Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkä olen uskossa, ehkä en. Miksi uskovaisten on niin vaikea hyväksyä tällaista olotilaa?

Vierailija
05.04.2011 |

Heille kaikki on mustavalkoista. Minulle ei todellakaan ole.

Mielipiteitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovaisia, tai uskomassa. Jotkut muut kristityt, helluntailaiset, tav.ev.lutit ym on uskossa :)

Vai ovatko lestadiolaiset "uskomassa"?

Vierailija
22/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuskin sanoi, että joko olet puolesta tai vastaan. Siltä väliltä ei voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen "täysin uskossa" enkä todellakaan voinut ymmärtää, miksi asia ei olisi joko tai. Tietenkin se oli.

Mutta, onpa ajattelu ja kokemusmaailma hieman muuttunut noilta ajoilta. :) Olen saanut uskonnon piirissä niin huonoja kokemuksia, etten pysty enää olemaan sydämestäni täysin siinä mukana. Periaatteessa olisin valmis (ja olenkin) hyväksymään sen, että pelastun armosta uskon kautta Jeesukseen.

Mutta kaikki tämän ympärille rakennettu sälä, uskon tulkinnat ja merkitykset, elämäntavoista puhumattakaan, aiheuttavat ison vastareaktion. En enää ikinä halua palata sellaiseen uskoon, jossa joskus olin! Ja jos sen tällaisenani kelpaa Jumalalle (ihmisille en näytä kelpaavan), niin sitten olen mieluummin vaikka ateisti.

Vierailija
24/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuskin sanoi, että joko olet puolesta tai vastaan. Siltä väliltä ei voi olla.

Kylläpä vain voi. Ymmärrät sen vasta sitten, jos itse joudut samaan tilanteeseen. :)

Vierailija
25/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vain voi. Ymmärrät sen vasta sitten, jos itse joudut samaan tilanteeseen. :)

Vierailija
26/26 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi