Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hui, katsokaa mitä Kokoomus aikoo tehdä pienituloisille !!!

Vierailija
03.04.2011 |

Kuva kertoo enemmän kuin sanat... Katsokaa tuota sinistä käyrää:

http://www.hs.fi/grafiikka/1135264411349?orientation=horizontal

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

makseta niin paljon veroja kuin Suomessa, mutta siellä ei olekaan hyvinvointivaltiota - jonka puitteissa myös ne rikkaat leikataan niissä samoissa sairaaloissa kuin muutkin. Turhaa väittää, että vain köyhät hyötyvät veroista. Maksamme yhtä lailla jonkun hyväpalkkaisen juristin synnytyksestä jotain 3500 euroa verotuloista, kuten maksamme köyhän opiskelijankin synnytyksestä. Aivan samoin maksamme infastruktuurista (jne). Ei ne verotulot köyhille mene, vaan yhteiskunnan pyörittämiseen, jossa kaikki elämme. Lumien aurus, teiden kunnossapito, sairaalat, uimahallit jne, Sinne ne verorahat menee. Mutta tää on tätä persupolitiikkaa - haukutaan vähäosaisempia, sillähän ne ongelmat ratkeaa että pienituloisten avut lakkaavat.

Entä verojen tuhlaus? Mitä jos käytetään liikaa palveluita tai turhaan. Esimerkiksi jotkut, usein kouluttamattomat, elintavoillaan pilaavat terveytensä (tupakka, alko) ja raahautuvat koko ajan terveyspalveluissa. Ja toinen, joka elää terveellisesti ja käy töissä, joutuu maksamaan juopon sekoilut. Puhumattakaan maahanmuuttajien touhuista. Tämä maa ei ole hyvinvointivaltio. Olen katkera, vaikka olen nuori.

Vierailija
42/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka äänestävät kokoomusta, koska haluavat samaaistua "parempaan väkeen". Oikeesti...ei kyllä heidän asiaa aja. Kärjistäen voisi sanoa, että kokoomus ajaa suuryritysten ja suurituloisten, sdp työssäkäyvien ja vasemmistoliitto tukien varassa olevien asiaa...asia tietty moniulotteisempi kuin tuo mun kärjistys, mutta näin minä se näen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva ei tässä tapauksessa kerro yhtään mitään, paitsi sen mitä alkuperäinen halusi nähdä jo ennen kuin moiseen kaavioon törmäsi.

Itse huomasin lähteen ja sitten ymmärsin. Tuossa kuviossa ei ole huomioitu sosiaalietuuksia, jotka vetävät koko pakan uusiksi vasemmalla puoliskolla.

Vierailija
44/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi jotkut, usein kouluttamattomat, elintavoillaan pilaavat terveytensä (tupakka, alko) ja raahautuvat koko ajan terveyspalveluissa.

Aika paljon saadaan valtiolle rahaa viina- ja tupakkaveroista, eli ainakin osittain nämä kustantavat omat terveyspalvelunsa.

Vierailija
45/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonotuloiset myös kuolevat aiemmin, eivätkä ole vaatimassa vanhustenhuollossa lisää palveluja, toisin kuin hyväosaiset. Ne on juuri ne eläkeläislääkärit ja -johtajat jotka elää lähes 100-vuotiaiksi ja niiden elämä sitten verovaroilla kustannetaan. Kyllä ne pitkässä juoksussa tulevat yhtä kalliiksi kuin ne huonotuloiset, jotka delaavat kuusikymppisenä johonkin verisuoni- tai keuhkotautiin. Ne eivät ainakaan kuormita vanhainkoteja.

Vierailija
46/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tää on tätä persupolitiikkaa - haukutaan vähäosaisempia, sillähän ne ongelmat ratkeaa että pienituloisten avut lakkaavat.

Täh? Persujen käyrähän nimenomaan nostaisi tasaisesti kaikkien paitsi rikkaimpien ostovoimaa!

Eli todellakin keskiluokka kärsii jo heidän politiikastaan. Eli eipä duunissa kannata paljon käydä..

Vierailija
47/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tää on tätä persupolitiikkaa - haukutaan vähäosaisempia, sillähän ne ongelmat ratkeaa että pienituloisten avut lakkaavat.

Täh? Persujen käyrähän nimenomaan nostaisi tasaisesti kaikkien paitsi rikkaimpien ostovoimaa!

Eli todellakin keskiluokka kärsii jo heidän politiikastaan. Eli eipä duunissa kannata paljon käydä..

Ostovoiman lasku ei tarkoita sitä, että viedään kaikki rahat.

Vierailija
48/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyrää. Muut kyllä rokottaisivat hyvätuloisia vieläkin enemmän kuin persut... Se persulinja siis on se ylin musta.

Vierailija
49/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin pieni, että kukaan ei ole niin ahne kuin rikas. Pidin työläismummoni tokaisua vain kateellisten panetteluna, mutta mitä enemmän on tullut ikää, sitä paremmin olen huomannut, että kyllä se mummo ihan asiaa haastoi.

Vierailija
50/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 39 tonnin vuosituloilla ei todellakaan ole rikas! Se tekee 3250 euroa kuussa, josta jää käteen noin 2 200 keskimäärin. Eli rikas my ass...

kun olin pieni, että kukaan ei ole niin ahne kuin rikas. Pidin työläismummoni tokaisua vain kateellisten panetteluna, mutta mitä enemmän on tullut ikää, sitä paremmin olen huomannut, että kyllä se mummo ihan asiaa haastoi.

Vierailija
51/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea myös ne pienet printit ja vilkaista asteikkoa. Ero ostovoiman muutoksessa köyhempien ja rikkaampien välillä on 1,5-2 prosentin luokkaa, eikä tuossa ole huomioitu kaikkea verotuksia eikä sosiaaliturvaa.

Vierailija
52/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, niin silloin ei osteta vaatteita tms. Varsinkin opiskelijalla tilanne on oma valinta ja varsin tilapäinen

Käteen jää rahaa se 100 € kuussa. Hyvin olen pärjännyt. En ole kyllä vaatteita ostanut 2 vuoteen. Parin vuoden päästä valmistun. Sitten toivon vuosituloni nousevan kymmeniä tuhansia prosentteja.

Köyhät. Lopettakaa itsesäälissä riutuminen ja tehkää jotakin. Ihme sössötystä. Ei nollakoulutettu siivoja mitään 50 000 voi saada töistä. ÄLY HOI

Vierailija
53/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mistä teitä tulee? on siis totta että hyvätuloinen on kaikkein köyhin tunnepuolella. et siis auta apua tarvitsevia, koska haluat itse tuntea olevasi jotain, saada tavaraa ja statusta.

synnyin 70 luvulla. minut on kasvatettu sosiaalidemokraatiksi, eli tasa-arvon kannattajaksi vaikka kuinka hyvätuloiseksi tulen ei se poista yhteiskunnallista vastuuta. te jotka olette valtion rahoilla opiskelleet(kaikki suomessa opiskelleet) olette velkaa yhteiskunnallenne, ette voi vaan ottaa sen mitä haluatte. ei mikään yhteisö toimi niin. olen todella huomannut etteivät suuri massa välitä mistään mitään enää. ekologisesti tiedostavat leimataan hihhuleiksi tai viherpiipertäjiksi ja sosiaalisesti tiedostavat ties miksi. ei taloudellinen kasvu ole lisännyt teidän hyvinvointianne. masennus ja alkoholismi ovat edelleen number one suomen kansansairauksina. elämänkatsomuksenne on täysin kestämätön ja johtaa vallankumoukseen. muistatteko että suomessa oli kansallinen aktvitoituminen 70 luvulla, se tulee varmasti takaisin kun ihmisiä tarpeeksi sorretaan. mielenosoitukset ja lakot ovat eurooan unionissa paljon yleisempiä kuin suomessa yleensä mutta hei nythän ollaan eussa, täytyy aktivoitua, kipu piste on lähellä

Vierailija
54/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

41) 2.1 % 10 000 euron alennus on paljon, paljon enemmän kuin

2.1. % 1000 eurosta

Vierailija
55/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestän kokoomusta nyt kuten aina ennenkin. Muista ei ole mihinkään.

Talousasioissa nyt vaan ei voi haihatella...

Vierailija
56/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lyhyestä matikasta kutosen saanut ministeri onkin tosi pätevä talousasioissa?

Vierailija
57/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla niistä talousasioista kovinkaan vahvaa tietämystä. Tuskin niin rikas olet, että Kykypuolue sun etujasi ajaa.

Vierailija
58/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan verot, säästän, ostan osakkeen ja maksan taas veroa. Kahteen kertaan samoista ansioista. Onko oikein?

Vierailija
59/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mistä teitä tulee? on siis totta että hyvätuloinen on kaikkein köyhin tunnepuolella. et siis auta apua tarvitsevia, koska haluat itse tuntea olevasi jotain, saada tavaraa ja statusta.

synnyin 70 luvulla. minut on kasvatettu sosiaalidemokraatiksi, eli tasa-arvon kannattajaksi vaikka kuinka hyvätuloiseksi tulen ei se poista yhteiskunnallista vastuuta. te jotka olette valtion rahoilla opiskelleet(kaikki suomessa opiskelleet) olette velkaa yhteiskunnallenne, ette voi vaan ottaa sen mitä haluatte. ei mikään yhteisö toimi niin. olen todella huomannut etteivät suuri massa välitä mistään mitään enää. ekologisesti tiedostavat leimataan hihhuleiksi tai viherpiipertäjiksi ja sosiaalisesti tiedostavat ties miksi. ei taloudellinen kasvu ole lisännyt teidän hyvinvointianne. masennus ja alkoholismi ovat edelleen number one suomen kansansairauksina. elämänkatsomuksenne on täysin kestämätön ja johtaa vallankumoukseen. muistatteko että suomessa oli kansallinen aktvitoituminen 70 luvulla, se tulee varmasti takaisin kun ihmisiä tarpeeksi sorretaan. mielenosoitukset ja lakot ovat eurooan unionissa paljon yleisempiä kuin suomessa yleensä mutta hei nythän ollaan eussa, täytyy aktivoitua, kipu piste on lähellä

Vierailija
60/90 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää rahaa se 100 € kuussa. Hyvin olen pärjännyt. En ole kyllä vaatteita ostanut 2 vuoteen. Parin vuoden päästä valmistun. Sitten toivon vuosituloni nousevan kymmeniä tuhansia prosentteja.

Köyhät. Lopettakaa itsesäälissä riutuminen ja tehkää jotakin. Ihme sössötystä. Ei nollakoulutettu siivoja mitään 50 000 voi saada töistä. ÄLY HOI

Olen täysin samassa tilanteessa kanssasi ja aivan samaa mieltä.

Menestystä saa jos sen eteen TEKEE JOTAIN eikä makaa sohvalla päivät pitkät ku "ei jaksa" mutta silti pitäisi olla vähintään yhtä paljon kaikkea kuin sillä naapurin lakimiehellä. Joo, sekin on varmaan arvonnassa voittanut tutkintonsa...

KOULUTTAUTUKAA, KÖYHÄT!

Ja turha inistä ettei muka ole rahaa, koska opiskelu on ilmaista ja siitä saa opintotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan