Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastakaa mun pakko-oireinen työkaveri mun nöyryytykseltä. Help!?

Vierailija
05.04.2011 |

Meillä on töissä ulkomaalainen nuori mies, joka on täysin pakko-oireinen. Joka viikkopalaverissa hän haluaa keskustella joko vessa- tai keittiöhygieniasta. Joku on unohtanut kurkun jääkaappiin tai pisuaari on likainen tai roskat tuoksuvat.

Kerroin hänelle eilen, että meillä on kihomatoja. Hän tuli pari tuntia myöhässä töihin, mulkaisi minua pahasti, kutsui hätäkokouksen esimieheni kanssa ja istui tunnin liikkumatta paikallaan. Esimieheni oli pakko lähteä, mutta hän soitti matkalta, että karvakäsi pelkää tautiasi. Sen jälkeen pyysin karvakättä neuvottelemaan kanssani, ensin hän kieltäytyi, pakotin hänet. Hänestä oli törkeää, että tulin töihin ja häntä pelottaa. Soitin lääkärille, joka sanoi, että on teoreettisen pieni mahdollisuus, että kihomadot tarttuvat häneen. Varsinkin jos pesemme ahkerasti käsiä.

Soitin pomolle ja kysyin, että lähdenkö vai jäänkö täksi päiväksi töihin.

Että vituttaa, hirveä episodi avokonttorissa ja olen niin kauhean pieni ja nuori sielu, että minusta pakko-oireiset ihmiset ovat AINA olleet ärsyttäviä. Ihme bakteerikammoinen, joka ei voi syödä ravintolassa, koska siinä voi olla pöpöjä. Ei voi koskettaa bussissa tolppaa, eikä voi sitä eikä tätä. Okei, mä ymmärrän, että jos on kasvanut lämpimässä maassa, voi olla pöpökammoinen, mutta että siitä pitää tehdä monta kertaa viikossa iso numero!

Miten tästä yli? Ilman, että alan vihaamaan kyseistä tyyppiä. Tekisi mieli mennä koskettelemaan, kun mua ärsyttää niin…

Haudon kostoa nolaamisesta, miten unohtaa koko juttu ja olla pilkkaamatta herkkistä?!

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin sähköpostilla suunnilleen näin:

Minun olisi pitänyt arvata, että panikoit. Olen pahoillani, jos aiheutin turhaan ahdistusta.

Sinun mielestäsi minä olen edesvastuuton ja minusta sinä olet neuroottinen, joten esimiehemme on päättänyt, että minä jään. Jos joku saa infektion, se on tapahtunut jo, koska olen voinut olla kihomatojen kantaja jo kuukausia. Tila voidaan parantaa ja sinä et tule kuolemaan tähän.

En myöskään tule saamaan sairaslomaa tämän takia. Kysyin sitä lääkäriltä ja hän oli aika huvittunut…

ap

Vierailija
22/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mainitset ulkomaalaisuuden?

Muusta syystä kuin rasistisuuden vuoksi?

Olen töissä ulkkisten kanssa ja minusta ei saa rasistia tekemälläkään...

Mun on vaikea joskus eläytyä myös sianlihakammoon...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa työkaveris olla oikeassa tuon hygienisyyden kanssa jos teillä on kihomatoja...On se ihme ku ei saa pidettyä itseään ja kotiansa puhtaana!!!

Eli, syytä itseäs vaan!!!!!!!!!!!

Vierailija
24/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mitäs jos menisit ihan itse kurkkimaan parit ahterit!

Vierailija
25/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurierot usein vaikuttaa yllättävillä tavoilla...

eiköhän ole ihan yksilöllistä

Vierailija
26/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosteiden, lämpimien maiden kulttuureja. Tietysti! Täällä pakkasen ja kylmän keskellä voi ottaa rennommin.

Vierailija
27/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielteet eli pakkoajatukset ovat ajatuksia, joita potilas ei voi lakata ajattelemasta. Tyypillisiä pakkomielteitä ovat taudin saamisen pelko sekä itsensä tai toisten satuttaminen. Pakkomielteet ovat tyypillisesti automaattisia, tiheään esiintyviä, ahdistusta aiheuttavia ja vaikeasti hallittavissa tai lopetettavissa.

Vaikka oikeasti ne on vaikeita mielenterveysongelmia, mä en saata ymmärtää!!! Eksällä oli pöpökammo, ja oikeastaan meidän suhde kaatui siihen. En voinut kunnioittaa miestä, joka pesee tiskejä tunnin päivässä ja hinkkaa kaikkea mikä liikkuu ja jaksaa pelotella ja ahdistua kaikesta.

Mutta töissä se on vain siedettävä. Ota ylimielinen suhtautuminen, se on turhauttavinta hänestä, kun hänen pelkonsa eivät saakaan vastakaikua keneltäkään!!

Vierailija
28/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kaivaisin pyllyä ennen kuin koskettelisin kaverin eväsleipiä:)

Vierailija
29/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pakko-oireisuutta. Mulla ei varmaan ole mitään taipumuksia siihen, kun minusta oikeasti aikuiset ihmiset eivät pelkää pieniä pöpöjä ja matoja. Minusta se on hysteeristä ja lapsellista. Enitenhän tässä vituttaa se, että pitääkö nolata keskellä konttoria. Janoan kostoa siitä. Aikuiset ihmisethän oikeasti keskustelevat asioista ja uskovat, kun toinen kertoo, että lääkäri on tätä mieltä. Eikä menetä yöunia ja lue koko yötä jostain pikku madoista ahdistuneena. En ole rasisti ja kyseessä on tosi hyvä tyyppi monella muulla tavalla. En oikeasti aio kostaa, vähän ehkä vittuilla, koska HALOO aikuinen mies ei ole mies, jos se on hysteerinen, eikä pysty normaaliin keskusteluun. ap

Paljastit juuri, että sinä kärsit pakko-oireista :D Sinulla on selvä pakkoajatus työkaveristasi, et voi ajatella muuta :D D

Vierailija
30/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ylimielinen suhtautuminen, se on turhauttavinta hänestä, kun hänen pelkonsa eivät saakaan vastakaikua keneltäkään!!

Siis että mitäh.

Vierailija
31/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi

Kun pakko-oireinen ei saakaan vastakaikua peloilleen ympäristöltään, hän turhautuu. Pakko-oireisesta on ihan validi pelko, että hampurilaisravintolassa kokki on räkäissyt hänen purilaiseensa. Kun hän kertoo tämän ystävälleen, joka suhtautuu sairaaseen epäluuloisuuteen ylimielisesti ja huvittuneesti - pakko-oireinen saa taas muistutuksen siitä, että muiden mielestä hän on sairas.

Vierailija
32/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi

Kun pakko-oireinen ei saakaan vastakaikua peloilleen ympäristöltään, hän turhautuu. Pakko-oireisesta on ihan validi pelko, että hampurilaisravintolassa kokki on räkäissyt hänen purilaiseensa. Kun hän kertoo tämän ystävälleen, joka suhtautuu sairaaseen epäluuloisuuteen ylimielisesti ja huvittuneesti - pakko-oireinen saa taas muistutuksen siitä, että muiden mielestä hän on sairas.

Ja tää on sun mielestä hienoa? Ja mikäs on sun diagnoosi?

Vierailija
33/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en pistä mun syyttömiä työkavereitani pölkylle siitä, entäs sun?

Vierailija
34/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sairastanut psykoosin, ja kun kävin työharjoittelussa yhdessä paikassa joka on tarkoitettu mielenterveyskuntoutujille, niin kyllä kaikki pakko-oireiset ja neurootikot pisti silmään. Se on jotenkin vaikeaa sietää ja ymmärtää että ne tosiaa on sellaisia. Muakin vitutti ihan suunnattomasti, ja teki mieli tehdä jotain typeriä temppuja, mutta en kuitenkaan sitten. Ei ole mun tehtäväni hoitaa muita.

Vierailija
35/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireiset ovat usein peloissaan siitä että olisivat "hulluja" tai hulluksi tulossa. He ovat usein erittäin sairaudentuntoisia oireidensa suhteen ja saattava hävetä oireita siinä määrin etteivät niistä kenellekään kerro.

Ne on niin nössöjä vinkujia, mutta niiden kiusaamisesta ei ole mitään iloa, koska ne on valmiiksi ahdistuneita ja niillä on vaikeaa. Kiusaat niitä tai et, ne kärsii koko ajan.

Vierailija
36/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireiset ovat usein peloissaan siitä että olisivat "hulluja" tai hulluksi tulossa. He ovat usein erittäin sairaudentuntoisia oireidensa suhteen ja saattava hävetä oireita siinä määrin etteivät niistä kenellekään kerro.

Ne on niin nössöjä vinkujia, mutta niiden kiusaamisesta ei ole mitään iloa, koska ne on valmiiksi ahdistuneita ja niillä on vaikeaa. Kiusaat niitä tai et, ne kärsii koko ajan.

Vierailija
37/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hullu, sen tietää kaikki,

Vierailija
38/61 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä säkin siitä rauhoitut kun sun kihomatostressi lievittyy. Relax.

Vierailija
40/61 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi