Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotteko tästä neuvolassa?

Vierailija
02.04.2011 |

Kerroitteko / kertoisitteko neuvolassa omasta masennuksestanne? Vauva on puolivuotias. Kävin yksityisellä lääkärillä, joka kirjoitti reseptit mieliala- ja rauhoittaville lääkkeille.

En halua minkään th:n suurennuslasin alle, mutta

onko tyhmää salata tälläinen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää kertomatta. Nimim. kokemusta on.

Itse avauduin "kivalle" terveydenhoitajalle masennuksestani. Mieheni oli juuri jättänyt mut ja vauvan. Neuvolantäti teki ls-ilmoituksen, koska oli huolissaan mun kyvystä huolehtia vauvasta.

Vierailija
2/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidati itseni toista kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset kunnalta hoitoapua kotiin tms. niin sittenhän se kannattaa kertoa. Mikäli omasta ja sukulaistesi mielestä kykenet selviämään lapsen hoidosta ongelmitta, niin silloin äidin sairaudet ovat hänen oma asiansa. Ja sinullahan lienee lääkitys jo tuomassa korjausta tilanteeseesi.

Vierailija
4/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kertoa?

Vierailija
5/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä se neuvolan tädille kuulu. niin kauan kun pystyt hoitamaan vauvan hyvin niin ei mitään ongelmaa. jos voimat loppuu niin haet lisää apua

Vierailija
6/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä neuvola on se paikka, jossa tällaisista asioista kerrotaan. Sieltä voi saada apua. Ls-ilmoituskin on kuitenkin avuntarpeesi kartoitusta, eikä mikään rangaistus. Masennuksesi voi kuitenkin vaikuttaa aika lailla lapseesi ja vuorovaikutussuhteenne.

Vierailija
7/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit yksityisellä? Ja sait reseptit? Kyllä minusta masennuksen hoitoon tarvittaisiin vähän muutakin. Rauhottavien lääkkeiden kanssakin on syytä olla varovainen. Sait sekä mielialalääkkeitä että rauhoittavia. Minusta silloin tarvittaisiin myös jotain seurantaa sairauden ja lääkkeiden vaikutuksista. Jos mahdollista, pyydä myös sukulaisilta apua arkeen.

Vierailija
8/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja avun saa muutakin kautta

Vierailija
9/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin! Ja sain neuvolan kautta apua, terapia on alkamassa. Ei minulla ole mitään salattavaa. Jos asia on hoidossa ja elämä järjestyksessä, tuntuisi oudolta että pitäisi salata jotain. Ei pelkän masennuksen takia mihinkään lastensuojeluun jouduta.

Vierailija
10/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi onko teillä ikäviä neuvolantätejä? Meillä kultaakin kalliimpi, kerron aina kuulumiset koko perheen siis ja jutellaan ummet ja lammet! Aivan ihana ihminen ja ollut paras mahdollinen tuki kaikissa raskauksissa ja pikkulapsiaikana!

Ja lastensuojeluilmoitus ei tosiaan ole rangaistus vaikka kurjalta tuntuisi, ajattele sitä niin että on aika hieno juttu että muutkin haluavat pitää huolta ja arvostaa lapsiasi ja huolehtia heidän äitinsä jaksamisesta!

Vierailija
11/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miks ei vois kertoa? Ei ne oikeesti tee turhaan niitä ls-ilmoituksia. Ei kenestäkään tehdä ls-ilmoitusta sen takia että on masentunut, kyllä siinä on sitten muitakin syitä. Mä kerroin ja saan hyvää hoitoa ja neuvolantäti aina kyselee kivassa hengessä mun vointia ja jutellaan siitä vähän. En ymmärrä tollasta että pitää salata tällänen asia neuvolassa, mutta kukin tyylillään. Tää on mun mielipide. Ja ei muuten tullut mieeenkään että mä en jostain syystä kertois.

Vierailija
12/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain reseptit käteen joo. Kysyin lääkäriltä, että onko turha syödä lääkkeitä jos ei samanaikaisesti käy jossain keskusteluterapiassa, niin ei kuulemma missään tapauksessa ole turhaa. Ne korjaavat serotoniinin puutosta. Rauhoittavia otan vain tarvittaessa - vielä ei ole ollut tarvetta.

Omasta mielestäni jaksan vauvan kanssa hyvin. En tiedä, miltä tilanne näyttää ulkopuolisen silmin.

ap

Vierailija
13/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ls-ilmoitusta ei pidä ottaa sillä tavalla, että se olisi rangaistus tai huonon äidin merkki, vaan se on eräs keino auttaa perhettä avohoidon tukitoimin.

Voit itse päättää haluatko kertoa vai et. Jos voit kohtuullisen hyvin tällä hetkellä, eihän siitä silloin välttämättä tarvitse puhua ellet halua.

Vierailija
14/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerroitteko / kertoisitteko neuvolassa omasta masennuksestanne? Vauva on puolivuotias. Kävin yksityisellä lääkärillä, joka kirjoitti reseptit mieliala- ja rauhoittaville lääkkeille."

Lääkäriltä todella vastuutonta kirjoittaa rauhoittavia, kun sulla noin pieni lapsi! Mihin sinä niitä rauhoittavia tarvitset? Miksi mielialalääke ei riitä?

Vierailija
15/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaako kertoa. Nro 2 oli ainakin kokenut seuraukset ikäviksi. Itse olen aika varovainen kertomaan tällaisista asioista. En siksi, että olis niinkään jotain hävettävää, mut jos kertoo väärään paikkaa, niin siitä voi olla enemmän harmia kuin hyötyä.

En tarkoita pelkästään tässä aloituksessa olevaa tilanneta, vaan yleensä psyykkisiä asioita.

Vierailija
16/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovaan ahdistukseen, "kainalosauvaksi tarvittaessa ennen kuin mielialalääkkeet alkavat tehoamaan". Miksi oli vastuutonta? En sentään ajatellut vauvalle antaa rauhoittaviani.

ap

Vierailija
17/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se lisää paranemistahtia. Onhan siinä aina jokin syy, miksi sairastuit, ja vaikka lääkkeillä olosi saadaan kohenemaan, ei lääkkeiden lopetus varmaan onnistu ilman kunnollista tilanteen purkua.

Itse asiassa suorastaan vaatisin sitä keskusteluapua. Olen huomannut, että mitä enemmän vaatii ja pyytää, sitä enemmän nlassa pidetään sinua kykeneväisenä huolehtimaan lapsestasi. Sen sijaan jos et pyydä mitään ja mutiset vain ohimennen lääkkeistä, jää takuulla nlatädille outo kuva tilanteesta.

Vierailija
18/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos olettaisin tarvitsevani kunnalta palveluita.

Vierailija
19/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ajan neuvolan psykologille, jolla kävin, kunnes nla-lääkärin lähetteellä pääsin jatkohoitoon ja nyt tapaan toista psykologia, joka auttaa terapeutin löytämisessä. Nykyään avun saanti on helpompaa ja KELAn tuen saa helpommin terapiaan. Ei tullut missään vaiheessa mieleenkään salata tilannetta.

t. se joka sai apua neuvolasta

Vierailija
20/26 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sun lääkäri voi tehdä sen ls-ilmoituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi