Pelastakaa mun pakko-oireinen työkaveri mun nöyryytykseltä. Help!?
Meillä on töissä ulkomaalainen nuori mies, joka on täysin pakko-oireinen. Joka viikkopalaverissa hän haluaa keskustella joko vessa- tai keittiöhygieniasta. Joku on unohtanut kurkun jääkaappiin tai pisuaari on likainen tai roskat tuoksuvat.
Kerroin hänelle eilen, että meillä on kihomatoja. Hän tuli pari tuntia myöhässä töihin, mulkaisi minua pahasti, kutsui hätäkokouksen esimieheni kanssa ja istui tunnin liikkumatta paikallaan. Esimieheni oli pakko lähteä, mutta hän soitti matkalta, että karvakäsi pelkää tautiasi. Sen jälkeen pyysin karvakättä neuvottelemaan kanssani, ensin hän kieltäytyi, pakotin hänet. Hänestä oli törkeää, että tulin töihin ja häntä pelottaa. Soitin lääkärille, joka sanoi, että on teoreettisen pieni mahdollisuus, että kihomadot tarttuvat häneen. Varsinkin jos pesemme ahkerasti käsiä.
Soitin pomolle ja kysyin, että lähdenkö vai jäänkö täksi päiväksi töihin.
Että vituttaa, hirveä episodi avokonttorissa ja olen niin kauhean pieni ja nuori sielu, että minusta pakko-oireiset ihmiset ovat AINA olleet ärsyttäviä. Ihme bakteerikammoinen, joka ei voi syödä ravintolassa, koska siinä voi olla pöpöjä. Ei voi koskettaa bussissa tolppaa, eikä voi sitä eikä tätä. Okei, mä ymmärrän, että jos on kasvanut lämpimässä maassa, voi olla pöpökammoinen, mutta että siitä pitää tehdä monta kertaa viikossa iso numero!
Miten tästä yli? Ilman, että alan vihaamaan kyseistä tyyppiä. Tekisi mieli mennä koskettelemaan, kun mua ärsyttää niin…
Haudon kostoa nolaamisesta, miten unohtaa koko juttu ja olla pilkkaamatta herkkistä?!
Tai masentunut, anorektikko, skitsofreenikko? Siksi, että haluaisi vaan olla hankala, vittumainen tyyppi. On sellainen, koska tykkää hankaloittaa läheistensäkin ja työkavereittensa elämää, koska ei vaan periaatteesta halua olla kunnolla. Noihan on sairauksia, ihan kuten reuma, syöpä, sydänvika.