Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikki lahottaa naisen sisälmykset?

Vierailija
05.04.2011 |

Tämä ei sitten ole vitsi. Vaan vakava asia. Lestadiolais-saarnaaja selittää seuroissa miksi meikkaaminen on syntiä:

"Talo maalataan sen vuoksi, ettei puu lahoa. Ihminen kun maalaa naamansa, se lahottaa sisältä ja päältä."

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnamies oli enemmän kuin oikeassa. Meikki aineissa on paljon vaarallisia lisäaineita ja ympäristö myrkkyjä. Luomu nainen on luonnollekin hyväksi. :)

terv. vl

Vierailija
2/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei sitten ole vitsi. Vaan vakava asia. Lestadiolais-saarnaaja selittää seuroissa miksi meikkaaminen on syntiä:

"Talo maalataan sen vuoksi, ettei puu lahoa. Ihminen kun maalaa naamansa, se lahottaa sisältä ja päältä."

Eikö kukaan kysynyt siltä, että miksi talo sitten ei lahoa sisältä, kun on maali pinnassa? Eikö se loogisemmin ole sitten niin, että ne meikkaamattomat naiset lahoaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin moni muukin Raamatun asia kerrotaan.

Vierailija
4/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, puhuiskohan se kuvainnollisesti, niinkuin moni muukin Raamatun asia kerrotaan.

Raamatun asia? Kerroppa minulle missä kohtaa Raamatussa Jumala on ilmoittanut että meikkaaminen on syntiä!

Vierailija
5/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei sitten ole vitsi. Vaan vakava asia. Lestadiolais-saarnaaja selittää seuroissa miksi meikkaaminen on syntiä: "Talo maalataan sen vuoksi, ettei puu lahoa. Ihminen kun maalaa naamansa, se lahottaa sisältä ja päältä."

Eikö kukaan kysynyt siltä, että miksi talo sitten ei lahoa sisältä, kun on maali pinnassa? Eikö se loogisemmin ole sitten niin, että ne meikkaamattomat naiset lahoaa?

Minustakin tuo rinnastus jotenkin ontuu, etten sanoisi "nilkuttaa"!

Vierailija
6/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin vaan tuosta tyylistä millä saarnataan ja Raamatussakin asioista kerrotaan.

Vertauskuviahan ne usein ovat.

Vierailija
7/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lestadiolaisten kielloilla ole mitään yhteyttä Raamattuun, mutta he eivät itse näe sitä ongelmaksi.

Asia on kierretty sillä, että puhujienkokouksessa on tehty päätös, että niinsanotut "seurakunnan neuvot" nostetaan samanveroiseen auktoriteettiasemaan kuin Raamattu. Näin päätettiin.

Siten puhujien tai SRK:n johtokunnan määräämät kiellot ovatkin nyt yhtäläistä "jumalansanaa" kuin Raamatussa.

Kätevää!!

Vierailija
8/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein pyhäpäivinä kirkossaja kuuntelen sarnoja. kaikenlaista muutakin papit puhuu kuin vain Raamatusta, mutta silloin kun he ottaa Raamatusta vertauksia, ne ovat Jeesuksen puhetta. Ne vertaukset.

Ihmisten kehittelemät rinnastukset ja vertaukset ovat yksilöllistä, inhimillistä puhetta, ihmiseltä ihmiselle, mutta eivät ne mitään Jumalan sanaa ole.

Nämä pitäisi osata reilusti erottaa.

Vierailija
9/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lestadiolaisten kielloilla ole mitään yhteyttä Raamattuun, mutta he eivät itse näe sitä ongelmaksi. Asia on kierretty sillä, että puhujienkokouksessa on tehty päätös, että niinsanotut "seurakunnan neuvot" nostetaan samanveroiseen auktoriteettiasemaan kuin Raamattu. Näin päätettiin. Siten puhujien tai SRK:n johtokunnan määräämät kiellot ovatkin nyt yhtäläistä "jumalansanaa" kuin Raamatussa. Kätevää!!

Täysin totta. vanhoillislestadiolaisita on kielletty esimerkiksi onnittelumaljan kohottaminen - silloinkin vaikka lasissa olisi täysin alkoholitonta mehua tai pommacia. Maljan kohottaminen on ilmoitettu uskovaiselle sopimattomaksi teoksi. Siitä on puhuttu seuroissa ja kirjoitettu varoittavia kirjoituksia Päivämiehessä.

Tällaista kieltoa ei Raamattu tunne.

Vierailija
10/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu:n alueella meikkien turvallisuuden suhteen ollaan aivan järjettömän tarkkoja. Eri asia jos menet jossain kiinassa ostelemaan paikallisia mömmöjä.

t: alalla oleva

Meikki aineissa on paljon vaarallisia lisäaineita ja ympäristö myrkkyjä. Luomu nainen on luonnollekin hyväksi. :) terv. vl

Vierailija
11/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi sua loukkaa, päinvastoin sähän voit loistaa meikkaamattoman lestadioslaisen vieressä.

Ja aivan sama kellekään, nostelevatko maljoja vai ei. Ei vaivaa mun päätä.

Vierailija
12/43 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä, että jätetään tiettyjä asioita ihmisen ja Jumalan välisiksi. Tämä meikkaaminen on just sellainen asia. Se pitää uskovalle itselleen tulla selväksi miten suhtautuu. Mä oon tullu siihen tulokseen, etten ihmisten takia ainakaan pingota tai esitä jotain tän asian kanssa. Kun oon töissä niin meikkaan ja kotiäitivuosina on täysin luonnollista etten meikkaa.

Mun mielestä se vapaus on sitä, että mun suhtautuminen just vaikka tähän meikkaamiseen saa vapaasti muuttua koko mun elämäni ajan, jos on muuttuakseen. Teini-ikäisenä olin ulkonäkökeskeisempi, mut onneks oon siitä päässy. Tuskinpa silloin mua joku meikkauskielto olis muuttanu sisältä. Olis vaan tullu huono olo kun oisin kokenu itteni kalpeeksi ja mitättömän näköiseksi. Nykyään en koe silleen.

Jonkun meikkaamisen takia ihmisten tuomitseminen on JÄRJETÖNTÄ.

Vierailija
13/43 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä, että jätetään tiettyjä asioita ihmisen ja Jumalan välisiksi. Tämä meikkaaminen on just sellainen asia. Se pitää uskovalle itselleen tulla selväksi miten suhtautuu. Mä oon tullu siihen tulokseen, etten ihmisten takia ainakaan pingota tai esitä jotain tän asian kanssa. Kun oon töissä niin meikkaan ja kotiäitivuosina on täysin luonnollista etten meikkaa. Mun mielestä se vapaus on sitä, että mun suhtautuminen just vaikka tähän meikkaamiseen saa vapaasti muuttua koko mun elämäni ajan, jos on muuttuakseen. Teini-ikäisenä olin ulkonäkökeskeisempi, mut onneks oon siitä päässy. Tuskinpa silloin mua joku meikkauskielto olis muuttanu sisältä. Olis vaan tullu huono olo kun oisin kokenu itteni kalpeeksi ja mitättömän näköiseksi. Nykyään en koe silleen. Jonkun meikkaamisen takia ihmisten tuomitseminen on JÄRJETÖNTÄ.

Täys kymppi kirjoitus.

Vierailija
14/43 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen meikkaamisen hauskaksi, omasta itsestä iloitsemiseksi ja huolenpidoksi. Ja kaipa vähän myös että ainakin työpaikalla on vähän kuin huolitellumpi. Mutta en pidä muiden kohdalal meikkiä mitenkään tarpeellisena, itse vaan tykkään meikata. Mulla on paljon työkavereita jotka eivät maikkaa. Varsinkaan nuo insinöörimiehet aika vähän. ;-)

Vierailija
15/43 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolais-puhujan ajatus on yksi ositus siitä naisiin ja tyttöihin kohdistuvasta kontrollista, joka on vasrin monimuotoista vanhoillislestadiolaisuudessa. Alkaen siitä että naiselal ei ole oiekutta otta amitään kantaa siihen milloin tulee raskaaksi ja tuleeko perheeseen lapsia vai ei.

Meikkaus- ja ulkonäkökontrolli on osa tätä samaa miesvaltaisen yhteisön naisiin kohdistamaa kontrollia.

Ikävä juttu, eletään sentään jo vuotta 2011.

Vierailija
16/43 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eletään sentään jo vuotta 2011"

Ev.lut. kirkossa hyväksyttiin naiset papinvirkaan 1986. Vanhoillislestadiolaisuus on kirkon suurin herätyslike, mutta naispappeutta ei ole siinä hyväksytty.

Vierailija
17/43 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä muutamat vanhoillislestadiolaiset akteemmiset naiset ja muutamat miespapit nostivat esiin kysymyksen että naisetkin hyväksyttäisiin vähin erin papeiksi myös lestadiolaisuudessa.

Mutta he saivat liikkeen johdolta ehdottoman kiellon.

http://freepathways.wordpress.com/2010/11/11/leppanen/

Vierailija
18/43 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-miesten takia

MIKSI? -Jotta saisivat enemmän huomiota miespuolisilta

Vierailija
19/43 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain herättääkseen vastakkaisen sukupuolen kiinostusta, se on maailman luonnollisin asia!

Toiseksi, useimmat naiset meikkaavat oman itsensä takia, siksi koska se on miellyttävää , hauskaa ja piristävää, sekä saa hyvän olon kun pitää omasta itsestäänkin vähän huolta. :-)

Monien mielestä hillitty meikki on huomaavaisuutta työpaikalla asiakkaita ja työtovereita kohtaan. Mutta onneksi kaikkien kukkien pitää saada kukkia, ja maikittömyydelläkin on kannattajansa.

Vierailija
20/43 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mikään meikkaamisen syy, ei todellakaan. Meikkaan, koska olen omilta väreiltäni hailakka haamu (iho kalpea, ripset ja kulmat vaalean tuhkan väriset jne.) ja lisäksi iho on isohuokosinen ja vaikean aknen jäljiltä jäänyt arpia. Meikkaamalla koen olevani siisti, huoliteltu, ihmisemmän näköinen. Työssä tapaan päivittäin kymmeniä asiakkaita ja minusta on myös ammatillisesti tärkeää olla asiallisen ja siistin näköinen. Kaunista musta ei varmaan saa mutta saa edes siedettävän. Miesten huomiolla ei todellakaan mitään väliä, mies ja perhe jo valmiina eikä mitään aikeita tai tarpeita muita havitellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan