Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poikalasten äidit sanovat että onneksi tuli poika, niin ei tarvitse pukea tyttöä pnkkiin?

Vierailija
05.04.2011 |

Siis mistä se käsitys että tyttö olisi PAKKO pukea pinkkiin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan lätkäjoukkueessa muutama kaveri osti uudet pinkit nauhat luistimiinsa:) Saavat vanhemmat nauttia poikien lätkämatsissa pinkistä väristä jäällä...

Että se siitä sukupuolisidonnaisesta väristä.

Vierailija
2/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanaa pukea kaksi ensimmäistä pinkkiin ja hörhelöihin, mutta saattohan niillä käyttää vaikka sitä sinistäkin. Ja vaihteluks oli sitten kivaa pukea se kolmonen ruskeaan, siniseen, vihreään, mutta valikoima vaatteissa on sitten niukempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä.

Itse olen poikalasten äiti, mutta tuommoinen ajatus ei ole koskaan käynyt mielessäni.

Puen lapset mielelläni niihin väreihin ja kuoseihin joista he itse pitävät. Kaikista en itse aina tykkää, mutta mielestäni on tärkeää että lapsi itse viihtyy vaatteissaan.

Vierailija
4/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tuollaista ikinä sanonut, enkä ole kuullut muidenkaan suusta.

Vierailija
5/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli pojan jälkeen tyttö ja voi tsiisus sukulaisilta lähti mopo suitsineen. :O Vaikka ollaan sanottu, ettei vaaleanpunainen ole meidän väri ja lapsi näyttää sitäpaitsi ihan hölmöltä pinkeissä röyhelöissä, tulee melkein joka kuukausi jotain pinkkiä/kimaltavaa/röyhelöä vaatetta lahjaksi. Jouluna joka ikinen pehmeä paketti oli vaaleanpunainen, leluja myöten. Onneksi on esikoiselta tarpeeksi vaatetta säilössä, niin saa puettua vihreää, ruskeaa, oranssia ja muuta kivaa päälle. :)

Vierailija
6/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun he itse alkoivat kaivata pinkkiä, he saivat sitä. kun lempiväri vaihtui vihreään, he saivat sitäkin.

mulla on poikiakin. en ole koskaan miettinyt lapsia jonkin värin kautta.

Vierailija
7/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoivat tyttöä ja ostelivat sitä pinkkiä vaatetta:D Toivovat salaa että seuraavalla kerralla sitten pinkille vaatteelle tulis käyttöä.

Vierailija
8/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta olisi hyvä myös pukea niihin ja mm. ottaa valokuvia. Meillä on niin vaaleanpunainen ihonväri, etten haluaisi mitään pinkkiä vaatetta lapseni kasvoja vasten. Itsekin näytän ihan porsaalta pinkissä, vaikken kasvoiltani mikään pyöreä olekaan.

Vierailija
9/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa samaa mieltä. Meille tuli nyt kolmantena tyttö ja pakko se on pukea pinkkiin. :( Paitsi, jos jättää käyttämättä kaikki vauvalahjat ja kummitädin antamat vaatteet.

Vierailija
10/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vitsaillen voin sanoakin (muiden poikalasten vanhemmille).

Prinsessapinkit vaatteet nyt vaan ovat kertakaikkisen kamalia minun makuuni. Ja ei, ei ole pakko pukea pinkkiin, mutta kauppojen valikoima nyt vaan on aika pinkkisävyinen. Kaikkia vaatteita ei ole varaa hankkia hintavista tanskalaista unisex-retromallistoista.

Ja jos olisikin, jossain vaiheessa tytöille kuitenkin usein iskee "prinsessavaihe" päälle ja he itse haluavat pinkkiä röyhelöä. Yritä siinä sitten tarjota ruskeaa froteetunikaa.

Vierailija
11/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunnen aika läjän poikien äitejä.

Vierailija
12/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just joo

Vierailija
13/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on kolme poikaa sekä kaveripiirissä paljon poikia muutenkin.

Tosin pinkki ja lila ovat "inhokkivärejä", mutta vaaleanpunainen on kiva! Eli jos meille tulisi tyttö niin tuskin olisi kovin montaa pinkkiä tai lilaa vaatetta minun ostamani :-)

Vierailija
14/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkistä ei saa jostain syystä tykätä, saati pukea lapselleen.

Vierailija
15/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa mitään tällaista. eikö se terve lapsi nyt oo pääasia, niitä vaatteiden värejä voi sitten stressata, jos ei todellakaan mitään muuta mietittävää ihmisellä oo. Voi hyvänen aika.

Vierailija
16/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse voisin vaikkapa sanoa noin, inhoan pinkkiä väriä ;) oisko hyvä perustelu? Tyttöähän ei tosiaan ole pakko pukea pinkkiin, mutta sekin vauva kasvaa, ja saattaa ihan itse haluta pinkkiä, hyi sentään... :D

Vierailija
17/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 poikaa, joista yhdellä on oikeastaan vaan punaista, vaaleanpunaista, oranssia, keltaista, lilaa.. Lapset saa pukeutua ihan sellaisiin väreihin joista tykkäävät. Mä en tykkää itse ollenkaan punaisesta, mutta miksi en antaisi poikani siihen pukeutua?

Vierailija
18/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ymmärrä.

onneks meillä on sekä että, on poikiakin puettu pinkkiin vauvana. eikä ainakaan vielä ole homo, kohta jo täysi-ikäinen.

Vierailija
19/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikea sanoa, kun en ole ikinä moiseen törmännyt, vaikka itse olen poikien vanhempi ja ystäväpiirissä on lukuisia vastaavia.

Olen ajatellut, että totta kai tyttö voisi pinkkiä käyttää. Ihan kiva värihän pinkki, kuten moni muukin väri..

Voisiko joku valaista, että mikä tämän ap:n mainitseman ajatuksen taustalla oikein on? Olenko jotenkin yksinkertainen, kun en tajua joidenkin ajatuksenjuoksua?

Vierailija
20/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkistä ei saa jostain syystä tykätä, saati pukea lapselleen.

Mutta moni aikuinen ei tykkää. Lisäksi vaaleanpunainen ja pinkki sopivat tummille lapsille parhaiten, ei näille vaaleille suomalaisille. Toivon joskus saavani tytön, mutta varmaan niin kauan kuin itse voisin vaikuttaa vaatteisiin, niin ostaisin ennemmin vaikka punaista, keltaista ja oranssia ja miks'ei myös sinistä, turkoosia, vihreää, ruskeaa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän