Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastakaa mun pakko-oireinen työkaveri mun nöyryytykseltä. Help!?

Vierailija
05.04.2011 |

Meillä on töissä ulkomaalainen nuori mies, joka on täysin pakko-oireinen. Joka viikkopalaverissa hän haluaa keskustella joko vessa- tai keittiöhygieniasta. Joku on unohtanut kurkun jääkaappiin tai pisuaari on likainen tai roskat tuoksuvat.

Kerroin hänelle eilen, että meillä on kihomatoja. Hän tuli pari tuntia myöhässä töihin, mulkaisi minua pahasti, kutsui hätäkokouksen esimieheni kanssa ja istui tunnin liikkumatta paikallaan. Esimieheni oli pakko lähteä, mutta hän soitti matkalta, että karvakäsi pelkää tautiasi. Sen jälkeen pyysin karvakättä neuvottelemaan kanssani, ensin hän kieltäytyi, pakotin hänet. Hänestä oli törkeää, että tulin töihin ja häntä pelottaa. Soitin lääkärille, joka sanoi, että on teoreettisen pieni mahdollisuus, että kihomadot tarttuvat häneen. Varsinkin jos pesemme ahkerasti käsiä.

Soitin pomolle ja kysyin, että lähdenkö vai jäänkö täksi päiväksi töihin.

Että vituttaa, hirveä episodi avokonttorissa ja olen niin kauhean pieni ja nuori sielu, että minusta pakko-oireiset ihmiset ovat AINA olleet ärsyttäviä. Ihme bakteerikammoinen, joka ei voi syödä ravintolassa, koska siinä voi olla pöpöjä. Ei voi koskettaa bussissa tolppaa, eikä voi sitä eikä tätä. Okei, mä ymmärrän, että jos on kasvanut lämpimässä maassa, voi olla pöpökammoinen, mutta että siitä pitää tehdä monta kertaa viikossa iso numero!

Miten tästä yli? Ilman, että alan vihaamaan kyseistä tyyppiä. Tekisi mieli mennä koskettelemaan, kun mua ärsyttää niin…

Haudon kostoa nolaamisesta, miten unohtaa koko juttu ja olla pilkkaamatta herkkistä?!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janoan kostoa siitä.

kostonjanoisia ja etenkin niitä, jotka kantavat matoja perseessään, johtuen huonosta hygieniasta.

Vierailija
2/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

metrin päässä istuvalta neurootikoltamme, että on edesvastuutonta tulla töihin, koskea astioihin, käyttää jääkaappia ja mikroaaltouunia ja olla toimistossa kun on näin vakava tila.

En vastannut, ja olen todella vihainen ja nöyryytetty.

1. yritin puhua hänelle, hän ei halunnut

2. kysyin asiaa esimieheltäni, hän halusi minun jäävän toimistolle

3. olen vieläkin vihaisempi. Olimme hyviä ystäviä ja olen sitä mieltä, että hän on todella häiriintynyt näissä asioissa.

Onko oikein kirjoittaa hänelle huomenna sähköposti, että koska hänestä minä olen edesvastuuton ja minusta hän on neuroottinen - päätöksen minun työssä käynnistäni on tehnyt esimiehemme.

Toisaalta minusta olisi oikein mukavaa olla pari viikkoa saikulla terveenä kuin pukki, mutta firma on pieni, eikä meillä ole varaa siihen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/3 koulu- ja tarhaikäisistä kantaa kihomatoja ja ne tarttuvat mm. petivaatteiden välityksellä!

ap

Vierailija
4/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä on töissä samantyyppinen neurootikko. Minä suhtaudun häneen eniten säälivästi, koska hän ei voi tulla kanssamme syömään, hän kokee selvästi ahdistusta vessassa käynnistä. Varsinkin jos joku on käynyt kakalla ennen häntä.

Surullista hänelle, varsinkin koska hän selvästi tuntee sairaudentuntoa aiheesta sekä ymmärtää jäävänsä monesta asiasta paitsi sekä ymmärtää olevansa vastarannan kiiski monessa asiassa.

Ole aikuinen ja yritä jotenkin saada ystävyytenne jälleen takaisin, koska se on luultavasti hänelle vähintään yhtä tärkeää kuin sinullekin. Vettä sillan alla.

Tsemppiä kohtaamiseen. Äläkä enää palaa asiaan. Jos hän ei siitä pysty puhumaan, yrittäkää unohtaa se. Hänelle tämä on varmasti vaikeampaa kuin sinulle. Raukka kokee suunnattomasti ahdistusta.

Vierailija
5/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rasisti ja kyseessä on tosi hyvä tyyppi monella muulla tavalla. En oikeasti aio kostaa, vähän ehkä vittuilla, koska HALOO aikuinen mies ei ole mies, jos se on hysteerinen, eikä pysty normaaliin keskusteluun.

ap

ja käsiensä karvaisuutta, vaikka sillä ei ole neuroottisuuden kanssa mitäänt tekemistä

Vierailija
6/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän mököttää ahdistuneena kahden metrin päässä, eikä puhu eikä pukahda. Pitäisikö minun yrittää jälleen keskustelua?

Vai annanko ajan kulua. Aika jäätävä fiilis.

ap

P.s. Pahoittelen karvakäsi vertausta. Jos hän olisi suomalainen, olisin voinut sanoa hyvin betoninvärinen, valkoripsinen pullamaha. Kunhan vitutti. (ja vitutaa vieläkin!)

Vierailija
7/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on OCD poika. Vaikka ympäröivän yhteiskunnan on syytä vähän herätellä ja peilata neuroottisuutta, paraneminen alkaa itsestä. Turhaa toista kiusatakaan, jos on noin vaikeaa.

Vierailija
8/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi menit kihomadoista sille puhumaan?

Vierailija
9/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengänpohjasta, tilannetajuni petti täydellisesti. En vaan ymmärrä, joten toimin typerästi.

ap

Vierailija
10/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vettä myllyyn: kerro seuraavaksi nyt ainakin hiivatulehduksesta ja pahasta ihottumasta. Tavalliset flunssat ja vatsataudit ovat itsestään selviä. Jos oikein haluat säikäyttää, niin ihmettele puolihuolimattomasti joskus ääneen, että onkohan sinulla satiaisia.

Vierailija
11/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukaisin sen ja toi viimeinen osio oli " Miksi kihomadot ei toistuvasta häädöstä lähde pois" tai jotain tuollaista. Se raukkahan juoksee seinänkin läpi sua karkuun! hahaha... Mut ainahan voit yskiä sitä tyyppiä päin...

Vierailija
13/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vitutti ihan suunnattomasti, ja teki mieli tehdä jotain typeriä temppuja, mutta en kuitenkaan sitten. Ei ole mun tehtäväni hoitaa muita.

Oikeastiko luulet, että pakko-oireiden hoitokeino on jonkun psykoosipotilaan tekemät typerät temput? Kuka sinua hoisi ja millä metodeilla? Salmonellaa kantava paskomalla päällesi?

Vierailija
14/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaamalla netissä, joten sen takia se onkin ihan peloissaan. Se tietää jo kaiken...

BT:ssä tai CBT:ssä käytetään ERP:tä (Exposure Response Preventio - Altistus, vasteen välttäminen) - aluksi esimerkiksi tautikammoinen joutuu koskettamaan jotakin vain miedosti "saastaista", kuten pyyhettä, joka on koskettanut toista pyyhettä joka on koskettanut "likaisessa" paikassa (esimerkiksi koulussa) ollutta kirjaa koskettanutta hammastikun päätä. Sen jälkeen he tajuavat, että he voivat koskettaa jotakin hieman enemmän "saastaista".

Mä voin ruveta altistajaksi keksimällä erilaisia tauteja, joita sairastelen. Jos olisin mies, kävisin kuseskelemassa pitkin seiniä pisuaarin ohi. Naisena voin kuitenkin jättää puolimätiä ruokia kaappeihin tai olla pyyhkimättä tasoja... Voin myös aina AIVASTELLA keittiössä ja pyyhkiä likaa kostuttamalla räkää sormeen... joka on ihan klassikko.

Vierailija
15/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko-oireisuutensa takia, jos niin ahdistaa. Eihän sulle edes kukaan lääkäri saikkua kirjoittaisi, pelkkien kihomatojen takia.

Tietty voit yrittää kertoa sille, että peset käsiäsi tehostetuksi, leikkaat kynnet lyhyiksi ja olet muutenkin varovainen.

Vierailija
16/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kertoa, että tarhassa/koulussa on ollut täitä sekä lintukirppuja.

Vierailija
17/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna juttelisin jo esimiehelle. Tuohan on jo ihan yliliijoiteltua. Jos kyse on ihmisestä, joka on sairas, niin suosittelen vaikka työpaikkalääkäriä keskustelemaan hänen kanssaan. Eihän tuo enää sinua koske, jos kerran esimies on sinulle luvan antanut tulla töihin. Eli pyydä työkaveria juttelemaan esimiehellesi aiheesta tai työpaikkalääkärille tai -hoitajalle. työkaverisi tarvitsee nyt apua. Eihän hän voi työskennellä jos kokoajan käyttäytyy noin. Onhan vatsataudit, flunssat,vesirokko ... Mene juttelemaan esimiehellesi, ja sano että työkaverisi on nyt avun tarpeessa.

Vierailija
18/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehellesi ja pyydä häntä ratkaisemaan tilanne. Jospa työkaverisi ohjattaisiin jonnekin, missä voisi ahdistustaan parantaa?

Vierailija
19/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jatkaisin hommiani ihan normaalisti enkä korviani lotkauttaisi tuollaiselle hysteerikolle. Lähteköön itse vapaapäivälle jos ei nuppi kestä normaalielämää.

Vierailija
20/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusta syystä kuin rasistisuuden vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan