WII-matolla tai PS3:lla - heh heh ? En. Vaan kasvatan lapseni ymmärtämään ja arvostamaan esimerkiksi koulun opettajia ja välttämään häiriköiviä lapsia, sekä käyttäytymään itsekin asiallisesti. Lapsuus toki vietetään lapsena, ei lapsesta tarvitse opettaa konetta nuorena. Mutta toisten kunnioitus ja käytöstavat kyllä kuuluvat mm. hyvään kasvatukseen.

oli SINULLA toisten kunnioitusta?

Kuvittelet tietäväsi, mistä lasten ongelmat kumpuavat.

Vierailija
68/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tää uusavuttomuus naurattaa...tässä on TODELLAKIN tämän päivän kasvattamisen tulos ja hedelmät kun lapset ulkoistetaan kätevästi lastentarhaan, kouluun yms. Itse kasvatan oman lapseni AIKAA käyttäen ja olen jatkuvasti TUKENA. En siis ole mikään ura-ihminen, joka myy, ja on myynyt oman kalliin aikansa kalliilla jollekin firmalle ja saa jotain palkaksi. Se kaikki on lapselta myös pois. Kasvatanko lapseni muka sillä ylityö-palkalla ostamallani WII-matolla tai PS3:lla - heh heh ? En. Vaan kasvatan lapseni ymmärtämään ja arvostamaan esimerkiksi koulun opettajia ja välttämään häiriköiviä lapsia, sekä käyttäytymään itsekin asiallisesti. Lapsuus toki vietetään lapsena, ei lapsesta tarvitse opettaa konetta nuorena. Mutta toisten kunnioitus ja käytöstavat kyllä kuuluvat mm. hyvään kasvatukseen.

oli SINULLA toisten kunnioitusta?

Kuvittelet tietäväsi, mistä lasten ongelmat kumpuavat.

Tarkoitan lähinnä sitä, että tuo Jani-Petteri kiusaa jatkuvasti tätä Juusoa, ja repii siltä leluja käsistä jatkuvasti tarhassa. Jani-Petterin isä on menestyvä myyntipäällikkö ja harvoin kotona. Äitikin osastopäällikkönä vain tuo ja vie lapsensa tarhaan ja kotiin, vapaapäivänäkin. Vanhemmat kieltävät lastentarhanhoitajilta sitä ja tätä ja ovat niin olevinaan ja osaavinaan. Sitten ihmetellään murros-iässä kun Jani-Petteri ei noudata kotiintuloaikoja ja kurin pitäminen on vaikeaa? Yhteys hävinnyt? Miksi?

Olisiko siksi koska: "vanhemmillakuneinytoleaikaakunpitäätehdätöitä"

Pitäkää hyvänänne kaunis kasvatuksenne, LUULEN tietäväni paremmin kuin "sinun omahyväisessä vuodatuksessasi"

En ole lastarhassa töissä enkä ope. On muuten vain läheinen kosketus lasten arkeen.

Vierailija
69/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varhainen päivähoito. Lapset joutuvat liian varhain liian suuriin ryhmiin ja aikuiskontakteja on turhan paljon.

Vierailija
70/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samanlaisia tapauksia: yksi luokallejäänyt muita isompi, joka kiusasi kaikkia, yksi hörhö joka söi askarteluvälineitä, yksi joka haisi aina viinalta ja tupakalta, yksi lukihäiriöinen, yksi alleenkastelija...

Vierailija
71/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli SINULLA toisten kunnioitusta? Kuvittelet tietäväsi, mistä lasten ongelmat kumpuavat.

Tarkoitan lähinnä sitä, että tuo Jani-Petteri kiusaa jatkuvasti tätä Juusoa, ja repii siltä leluja käsistä jatkuvasti tarhassa. Jani-Petterin isä on menestyvä myyntipäällikkö ja harvoin kotona. Äitikin osastopäällikkönä vain tuo ja vie lapsensa tarhaan ja kotiin, vapaapäivänäkin. Vanhemmat kieltävät lastentarhanhoitajilta sitä ja tätä ja ovat niin olevinaan ja osaavinaan. Sitten ihmetellään murros-iässä kun Jani-Petteri ei noudata kotiintuloaikoja ja kurin pitäminen on vaikeaa? Yhteys hävinnyt? Miksi? Olisiko siksi koska: "vanhemmillakuneinytoleaikaakunpitäätehdätöitä" Pitäkää hyvänänne kaunis kasvatuksenne, LUULEN tietäväni paremmin kuin "sinun omahyväisessä vuodatuksessasi" En ole lastarhassa töissä enkä ope. On muuten vain läheinen kosketus lasten arkeen.

ei niin mitenkään.

Jos haluat vuodattaa työttömän kotiäidin gloriaasi, niin tee siitä oma aloitus.

Vierailija
72/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yksityisyrittäjä.

Näille erityislapsille vain luodaan turhaan omaa "erityisyyttään", kuka allergiansa ja tiesminkä ruokavalion takia. Joillakin on ihan uskonnon kanssa riittävästi tapeltavaa.

Osataanko olla enää normaaleja?

Vierailija
73/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yksityisyrittäjä. Näille erityislapsille vain luodaan turhaan omaa "erityisyyttään", kuka allergiansa ja tiesminkä ruokavalion takia. Joillakin on ihan uskonnon kanssa riittävästi tapeltavaa. Osataanko olla enää normaaleja?

Erityislapsi tarkoittaa (niinkun joku ope tossa jo sanoikin) erityisopetuspäätöksen saanutta, diagnosoitua lasta. Ei siis liity allergioihin tai uskontoihin sitten mitenkään.Ja yksityisyrittäjä, haha... kuule, uhosit niin kovasti sitä, miten SULLA on aikaa, vaikka rahasta onkin tiukkaa, että ei sua kukaan usko. Yksityisyrittäjillä nyt varsinkaan ei ole aikaa keskittyä lapsiinsa, ne on aina töissä ainakin henkisesti jollei muuten.

Vierailija
74/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvatan oman lapseni AIKAA käyttäen ja olen jatkuvasti TUKENA. En siis ole mikään ura-ihminen, joka myy, ja on myynyt oman kalliin aikansa kalliilla jollekin firmalle ja saa jotain palkaksi.

Vierailija
75/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvatan oman lapseni AIKAA käyttäen ja olen jatkuvasti TUKENA. En siis ole mikään ura-ihminen, joka myy, ja on myynyt oman kalliin aikansa kalliilla jollekin firmalle ja saa jotain palkaksi.

Mikäs aidantakaa huutelija tämä nyt sitten on ?

Vierailija
76/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa todellista järjen köyhyyttä väittää että helsingissä olisi slummeja.Erityislapsia ja muuten vain käytöshäiriöisiä on kaikissa kouluissa ympäri suomea.Käykääpä itä-helsingin haukkujat esim.Rovaniemen tai Joensuun kouluissa.

Vierailija
77/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täällä on "positiivisendiskriminoinninkouluja" ja niitä kannattaa välttää. Niin ja monet niistä löytyvät Itä-Helsingistä.

Vierailija
78/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta käsittää lapsuuden, mikä määrittää normaaliuden. Ehkä näitä käsityksiä olisi syyrä muuttaa. Ja sitä mukaa myös koulukäytäntöjä.

Vierailija
79/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjujen opettajalle, että sikojen kanssa ei kannata painia. Molempiin tarttuu paska, ja vain sika nauttii.

Vierailija
80/89 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisesta paikasta ap on kotoisin?

Että ihan TOSI MONET vanhemmat laittaa lapsiaan terapioihin ilman oikeaa diagnoosia. Varmaan joo tosi moni. Onko edes yksi tälläinen tapaus koulukavereissa kenties? Vai yksi epäily ja 7 yleistystä siitä ;D

t. äiti, jonka lapsella on todettu neurologinen kehityksen erityisvaikeus. Ja kyllä sen asian huomasi lapsesta jo ihan puolivuotiaasta, ja selvää on se, että kasvatustyö on huomattavasti haasteellisempaa ja pitkäjänteisempää, kun pitää pieniäkin "normaaleja" asioita harjoitella moneen kertaan. Ja jos lapsella on vaikka naarmu aivoissa, niin miten se liittyy mihinkään natriumglutamaattiin tai siihen, ettei viitsitä kasvattaa? Arvatkaapa miltä tälläiset väitteet tuntuvat sen jälkeen, kun yrittää opettaa lapselle vaikka värejä!? Että syökää terveellisempää ruokaa ja kieltäkää sitä lasta.. joskus tuntuu että terveiden vanhemmat antaa kyllä itselleen anteeksi pikku viitsimättömyydet ja ottavat asiakseen arvostella erityislasten vanhempia :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi