Lapsivuodeosastot Naistenklinikalla
HUSn/Naistenklinikan nettisivuilta en löytänyt tietoa lapsivuodeosastojen huoneista, tai en osannut tietoa sieltä etsiä. Osastolla 61 on perhehuoneita, mutta onko muilla osastoilla 2 vai 4 hengen huoneita vai jotain muuta?
Kommentit (22)
toisella paikalla ei ollut ketään koko aikana.
olin os 51:llä neljän hengen huoneessa. Viime viikolla olin os 61:llä kahden hengen huoneessa. Ja ihan tavis synnyttäjä olen.
Kummallakin kerralla olin 4 hengen huoneessa ja meno oli sen mukaista. Toisella kerralla monikulttuurinen huone, eli naisia 4 täysin eri kulttuurista.
Jokainen eli omaa aikaansa, omia tapojaan, omilla säännöillään, ja minä en nukkunut siellä minuuttiakaan... kamala meininki.
Ja kun oma vauva nukkui ja olisi voinut levätä, niin jonkun toisen itki. Kännykät pirisi ja isiä oli joka nurkassa. :( en mene toiste.
kertaalleen ollut, lisäkseni on kaksi äitiä vauvoineen. Hiljaista, rauhallista heidän kanssaan oli.
ja todella tyytyväisiä oltiin. Ihana henkilökunta ja kaikki meni tosi hyvin!
Mun käsittääkseni niitä perhehuoneita ei ole kuin sillä yhdellä osastolla.Ja siis sillä samalla osastolla on myös ryhmä-huoneita. Ne muut osastothan on varattu joko päihdeäideille tai niille, joilla on jokin erikois-sairaus???
siellä oli kuusi äitiä, koska oli ruuhkaa. Huoneeseen tuotiin kerrossänky siltä varalta, että huoneeseen tulisi vielä muutama lisää.
Ensimmäisellä kerralla pääsin os. 51 ja oli kahden hengen huone ja toisella kerralla pääsin tuonne os. 61 ja siellä oli myös kahden hengen huone.
Siskoni on myös synnyttäny naistenklinikalla ja kahden ensimmäisen kohdalla hän oli neljän hengen huoneissa ja kahden jälkimmäisen kanssa kahden hengen huoneissa.
Kiitos vastauksista! Täytyy varautua neljän hengen huoneeseen. Voin vain arvailla miten tunnelma on katossa jos huoneessa on neljä äitiä ja vauvaa.
yläpetille synnytyksen jälkeen ;).
Tietääkö kukaan onko Naikkarilta vaikea saada perhehuonette vaikka olisi ns. normaali raskaus ja synnytys.
Naistenklinikalle kai minunkin pitäisi sitten mennä. Onko tietoa, saako siellä miten helposti vedettyä verhon oman petin ympärille, jotta saisi olla omassa rauhassa, jos siellä kimppahuoneessa ravaa paljon tuntematonta porukkaa...
en muista oliko myös viiden hengen huoneita. Yleensä kahden hengen huoneet ovat ensisijaisesti äideille, joilla on ollut jotain erityistä synnytyksessä tai raskaudessa tai kun lapsella on jotakin erityistä (jos jotain oikein kurjaa tapahtuu on äidit voineet saada omankin huoneen, joka on tehty tilapäisesti johonkin huuhteluhuoneeseen tms ja tällöin puolisokin on voinut olla tavallista paremmin paikalla, mutta nämä on enemmän hätätapauksia tai todellista tilanpuutetta varten siis).
Tietenkään ei ole automaatio, ettei kahden hengen huoneeseen voisi päästä vaikka kaikki olisi vallan hyvin mutta kun naikkarilla synnyttää paljon erityistapauksia ja pikkukeskoset yms. ovat hoidossa vieressä lastenklinikalla on siellä usein yhtäaikaakin monta erityistilannetta ja tämä kyllä huonejaossa ymmärrettävästi huomioidaan.
Ja tietoni ovat vähän vanhnentuneita, muutamien vuosien takaa. Osasto 61:lla olen itse ollut synnytyksen jälkeen. Oli ihana osasto.
itse olen ollut siellä 2 kertaa, molemmilla kerroilla 2hlön huoneessa, siellä on myös käytävän toinen puoli perhehuoneita ja olisiko vielä nykyään joku 4hengen huone, en tiedä?
neljän hengen huone...
Mulle vaan sanottiin, että vie se vauvas muualle itkemästä, että nämä muut hoitohenkilökuntaa passuuttavat äidit saisivat nukkua..
Mutta ku me nukuttiin, ei kukaan tullu komentamaan itkevän vauvan äitiä viemään vauvaansa pois...
Niin paskaa toimintaa kaikin puolin osastolla, mutta salissa oli tosi mukava henkilökunta, kiitos siitä.
Mulla riskiraskaus, joten joutunen sinne...?
(verenvuototaipumus)
Mulla riskiraskaus, joten joutunen sinne...? (verenvuototaipumus)
jossa ollaan ennen synnytystä. Olen ollut siellä kahdesti, molemmilla kerroilla 4h huone.
Synnytyksen jälkeen olen ollut 51:llä ti 52:lla, kahdesti 4h huoneessa, kerran 2h huoneessa. 2h huoneessa olin ekat 2pv yksin ja olin ilahtunut, kun sinne tuotiin toinenkin.
Olimme jokunen vuosi sitten osastolla 52, joka on nk tavallinen osasto, mutta koska toivoimme perhehuonetta ja tilaa oli, meille tehtiin perhehuone tavallisesta kahden hengen huoneesta. Minä, mieheni ja lapsemme olimme siellä kaikki ne 3 yötä tyytyväisinä yhdessä. En olisi kyllä halunnut sellaiseen 4 hengen huoneeseen, joita samalla käytävällä oli. 61:lle emme voineet mennä, koska BMI on 31 ja se on este perheosastolle hoidolle (vaikka olisikin muutoin aivan terve, kuten minä, ja ongelmaton raskauskin vielä).