Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaatko tällaisia tietoja ruoka(blogien) ohjeisiin?

Vierailija
05.04.2011 |

a) annoskoot - 2:lle, 6:lle, pellillinen

b) tarkkaan määritetyt raaka-aineet - kanaliemikuutio (Knorr), tomaattikastike (Bertolli)

c) hinta / annos - 2,30€/ann, 10 €/pellillinen

d) tarkat kategoriat - keitot, liharuoat, kanaruoat, texmex

e) lähde - Ulla Svensk: Juhlaleivonnaiset s. 47, Sara la Fountain: Passion for Food s. 200

f) jotain muuta, mitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sovellan ohjeita melko reilusti itse. Ja tosiaan onhan lähde mainittava jos resepti ei ole omasi

Vierailija
2/9 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan onhan lähde mainittava jos resepti ei ole omasi

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuli mieleen :) ap

Vierailija
4/9 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos resepti on SUORAAN kopsattu niin olishan se kiva tietää.

Vierailija
5/9 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aika rempseä ruoanlaittaja enkä hirveästi mittaile laittaessani itselleni ruokaa. MUTTA jos googlaan reseptiä, haluan yleensä laittaa jotain tiettyä tilaisuutta varten, enkä silloin halua ottaa riskiä, että ruoka epäonnistuu.

Toivoisin siis vähän täsmällisyyttä, eikä sellaista "keittelin sellaista pientä määrää chilejä lorauksessa öljyä hetkisen".

Täsmällisyyttä toivoisin myös silloin, jos ruokalaji tai jokin ainesosa on erikoisempi. Ei voi olettaa, että esim. ihminen, joka ei ole koskaan käyttänyt soijarouhetta, tajuaa heti miten sitä käytetään. Tai millä välineellä kannattaa soseuttaa liotetut pähkinät.

Vierailija
6/9 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aika rempseä ruoanlaittaja enkä hirveästi mittaile laittaessani itselleni ruokaa. MUTTA jos googlaan reseptiä, haluan yleensä laittaa jotain tiettyä tilaisuutta varten, enkä silloin halua ottaa riskiä, että ruoka epäonnistuu. Toivoisin siis vähän täsmällisyyttä, eikä sellaista "keittelin sellaista pientä määrää chilejä lorauksessa öljyä hetkisen". Täsmällisyyttä toivoisin myös silloin, jos ruokalaji tai jokin ainesosa on erikoisempi. Ei voi olettaa, että esim. ihminen, joka ei ole koskaan käyttänyt soijarouhetta, tajuaa heti miten sitä käytetään. Tai millä välineellä kannattaa soseuttaa liotetut pähkinät.

Vierailija
7/9 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aika rempseä ruoanlaittaja enkä hirveästi mittaile laittaessani itselleni ruokaa. MUTTA jos googlaan reseptiä, haluan yleensä laittaa jotain tiettyä tilaisuutta varten, enkä silloin halua ottaa riskiä, että ruoka epäonnistuu. Toivoisin siis vähän täsmällisyyttä, eikä sellaista "keittelin sellaista pientä määrää chilejä lorauksessa öljyä hetkisen". Täsmällisyyttä toivoisin myös silloin, jos ruokalaji tai jokin ainesosa on erikoisempi. Ei voi olettaa, että esim. ihminen, joka ei ole koskaan käyttänyt soijarouhetta, tajuaa heti miten sitä käytetään. Tai millä välineellä kannattaa soseuttaa liotetut pähkinät.

Vierailija
8/9 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) annoskoot - 2:lle, 6:lle, pellillinen

b) tarkkaan määritetyt raaka-aineet - kanaliemikuutio (Knorr), tomaattikastike (Bertolli)

c) hinta / annos - 2,30€/ann, 10 €/pellillinen

d) tarkat kategoriat - keitot, liharuoat, kanaruoat, texmex

e) lähde - Ulla Svensk: Juhlaleivonnaiset s. 47, Sara la Fountain: Passion for Food s. 200

f) jotain muuta, mitä?

a) ihan ok, jos sen kertoo suurin piirtein, ei välttämätön

b) blogi ei ole mainos, joten mielellään ei tuotemerkkejä. Jos on sattunut löytämään jonkin ultrahyvän tuotteen, niin sen voi mainita tekstissä (ei siis reseptissä). On muuten tosi epäuskottavaa, jos bloggaaja esim. hehkuttaa Valion tuotteita, ja sivulla on Valion bannereita. Turn-off mulle.

c) ei ole välttämätön, mutta kovin kalliiden ruokien kohdalla voisi tietty antaa vinkkiä siitä, mitä aineksia vaihtamalla saisi samantyyppisen ruoan halvemmalla

d) kategoriat on hyvä, koska muuten ruokien etsiminen on todella tuskaista, varsinkin pitkään pystyssä olleissa blogeissa

e) EHDOTTOMASTI! Mua todella hävettää sellaisten bloggareiden puolesta, jotka eivät tajua merkitä lähteitään. Se ei todellakaan ole ok.

Vierailija
9/9 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) lehtien ja keittokirjojen määrät on yleensä laskettu neljälle ja lähden siitä että niin on blogeissakin Poikkeukset on hyvä mainita: "ohje kahdelle/ kuudelle" jne

b) en kaipaa tekstimainontaa minnekään!

c) en

d) seuraan oikeastaan vain Pastanjauhajia ja heillä on kategoriat, hakemisto, jota on helppo selailla. Blogi kannattaa varmaan rakentaa kuin keittokirja, onhan sielläkin eri ruuat omissa osastoissaan

e) resepteillä ei ole tekijänoikeussuojaa, mutta korrektiahan on mainita lähde. Minua kiinnostaa blogistin omat ohjeet ja ruoka-oivallukset enemmän

f) tarkat paistoajat ja lämpötilat uuniruuille, ei mitään "paista uunissa kunnes on kypsää". Tykkään kun ruokalehdissä on juhlamenuiden yhteydessä aikataulu, eli missä järjestyksessä ruuat laitetaan, että kaikki on oikeaan aikaan valmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä